Výsledky
V. YU Reli 1000 Okuka 2017

 Absolutní pořadí  Zlín-Malenovice 7. 10. 2017, startujících - 55 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 David Šintál Wiegand - Šintál VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD 21:29,4
2 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Lancia Delta S4 Red Bull Historic +0:00,7
3 Karel Bajza Tänak - Järveoja Subaru Impreza WRC Doktor Racing 4WD +0:01,3
4 Kamil Sedláček Casier - Renier Ford Fiesta R5 Red Bull 4WD +0:37,3
5 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:42,2
6 Michal Holínek Holínek - Holínek Toyota Celica Turbo ASport Rally Team Historic +0:51,7
7 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD +0:54,8
8 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +1:23,7
9 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +1:40,2
10 Ondřej Dočkal Küzmič - Pipota MG Rover Metro 6R4 Doktor Racing Historic +1:45,6
11 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Ford Fiesta RS WRC TB Racing 4WD/Junior +1:46,1
12 Ivo Žaludek Černý - Kohout Ford Fiesta RS WRC RR Team 4WD +1:58,6
13 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Peugeot 208 T16 Viking Speed Racing 4WD +1:59,6
14 Petr Sekula Sarrazin - Renucci Porsche 911 GT3 Seki Motorsport F2 +2:03,1
15 Stanislav Dalajka Ogryzek - Dalajka Ford Fiesta R5 Rockstar Energy Team 4WD +2:10,3
16 Radek Vymětalík Volta - Moliterni BMW M3 J-R Rally Team Historic +2:11,9
17 David Kubeš Madsen - Jensen Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +2:13,7
18 Marián Dalajka Dalajka - Kadlečík Ford Fiesta RS WRC Rockstar Energy Team 4WD +2:22,5
19 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Peugeot 306 Maxi Viking Speed Racing F2/Junior +2:46,5
20 Dan Peťovský Tannert - Thielen Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +3:04,0
21 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +3:27,4
22 Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Belga Team Historic +4:23,7
23 Martin Hanák Peták - Benešová Ford Fiesta RS WRC Barum Team 4WD +4:29,6
24 Tomáš Barták Barták - Barták Ford Fiesta R5 Barták Rally Sport 4WD/Junior +4:34,2
25 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +4:35,3
26 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +4:39,2
27 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda 130 RS TALE RC Sport Historic +4:48,8
28 Michaela Valentová Cook - Davis Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +5:11,0
29 Petr Dušek Dušek - Dušek Lancia Delta HF Integrale RR Team Historic +5:11,7
30 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Honda Civic VTi Coyote Racing Team F2 +5:12,4
31 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +5:30,9
32 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Lancia Delta HF Integrale Red Bull Junior Historic/Junior +5:39,3
33 David Vaculík Vaculík - Vaculík VW Golf GTi RR Team 4WD +5:46,0
34 Dominik Zapletal Zapletal - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior +5:50,4
35 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Peugeot 207 S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +5:52,8
36 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 Carrera RSR Belga Team Historic +6:13,7
37 Daniel Mikl Solá - Amigo BMW M3 ZedArt Racing Historic +6:21,3
38 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Peugeot 207 S2000 Schwáb Racing 4WD/Junior +6:41,0
39 Martina Matulíková Karlsson - Walfridsson Suzuki SX4 WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +6:53,5
40 Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic +7:34,0
41 Michal Odstrčil Stohl - Müller Audi Sport Quattro S1 Barum Team Historic +8:13,5
42 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic/Junior +8:19,1
43 Petr Hanák Harrach - Zeltner Toyota Celica Turbo Barum Team Historic +8:23,9
44 Dan Nedbal Nedbal - Nedbal Lancia Stratos HF Dan Racing Team Historic/Junior +9:09,1
45 Marek Kalina Tlusťák - Pavlík Lancia Stratos HF Black Horse Racing Historic +9:59,5
46 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Citroën Xsara WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +10:07,7
47 Milan Kadlečík Kadlečík - Kresta Subaru Impreza WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +11:07,4
48 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Ford Focus WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +11:22,3
49 Petr Podvala Pedro - Baldaccini Subaru Impreza WRC Pedro Racing Team 4WD/Junior +12:18,3
50 Martin Karlík Karlík - Karlíková Mini JCW WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +12:22,6
51 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW 318i J-R Rally Team Historic +14:58,8
52 Matěj Petr Paddon - Kennard Subaru Impreza WRC Barum Team Junior 4WD/Junior +23:21,4
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Petr Stružka Kremer - Winklhofer Subaru Impreza WRX Čamlíkov RallySport Zlín 4WD zdrav.problémy
x Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Suzuki Swift Maxi 2000 Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady mech.problém
x Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic elektronika

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Wiegand (David Šintál) 3
výsledky (pdf) Basso (Lukáš Zámečník) 2
startovní listina Tänak (Karel Bajza) 1
  Panizzi (Josef Pekař) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  VW
2  Doktor Racing 2  Ford
3  Monster Energy Team 3  Toyota
4  ASport Rally Team 4  Lancia
5  Playboy Red Racing 5  Subaru
6  TB Racing 6  Peugeot
7  RR Team 7  MG
8  Viking Speed Racing 8  Porsche





"PREMIÉROVÉ VÍTĚZSTVÍ PRO WIEGANDA"


Závěr letošního šampionátu Next RC Rally Championship obstarala 5. YU Reli 1000 Okuka. 

