Výsledky
XVI. Caterpillar Rally 2017

 Absolutní pořadí  Zlín 30.4. 2017, startujících - 50 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Kamil Sedláček Casier - Renier Škoda Fabia WRC Red Bull 4WD 19:28,2
2 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +0:09,4
3 Karel Bajza Tänak - Järveoja Subaru Impreza WRC Doktor Racing 4WD +0:14,8
4 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +0:30,8
5 David Kubeš Madsen - Jensen Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +0:33,8
6 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +0:39,3
7 David Šintál Wiegand - Šintál Subaru Impreza WRC Monster Energy Team 4WD +1:13,7
8 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl VW Polo R WRC Doktor Racing 4WD +1:25,7
9 Dan Peťovský Tannert - Thielen Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +1:38,3
10 Matyáš Zbranek Biasion - Siviero Peugeot 306 Maxi MAKA E-motor F2 +1:56,2
11 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +2:18,8
12 Michal Holínek Holínek - Holínek Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +2:24,9
13 Radek Hobza Fagaso - Moya Fiat Grande Punto S2000 Marlboro Dealer Racing 4WD +2:34,1
14 Jan Zbranek Vatanen - Richards Ford Escort RS 1800 MAKA E-motor Historic +2:39,1
15 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +2:40,1
16 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +2:49,0
17 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Peugeot 306 Maxi Viking Speed Racing F2/Junior +2:53,8
18 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Honda Civic Type-R Coyote Racing Team F2 +3:30,2
19 Petr Stružka Kremer - Winklhofer Ford Focus WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +3:58,2
20 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +4:11,6
21 Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Belga Team Historic +4:26,4
22 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Ford Escort RS 1800 J-R Rally Team Historic +4:26,9
23 Ondřej Kysel Chardonnet - Daniel's Lancia 037 Rally Martini K Racing Historic +5:14,2
24 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Grande Punto S2000 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +5:36,4
25 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD +5:45,8
26 Tomáš Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Fiat 500 Abarth Gerd Rally Team F2 +5:50,8
27 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Subaru Impreza WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +5:55,8
28 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +5:57,6
29 Radek Adam Kostka - Adam Subaru Impreza WRC Nofear 4WD +6:12,0
30 Martina Matulíková Karlsson - Walfridsson Suzuki SX4 WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +7:10,8
31 Martin Berger Droogmans - Joosten Lancia Delta S4 Belga Team Historic +7:22,4
32 Ivo Šimeček ml. Ingram - Edmondson Peugeot 208 T16 Viking Speed Racing 4WD +7:46,4
33 Ondřej Kráčalík Diana - Kráčalík Lancia Delta HF Integrale Nofear Historic/Junior +7:49,4
34 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +7:51,8
35 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg Lancia Delta HF Integrale Belga Team Historic/Junior +7:56,5
36 Michal Odstrčil Stohl - Müller Porsche 911 Carrera RS Barum Team Historic +8:18,7
37 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +8:51,2
38 Jaroslav Kovařík "Hary" - Beran Fiat Grande Punto S2000 Ibalgin 4WD +9:21,2
39 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Lancia Delta HF Integrale TALE RC Sport Historic +9:56,0
40 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Subaru Impreza WRX Schwáb Racing 4WD/Junior +10:08,6
41 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Citroën Xsara WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +10:56,6
42 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Ford Focus WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +11:13,7
43 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Subaru Impreza WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +11:15,2
44 Petr Hanák Harrach - Zeltner Toyota Celica GT-Four Barum Team Historic +11:28,3
45 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Subaru Impreza WRC Schwáb Racing 4WD +11:37,2
46 Marek Kalina Tlusťák - Kalina Ford Focus WRC Black Horse Racing 4WD +11:47,7
47 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic/Junior +12:27,1
48 Jiří Podvala Wilson - Palmer Lancia Stratos HF J-R Rally Team Historic +12:46,4
49 Matěj Petr Paddon - Kennard Subaru Impreza WRC Barum Team Junior 4WD/Junior +25:05,0
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Ford Escort WRC Viking Speed Racing 4WD řízení

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
6
kompletní časy a výsledky (html) Casier (Kamil Sedláček) 5
startovní listina Tänak (Karel Bajza) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  Škoda
2  ASport Rally Team 2  Subaru
3  Doktor Racing 3  Opel
4  Marlboro Dealer Racing 4  Mini
5  Monster Energy Team 5  Peugeot
6  MAKA E-motor 6  VW
7  Playboy Red Racing 7  Ford
  8  Fiat





"CASIERŮV CATERPILLÁRNÍ HATTRICK"


V rámci nově pojmenovaného mistrovství Next RC Rally Championship se uskutečnila první oficiálně započítávaná Caterpillar Rally. 

