Již několik sezón vídáme
na tratích a ve výsledcích jezdce Michala Holínka, který má za sebou úspěchy, a
to hlavně v kategorii Historic Trophy.
Míša nám poskytl rozhovor po sezóně 2018.
(MH = Michal Holínek)
Jak bys zhodnotil
uplynulou sezónu zatím "zánovního" šampionátu Next RC Rally
Championship?
MH: No nevím, zda mám zrovna právo něco
takového hodnotit, ale myslím, že
všichni odvádí skvělou práci a vím,
že to zabírá hodně času, úsilí a
v prvé řadě nervů. Myslím, že se to stále
drží v tom, na co jsme
všichni zvyklí, a jsem rád, že se tento
šampionát podařilo udržet. Organizačně
za mě super a doufám, že to ještě dlouhé roky bude
fungovat. Samozřejmě vždy se
najde něco, co se někomu nelíbí, ale nikdy se nikdo
nezavděčí všem.
Po létech snažení jsi vyhrál
poprvé v kariéře Historic Trophy, po dvou vyrovnaných sezónách to bylo vcelku
suverénní, co bylo v roce 2018 tím klíčem k úspěchu?
MH: Opravdu mám na tohle vzpomínat? Klíč k úspěchu? Bratřejov, nic jiného
v tom nebylo, sakra tohle byla sezóna….. 2x mi to tento závod zničil a
vždy v tom byla hloupá závada na elektronice. Musím uznat, že když to bylo
podruhé, tak jsem měl chutě se na to vys…, ale nevzdal jsem to. Sezóna 2017,
kdy jsme s Romanem dojeli na stejných bodech a měli stejný počet 1.,2. a
3. míst … no toto se opakovat nebude. No a sezóna 2018, kousl jsem se a většina
závodů byla v pohodě a bavila. Před Bratřejovem byla změna, celé auto
prošlo servisem, všechny kabely a celá elektronika byla přepájena - to byla
příprava, co jsem nikdy neudělal. A závod? Vůbec jsem si ho neužil, cíl byl
dojet první a tak to bylo, nevnímal jsem nic, co bylo okolo a je pravdou, že
ani dnes si asi na mnoho věcí nevzpomenu. To, že jsem to vyhrál, mi došlo asi
týden po závodě a to jsem věděl, že ten titul mám. Ale mrzí mě, že jsem si to
neužil.
Jaký je Tvůj názor na
změnu předepsaných pneumatik pro Historiky? Přeci jen je šotolinová Kobra
Blok Stock odlišnou gumou proti Sedan Hawk a Ty máš zkušenosti s oběma.
MH: Samozřejmě každá guma má svoje, ale protože je pořád tendence nás Historiky
posílat více dozadu startovního pole, tak si myslím, že volba je dobrá. Přece
jen Sedany a asfalt je kombinace, kde i my Historici, jsme se mohli prát o
první místa celkově a né každému se to líbilo.… že? :D Zároveň pro nás
jezdce v této kategorii je super, že máme jedny gumy a můžeme je použít i
jinde, i když si myslím, že tohle byl právě ten důvod, proč je někteří
nechtěli. Volba je to dobrá i z jiných pohledů, jsem rád, že podpoříme
českého výrobce a dostupnost gum bude taky a nemusí se to složitě objednávat
někde ze zámoří. A nejlepší na tom je asi cena a věřím, že tohle by mohlo
přitáhnout lidi, co nechtějí do toho moc investovat. Koupí jedny gumy a jedou,
nemusí to řešit, nemusí laborovat a nemusí utrácet mnoho peněz. Věřím, že by to
uvítali i někteří rodiče třeba u mladších kategorií, kde pokud má někdo třeba 3
auta, tak už je to v nákladech zase někde jinde a mít jedny gumy, třeba na
dvou autech…. Ale je to jen můj názor, možná by byla dobrá nějaká anketka :D.
Všichni ví, že Ty jsi tím
zainteresovaným, který vede ASport Rally Team, jak bys hodnotil úspěchy týmu,
popřípadě svých kolegů - spolubojovníků?
MH: Ne-e … tohle slyším pořád a
nemyslím si, že je to pravda. Musíte si
uvědomit, že já jsem spíše ten, kdo do tohoto
týmu byl naverbován jako úplný
začátečník. Určitě se nepovažuji za "vedoucího"
týmu a pořád říkám, že hlavní
lidé jsou stále David a Dan. Ale tím nechci
říct, že bych od toho dával ruce
pryč. Ano tým by mohl fungovat lépe a to hlavně
v propagaci našeho webu a
stránek na sociálních sítích. A
v neposlední řadě i ve výsledcích. Tým
se
celkově měnil za ty roky a loni jsme měli i naši odnož BSport.
Letos kdo ví,
jak to vše bude. Davidovi se změnily priority a to
všichni chápeme, a tak
doufáme, že bude dále pokračovat naše
spolupráce s Radkem Vymětalíkem,
který stále zrychluje a tím by i o ASportu bylo
zase více slyšet. Vždy by mohlo
být lépe, ale jinak si myslím, že tým
funguje dobře, hlavně atmosféra uvnitř je
pohodová a to je podstatné. Když se něco
řeší, tak většinou kolektivně, nikdo
nerozhoduje sám a o tom je tým. Na
výsledcích se dá pracovat.
Už jsi dosáhl na kýžený
titul v Historicích. Není ta správná doba stát se, bez omezení pneumatik tím,
kdo bude atakovat nejvyšší pozice jen v absolutním pořadí?
MH: V Next RC Rally ta doba není a důvodů je několik, ten
první - asi by
se to mělo obhájit :D - ale nebude to jednoduché. A ten
druhý - změnily se
gumy, tím se mění celé podmínky
závodů, bude jiný jízdní styl, a i když
budou
stejné tratě, budou to úplně jiné závody.
Další věcí je to, že já nemám kam
přestoupit a říkám to pořád (i když mi
někteří nevěří). Do 2WD nejdu, to mě
prostě nebaví. Mezi juniory, nebo Lady mě asi nevezmete….
:D … a do hlavní
kategorie - nezlobte se, ale mě se ty "Fóbie" a jiné
moderní stroje prostě
nelíbí a dívat se na to celý den, když za
tím utíkáte - ne děkuji. To startovní
pole je prostě hrozné. Historici jsou jasná volba.
Nicméně, ona otázka je jinde, když se podaří
obhájit titul v Historicích, tak co pak, a
zatím mi
vychází jen jedna varianta.
Co je Tvým oblíbenějším
povrchem, asfalt nebo šotolina?
MH: Hmm těžko říct, asfalt je rychlý a na přesnost,
šotolina je zase více
klouzavá a kopcovitá. Za mě asi šotolina, ale
nevím, zda ten rozdíl mezi nimi
je tak velký. Asi je to více o lokalitě závodu,
než o povrchu. Nicméně na fotky - určitě šotolina!
Absolvoval jsi už velké
množství závodů, které se mnohdy "opakují", je z Tvého pohledu nějaká
nejpreferovanější soutěž, či trať? A je nějaká rally z Tobě známých, na kterou
se v příštím ročníku tak trochu netěšíš?
MH: No tady jsou to smíšené pocity, dobrý
závod je Total, ale bohužel je
opravdu total a i když se mi relativně líbí, tak ho
rád nemám. To samé bude
Bratřejov, asi všichni ví proč. Prostě super
závod, ale je to tak 50/50.
Bohužel na Bratřejově už ta lesní lokalita je hodně
vyježděná a spousta jezdců
na to nadává, možná by to chtělo to namotat jinam.
Ale nevím zda to jde. Asi
nejlepší závody jsou oba ve
Fryštáku, jak šotolina, tak asfalt, ale jak
říkám,
úplně to neřeším.
Prozraď nám něco o sobě.
Oblíbené jídlo, pití, koníčky….
MH: Lehčí otázku nemáte? Takže jídlo: maso - kačena, husa, steak,
ryby a samozřejmě zelenina a to ideálně přepasírovaná přes prase. :D. Pití: no
za mě jak se říká valašský trojboj: pivo, víno, slivovice, ale pivař moc
nejsem. Koníčků je moc: u mě i práce je koníček, ale když vezmu ty modelářské,
tak mimo RC aut, jsou to plastikové modely, vláčky, vrtulníky. Určitě pak
motorsport, turistika a na odreagování PC. V poslední době mě chytlo
focení a to asi všichni ví. Jo a zapomněl jsem, že jako správný chlap, pěstuju
kytičky.… :D
No a na závěr obligátní otázka. Co příští sezóna?
Chystají se nějaké zásadní změny v týmu a třeba i změna kategorie?
MH: No u mě změna nebude, tak jak jsem říkal před tím, maximálně změním
karoserii a to se ještě uvidí, co stihnu udělat. Co se týče týmu, já bych si
přál, aby se ASport moc nezměnil. Asi nelze očekávat, že David pojede vše,
takže budu rád za to, když pojedu s Radkem a Danem a všichni
v Historicích. BSport je asi ve hvězdách, zatím nevím, zda je reálné ho
poskládat. Ale ještě jsme to neřešili, takže je to spíš jen taková moje vize.
„Loa“ NRC