Výsledky
XIX. Forest Frog Rally 2017

 Absolutní pořadí  Fryšták 10.6. 2017, startujících - 34 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD 29:59,3
2 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:18,5
3 David Šintál Wiegand - Šintál Subaru Impreza WRC Monster Energy Team 4WD +0:23,6
4 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl VW Polo R WRC Doktor Racing 4WD +1:00,9
5 Kamil Sedláček Casier - Renier Škoda Fabia WRC Red Bull 4WD +1:22,5
6 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Ford Fiesta RS WRC TB Racing 4WD/Junior +1:30,0
7 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +1:40,8
8 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD +1:45,0
9 Martina Pekařová Taylor - Cleo Suzuki SX4 WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +2:55,1
10 Ivo Šimeček ml. Ingram - Edmondson Peugeot 208 T16 Viking Speed Racing 4WD +3:39,0
11 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Toyota GT86 CS-R3 Coyote Racing Team F2 +4:15,8
12 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Škoda Felicia Kit Car Viking Speed Racing F2/Junior +4:57,3
13 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +5:17,8
14 Karel Bajza Tänak - Järveoja Subaru Impreza WRC Doktor Racing 4WD +5:26,1
15 Petr Stružka Kremer - Winklhofer Subaru Impreza WRX Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +5:29,9
16 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +6:35,2
17 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Grande Punto S2000 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +7:02,3
18 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +7:13,6
19 Jana Fendrychová Stratieva - Nyírfás Škoda 130 LR PMJ Racing Historic/Lady +7:15,0
20 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek Škoda 130 RS PMJ Racing Historic +7:58,4
21 Martina Matulíková Karlsson - Walfridsson Suzuki SX4 WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +7:59,2
22 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +8:27,0
23 Michal Odstrčil Stohl - Müller Škoda 130 RS Barum Team Historic +9:14,9
24 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda 130 RS TALE RC Sport Historic +9:16,5
25 Martin Berger Droogmans - Joosten Lancia Delta S4 Belga Team Historic +9:35,5
26 Martin Ondrašík Consani - Vilmot Subaru Impreza WRC PMJ Racing 4WD/Junior +10:50,2
27 Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic +12:10,5
28 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Ford Focus WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +14:06,1
29 Tomáš Polepil Polepil - Polepilová Citroën DS3 WRC Tom Polep Team 4WD +14:52,8
30 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Citroën Xsara WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +17:12,7
31 Petr Hanák Harrach - Zeltner Citroën Xsara Kit Car Barum Team F2 +21:43,6
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Belga Team Historic odstoupil
x Jaroslav Kovařík "Hary" - Beran Fiat Grande Punto S2000 Ibalgin 4WD tech.problémy
x Tomáš Polepil ml. Polepil jun. - Valerián Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD převody

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Basso (Lukáš Zámečník) 5
  Panizzi (Josef Pekař) 1
  startovní listina Wiegand (David Šintál) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  VW
2  Doktor Racing 2  Subaru
3  Monster Energy Team 3  Citroën
4  TB Racing 4  Škoda
5  Viking Speed Racing 5  Toyota
6  Playboy Red Racing 6  Ford
7  Coyote Racing Team 7  Suzuki
8  Marlboro Dealer Racing 8  Peugeot





"VODA ŽABU NEZASTAVÍ"


19. Forest Frog Rally byla třetím letošním podnikem v šampionátu Next RC Rally Championship.

Tento závod s velmi bohatou historií se opět odehrál v zaběhlé lokalitě ve Fryštáku "na Žabě". Hlavním faktorem zde bylo vrtkavé červnové počasí, kdy se na výborně připravené tratě šotolinových rychlostních zkoušek začal po ránu skrápět vydatný déšť. Ten ne a ne ustat a chvílemi to vypadalo na zrušení či přeložení soutěže. Nakonec se však počasí umoudřilo a po preparaci tratí a časovém posunu startu se mohlo závodit. Blátivých podmínek se ovšem již předem vzdali někteří závodníci, a tak se v uzavřeném parkovišti objevilo jen 34 soutěžících z původních 49. přihlášených. Pořadatel ale musel sáhnout k redukci některých úseků rychlostních zkoušek. Těch se pak odehrálo celkem 7 (z původně plánovaných osmi). Zpočátku blátivá trať postupem času vysychala, podmínky byly lepší a lepší, no a nakonec se i avizovaní "psi bili o stín". Forest Frog Rally tak letos vynikala nejen svou délkou, ale především náročností a měnící se přilnavostí. Svoji roli tady sehrála rovněž volba toho správného obutí, jak u závodních vozů, tak rovněž spodních končetin u soutěžících. Výsledky ovlivňovalo taky několik technických problémů a různých peripetií.