16. ročník této dobře známé soutěže se tradičně odehrál v nadzemních garážích vedle budovy Zlínského Kraje, povrch tak klasicky tvořil především uklouzaný hladký beton v kombinaci s dalšími zpevněnými podklady. Bylo připraveno celkem 6 rychlostních zkoušek, z nichž polovina vyčnívala svou vcelku smělou délkou, často se zde v rámci jednotlivých erzet měnila přilnavost povrchů a jezdci se tak museli poprat s náhlými změnami rytmu a způsobu jízdy. Právě v tomto častém střídání tkví jedna z hlavních charakteristik Caterpillaru. Letošní tratě byly proti loňsku místy malinko svižnější, a tak poskytovaly docela pěkné svezení, což s povděkem kvitovali také občas vášniví fanoušci lemující tratě měřených úseků. Menší novinkou byla zkouška zvaná Col de Reynoc, která byla jedna z těch delších prověrek. Za vcelku příznivého jarního počasí se na start postavila rovná padesátka soutěžících a v uzavřeném parkovišti byl k vidění pestrý rallyový park včetně několika nových "vozítek".

Při trochu nečekané neúčasti superpilota Kajetanowicze, se "okénko" pro vítězství otevíralo hned několika jezdcům. Startovní číslo 1 měl na dveřích své Imprezy velice rychlý Ott Tänak, jež zde skončil loni druhý. Mezi favority se řadilo i několik dalších známých jezdců, jako třeba Giandomenico Basso, Gil Panizzi, či Bernd Casier. No a právě tento zkušený Belgičan se postaral o nejrychlejší čas hned na úvodní vložce, a to i přes to, že po ránu byl dle svých slov lehce "povečírkově" indisponován. Jeho nový "mitfára" Renier ho však hnal neustále dopředu, a to i na dalších zkouškách, které Casier vyhrával, i když rozdíly byly naprosto minimální. Do role "naháněčů" se k Estonci Tänakovi přidal taky rychlý Basso, zdatně sekundoval rovněž Grzyb a na začátku i Kopecký. Ten však záhy doplatil na poruchu elektroniky svého Pola. Prvně jmenovaná trojice se od ostatních pronásledovatelů pak postupně odpoutala. Nekompromisní Casier jel pořád jako "z praku" a stále držel těsné vedení před Bassem a Tänakem, když estonskému rychlíkovi dovolil zvítězit ve čtvrté erzetě. To byl ale jediný nejlepší čas mimo stále vítězícího "Casiho". Bernd stále odolával nátlaku soupeřů až do konce a se svou Fabií si tak připsal triumf s konečným náskokem 9,4 sekundy. Zopakoval si zdejší prvenství z roku 2013 a netajil se hláškou: "Už podruhé jsem vítěz prvního závodu nově založeného šampionátu…." Výborně jedoucí Basso se i přes obrovskou snahu nakonec musel smířit se stříbrem, italský závodník se svou Fábií R5 dokonale "zdabloval" jasné vítězství mezi týmy pro Red Bull, za který letos "zápasí" též Casier. Stupně vítězů pak dokompletoval Ott Tänak premiérově reprezentující Doktor Racing. "Ottík" z boje o vítězství tak trochu vypadl po lehčích potížích v RZ 5. Ač to tak podle výsledků nemusí vypadat, tak souboje a hlavně jezdecké nasazení této vyrovnané trojice jezdců, byly ozdobou letošní Caterpillar Rally. Na neoblíbené, i když v dané konkurenci hodnotné, bramborové pozici byla klasifikována nová polská akvizice stáje Marlboro Grzegorz Grzyb, jehož jízda s krásným "Miníkem" byla dravá, pohledná a divácky vděčná. Na pátém místě se zrodilo menší překvapení, když tuto příčku obsadila nejrychlejší dvoukolka v rukách Dána Madsena. Ten se svým mrštným Opelem Adam R2 předčil všechna očekávání a po bezchybné a okulahodící jízdě si zasloužil obdiv soupeřů. Nejen, že významně dopomohl ASportu k zisku týmového stříbra, ale domů si odvážel taky cenný skalp šestého Gillese Panizziho, což čekal asi málokdo. Favorizovaný "vlasatý náčelník" Red Bullu byl v závěru lehce rozhozen z faktu, že ho poráží "předohrab", ale rozhodně nebyl v tomto jediný. Už s jistým odstupem dojel na sedmé příčce nejlepší zástupce Monster Energy Teamu Sepp Wiegand. Za mladým a stále lepšícím se Němcem pak v pořadí následoval Brane Küzmič, jenž neskrýval menší zklamání ze svého výsledku a přesto, že ho při razantní jízdě často podpořila divácká "Smoke Fannek Barca aréna", nebylo to od Jugoslávce prostě cosi ono. Že trať dvoukolkám svědčila, dokazují i další dva v pořadí Tannert a Biasion, kteří uzavřeli desítku bodujících. Nelehkou soutěž dokončilo 49 účastníků, když vypadl jen matador Mike Pattison s vylomeným řízením.