Jak se již stalo tradicí, šampionát uzavírala asfaltová soutěž zvaná YU Reli 1000 Okuka konající se na dětském dopravním hřišti v Malenovicích. Druhá nejmladší rally mistrovství slavila letos malé jubileum, když se odjela již po páté v řadě. Letos vrtkavý a chladný podzim dával pořadatelům nejistotu v počasí, které by mohlo jejich nemalou snahu zhatit. Celý týden před soutěží nebyl zrovna z těch nejteplejších a nejsušších, a časté vydatné přeháňky fungovaly ještě den před startem. Ovšem jako mávnutím kouzelného proutku se deštivé podmínky proměnily v krásné "Juhoslovanské babí léto", které panovalo v den závodu. O výjimku se sice pokusila nenápadná polední přeháňka, tu ovšem rychle zahnal spásný balkánský větřík a pár bezvýznamných kapek průběh soutěže nijak neovlivnilo.

Na start posledního podniku sezóny zavítal letos nejvyšší počet posádek, kterých bylo celkem 55, na všechny pak čekalo 7 rychlostních zkoušek na zpevněném povrchu. Jak zde bývá dobrým zvykem, tratě mají slušné délkové parametry a navíc jsou protkány řadou zajímavých míst. Jistou náročnost tvoří také jejich členitost a občasné změny rytmu nutí jezdce i navigátory k velkému soustředění. V nabité startovní listině byli prakticky všichni favorité a nechyběl ani již jistý mistr Basso, který se představil s Lancií Delta S4. Poprvé tak na "vratech" vezl startovní číslo 1 vůz kategorie Historic. Jak známo, předepsané pneu pro historiky na asfaltu poměrně slušně fungují, i když zdejší většinový hladší povrch s řadou nečistot přeci jen mírně klouzal. S tím si ale pan šampión nelámal hlavu a jel doslova fantasticky. Hned zkraje se ujal vedení v soutěži, které ve svých italských "tlapách" držel až do poslední vložky. Nakonec až v ní ho překonal výborně jedoucí Sepp Wiegand, jenž si po zásluze připsal premiérové prvenství. Mladý závodník z Monster Energy Teamu tak dokonal svou celoroční snahu, kdy vždy patřil k těm nejlepším a konečně se dočkal kýženého triumfu. Jeho vynikající počin v podobě vítězství mu navíc zajistil i konečné třetí místo v klasifikaci šampionátu a německý pilot VW měl v cíli důvod k bezedné radosti. Taky si pochopitelně vychutnal od spoluúčastníků ze stupňů vítězů poctivý "slejváček". Druhým v cíli byl tedy Giandomenico Basso vítězící zároveň mezi historiky a předvádějící zde další skvělý výkon hodný mistra. Bronzová příčka připadla na jezdce z týmu Doktor Racing. Tím nebyl nikdo jiný, než rychlý Ott Tänak, který sice pár nedávných závodů vynechal, ale v Malenovicích znovu předvedl své nesporné kvality. Estonec do poslední chvíle dokonce živil naději na vítězství a moc mu nechybělo. Nejlepší trojka se totiž tentokrát vešla do 1,3 sekundy, což nebývá moc často k vidění. Pěkné souboje zdobily tuhle rally i na dalších příčkách. Na té vcelku neoblíbené čtvrté skončil Bernd Casier, jemuž se i přes dravou jízdu a veškerou snahu, nedařilo přiblížit se k "bedně". Belgičanovi, k jeho velkému smutku, patří "zemáková" pozice navíc i v konečném účtování šampionátu, když ho přeskočil právě Wiegand. Nepomohlo mu ani závěrečné taktizování kolegy Panizziho, který už měl svoje jisté. Extrémně soutěživý "vlasoň" se ale i přes tentokrát opravdu pochroumané francouzské "kolénko" snažil a byl klasifikován jako pátý. Na skvělé šesté příčce tuto rally dokončil Michal Holínek z ASportu jako druhý nejlepší zástupce kategorie Historic Trophy, těsně za "Holasovou" Toyotou dojel bojující Filip Kopecký, jenž měl dlouho našlápnuto na lepší umístění. Vyrovnanost mezi posádkami je ovšem opravdu velká, což platí prakticky na všech frontách. Osmým mužem "polodomácí" soutěže byl nyní bronzový historik Alex Bengué, který opět prokázal svůj um. Na parádním devátém místě skončila v tomto roce fenomenální juniorka Molly Taylor, mladé Australance se zde opět podařilo "zchlamstnout" jugoslávskou hvězdičku Braneho Küzmiče, jenž zkusil štěstí s historickým MG Metrem a jako čtvrtý v rámci Historic Trophy uzavíral bodovanou desítku. Do ní se těsně nevešli třeba výborný Tomáš Bílek jun. nebo skvěle jedoucí Honza Černý. Do cíle nelehké soutěže dojelo 52 účastníků.

Mezi týmy se tu rozhodovalo o konečném druhém místě, když za znovu jasně vítěznými "RedBulláky" svedli souboj neméně ambiciózní stáje Monster Energy Racing a Doktor Racing. Všichni po delší pauze nasadili kompletní sestavy a byla cítit vzájemná rivalita. S velkým štěstím a s rovnými celkovými body v tabulce se z konečného stříbra nakonec radují "Monsteři". 

Junior Trophy
Na tratě letošní "Yugo" vyrazilo celkem 21 posádek ve věku do 15. let, což je letos jednoznačně nejvyšší počet juniorů v jedné soutěži. Mezi nimi startovalo i 6 holek, z nichž je stále nejlepší letošní šampiónka Molly Taylor, která si tady připsala další, již páté vítězství v rámci Junior Trophy. Zdatně jí sekundoval Tom Bílek jun., který je jí vždy rovnocenným soupeřem, tentokrát byl ale na impozantně jedoucí "Taylorku" o 5 sekund krátký, Tomáš tak bral v cíli stříbro. S jistým odstupem pak dojel bronzový Ralfs Sirmacis pilotující dvoukolku a tento výsledek pak pro Lotyše znamenal vydobytí druhé příčky v konečném účtování. Na místě čtvrtém skončil v Malenovicích stále rychlejší Tom Barták, za jeho bílou Fiestou pak byla klasifikována Louise Cook a této spolehlivé Britce náleží celkový bronz v sezóně. Jako šestý zde dojel nejlepší z "Akademiků" Esapekka Lappi, těsně za finským dravcem následoval Pavel Maštalíř s historickou "Integrálkou". Na výborné osmé příčce stanul svižně jedoucí talent David Vaculík, který až v samotném závěru zdolal devátého Dominika Zapletala. Do bodované desítky se vešel taky Mates Morbicer, který se stal nejlépe hodnoceným jezdcem Junior Academy v sezóně. Nástrahy tratí zvládlo ještě dalších 10 juniorů a juniorek a všechny "děcka" opět zaslouží velkou chválu za předvedené výkony a pěkné vzájemné souboje.

Historic Trophy
V Malenovicích byl vytvořen nový rekord v počtu startujících této krásné kategorie, kterých se v elegantním samostatném uzavřeném parkovišti nacházelo rovných 20. Konkurence narostla především ojedinělou účastí pánů Bassa a Küzmiče, kteří tak trochu braly body ostatním. K těm nejlepším samozřejmě patřili taky Holínek a Bengué a tak pro další bojovníky už tolik prostoru nezůstalo. Fungující historické gumy způsobily, že se hned čtveřice nejrychlejších vlezla do první desítky absolutně. Již zmíněný a jasně první Basso zkrotil svou Deltu S4 na výbornou a bil se o celkové prvenství soutěže - úctyhodný počin. Druhý byl klasifikován "ASportman" Míša Holínek, jenž tak potvrdil stříbro taky v závěrečné tabulce. Bronz si z "Malen" odvážel spolehlivý a předem jasný mistr Alex Bengué s Celicou. Čtvrtou pozici vyzávodil Brane Küzmič, který si chtěl spravit chuť po vcelku nemastné sezóně, ale ani jiné startovní číslo, než měl celoročně, ani mitfára Pipota, ani "Yarisovský" podvozek, nepřinesly kýžené jugoslávské ovoce a v podstatě se pouze svezl v rámci své bývalé kategorie. No, zas tak špatné to ale nebylo, jelikož rychlý Ital Volta s BMW skončil až za jeho "japonsko-jugošsko-anglickým" Metrem. Za pátým Voltou dojel Freddy Loix se svou starou Lancií, což tomuto legendárnímu "Belgánovi" stačilo k udržení 5. pozice v šampionátu, a to právě na úkor "Volťáka". Ovšem jiný a prestižnější boj se odehrával v konečné klasifikaci o místo třetí. Při neúčasti Fina Vatanena měl na tento post dobře našlápnuto Gibo Fagaso s Deltou od Marlbora, jenže skončil sedmý a získané body nestačily. Jednak jej o ně připravila zmíněná nečekaná účast některých jezdců a taky čelil zdravotním problémům po předchozí lehčí operaci. Při ní mu však, jak vidno, potřebnou španělskou krev neupustili a Fagaso bojoval jak to jen šlo. Za těchto okolností tak nezúčastněný Ari Vatanen slaví bronz. Osmým historikem v cíli této soutěže byl Jožka Sivík, kterému opět nechyběla velká snaha a bojovnost. Za jeho hezkou "Stotřicinou" skončil pěkně a nyní bez technických potíží jedoucí Petr Dušek s klasickou černou Lancií, elitní desítku zvládl vybojovat junior Pája Maštalíř se stejným vozem. Na ostatní z plejády historiků již tentokrát velice cenné bodíky nezůstaly, ale i tak se bylo na co dívat a souboje v této nádherné kategorii byly opět grandiózní.