"Osekaná startovka" však nepřišla o tradiční letošní čtveřici aspirantů na prvenství (Casier, Basso, Panizzi, Tänak), a tak se v těžkých podmínkách znovu odehrávaly vyrovnané souboje, k čemuž samozřejmě přispěli taky ostatní neméně kvalitní jezdci. Na první erzetě začal nejrychleji "domácí" Panizzi, následně však převzal otěže jeho stájový kolega Giandomenico Basso, jenž začal zajíždět nejlepší časy a po třetím měřeném testu se usadil v čele výsledkové listiny. Gil Panizzi ale nijak nepolevoval. Krom zmíněné dvojice se do boje o čelní příčky hned od začátku zamíchal velmi rychlý Sepp Wiegand vítězící na jedné zkoušce. Zhruba v polovině soutěže se tento mladý reprezentant Monsteru prodral zpět na druhé místo, na němž figuroval na začátku. Bezchybně jedoucí "Bassiště" mezitím stále navyšoval svůj lehký náskok na soupeře a v cíli pak oslavil své premiérové vítězství. To bylo bezesporu "sladké", a to hlavně z důvodu důkladné sprchy šampaňským, kterou ho při vyhlášení obdařili závodníci doplňující Bassa na "bedně". Italský pilot Citroënu se navíc vyšvihl do čela průběžné klasifikace šampionátu. O stříbro se těsně bojovalo až do samotného konce, když teprve na závěrečné vložce předstihl francouzský "vlasatec" Panizzi letos extrémně dobrého Wieganda. Německý závodník ale i tak nesmutnil, bronzová příčka byla v dané konkurenci fantastickým výsledkem odměněným mimo jiné i ziskem priority. Úzká špička se prostě závod od závodu rozšiřuje, což dokazuje nejen tento skvělý mládežník. Pořadí na dalších bodovaných pozicích se po celý závod postupně formovalo, někomu se dařilo více, někomu méně, ale že nejsou již vybojované příčky do posledních metrů nikdy jisté, dokázala poslední rychlostka, kde se fakt "děly věci". Dosud vcelku jasně čtvrtý Ott Tänak, jedoucí si pro jisté bodíky do tabulky, nemohl pro náhlé potíže se svou Imprezou dokončit RZ a přidělený čas jej srazil do druhé desítky. Díky Estoncově výpadku se na tento trochu nepopulární "flek" ke své nepřehlédnutelné spokojenosti posunul Brane Küzmič, který po nemastném úvodu sezóny konečně zajel slušný výsledek. Jugoslávský "podkolenkář" neskrýval při vyhlášení velkou spokojenost, když poté vyfasoval hlavním pořadatelem ručně vypěstovaný "obří zemák". Na Balkáně tak měli zase jednou vydatnou večeři. Favorizovaný Bernd Casier byl klasifikován "až" na místě pátém, belgický rychlík se však potýkal s různými problémy technického rázu, ovšem pokud mu jeho "Fábka" WRC fungovala, zajížděl vynikající časy. Právě po jednom povedeném se mu na závěr podařilo překonat šestého Tomáše Bílka. Tento velice talentovaný borec "vystrkuje růžky" již nějaký čas, nyní je "vysunul" opravdu moc a dá se předpokládat, že ještě ne zcela naplno. Tom si u svého prvního letošního startu v Next RC Rally Championship připsal taky prvenství mezi juniory a skalpy mnoha kvalitních soupeřů. Na sedmé příčce soutěž dokončil nejrychlejší z řad Historiků Alex Bengué, zkušeného francouzského jezdce v předvedeném výkonu nepřibrzdily ani limitující předepsané gumy. Jako osmý dojel Filip Kopecký, jemuž se letos cosi nějak nedaří, rychlost mu určitě nechybí, ale nejde mu vše dle představ, když v minulých závodech řešil technické problémky, avšak tady si aspoň spravil chuť připsanými body. Senzace se zrodila na příčce deváté, kterou obsadila nejlepší z Lady Molly Taylor připisující si premiérové absolutní body. Zatím se zdá tahle australská dívčina "soutěživá po taťkovi", její výkony a nasazení totiž neznají mezí. Prestiže v podobě zápisu do bodované desítky se po potížích soupeřů poprvé dočkal stále se lepšící Chris Ingram, což je pro něj zatím životním výsledkem. O tento "bodík" se ale v závěru pokoušelo více jezdců, na úplný dosah ho měl hlavně matador Trelles, kterého před koncem nekompromisně zastavila vybitá baterka. Gustavo neskrýval své zklamání a snad málem ukápla i uruguayská slza.