Junior Trophy
Jasná a suverénní degradace všech kluků od dívky. Tak by se nyní dala nazvat tato kategorie omezená věkem 15. let. Je fakt, že od letoška postoupilo pár juniorů mezi "velké chlapy", a tak je konkurence možná o cosi menší, nic to ovšem nemění na skvělém výkonu Australanky Molly Taylor, která nejenže vyhrála rovnou dvě kategorie, ale svůj úspěch podtrhla i fantastickým 11. místem v celkovém pořadí. Stříbro v rámci Junior Trophy vybojoval kvalitní Ralfs Sirmacis s dvoukolkovým Peugeotem, na bronzovém stupínku skončila druhá nejlepší z dívek Louise Cook pilotující tradiční Punto, což je pro tuto už zkušenou Britku parádní výsledek. Nedaleko za ní se odehrála těsná bitva o čtvrtou příčku až do posledních metrů. Aktéry tohoto souboje byli odvěcí rivalové Pavel Maštalíř a Esapekka Lappi, když se nakonec ze čtvrtého místa v juniorech radoval Pavel. Ten ještě vloni spadal do takzvané Junior Academy, určené pro závodníky do 8. roků. Nyní už tomu tak není, tuhle nevypsanou mini kategorii tak vyhrál věčně vysmátý Lappi, ale přesto to byl mezi ním a Pavlíkem parádní boj. Oba tito mladíčci navíc opět předvedli vzrůstající výkon. Na jejich tempo tentokrát nestačila ani šestá Ramona Karlsson. Jako sedmý soutěž dokončil zatím málo známý ale ne zrovna pomalý Diana s historickou Lancií, za ním pak byl Matyáš Morbicer, jehož rostoucí výkon je nepřehlédnutelný. Mates byl navíc hodnocen jako druhý "Akademik" a zvládl porazit i devátého Bergkvista, jenž byl ovšem limitován pneumatikami nazutými na Deltě spadající do Historic Trophy. Desátý a ještě bodovaný junior Lukyanuk předvedl i přes minimum zkušeností hezký výkon, doplatil však na penalizaci způsobenou chybou spolujezdce. Kousek za body pak skončila trojice dívek v pořadí Munnings, Kalíková, Steer, následoval technickými problémy sužovaný Alessandrini, nástrahy tratí zvládl i velmi mladý nováček Paddon, který dojel jako třetí v rámci Junior Academy. Cíl spatřilo všech 15 bojovníků a bojovnic. Tato krásná kategorie opět ukázala, že ty "děcka" prostě umí a jsou tím hlavním smyslem, pro který to s radostí všichni dělají.

