Již nějakou dobu vídáme
na tratích a ve výsledcích jméno Sepp Wiegand, jenž vybojoval poprvé v kariéře
titul absolutního mistra Next RC Rally Championship. Sepp Wiegand - soutěžící
David Šintál - nám poskytl rozhovor po sezóně 2018.
(SW = Sepp Wiegand)
Jak bys zhodnotil minulou
sezónu šampionátu Next RC Rally Championship svým pohledem?
SW: Z mojeho pohledu - jak jinak než výborná
sezóna. Luxusní výsledek,
výborně jsem si v průběhu celé sezóny
zazávodil, v týmech jsme měli
pěkné výsledky. Všechny závody
výborně zorganizované, parádní tratě,
dobrá
atmosféra na závodech. DÍKY všem co se na
tom podílejí!
V uplynulé sezóně jsi vcelku
s přehledem ovládl šampionát, jak moc pro Tebe tento titul znamená? A co bylo
klíčem k tomuto úspěchu?
SW: Neuvěřitelné! Před pěti lety, kdy jsem začínal jako úplný začátečník, bych
nikdy netušil, že se dostanu až k titulu. Klíčem k úspěchu bylo asi
víc věcí, auto, které docela fungovalo a podrželo mě, určitě byla forma,
protože s jízdou jsem byl na některých závodech velice spokojený a
v neposlední řadě tým.
Několikrát
jsi svedl
těsný souboj s bývalým šampiónem
Bassem a ve vypjatých chvílích jej nakonec
dokázal porazit. Byla za tím urputnost, velká
odhodlanost nebo spíše štěstí?
SW: Tady asi těžko říct, v takových těsných soubojích je to hodně o
chybách a psychice, ale často i o štěstí. Tuto situaci jsem loni s Bassem zažil
třikrát, pokud si dobře pamatuju. Poprvé to bylo hned v prvním závodě "Catru",
kde jsem stahoval Bassa, a až v poslední RZ jsem ho přeskočil. Podruhé to
bylo na "Brátru", kde jsme jeli oba dva dny hodně vyrovnaně a Basso
stahoval mě a po poslední RZ jsem zůstal na první příčce jen o 0,8s, tady
přiznám, že to bylo hodně o štěstí, protože poslední zkoušku v závodě jsem
totálně po…. , no podělal. :D A potřetí to bylo na Great Crossu, kde jsem opět
dotahoval, znovu rozhodovala poslední rychlostka, ve které jsem zariskoval a
obul piny, oproti ostatním, kteří jeli ripmaxy nebo blocky, no a pořádně zabral
a opět to vyšlo. To potvrzuje, že závod končí až v cíli a vyplatí se
závodit až do konce.
Testuješ se svým autem
hodně často?
SW: Dřív jsem chodil testovat a trénovat častěji, ale poslední dobou moc ne,
protože jedeme více šampionátů, tak už testuji spíš jen, když udělám novou
úpravu na autě, jinak poměrně zřídka. Ale třeba to změním a pomůže mi to být
rychlejší.
Co je Tvým oblíbenějším
povrchem, asfalt nebo šotolina?
SW: Pro mě určitě šotolina. Šotolinové tratě jsou pro mě zábavnější a tak nějak
se mi to víc líbí, můžu si tam s autem pěkně "pohrát" na trati, na
rozdíl od asfaltu, kde se musí jet přesná stopa.
Absolvoval jsi už velké
množství závodů, které se mnohdy "opakují", je z Tvého pohledu nějaká
nejpreferovanější soutěž, či trať? A je nějaká rally z Tobě známých, na kterou
se v příštím ročníku tak trochu netěšíš?
SW: Všechny soutěže, nebo tratě mají něco do sebe, ale
konkrétně nejvíce se mi
libí asi Tour de Cabin nebo Criterium Fryšták,
jsou to krásné závody
se zábavnými
a dlouhými rychlostkami. Jinak není žádný
závod, na který bych se vyloženě
netěšil.
Prozraď nám něco o sobě.
Oblíbené jídlo, pití, koníčky….
SW: Jsem ze Zlína, konkrétně z obce Jaroslavice.
Studuji Průmyslovku ve
Zlíně, letos budu maturovat. V jídle je mi to celkem
jedno, dám si co mi
přistane na stole, jako nechci dělat chutě, ale rád si
dám nějaké krásně
propečené nebo grilované masíčko.
Z nealkoholických nápojů je mi to jedno
a z těch alkoholických nejraději pivko. Mimo RC se věnuji
kolu,
snowboardingu, motokárám a různým jiným
zálibám a poslední dobou hodně i velkým
autům a samozřejmě se zajímám o motorsport.
No
a na závěr obligátní
otázka. Co příští sezóna? Jistě bys
rád ohájil titul, nebo se chystá třeba
nějaká změna?
SW: Asi žádná velká změna se nechystá. Složíme konečně silný tým, tak snad
sesadíme ty "Červené Býky". Titul se určitě pokusím obhájit, ale vím,
že to bude hodně těžké. Na autě proběhly určité inovace, tak snad bude i forma
a uvidíme co z toho bude.
„Loa“ NRC