Tato rally byla holt v mnohém opravdu tvrdá a kdo ji dokázal zvládnout, zaslouží obdiv. Především pak děti, které se s tím "nemazaly" ani přes ty náročné podmínky. Po nezvykle velkém množství přidělených časů za nedokončení RZ bylo v cíli soutěže 31 účastníků. V týmech byl "nečekaně" opět nejlíp hodnocen Red Bull.

Junior Trophy
Jezdec Tom Bílek jun. byl nejvýše postaveným závodníkem konečných výsledků z řad juniorů a rovněž "zařádil" i v absolutním hodnocení rally. Dosud v Nextu nepřekonaná Molly Taylor, která skončila na stříbrné pozici, tak měla nyní konečně adekvátního soupeře. Jejich předvedené výkony byly impozantní a jak Tomáš, tak Molly zajeli i body v absolutní klasifikaci. Nevídané, neslýchané. Skvělý závod zajel taky bronzový Ralfs Sirmacis s dvoukolkou, výborná letošní práce drží tohoto Lotyše stále na výsluní. Esapekka Lappi - to je kapitola sama o sobě. Pěkná agresivní jízda, bojovnost, krásné 4. místo v juniorech a 16. absolutně. Velmi povedená soutěž pro tohoto finského mladíčka. Jeho stájový kolega Matyáš Morbicer předvedl rovněž velký výkon a skončil pátý. Oba jmenovaní jsou navíc ve věku do 8. let, tím pádem spadají do Junior Academy, kde je doplnil i Robert Consani. Všichni jsou to "tvrďáci", to se musí nechat, zdolat v tomto věku takové náročné podmínky chce odvahu a "mít koule". Lappi dokonce porazil i pátou juniorku Louise Cook, šestý Mates Morbicer si v pohodě "smlsnul" na Ramoně Karlsson, která dojela na místě sedmém. V rámci juniorů byl na 8. příčce mladý bojovník Consani, o poslední volné body se postaraly holky v pořadí Kalíková a Munnings. Deset jezdců a jezdkyň do 15. let odstartovalo a stejný počet jich byl i v cíli, takže přes tu drsnost, charakterizující letošní Forest, je všem juniorům potřeba smeknout.

Historic Trophy
Historiků odstartovalo 9, když krom některých na poslední chvíli nestartujících, chyběli i "dravci" Holínek a Vatanen. Ti svou neúčast měli předem v plánu, a tak se stal naprosto jasným favoritem Bengué se svou skvěle přichystanou Toyotou. Sekundovat mu měl aspoň letos poprvé jedoucí Blahna, což se mu občas dařilo, ale stejně si Alex Bengué počínal sebevědomě a po zásluze zvítězil. Venca Blahna si jel dlouho pro 2. místo, nakonec však tento post opustil. Hlavním důvodem bylo umožnění dokončení soutěže pro jeho "synátora" Consaniho kvůli vysílačce, na úplném konci pak i gentlemanské gesto vůči rodinné člence Jekatěrině, za což si Blahna jednoznačně zasloužil cenu a pohár fair-play. V cíli byl tak klasifikován jako čtvrtý Historik. O toto uvolněné stříbro se postaral bez problémů jedoucí Gibo Fagaso a získané body ho tak "nakopávají" k další účasti v této zajímavé kategorii, kde se jmenovaný Španěl cítí jako "rybka ve vodě". Neuvěřitelnou bronzovou příčku vybojovala jediná zástupkyně Historic Trophy z řad žen, Jekatěrina Stratieva, jenž jela klasicky pěkně, čistě a bez velkých chyb. Taková ta bulharsko-maďarská pohoda. Za dané konstelace se za Blahnou ocitl na výborné páté pozici nepřehlédnutelný Manfred Stohl, jenž až do konce tvrdě bojoval s nakonec šestým Pepou Sivíkem, který doplnil hezkou snůšku "Stotřicítek". Jen kousek za nimi následoval belgický "vousoman" Droogmans. Všechny pak doplnil pěkně jedoucí Mike Pattison, kterého o lepší výsledek připravila v jedné erzetě zlobící nová Delta.  

F2 Trophy
Dvoukolky to samozřejmě taky neměly vůbec jednoduché. Po odhlášce "Asporťáků" zůstali ve startovní listině pouze tři jednou nápravou poháněné vozy. Vašek Arazim pilotující Toyotu GT86 CS-R3 dokazoval hned od začátku, že mu svědčí náročná šotolina, vyhrál všechny rychlostní zkoušky krom jedné a výsledkem bylo jasné prvenství v F2 Trophy. To je pro tohoto zkušeného dvoukolkového harcovníka po letech jistě velkou odměnou za "celokariérní" snažení. Jeho úsilí bylo ještě okořeněno krásným 11. místem v celkovém pořadí. Hned o jeden absolutní "flek" za ním pak dojela stříbrná dvoukolka řízená lotyšským juniorem Ralfsem Sirmacisem, pro kterého se jedná také o velký úspěch. Tento mladý člen po dlouhých letech bodující stáje Viking Speed Racing si navíc připsal nejlepší čas v jedné erzetě a Arazimovi zdatně stíhal. Životní výsledek si zajel rovněž bronzový "Hrabě" Ernst Harrach, jenž i přes různé potíže vynaložil veškeré svoje síly a barumáckou Xsaru "dosmýkal" zdárně do cíle.

Lady Trophy
Na startu bylo tentokrát šest děvčat, když kromě juniorských stálic přijela taky Bulharka Stratieva. Pro tradičně jisté vítězství si jela Molly Taylor, která se nezvykle ukázala se Suzuki SX4 WRC a svůj opět bezvadný výkon proměnila v premiérové body do celkové klasifikace a postarala se taky o další bodový zápis týmu Playboy Red Racing. Na dalších místech v rámci Lady Trophy se však na začátku pořadí přelévalo mezi trojicí Stratieva, Cook a Karlsson. Trochu pomalejší start měla Louise Cook, ale jak je u této britské závodnice již dobrým zvykem, své tempo neustále zvyšovala a nakonec si s přehledem dojela pro další druhé místo. Na bronzovém stupínku skončila Stratieva s historickou Škodou 130 LR, jež se dlouho držela na dostřel Louisy. Švédka Ramona Karlsson se pak musela smířit se čtvrtou příčkou, ale rozhodně nezklamala svou dravostí. Na páté pozici v holkách soutěž úspěšně dokončila nejmladší Karolínka Kalíková, na tuto bojovnici z Čamlíkova tentokrát nestačila "Barumačka" Catie Munnings, která si po poškození svého Citroënu připsala i jeden přidělený čas a navíc i divácky vděčnou "masáž" střechy jednoho belgického závodního vozu po seskoku z mostu.

Závěrem
Letošní ročník Forest Frog Rally sice potrápilo počasí, ale Pepa pořadatel do toho dal všechno včetně svého nesporného ducha, nenechal se odradit žádným škodlivým faktorem, no a na závěr potěšil množstvím pěkných cen pro všechny soutěžící. Je třeba touto cestou poděkovat panu Leo Pavlíkovi, legendě v rallysportu, za osobně podepsané knihy a taky panu Stokláskovi za ty Ferrari. Pan hospodský se taky snažil a snad uspokojil všechny hladovce a žíznivce.

 

Zajímavosti:

- každá soutěž Next RC Rally Championship má letos zatím jiného vítěze

- i přes "ubranou" jednu RZ se jednalo se o časově nejdelší ročník

- z jezdců, kteří soutěž dokončili, jich hned 6 zaznamenalo přidělený čas

- první Forest Rally se konala již v roce 1998

- dosud nepřekonaný hattrick zde jako jediný drží Simon Jean-Joseph (z let 2004-2006)

- nejvíce startujících zde bylo v roce 2016

- nejúspěšnějším týmem v historii této rally je Red Bull, jehož zástupce zde vyhrál počtvrté



 Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Jožka Pekař):
"Děkuji všem závodníkům za účast, i za to, že jsme během soutěže neřešili jediný protest. Velké díky patří též sponzorům a kamarádům, kteří přispěli cenami pro závodníky. Samozřejmě obrovský dík všem za pomoc při náročné stavbě a údržbě trati po dopoledním deštíku. Díky patří též Mirdovi a Doktorovi za bezchybnou časomíru atd." 

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník): 
"Konečně se to povedlo!! Po čtvrt století jsme vyhráli závod. Na Forestu se nám tak nějak daří a asi patří mezi náš nejoblíbenější podnik. I když abych pravdu řekl, nejeli jsme nějak extra zázračně, ale časy tam prostě padaly. Díky Pepovi a jeho organizační skupině za skvěle připravenou a záživnou trať. Holt dešti zatím neporučíme, ale i tak to bylo pěkné svezení."

Gilles Panizzi (Josef Pekař): 
"Paráda, další bedna. Na tom kluzkém povrchu jsme si před startem moc nevěřili, ale po prvních pár erzetách jsme se drželi v popředí výsledkové listiny. Auto fungovalo na 100%, jen v jedné RZ zastávkovala vysílačka. Basso jel suprově, v podstatě jinou ligu, gratulujeme mu k prvnímu místu. PS: doufám, že sis tu sprchu užil!"

Sepp Wiegand (David Šintál):
"I když to ráno vypadalo špatně, tak nakonec se s tím pořadatelé poprali. Tratě byly pěkně připravené a dlouhé. Do závodu jsem šel s tím, že si chci odvézt nějaké body, a to se vydařilo nad očekávání. Už od třetí RZ to byl boj o druhou příčku s Panizzim. Basso si jel svoji třídu, kterému patří gratulace k jeho první výhře. Po nějakých Panizziho problémech jsem si na druhém místě před ním vytvořil mírný náskok. Šlo vidět, že Panizzi je doma a jel velmi dobře. Rozhodla poslední RZ, kdy se na 2. místo prodral právě on. Třetí místo, moje první bedna, takže supr závod. Těším se na "Brátr" na další pěkné souboje."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal): 
"Před závodem proběhl velmi kratičký test, kde nám upadlo kolo a po opravě jsme testovali asi minutu a čtyřicet sekund a vypadlo táhlo řízení. Takže testovačka velice žádná, ale velmi užitečná. Po ranní spršce se začalo závodit s velkým nasazením. Bohužel to správné obutí odpočívalo doma v šuplíčku. Takže celý den jsem jel štípané bloky a jednou zkusil tzv. traktory. Perfektně jsem si zazávodil - třešničkou na dortu mohla být vyhraná RZ, ale to nám s velkou radostí překazil Wiegand. Celý den to vypadalo na pátý flek (což bych před závodem bral), ale díky Tänakově výpadku (což nás velice mrzí) z toho byla obhajoba brambory. Takže z pana Banána je pan Brambora…."

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"Na rally jsme se těšili a asi až moc, protože nás už od úvodní rychlostky provázela smůla v podobě nedotáčivosti, vyzuté pneumatiky či problémy s poloosou. Chtěli jsme navýšit náskok v absolutní klasifikaci a to se nám nepovedlo. Bohužel. Dopadlo to tak jak to dopadlo a my se s tím musíme smířit a nepřestat bojovat. Alespoň zlato zůstalo v týmu, za což gratulujeme Bassovi k prvnímu místu. Jel famózně a asi by jsme na něj neměli tak či tak. Na autě provedeme pár změn a uvidíme na "Brátru". Jinak paradní rally. Krásné ceny a je jen dobře, že se pořadatel nezalekl počasí a start závodu nepřesunul."

Alex Bengué (Roman Kalík): 
"Pořadateli poděkování za pěkně připravené tratě a pěkný závod. Na klouzavém povrchu jsem si to velmi užil. Jelikož moji velcí soupeři z kategorie tady nestartovali, byl plán jistý - dojet do cíle a užít si závody. Konečně se v Historicích na stupních vítězů objevila i žena, takže je pěknější foto."

Molly Taylor (Martina Pekařová): 
"Na kluzkém povrchu se mi jelo výborně. Historicky první body jsou úžasné. Závod v této lokalitě se mi velmi líbí a těším se na další ročník."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.): 
"Paráda! Co víc si přát? 10. místo je pro nás velký úspěch. V první RZ jsme měli trochu více výkonu než bylo potřeba, ale to byla jen malá hrubka, která se odstranila a od té doby jsem na procenta výkonu nesáhl. Do RZ 4 šlo vše hladce a soustředili jsme se na výsledek. To by jsme to ovšem nesměli zakřiknout a po trefení kořenu ve vysoké rychlosti následovalo ohnutí plechu na podvozku. Ten šel opravit hladce, ale přišel větší problém, a to, že se nám povolilo servo. Nevím jestli se chyba stala už při přípravě, no naštěstí to vydrželo do cíle. Po opravě jsme si zvedli náladu krásným 6. místem na poslední vložce. Děkuji pořadateli za perfektně připravenou soutěž včetně měnících se podmínek. PS: "Bíbra" neposlouchám, tak se mě na to nemusíte ptát :D…."

Václav Arazim (Broněk Kořínek):
"Tak konečně se povedlo! Náš tým Coyote Racing Team získal po desetiletém účinkování v šampionátu své první týmové body. Jinak útok na první desítku a zároveň premiérový bod do celkové klasifikace nám nevyšel, ale i tak je to nejlepší dosavadní umístění. Velké díky patří pořadatelům, kteří i přes nepřízeň počasí dokázali tratě připravit tak, aby byly aspoň trochu sjízdné. Teď už se těšíme na Bratřejov, kde se nám tradičně daří…."

Gibo Fagaso (Radek Hobza): 
"Upřímně, už jsem nevěřil, že se po vydatném ranním dešti pojede. Ale rozhodnutí pořadatele startovat bylo správné. První dvě vložky byly místy mokré, což nám moc nesedělo, potom ale tratě oschly a bylo to parádní závodění. Auto jsme před soutěží repasovali, především plastové díly musely být vyměněny, a tak nebyl žádný problém náročnou rally zvládnout bez technických problémů, což byl základ úspěchu. Stříbro v Historic Trophy je pro nás fantastické, i když jen díky gentlemanskému gestu Blahny, který upřednostnil prcka a Janičku před svým výsledkem. Tratě byly nádherné, škoda té vody, mohlo to být ještě lepší, tak snad napřesrok. Dík pořadateli za dřinu a nezničitelnou vůli závod odjet."

Louise Cook (Míša Valentová): 
"Úvod jsme zase zaspali a ani pohyb na blátě pro mě nebyl optimální. Na osychající trati jsme ale začali zrychlovat a náš výkon šel nahoru. Museli jsme opravdu zabrat, abychom udrželi Janu a Marťu za sebou. S výsledkem jsem velmi spokojená, 17. místo absolutně je životní maximum, které se nám zatím podařilo na velké soutěži vybojovat."

Ramona Karlsson (Marťa Matulíková):
"Protože jela tentokrát i Jana, nepočítala jsem, že bych byla do trojky, a tak jsem jela trochu víc na jistotu, navíc podmínky na trati byly fakt těžké. Potřebovala jsem bodovat, protože nepojedu Bratřejov. Takže takové povinné čtvrté místo. Ale povedlo se mi zajet pár stejných časů s Míšou i Janou, které jely fakt výborně. Bylo to zajímavé svezení, sice moc bláta, ale i tak to byl pěkný závod. Vynikající byl taky smažák a zmrzky."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Tak konečně je doma po dlouhé době pohár! Jenomže bohužel ne ten co bych chtěl. Pohár pro největšího smolaře asi vypovídá o průběhu celé rally. Přes počáteční problémy nejen s počasím - které na nás seslal ten dotyčný - a kvůli kterému jsme museli posunout start na pozdější hodinu, jsem se pustil do náročných tratí velmi solidně připravené soutěže s vervou a velkým nasazením. Těžký, mokrý, ulepený a hlavně uklouzaný lesní povrch se mě dosti zamlouval. Jízdu jsem si užíval a podle toho jsme se i umisťovali v jednotlivých erzetách a pomaličku stoupali celkovým pořadím. Až do předposlední vložky, kde se mi asi patnáct metrů před cílem odporoučel náhon na všechny kola. Auto jsem dovlekl do cíle a hned jsem valil do servisu. Za pomoci konkurenčního teamu - za což DÍK - jsem dal auto do cajku a hurá na poslední RZ. Poslední zkouška byla ta nejkratší z celé "Žaby". Takže pohoda . Ale smůla - erzetu jsem kvůli baterii nedojel a s přídělem jsem klesl na ono 22. místo. Smůla, asi to tak chtěl ten dotyčný. Soutěž dobře připravená, hodně pěkných cen a hlavně supr nálada."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"No ráno to nevypadalo, že se vůbec pojede, ale nakonec to dobře dopadlo a závod byl sjízdný. Začali jsme celkem dobře a tak jsme jeli až do šestky, tam se hned po startu vyplo auto a než jsme přišli na závadu, tak jsme tam nechali skoro minutu. Náš náskok před Jožkou Sivíkem se zmenšil na 3 sekundy a na sedmičce nám Pepa dvě dal, tak nakonec jsme o 1.6s náskok udrželi. S pátým flekem jsme spokojení. Na tu hrůzu byly tratě dobře udržované a pořadatel zaslouží pochvalu za pěkný závod. Tak čao na Brátru...."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Nakonec dobré. Na tom "blacku" to hodně klouzalo a byl to boj. Jeli jsme vlastně spíš na dojezd, ale hodně nás bavila skupinka Historiků s Manfrédem, Sivíkem a Pattisonem, to je fakt pěkná skvadra…. Díky Pepovi za super přichystané závody, byla to tvrdá a ta správná rally."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Pěkně a dokonale připravená rally, kterou bohužel poznamenal déšť. My se po velkém rozhodování do toho tak nějak pustili, ale nakonec to stejně nešlo. Nevhodná obuv způsobila, že jsme neměli šanci to na tom blátě dát, akorát bychom jen brzdili jezdce za námi. Pak se ukázalo, že by nám stejně nevyšly baterky, a tak jsme raději své síly soustředili na svěřenkyni Ramonu. No ale i přes ty všechny okolnosti tady byla dobrá atmosféra, Pepa je skvělý pořadatel, který se ničeho nebojí."

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Opět skvělá práce od všech našich jezdců. Basso jel naprosto fantasticky a nedal nikomu šanci. Panizzi i Casier podali taky výborný výkon, škoda jen Casierových technických problémů v prvních třech erzetách."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Velký pech Tänaka nás připravil o daleko lepší pozici. Asi to nebylo na výhru v týmech, ale je to velká ztráta v klasifikaci jednolivců. Brane byl díky výpadku Otta na čtvrtém místě, což by snad mohlo znamenat návrat na vyšší pozice a Bengué si držel celý závod své tempo s vědomím, že jeho úhlavní soupeři se nedostavili na start. Snad se na Brátru sejdeme všichni a budeme zatápět červenému hovězímu!"

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Naši týmovou jedničku nepustila na start nemoc, a tak jsme bez "Gříbka" v body moc nedoufali. Naši matadoři ovšem začali více než dobře a po půlce soutěže už byli oba překvapivě v první bodované patnáctce. Gustávo ve finále útočil dokonce na první desítku, na závěrečném testu ho ale zastavila elektronika a byla z toho malá sportovní tragédie. Nezmar Fagaso bojoval až dokonce a k úžasu celého týmu dokázal urvat bod do klasifikace Team Trophy."

Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING):
"Naše holčiny se s tím nevlídným počasím popasovaly důstojně, jde vidět, že to nejsou žádné "primadonky". Zvládly to všechny na jedničku. Velká gratulace Molly za získané body do absolutní klasifikace. Playboy jede, stále navyšujeme body do týmů, zatím se tak vyvíjí sezóna nad očekávání."

Gerhard Kalnay (Team Manager BARUM TEAM):
"Za náš tým jely tři posádky. Naše nejmladší "Káťa" se rvala jako čert a přineslo ji to bodíky v juniorech, klobouk dolů jak to zvládla. Manfred bral body za páté místo ve třídě, takže spokojenost. No a "Pan Hrábě" - ten po odstoupení největších favoritů v F2 měl 3. místo téměř jisté, ale na první RZ dostal "příděl", tak jsme se strachovali až do konce. Ale nakonec to zvládl a bedna byla, sice dojel s hodinovou ztrátou, no ale na to se nikdo ptát nebude, takže gratulace."









                                                                                                                                                                                                                         
                                                                                                                                                                                                                          „Loa“ NRC