F2 Trophy
Kromě již předem titulovaného Dána Madsena, se na poslední soutěži rozhodovalo o konečném pořadí na stupních vítězů mezi několika jezdci. Celkem se na startu objevilo 5 dvoukolek. Favorizovaný Jacob Madsen se svým tradičním Opelem Adam R2 od začátku vedl a předváděl, že titul v F2 je v těch správných rukách. Na konci však hodně ztratil a propadl se na druhou příčku. Vítězem se tady stal trochu nečekaně Francouz Sarrazin, který se na tratích objevil po delší odmlce a o to větší to bylo "překvápko". Stéphane Sarrazin tak se svým Porsche všem ostatním předokolkám vypálil rybník a potvrdil, že kde se objeví, tam nikdo neví co od něho čekat. Na bronzové pozici byl výborný mladík Ralfs Sirmacis, jemuž soutěž skvěle vyšla, a mohl se radovat z konečného stříbra v klasifikaci. Až za ním pak dojel Julius Tannert, který byl také zapojen do bojů o celkovou "bednu", díky čtvrtému místu ale pobral méně bodů než potřeboval, a tak stejné umístění na něj zbylo i v závěrečné tabulce. Pátým mužem závodu se stal tentokrát lehce nevýrazný Václav Arazim, ale i to mu stačilo k zisku konečného bronzu.

Lady Trophy
Šestice děvčat na startu, pětice v cíli. Závěrečný podnik už byl předem v mnohém jasný, a stejně jako vždy brala největší počet bodů Molly Taylor se svým špičkově připraveným Peugeotem. Vůz stejného typu pilotovala i jasně druhá Louise Cook, která si na zdejších tratích počínala sebevědomě a tentokrát nedala moc velkou šanci ani své velké soupeřce Ramoně Karlsson. Švédka dojela bez problémů třetí a tento post si tak poprvé v kariéře vybojovala i v konečné klasifikaci dívek. Čtvrtou pozici zde obsadila Catie Munnings, která dlouho živila naděje na stejné umístění i celkově, situace se však vyvinula jinak. Akční souboj v závodě mezi Němkou Steer a mladičkou Karolínkou Kalíkovou rozhodlo předčasné odstoupení Johanny, a tak si "Kája" dojela pro pátý "flek", což nakonec znamenalo čtvrtou příčku konečné klasifikace Lady Trophy. Klobouk dolů před výkony a výsledky této nejmladší závodnice, jež byla poté zaslouženě oceněna pohárem od přítomného ambasadora rozvoje sportu pro děti a mládež zlínského kraje.

Závěrem
5. ročník YU Reli 1000 Okuka důstojně uzavřel letošní mistrovství. Ozdobou zde jistě byla precizní "doktorská" organizace doplněná tradiční výbornou atmosférou, která gradovala při vyhlašování konečných výsledků sezóny v kategoriích Junior, Lady a Academy. Určitě potěšil i speciální pohár ambasadora, a taky samozřejmě ostatní zajímavé ceny pro soutěžící. O to, že vše šlapalo na výbornou, se kromě pořadatele a ostatních, zasloužil i poprvé "zaskakující" časoměřič Adam. "Jugoška" byla bezesporu pěknou tečkou za premiérovým šampionátem Next.

Zajímavosti:

- YU Reli byla nejobsazenější soutěží letošního Next RC Rally Championship

- padl nový rekord v počtu startujících v kategorii Historic Trophy na jednom závodě

- bylo zde i nejvíce startujících juniorů v rámci šampionátu 2017

- letos poprvé nezvítězil v soutěži některý z trojice jezdců týmu Red Bull

- byl zaznamenán nejmenší časový rozdíl v sezóně mezi vítězem a druhým v cíli

- poprvé v letošním roce bodovala do Manufacturer Trophy značka Porsche



 Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Ondřej Dočkal): 
"Věřím, že jste si všichni tu sobotu pěkně užili. Chtěl bych poděkovat Petrovi a Michalovi za pomoc při stavbě v pátek. Chci poděkovat Besipu a panu správci, že nám umožnili závodit na dopravním hřišti a taky Romanovi za tu aparaturu. "Yugoška" je velmi náročná na materiál a proto děkuji i za ty diskutované desky od Martina (bez nich by závod prostě nebyl). Velmi kladně hodnotím to, že drtivá většina závodníků dodržovala pořádek a pomohla při úklidu tratí. Uvidíme, jestli se tu bude konat Yugo i příští rok. Byl to velmi náročný rok a věříme, že bude líp. Brzy na viděnou na zimním ICE NEXTu."
 