Historic Trophy
Že je o tuto atraktivní kategorii stále velký zájem, dokazuje i slušný počet 15. startujících. Do role favoritů byli pasováni úřadující mistr Bengué s Toyotou, jeho věčný rival Holínek s Cosworthem a často rychlý Vatanen. Všem citelně chyběl odhlášený Blahna. Od začátku bylo jasné, kdo zde bude hrát hlavní roli. Byl to Míša Holínek, který svým soupeřům postupně ujížděl, a i když neměl v cíli závodu bůhvíjaký náskok, stále se mu dařilo kontrolovat záda a po perfektním zralém výkonu bral tedy maximum bodů. Na druhé pozici skončil Vatanen s Escortem RS 1800, byla zde ovšem přetahovaná o vteřiny s Benguém. Z vyrovnaného souboje se jakoby "vyvlíkl" nenápadný Fin Vatanen, který od druhé poloviny soutěže zatáhl a svými dosahovanými časy v závěru odsoudil francouzského borce do role pozorovatele finského výfuku. Tohle trio bude jistě zajímavé sledovat i v dalších soutěžích. O čtvrtý "flek" byl tentokrát velice těsný a v závěru vyhecovaný boj o desetinky, když neoddiskutovatelně výborný Ital Volta musel čelit belgickému matadorovi. Tím nebyl nikdo jiný, než u fanoušků dobře známý Freddy Loix, který byl v součtu o pomyslný "fous" rychlejší a Volta tak bral body za místo páté. Za nimi dojel Francouz Chardonnet s hezkou Lancií 037. Tento "týpek" zapadl do Historiků velice rychle, jeho výkony začínají být rapidně vzestupné a určitě ještě neřekl své poslední slovo. Parádní výsledek zajel taky sedmý Droogmans s Deltou S4 týmu Belga, za ním byl pak v cíli mladý Diana, před devátým Bergkvistem, do bodované desítky se dostal ještě Manfred Stohl s rozevlátým Porsche.

F2 Trophy
Famózní umístění vítězného Jacoba Madsena v celkovém pořadí, 5. místo v této konkurenci prostě nemá obdoby. "Dejv" předvedl opravdu velké peklo, zajel dva třetí časy absolutně a z šestice účastníků F2 Trophy byl jednoznačným vítězem. Po průjezdech jeho "Oplíka" nejednou přihlížející diváci sbírali po asfaltu své popadané brady. V tomto nezůstávali moc pozadu ani další dva účastníci dvoukolek předvádějící rovněž dravý styl, Julius Tannert a Miki Biasion. Za zlatým Madsenem už však zaostávali a rozdali si to mezi sebou o druhý "flek". Tím lepším byl absolutně devátý Tannert s dalším Adamem, bronz bral celkově desátý Biasion s Peugeotem. Vůz stejné značky pilotoval také čtvrtý Sirmacis, který ještě brázdí "juniorské vody", v pořadí dále následoval vicemistr Arazim s krásnou kastlí Civica, před "Fiátkem" Toma Grebeníčka.

Lady Trophy
Neohrožená Molly Taylor vyhrála se svým Peugeotem krom juniorů samozřejmě i dívčí klasifikaci, o čemž před startem nebylo vlastně ani žádných pochyb. Druhé místo bylo taky trochu jasné, a přestože si Louise Cook prožila menší krizovou situaci s upadlým tlumičem, svou bezchybnou a zkušenou jízdou nedala své kolegyni Ramoně, která ji zle proháněla na minulé rally, žádnou šanci. Ramona Karlsson se sice taky neztratila, klouzavý povrch jí však nešel dle představ, a tak si vlastně od začátku do konce jela pro bronz. Při neúčasti Stratievy to nyní měla poměrně jednoduché a "Karlssonka" tak zkompletovala konečnou "bednu" pro stáj Playboy Red Racing. S již jasným časovým odstupem od nejlepší trojky pak dojela Catie Munnings, která se tentokrát výborně poprala s nástrahami tratí a ujela dalším soupeřkám. Těmi byly Karolínka Kalíková a Johanna Steer, jež se spolu dlouho přetahovaly o vteřinky, nakonec byla lepší mladičká Karolínka prokazující čím dál větší talent. Německá jezdkyně Steer se musela sklonit před mnohem mladší bojovnicí o pouhé 1,5 sekundy. Všechna děvčata lze určitě pochválit za hezké výkony, za tradiční oživení soutěže a taky za úsměvy rozdávající fotografům.

Zajímavosti:

- podesáté se uskutečnila Caterpillar Rally přímo v této lokalitě "u jedenadvacítky"

- Casier vyhrál potřetí tuto soutěž a dorovnal tak počet vítězství legendárního Trinera

- poprvé v historii zvítězila v Junior Trophy holka - Molly Taylor

- velmi mrzela omluvenka celého týmu PMJ Racing, kde by se všechny tři posádky jistě účastnily soubojů ve svých kategoriích

- v první desítce absolutního pořadí nebyla ani jedna česká posádka

- nejúspěšnější značkou, kterou pilotoval některý z vítězů této rally, je už pošesté Škoda

- soutěže se zúčastnilo celkem 14 značek a po velmi dlouhé době bodoval Opel

- všichni tři jezdci týmu Marlboro Dealer Racing dojeli po několika letech do první patnáctky absolutně



 Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík):
"Chtěl bych vyjádřit velký dík pořadatelské skupině Next RC Rally. Díky faktu, že se nám šampionát vlastně rozjíždí, bylo na úvod sezóny těch věcí, které bylo třeba při přípravách zajistit, víc než obvykle. Pro mě osobně byl letošní ročník Caterpillaru pořadatelsky asi nejnáročnější a bez kluků tvořících organizační sbor by všechen ten "kolotoč" nikdy nefungoval. Jsem rád, že se na startu sešlo tolik posádek a snad se jim závod líbil. Byla snaha udělat raději menší počet RZ, ovšem s patřičnou délkou, a nájezdový čas není myslím špatný. Takže děkuji všem dobrovolníkům za pomoc při přípravách a taky při úklidu tratí, rovněž časoměřiči Mirdovi, jenž to nemá nikdy lehké, "special thanks" směřuji pro Zbyňu Mikla za zapůjčení nějakého toho materiálu, díky patří i Zlínskému Kraji za poskytnutí prostorů a technické podpory, no a zapomenout nemůžu na "ikonického" vedoucího shakedownu "Pavlíka" Pescarola. Ještě jednou velké poděkování všem jedincům, co se jakkoli zapojili do této akce." 

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"Z mé strany panuje neskutečná radost. Přetahování o desetiny sekundy s Bassem a Tänakem bylo krásné, za což jim mnohokrát děkuji. Byl to závod, kdy nebyl čas na žádnou chybu a my s novým spolujezdcem jsme si ohromně sedli a fungovalo vše tak jak má. Snad bude celá sezóna vyrovnaná jako na prvním závodě. Děkuji pořadatelům za přípravu tratí a hladký průběh soutěže."

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"
Druhé místo určitě bereme, je to velký přínos bodů na začátek. Jen se svojí jízdou nejsme spokojeni! Vůbec jsem se nemohl dostat do tempa a nebýt problémy Tänaka, tak nás určitě přeskočí. S Casierem to byl krásný souboj, ale pokaždé jsme tahali za kratší konec. Na Vikingu musíme být rychlejší. Jinak závod byl pořadatelsky zvládnutý na jedničku, jen to pravidlo objíždění kuželů!!"

Ott Tänak (Karel Bajza):
"
V první řadě bych chtěl poděkovat pořadatelům za nádherné závody a za možnost startovat s jedničkou, což byla pro mě čest. Jde vidět, že šampionát se vydal správným směrem. Před závodem jsme měli problémy s řízením, ale nakonec nás zachránil týmový Roman, za což mu děkuju. V průběhu závodu nás ještě rozhodila baterka, která přestala spolupracovat, a to se pak ukázalo jako menší problém na RZ 5. Celou soutěž jsme se drželi za rychle jedoucími Casierem a Bassem, a i když nám svitla naděje po čtvrté RZ, tak hned v následující jsme jí zazdili. Výborně jsme se bavili i soubojem s Grzybem, který jel neskutečně. S výsledkem však spokojen nejsem. Závody, kde není Vítek, prostě musíme vyhrávat…."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Caterpillar byl jako vždy skvělý. I když jsme na "Catru" startovali již po patnácté, náš výkon nebyl na těchto tratích nic moc. Porazila nás i nejrychlejší dvoukolka, ale i tak jsme se proti loňsku o jedno místo zlepšili. Na příští rally musíme zatáhnout, abychom skončili v Top 5."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"
Nejsme spokojení!!! Ba naopak místy až do běla nassssštvaní ze svého výkonu. No dostali jsme krutou lekci. Ale ono to bylo naznačeno již na republice. No co už včíl? Uděláme nějaké technické změny a začneme se tomu malinko víc věnovat. Nicméně závod jako takový byl dost dobrý. Nevím, proč bylo jenom 6 RZ, ale rozhodně stály zato. Určité změny ve skladbě tratí byly jednoznačně ku prospěchu věci. Byla to (až na výsledek) perfišto neděle zakončená spoustou srandy v "jedové chýši". Více se hodlám rozepsat na stránkách Doktor Racingu…."

Molly Taylor (Marťa Pekařová):
"Pěkné rychlé tratě na Caterpillaru nám vyhovují. Počasí i náš výsledek jsou super, skvělé taky body pro tým Playboy Red Racing. Škoda jen toho jednoho místa od bodu do celkové klasifikace."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"
Tato lokalita mi nikdy moc nejde, o to více jsem překvapen, jak to dopadlo a samozřejmě jsem s výsledkem spokojen. Chci poděkovat soupeřům za pěkné souboje a pořadatelům za pěkné tratě. Zároveň mě hodně znepokojili pánové s 2WD ... tipovačka je v háji ... fakt díky kluci :)."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"
Tak jsme se zase jednou náramně svezli, ta klouzačka na Caterpillaru se neomrzí. Byla to opravdu zábava, naše stařičká TA-02 vydržela bez problémů celý závod a tak jsme si to jen užívali, super. To, že se dostaneme do první patnáctky jsem ale nečekal ani náhodou."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Konečně první ostré metry nové sezóny a to ještě na pro nás oblíbeném uklouzaném povrchu. Ten se střídal s hrubým povrchem, který sice "žral gumy" ale auto na něm drželo jako přibité. Na závody jsme se hodně těšili a podle toho vypadaly i výsledky. Od první RZ jsme se drželi kolem 15. místa a náš opětovný boj s týmovým kolegou Fagasem nás hodně bavil. S naším umístěním jsme docela spokojeni, rally taky z hlediska organizačního solidně povedená. Z mé strany velká spokojenost."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Předem děkuji pořadateli za pěkně připravený závod. Pro mě to bylo klouzavé peklo, ale jinak jsem si soutěž užíval a boj o vteřinky až do konce byl super. Se třetím místem v Historic Trophy jsem spokojený. Gratuluji Michalovi k vítězství v kategorii.
"

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Na naší obstarožní technice jsme na letošek provedli pár změn a bylo znát, že k lepšímu. Auto fungovalo pěkně, jen my se Svenem jsme se zpočátku nemohli dostat do potřebného rytmu. Klouzavý beton byl tentokrát klouzavější, než bývalo zvykem a na prvních dvou zkouškách jsme marně hledali optimální tempo. Na dlouhých erzetách, kde bylo více procent povrchu, na kterém nám gumy držely, jsme se konečně rozjeli. Po chybách, jež jsme často vyráběli, jsme vůbec nečekali, že bychom mohli stačit výbornému Voltovi. Nakonec z toho vznikl vyrovnaný souboj až do posledních metrů, který nás velmi bavil a italskému závodníkovi tímto děkujeme, že nás tak trochu "nahecoval". Tohle jsme si fakt užili. Náš výsledek je v podstatě z říše snů."

Giuseppe Volta (Radek Vymětalík):
"Na "Catru" se mi opět nedařilo, ostatně jako pokaždé, když tam zavítám. První trojka byla vzdálená o světelné roky, a tak jsem svedl souboj o čtvrté místo s Loixem, který jel přesnou a čistou stopu a nakonec byl o půl vteřiny rychlejší. Takže Freddymu díky za krásný souboj a všem, kteří se podíleli na vzniku nového šampionátu, veliká poklona, že to zvládli v tak krátkém čase."

Sébastien Chardonnet (Ondřej Kysel):
"První závod odehrávající se na parkovišti byl parádním úvodem do celé sezóny. Díky menším úpravám vozu po Legend Rally Show, byl i můj výkon obstojný, ovšem ten povrch byl totální peklo. Naštěstí to vykompenzovaly parádní souboje vedené s Marťou Matulíkovou, kde jsme bojovali o cílovou pásku - i když jsme tím asi více ztratili. Bohužel se také vyskytly menší technické problémy s časomírou, které se ale hned vyřešily a tím mohl v pohodě pokračovat i závod. Hodnocení závodu je z mé strany pozitivní a těším se už na další a snad i s lepšími výsledky."

Louise Cook (Míša Valentová):
"Zužitkovali jsme zkušenosti z předešlých ročníků této soutěže. Vyvarovali jsme se chyb a snažili se o čistou stopu. Výsledek je pro nás vynikající, třetí místo mezi juniory se nám v minulosti nepodařilo nikdy vybojovat. Ve druhé zkoušce se nám uvolnil tlumič tak jsme zvolnili a trošku ztratili, ale nebylo to nic zásadního. Tratě byly parádní, krásné svezení, maximální spokojenost."

Ramona Karlsson (Marťa Matulíková):
"Jsem určitě ráda za třetí místo v holkách. Popravdě, mohla jsem podat lepší výkon, ale všechno mě jaksi celý den bolelo, a když jsem se snažila, dělala jsem zbytečné chyby. Příště to musí být lepší. V těch dvou nejdelších erzetách jsem si ale parádně zasoupeřila s "Ondrou Chardonnetem", který mě dojížděl, bylo to zábavné a férově jsme si nakonec rozdělili dojezdy do cíle. Celé závody byly jinak pěkné, jako vždycky."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Je to naše oblíbená soutěž, na které se člověk hodně povozí. Naše jízda nebyla pocitově nic moc, časy tam ale skákaly slušné a nakonec je z toho parádní sedmý flek mezi Historiky, takže pro nás až nečekaně dobré. Bylo to fajn sklouznutí s pěkným počasím a atmosférou."

Christian Homer (Team Manager RED BULL): "Skvělá práce od Casiera a Bassa, Panizzi zůstal za svými možnostmi. Doufáme, že v dalším závodě budeme atakovat první tři místa a obsadíme kompletní bednu! V týmu vládne spokojenost s prvními deseti body započítávanými do Team Trophy. Jen tak dál…."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Tým v nové sestavě mohl být o stupínek výš. To by panovala naprostá spokojenost. Nakonec rozhodlo pár sekund mezi Benguém a Trellesem v náš neprospěch. Onen jeden pomocný bod poslal totiž ASport na druhé místo. No faktorů bylo jednoznačně více, hlavně výkon Braneho byl daleko za očekáváním."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Tak je to pro nás naprosto nečekaný úspěch. "Gříbek" podal vynikající výkon, který nečekal možná ani on sám, takže obrovská pochvala naší nové jedničce. Matadoři Fagaso s Trellesem překročili svůj stín, dokázali se udržet v první patnáctce a bodově přispět na týmové konto. Čtvrté místo je pro nás malým vítězstvím."

Ari Vatanen (Team Manager MAKA E-MOTOR):
"Před závodem jsme si dali cíl,  držet se mezi prvními třemi ve skupinách. Vyvarovali jsme se velkým chybám, neprováděli unáhlené změny v nastavení aut a spoléhali, že nás přepracované řízení na obou autech nezradí. Vše klaplo na jedničku a výsledky jsou takové, na které v současné chvíli máme a jsme s nimi spokojeni. Organizátorům děkujeme za výborné svezení, jen příště, kdyby to šlo, prosíme o 10 stupňů více tepla."

Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING):
"Holky opět parádně! Gratulujeme Molly Taylor k jednoznačnému vítězství v Junior Trophy a taky mezi Ladies. Suprovní výsledek je i celkové 11. místo, prostě "Taylorka" fakt skvěle. Louise Cook jela svou precizní jízdu a výsledkem je stříbro mezi holkama a především krásné třetí místo v Juniorech. Ramona Karlsson se tradičně snažila, postupně zrychlovala a lze ji rovněž pochválit, když taky díky ní obsadily "Playboyářky" kompletní stupně vítězů v Lady Trophy. Nejvíce nás však těší zisk dvou bodů do Team Trophy, tohle jsme opravdu nečekali!"  

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
"Menší předsezonní ozdravné procesy na podvozcích zafungovaly a jde vidět, že i jezdci na sobě zapracovali. Na adresu naší trojice závodníků nemusíme tentokrát vůbec šetřit chválou. Pevně věříme, že tato vzestupná tendence bude pokračovat."

Gerhard Kalnay (Team Manager BARUM TEAM):
"Náš tým byl opět v plné letošní sestavě, což mě potěšilo, ale moc spokojený nejsem. Manfredovi se tu tradičně nedařilo, nemohl chytit ten správný rytmus. Catie zajela velice slušný výsledek a jsem s touto novou posilou v juniorském týmu moc spokojen. Trochu zklamala Johannka, závod se jí vůbec nepovedl. Mladičký "Paddonek" se krůček po krůčku zlepšuje, jen tak dál. No a náš pan "Hrábě" - ten měl den před závodem na svém sídle oslavu, tak viděl některé kužely dvakrát, jeho výsledek pak odpovídal jeho stavu. Jen doufám, že příště to bude lepší!"





                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC