Po volném závodě Legend Rally Show, která nastartovala
"nový" šampionát Next RC Rally Championship, přichází na řadu
zahájení "ostré" sezóny 2017. Jednou z velmi prestižních kategorií je
jistě i Team Trophy. Před startem prvního započítávaného podniku se pojďme nyní
zkusit podívat na šance jednotlivých týmů, které se přes zimní pauzu vždy
tradičně formují do konečných podob. Týmoví manažeři totiž přes zimu nespí, a
tak došlo k několika změnám proti nedávné minulosti.
Mezi největší favority se
řadí především Red Bull. Tam bude hlavního
tahouna dělat opět dobře známý a
soutěživý jezdec Panizzi, jehož nestárnoucí a snad
ještě soutěživější
spolujezdec Karl Wüzentall je zároveň manažerem
"Rudých Býků". Karl
pro letošek angažoval doslova hvězdnou sestavu, když Gillese
doplní neméně
rychlí Giandomenico Basso a Bernd Casier. Tito všichni
jsou schopni vyhrát
jakoukoli rally, bude to tedy i interní "mela". No ale nejsou
rozhodně sami, kdo by kandidovali na vítězství mezi
jezdci. Na poslední chvíli
svoji účast potvrdila i další velmi silná
stáj Monster Energy Team, které
tradičně vévodí "pan mistr" Kajetanowicz. Tento
mladý jezdec vyhrává,
co se dá, a tak ve spojení se svými stále
rychlejšími kolegy Seppem Wiegandem a
Filipem Kopeckým budou jistě tvořit důstojnou trojici,
která může ambiciózní Red
Bull porazit. Další velice slunná stáj
poslední doby - Doktor Racing - se
nakonec trošku rozpadla. Zůstává zde samozřejmě
"vedoucí" Küzmič, po
odchodu a střídání pár jezdců tady pro
letošní rok zakotvil jeden z nejlepších
historiků Alex Bengué, jinak v podstatě velitel týmu
Čamlíkov RallySport Zlín. Takže
Doktor prozatím jen ve dvou, což i při současné
skvělé výkonnosti obou členů,
nevypadá na titul. No a co teda "Čamlíkovci"? Po letech
tady nyní
máme velmi neobvyklou sestavu s kontroverzním Ojedou,
zrychlujícím Kremerem a s
mladičkou Karolínkou. Další skvělý Sheron
Racing Team bude zřejmě reprezentovat
pouze Tänak, který navíc ohlásil
nekompletní sezónu, takže zde
dřívější týmové ambice
taky trošku opadají. Nesmíme zapomenout na ASport
Rally Team v silné sestavě - Holínek,
Tannert a Madsen. Vzhledem k faktu, že všichni jedou Historic
nebo F2 Trophy a
nemusí se tak nutně řadit k adeptům na
nejvyšší příčky v absolutním
pořadí, budou
i přesto určitě velmi silným soupeřem pro ostatní. Prostě
stabilní trio, které
nikomu nic nedá zadarmo. Ale to asi nikdo. Velice
zajímavé spojení pro letošek
vzniklo v nestárnoucí stáji Marlboro Dealer
Racing. Zarytí "frontmani"
Fagaso a Trelles k sobě angažovali mladého dravce Grzyba. Zde
nejde
nevzpomenout jednu zajímavou hlášku - "je
dobré mít v týmu aspoň jednoho
Sedláčka" - no a protože má ve svých řadách
Marlboro Sedláčky hned dva,
vypadá to na opravdu "útočnou sebranku". Na body v Team
Trophy bude
určitě tlačenice i od jiných ambice
neskrývajících seskupení. Atraktivní
"girls team" Playboy Red Racing v čele s úžasnou Molly Taylor,
nebo rodinný
PMJ Racing, výborný TB Racing, kvalitní RR Team,
vášnivý Barum Team, rozjetý Belga
Team, nekompromisní Viking Speed Racing - to je jen malý
výčet těch, kteří
budou chtít urvat nějaké ty týmové a
někteří i jezdecké bodíky. Nelze zde
vzpomenout všechny jinak zajímavé a
známé týmy, vyzdvihnout se ale musí Red
Bull Junior a Barum Team Junior, jejichž manažeři výborně
doplnili a
zkompletovali sestavy talentovaných mladíků a mladic. Více v těchto soubojích už napoví úvodní podnik, kterým je 16. Caterpillar
Rally.
Arény
Některé týmy si v rámci prestiže dokonce snaží tvořit tzv.
"arény", což jsou v podstatě části tratí rychlostních zkoušek,
nezřídka atraktivní a fanoušky oblíbené. Kromě již dříve známé "Doktor
arény", která nás vždy provázela jedním úsekem na Caterpillar Rally, a
taky známé paletové "Red Bull arény" na rally Criterium Fryšták, se
na uplynulé volné soutěži Legend objevila divácká "Fannek aréna", což je v podstatě práce Barum Teamu. V kuloárech se již
pomalu šušká o vzniku dalších podobných "arének" na některých
dalších závodech. No, však uvidíme…
Naše organizační skupina tímto přeje všem týmům a
především jezdcům dobrý start do sezóny Next RC Rally Championship 2017.