Sepp Wiegand (David Šintál):
"
Závod byl dobře připravený a trať se mi celkem líbila, až na pár míst, kde byla trochu nepřehledná. Na závod jsem se pečlivě připravil, protože jsem se chtěl s Casierem poprat o "bednu" v konečném pořadí. Po nepovedené první RZ jsem trochu doladil auto, a pak jelo bezchybně. V průběhu závodu se mi podařilo vyhrát 3 zkoušky. Na poslední dvě erzety jsem si musel půjčit pneumatiky od týmových kolegů, za to jim patří velký DÍK. Klasicky rozhodovala až poslední rychlostka, kde u Red Bullu proběhlo nějaké taktizování, ale i tak se mi podařilo úplně nečekaně dostat na 1. místo těsně před Bassa, a to znamenalo, že jsem se dostal na 3. místo v konečném pořadí. Moje první vítězství přineslo prioritu A, k tomu bronz v konečné klasifikaci, to je výsledek, o kterém se mi ani nesnilo."

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník): 
"Milášek je doma!!! Těžko se mi hodnotí závod, protože jsem měl plnou hlavu té nádherné trofeji, kterou pořadatelé dokázali zařídit. Každopádně závodem jsme tak nějak všelijak propluli. Je hodně těžké se přeorientovat na jízdu s takovým parníkem jako je "eSčtyřka". Ale i tak se nám dařilo držet první flek až do poslední RZ, kterou jsem asi s vidinou titulu, totálně pos...! Každopádně gratuluji Davidovi k prvnímu vítězství, které si svými výkony zaslouží. Zpětně bych chtěl poděkovat všem zainteresovaným v šampionátu NEXT. Je to skvělá parta lidí, která opravdu ví, jak jednotlivé závody připravit. Klobouk dolů, že se dokázali vypořádat se vším, co jim nejmenovaný pán dokázal podstrčit, a rozjeli šampionát v takovém formátu od samého dna. V roce 2018 plánujeme obhájit titul, jenže už teď víme, že to nebude nic jednoduchého." 

Ott Tänak (Karel Bajza):
"Na rally jsem se dost těšil, jelikož jsem letos dost závodů vynechal. Do závodu jsem ale vstupoval trochu v nejistotě co udělá elektronika, kvůli níž jsem odstoupil v posledních dvou soutěžích. Naštěstí však celý závod fungovala bez problémů. Po první RZ, kde mi Basso nadělil neskutečný ranec, jsem se dostal do tempa a zajížděl většinou krásné druhé časy, se kterýma jsem po tak dlouhé absenci ani nepočítal. S celkovým výsledkem jsem nadmíru spokojen. Navíc vyhraná poslední RZ mi ukázala, že stále na to mám prát se se špičkou a jedním invalidou... Byl to můj nejvyrovnanější závod co jsem kdy jel, což dokazují i celkové výsledky. Basso si titul letos určitě zaslouží. Jezdil famózně. Příští sezónu to však nebude mít jednoduché, jelikož jak jsem viděl Wieganda, tak ten bude příští rok jedním z aspirantů na titul, pokud pojede jako zde. Příští rok se pokusím odjet všechny závody a poprat se tak o co nejlepší výsledek...." 

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"Bohužel nám to nevyšlo. Po letošních problémech jsme rádi, že jsme rádi. Chtěli jsme udržet alespoň 3. místo v absolutní klasifikaci a ani v tom se nezadařilo. Holt příští rok to budeme muset zkusit znovu a snad budeme mít více štěstí. Tratě byly pěkně nachystané. Za celou sezónu děkuji všem pořadatelům, a taky soupeřům za skvělé souboje. V další sezóně AHOJ!"

Gilles Panizzi (Josef Pekař): 
"V prvé řadě velké díky Karolínce za to super losování! Letošní "Jugoška" byla pěkná, fakt krásné asfaltové tratě. Koleno to vydrželo, jinak náš výsledek nic moc. Kluci vpředu jedou prostě rychleji. Gratulace Davidovi k první výhře."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"Na tomto závodě už o nic nešlo, Roman to měl jisté a já díky neúčasti Honzy v podstatě taky. Takže šlo spíše o svezení. Celkově bych řekl, že to dopadlo dle očekávání a 2. místo v kategorii a šesté celkově je dobré. Já doufám, že příští rok už zlomím smůlu na Bratřejově, který již druhým rokem rozhodl…."

Alex Bengué (Roman Kalík): 
"Pořadatelům poděkování za pěkně připravené závody a objednané počasí. V poslední rally jsem si pěkně zazávodil a jsem s výsledkem spokojený. Basso nám ukázal, že i s handicapem pneu pro historiky se dá jet na celkovou "bednu". Všem klukům a holkám děkuji za pěkné závody, jak tady, tak po celou letošní sezónu."

Molly Taylor (Martina Pekařová): 
"Super tratě, super souboje, s výsledkem jsme velmi spokojeni."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal): 
"Když pomineme výsledek, který je zklamáním, tak jsme si dobře zazávodili. Počasí vyšlo, dobrá parta lidí - organizačně žádný zádrhel. Jen ten odstup na nejlepší se poněkud zlověstně zvětšuje. Co s tím? Nevíme... Budeme řešit. Gratulace Bassovi a všem ostatním co slaví úspěch."  

Stéphane Sarrazin (Petr Sekula):
"Po delší odmlce jsem si nemohl nechat ujít tuto pěknou asfaltovou soutěž. Přijel jsem otestovat novou techniku na sezónu 2018 v kategorii 2WD, a ta vydržela bez problémů. Máme XV-01 bez úprav a není potřeba se v tom vrtat, prostě složíte a jdete závodit. Je pravda, že Porsche s předním náhonem je v ČR rarita, ale vývoj jde dopředu a auto jelo dobře. V kategorii 2WD jsme mezi sebou bojovali až do poslední RZ a to je fajn, protože se musí jet pořád naplno a někdy až za hranou. To se některým nevyplatilo a měli technické problémy, ty nám pomohli k 1. místu a pěknému poháru od pořadatele. Takže, technika drží a na sezónu 2018 jsem připravený."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Ze začátku rally jsme laborovali s pneumatikami. Povrch byl z rána vlhký a uklouzaný. Gumy jsme zvolily posléze dobré, ale našemu umístění to už moc nepomohlo. Usadili jsme se na 21. "fleku" a na tom jsme se i udrželi až do konce. Trať byla perfektně postavená, rychlá, pouze některé utáhlejší pasáže nám dělaly drobné problémy. Z počasí jsme měli strach, ale ve finále se umoudřilo a celá rally se výtečně zdařila. Ceny pro vítěze a vyhlášení juniorů se nám také velmi líbily."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Do letošní "Yugošky" jsme vyráželi s jasným cílem - udržet celkové páté místo v Historic Trophy. První vložku jsme se pomalu dostávali do tempa, ostatně jako vždy, a vyrovnané časy v plejádě historiků věstily velké souboje. Od druhé erzety nás však velmi "povzbudil" zkušený matador Vladimírek, jen je velká škoda, že momentálně nezávodí a nemůžeme se tak "hecnout" navzájem, byl by to kvalitní soupeř. Poslechli jsme jeho radu, že je třeba jít do toho úplně naplno a ono to vycházelo. Prostě se dařilo jet s minimem chyb a některým soupeřům jsme rychle odskočili. Vybudovaný náskok vydržel až do cíle a pořadí v klasifikaci se tudíž povedlo dle plánu. Tratě nám tentokrát sedly, dalo se na nich jet svižně a nás to velmi bavilo. Dle mého názoru, asi nejpovedenější ročník této rally. Díky všem našim soupeřům za celoroční souboje, které jsme si užívali."

Gibo Fagaso (Radek Hobza): 
"
Před startem posledního podniku pro nás ještě existovala šance na sezónní "bednu" v historicích, a proto jsme i přes velkou zdravotní indispozici startovali. Nenahrála nám ani účast mistra Bassa a rychlého Küzmiče v naší skupině, takže by se musel stát spíše zázrak, abychom dojeli čtvrtí, což by nám zaručovalo bronz v Historic Trophy 2017. No musím říct, byl to bolestný boj o přežití, až v posledních dvou vložkách jsem se trošku naučil ovládat pochroumané tělo a závodil. S výsledkem jsem spokojený, 7. příčka při rekordní účasti 20 historiků je skvělá. Poděkování pořadateli za krásný závod."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"
Lokalita super, na "Jugošce" tratě velmi zajímavé, až moje oči občas nestíhaly :) Velké díky pořadatelům za připravené závody. Co se týče mého výkonu, tak od začátku to nebylo ono. Neměl jsem z auta dobrý pocit. Nakonec se nedostatek podařilo najít, bohužel ale až po šesté RZ. Bylo to samozřejmě hlavně rukama a pak drobností na podvozku. Zatím jsou ty asfalty pro mě nějak zakleté. Tak jsem se minimálně pro příště poučil a užil si fajn sobotu. Celá sezóna byla super. Letos jsem začínal a velmi mě to chytlo. Všechny závody jsem si ohromně užil a už se těším na další…."

Louise Cook (Míša Valentová): 
"
Šli jsme do toho naplno, žádná taktika, zajeli jsme pár slušných časů a s výsledkem jsem maximálně spokojená. Máme doma bronz v juniorech za sezónu, jsem hrozně šťastná, že se to povedlo, hurááá…. Děkujeme pořadateli za krásnou rally."

Václav Arazim (Broněk Kořínek):
"Velmi hezká soutěž, počasí měli pořadatelé také objednané pěkné, takže super. Pro nás poslední soutěž znamenala vybojované celkové třetí místo v hodnocení dvoukolek v šampionátu. Takže spokojenost. Horší už je to s předvedeným výkonem, který v posledních dvou asfaltových soutěžích nebyl vůbec podle našich představ. Zřejmě se už projevila únava jak vozu, tak posádky z celoročního maratonu soutěží. Ale na příští sezonu se dobře připravíme, abychom se pokusili konečně vylepšit tu, po tři sezony po sobě opakující se, bronzovou příčku."

Pavel Maštalíř (Pája Maštalíř):
"Vůbec jsme se nemohli dostat do závodního režimu. Už od rána jsem se necítil v pohodě. Ke konci závodu se nám sice podařilo zajet pár dobrý časů, ale i tak to nebylo ono. Přes zimu potrénujeme, uděláme repas auta a snad budeme v sezoně 2018 rychlejší."

Matyáš Morbicer (Matyáš Morbicer):
"
Moc jsem se těšil na poslední závod této sezóny, který se vyvíjel i po spoustě chyb dobře. Časově se hodně přibližujeme Pájovi a Matymu a taky holkám v juniorech, což mne motivuje k dalšímu zlepšování. Ne vždy to ale dopadne.... Závod byl super, zakončený krásným druhým místem v "Akademce", ale pro mě je největší překvapení to úžasné celkové prvenství za celý rok (ten pohár jsem nikomu nepůjčil). Velké díky Lukáši Zámečníkovi za perfektně připravené autíčko, o které se mi celou sezónu perfektně stará. A taky moc díky všem pořadatelům za celou sezónu 2017."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Závody pěkné, to se musí nechat. Ogaři si museli dobře máknout při tom pátečním chystání v dešťu. Nám to tady zas tak moc nesedlo, náš výkon byl možná takový trochu nemastný neslaný a při dost velké konkurenci odjíždíme nakonec bez bodů. Udrželi jsme ale konečné pořadí v první desítce historiků, kterých tu startovalo fakt kotel. Přes zimu je v plánu stavba nového podvozku, tak snad se to příští rok projeví na výsledcích. "Čamlíkovská Yugoška" byla povedená soutěž, počasí parádní a atmosféra taky žila, určitě pěkná tečka za sezónou. Velký obdiv pořadatelskému štábu za perfektně zmáknutý šampionát."

Dani Solá (Daniel Mikl):
"Děkuji pořadateli za pěkné závody. Počasí nám vyšlo, byly malé technické problémy, ale dojeli jsme. Poděkování pořadatelům za perfektně připravené tratě."

Ramona Karlsson (Marťa Matulíková):
"Stejně jak vloni, bylo tady na "dopraváku" pěkné asfaltové svezení, erzety byly celkem dlouhé, a to se mi líbí. Jen mě se cosi nějak nedařilo. Jsem ráda, že se mi podařilo soutěž dojet se všemi končetinami a na všech kolech. A krásný pohár za celkové třetí místo v holkách je doma! Díky všem za hezkou sezónu."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Závod se nám moc nepovedl. Bylo to jedno velké trápení. Ve třetí erzetě nám hned po startu upadlo kolo, tak jsme to dojeli po třech, v páté vložce nám "neuhnul" mostek, tak jsme rozpárali celý předek. V servisu nám to trošku odborně polepili a vydrželo to až do sedmé RZ, kde se nám páska namotala do přední nápravy a další ztráta byla na světě. Prostě takový den blbec. Ale přes všechny ty nesnáze to byl skvěle uspořádaný závod a hlavně byla super "atmoška". Velká pochvala hlavnímu pořadateli."

Paolo Alessandrini (Jan Červenka):
"Cílem bylo překonat druhou posádku našeho týmu a vzhledem k vysoké účasti být do 50. místa. To se povedlo a 42. příčku považujeme za dobrý výsledek, byli jsme i lepší v týmovém souboji (bohužel druhý vůz nedojel). Příští rok se vrátíme a budeme bojovat o lepší umístění…."

Catie Munnings (Míša Sedláčková):
"
Na asfalt jsem se moc těšila, protože mi tento povrch jde lépe než šotolina. Jsem ráda, že nám po deštivém týdnu vyšlo počasí a že v den rally nepršelo. Povrch ze začátku klouzal, ale potom uschl a přestal klouzat. S časem jsem byla spokojená, až do RZ 3, kdy se mi rozpadl tlumič, a já dostala od holek naděleno pár sekund. Tlumič jsme opravili a zbytek závodu už byl v pohodě. Tratě byly moc pěkně postavené a souboje s holkama byly fakt super. S výsledkem jsem velice spokojená."

Karolína Kalíková (Karolínka Kalíková):
"Děkuji za pěkné závody. Konečně se mnou taťka nechodil a začala jsem zajíždět pěkné časy. Z toho velkého poháru od ambasadora jsem moc nadšená, děkuji. Už se těším na další sezónu."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala): 
"Trať pěkná, ale dlouhá, takže nefungoval stereotyp - "po čtvrté RZ měním baterii" - což se podepsalo na přídělu minut. Ve výsledku jsme to nějak dojeli a máme do příště nad čím přemýšlet. Počasí vydrželo a o těch pár kapkách nemá cenu mluvit. Zázemí je proti některým lesním podnikům luxus (WC atd.). Celkové hodnocení - u nás výborné."

Dario Cerrato (Daniel Červenka):
"Soutěž byla opět krásná a i počasí vyšlo. Měli jsme za cíl dojet a sbírat data do další sezóny, bohužel nevydržela technika a museli jsme odstoupit - elektronika." 

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Bohužel, ani týmová režie neudržela Casiera na celkové "bedně", doufáme, že si letos tu smůlu vybral na několik sezón dopředu. I tak jsme s celou sezónou spokojeni, jen tak dál…."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Perfektní zprávou byl návrat Tänaka na tratě Nextu a hned se to projevilo na týmovém výsledku. Bohužel už to nestačilo na to, abychom se dostali před Monstry. Nicméně třetí místo bereme - díky klukům za účast a jsem zvědav, jestli budeme pokračovat ve stejné sestavě."

Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING):
"Naše holky - jak jinak, než skvěle. Molly zase získala absolutní body a povedlo se jí přidat vítězství v juniorech při porážce Toma Bílka, toho si určitě ceníme. Stříbrná Lady Louise jela fantasticky a tentokrát nedala šanci ani třetí Ramoně. Všechny opět předvedly vyzrálý výkon a náležitost k tomuto našemu krásnému týmu. Obsazení kompletní "bedny", jak v závodě, tak celkově, bylo cílem letošního roku, což se povedlo. První a třetí "flek" v rámci juniorů je samozřejmě nečekaný a o to radostnější. No a celkové body v Team Trophy, kde jsme málem porazili zkušené Marlboro - to už je z říše snů. Všem děvčatům děkuji a gratuluji jim k perfektním letošním výsledkům."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"
Bohužel nás "Gříbek" opět nepodpořil, a tak jsme na body z YU Reli mohli zapomenout. Od Gustáva jsme čekali malinko lepší výsledek, ale jsme hlavně rádi, že se vrátil z prokleté Hurghády, kde prodělal nedobrovolnou dietní léčbu. Fagaso je blázen a může být rád, že závod přežil. Nicméně letošní sezónu musíme hodnotit velmi kladně, protože 5. místo v týmech je fantastický úspěch. Děkujeme všem našim posádkám."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
"Tak zase jen ve dvou. Naši starší matadoři z Belgie ale vesměs nezklamali. Dobře zajel Loix, po kterém jsme chtěli dotáhnout do konce konečné pořadí mezi historiky, a to se mu i přes menší technický problémek povedlo. Droogmans potvrdil, že mu "Porschák" sedl a i když z toho tentokrát nebyl žádný bod, dokázal udržet pěkné 9. místo v nabité konkurenci historiků. Sezónu hodnotíme kladně a nastartovala nás k dalším potřebným změnám. Něco "pečeme" na příští rok, tak se nechte překvapit."

Gerhard Kalnay (Team Manager BARUM TEAM):
"Tak začnu od našich nejmladších. Mladý "Paddonek" začíná závod od závodu zrychlovat a snaží se nedělat chyby - jen tak dál. Naše holky mezi sebou sváděly velice pěkné souboje od první rychlostky. Nakonec na tom byla lepší "Kačka", která předváděla skvělou jízdu, Johannka jí pak nestačila a navíc v šesté RZ urvala zavěšení kola. Bohužel už nebylo v našich silách to opravit a závod tak nedokončila. Náš "Petáček" si ještě nezvykl na novou techniku, ale i tak zajel výsledek, se kterým může být spokojený. Pan "Hrábě" osedlal letitou Celicu a zajel dobrý standard, víc po tom starším pánovi chtít nemůžem. Manfred si vybral smůlu snad i na další sezónu dopředu. Naše pocity jsou tak po této soutěži smíšené a pevně doufáme, že to příště bude lepší."









                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC