Rozhovor s mistrem Historic Trophy 2018

Již několik sezón vídáme na tratích a ve výsledcích jezdce Michala Holínka, který má za sebou úspěchy, a to hlavně v kategorii Historic Trophy. 
Míša nám poskytl rozhovor po sezóně 2018.

(MH = Michal Holínek)

Jak bys zhodnotil uplynulou sezónu zatím "zánovního" šampionátu Next RC Rally Championship?
MH: No nevím, zda mám zrovna právo něco takového hodnotit, ale myslím, že všichni odvádí skvělou práci a vím, že to zabírá hodně času, úsilí a v prvé řadě nervů. Myslím, že se to stále drží v tom, na co jsme všichni zvyklí, a jsem rád, že se tento šampionát podařilo udržet. Organizačně za mě super a doufám, že to ještě dlouhé roky bude fungovat. Samozřejmě vždy se najde něco, co se někomu nelíbí, ale nikdy se nikdo nezavděčí všem.

Po létech snažení jsi vyhrál poprvé v kariéře Historic Trophy, po dvou vyrovnaných sezónách to bylo vcelku suverénní, co bylo v roce 2018 tím klíčem k úspěchu?
MH: Opravdu mám na tohle vzpomínat? Klíč k úspěchu? Bratřejov, nic jiného v tom nebylo, sakra tohle byla sezóna….. 2x mi to tento závod zničil a vždy v tom byla hloupá závada na elektronice. Musím uznat, že když to bylo podruhé, tak jsem měl chutě se na to vys…, ale nevzdal jsem to. Sezóna 2017, kdy jsme s Romanem dojeli na stejných bodech a měli stejný počet 1.,2. a 3. míst … no toto se opakovat nebude. No a sezóna 2018, kousl jsem se a většina závodů byla v pohodě a bavila. Před Bratřejovem byla změna, celé auto prošlo servisem, všechny kabely a celá elektronika byla přepájena - to byla příprava, co jsem nikdy neudělal. A závod? Vůbec jsem si ho neužil, cíl byl dojet první a tak to bylo, nevnímal jsem nic, co bylo okolo a je pravdou, že ani dnes si asi na mnoho věcí nevzpomenu. To, že jsem to vyhrál, mi došlo asi týden po závodě a to jsem věděl, že ten titul mám. Ale mrzí mě, že jsem si to neužil.

Jaký je Tvůj názor na změnu předepsaných pneumatik pro Historiky? Přeci jen je šotolinová Kobra Blok Stock odlišnou gumou proti Sedan Hawk a Ty máš zkušenosti s oběma.
MH: Samozřejmě každá guma má svoje, ale protože je pořád tendence nás Historiky posílat více dozadu startovního pole, tak si myslím, že volba je dobrá. Přece jen Sedany a asfalt je kombinace, kde i my Historici, jsme se mohli prát o první místa celkově a né každému se to líbilo.… že? :D Zároveň pro nás jezdce v této kategorii je super, že máme jedny gumy a můžeme je použít i jinde, i když si myslím, že tohle byl právě ten důvod, proč je někteří nechtěli. Volba je to dobrá i z jiných pohledů, jsem rád, že podpoříme českého výrobce a dostupnost gum bude taky a nemusí se to složitě objednávat někde ze zámoří. A nejlepší na tom je asi cena a věřím, že tohle by mohlo přitáhnout lidi, co nechtějí do toho moc investovat. Koupí jedny gumy a jedou, nemusí to řešit, nemusí laborovat a nemusí utrácet mnoho peněz. Věřím, že by to uvítali i někteří rodiče třeba u mladších kategorií, kde pokud má někdo třeba 3 auta, tak už je to v nákladech zase někde jinde a mít jedny gumy, třeba na dvou autech…. Ale je to jen můj názor, možná by byla dobrá nějaká anketka :D.

Všichni ví, že Ty jsi tím zainteresovaným, který vede ASport Rally Team, jak bys hodnotil úspěchy týmu, popřípadě svých kolegů - spolubojovníků? 
MH: Ne-e … tohle slyším pořád a nemyslím si, že je to pravda. Musíte si uvědomit, že já jsem spíše ten, kdo do tohoto týmu byl naverbován jako úplný začátečník. Určitě se nepovažuji za "vedoucího" týmu a pořád říkám, že hlavní lidé jsou stále David a Dan. Ale tím nechci říct, že bych od toho dával ruce pryč. Ano tým by mohl fungovat lépe a to hlavně v propagaci našeho webu a stránek na sociálních sítích. A v neposlední řadě i ve výsledcích. Tým se celkově měnil za ty roky a loni jsme měli i naši odnož BSport. Letos kdo ví, jak to vše bude. Davidovi se změnily priority a to všichni chápeme, a tak doufáme, že bude dále pokračovat naše spolupráce s Radkem Vymětalíkem, který stále zrychluje a tím by i o ASportu bylo zase více slyšet. Vždy by mohlo být lépe, ale jinak si myslím, že tým funguje dobře, hlavně atmosféra uvnitř je pohodová a to je podstatné. Když se něco řeší, tak většinou kolektivně, nikdo nerozhoduje sám a o tom je tým. Na výsledcích se dá pracovat.

Už jsi dosáhl na kýžený titul v Historicích. Není ta správná doba stát se, bez omezení pneumatik tím, kdo bude atakovat nejvyšší pozice jen v absolutním pořadí?
MH: V Next RC Rally ta doba není a důvodů je několik, ten první - asi by se to mělo obhájit :D - ale nebude to jednoduché. A ten druhý - změnily se gumy, tím se mění celé podmínky závodů, bude jiný jízdní styl, a i když budou stejné tratě, budou to úplně jiné závody. Další věcí je to, že já nemám kam přestoupit a říkám to pořád (i když mi někteří nevěří). Do 2WD nejdu, to mě prostě nebaví. Mezi juniory, nebo Lady mě asi nevezmete…. :D … a do hlavní kategorie - nezlobte se, ale mě se ty "Fóbie" a jiné moderní stroje prostě nelíbí a dívat se na to celý den, když za tím utíkáte - ne děkuji. To startovní pole je prostě hrozné. Historici jsou jasná volba. Nicméně, ona otázka je jinde, když se podaří obhájit titul v Historicích, tak co pak, a zatím mi vychází jen jedna varianta.

Co je Tvým oblíbenějším povrchem, asfalt nebo šotolina? 
MH: Hmm těžko říct, asfalt je rychlý a na přesnost, šotolina je zase více klouzavá a kopcovitá. Za mě asi šotolina, ale nevím, zda ten rozdíl mezi nimi je tak velký. Asi je to více o lokalitě závodu, než o povrchu. Nicméně na fotky - určitě šotolina!

Absolvoval jsi už velké množství závodů, které se mnohdy "opakují", je z Tvého pohledu nějaká nejpreferovanější soutěž, či trať? A je nějaká rally z Tobě známých, na kterou se v příštím ročníku tak trochu netěšíš?
MH: No tady jsou to smíšené pocity, dobrý závod je Total, ale bohužel je opravdu total a i když se mi relativně líbí, tak ho rád nemám. To samé bude Bratřejov, asi všichni ví proč. Prostě super závod, ale je to tak 50/50. Bohužel na Bratřejově už ta lesní lokalita je hodně vyježděná a spousta jezdců na to nadává, možná by to chtělo to namotat jinam. Ale nevím zda to jde. Asi nejlepší závody jsou oba ve Fryštáku, jak šotolina, tak asfalt, ale jak říkám, úplně to neřeším.

Prozraď nám něco o sobě. Oblíbené jídlo, pití, koníčky….
MH: Lehčí otázku nemáte? Takže jídlo: maso - kačena, husa, steak, ryby a samozřejmě zelenina a to ideálně přepasírovaná přes prase. :D. Pití: no za mě jak se říká valašský trojboj: pivo, víno, slivovice, ale pivař moc nejsem. Koníčků je moc: u mě i práce je koníček, ale když vezmu ty modelářské, tak mimo RC aut, jsou to plastikové modely, vláčky, vrtulníky. Určitě pak motorsport, turistika a na odreagování PC. V poslední době mě chytlo focení a to asi všichni ví. Jo a zapomněl jsem, že jako správný chlap, pěstuju kytičky.… :D 

No a na závěr obligátní otázka. Co příští sezóna? Chystají se nějaké zásadní změny v týmu a třeba i změna kategorie?
MH: No u mě změna nebude, tak jak jsem říkal před tím, maximálně změním karoserii a to se ještě uvidí, co stihnu udělat. Co se týče týmu, já bych si přál, aby se ASport moc nezměnil. Asi nelze očekávat, že David pojede vše, takže budu rád za to, když pojedu s Radkem a Danem a všichni v Historicích. BSport je asi ve hvězdách, zatím nevím, zda je reálné ho poskládat. Ale ještě jsme to neřešili, takže je to spíš jen taková moje vize.











„Loa“  NRC