Výsledky
XVII. Caterpillar Rally 2018

 Absolutní pořadí  Zlín 29.4. 2018, startujících - 55 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Vít Kutal Kajetanowicz - Baran Škoda Fabia R5 Monster Energy Team 4WD 20:49,6
2 David Šintál Wiegand - Šintál Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD +0:24,4
3 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +0:25,9
4 Karel Bajza Tänak - Järveoja Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +0:33,5
5 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:36,4
6 Šimon Večerka Večerka - Večerka Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD/Junior +0:38,5
7 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +1:05,3
8 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD +1:06,5
9 Petr Bábek Ojeda - Barrabes VW Polo R WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +1:06,7
10 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson VW Polo R WRC Doktor Racing 4WD +1:22,4
11 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +1:41,0
12 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +1:44,2
13 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek Peugeot 306 Maxi PMJ Racing F2 +2:12,5
14 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +2:46,1
15 David Kubeš Kubeš - Kubeš Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +2:52,3
16 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 4WD +2:52,5
17 Michal Holínek Holínek - Holínek Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +2:53,2
18 Jan Zbranek Vatanen - Richards Ford Escort RS 1800 Belga Team Historic +2:54,6
19 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Opel Adam R2 BSport Rally Team F2 +3:15,7
20 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +3:16,6
21 Michal Cibulka Cibulka - Pochylá Peugeot 207 RC Rallye BSport Rally Team F2 +3:22,7
22 Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Escort RS Cosworth Barum Team Historic +3:42,0
23 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Ford Escort RS 1800 ASport Rally Team Historic +3:42,9
24 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Honda Civic VTi BSport Rally Team F2 +3:43,8
25 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +3:45,7
26 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Škoda Fabia R5 Belga Juniors 4WD/Junior +4:05,6
27 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +4:08,6
28 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +4:24,4
29 Petr Stružka Kremer - Winklhofer Citroen DS3 WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +4:44,1
30 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +4:47,9
31 Michaela Valentová Cook - Davis Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Lady +4:48,0
32 Daniel Mikl Solá - Amigo Subaru Impreza WRC ZedArt Racing 4WD +4:50,2
33 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +5:09,5
34 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda 130 RS Barum Team Historic +5:23,9
35 Petr Matulík Loix - Smeets Toyota Celica Turbo Belga Team Historic +6:04,4
36 Martin Ondrašík Kopáček - Rendlová Ford Fiesta RS WRC PMJ Racing 4WD/Junior +6:07,5
37 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Golf GTi Belga Juniors 4WD/Junior +6:10,5
38 Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic +6:17,6
39 Dan Nedbal Nedbal - Nedbal Ford Fiesta RS WRC Dan Racing Team 4WD/Junior +6:20,4
40 Michal Odstrčil Stohl - Müller Toyota Celica Turbo Barum Team Historic +6:35,9
41 Petr Podvala Pedro - Baldaccini Ford Fiesta RS WRC Pedro Racing Team 4WD/Junior +6:53,0
42 Jana Fendrychová Stratieva - Nyírfás Subaru Impreza WRC PMJ Racing 4WD/Lady +6:55,1
43 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic/Junior +7:30,0
44 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Citroën Xsara WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +7:49,8
45 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD +8:09,9
46 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Suzuki SX4 WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +8:15,1
47 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +9:26,9
48 Eliška Schwábová Schwábová - Schwáb Peugeot 207 S2000 Schwáb Racing 4WD/Junior/Lady +9:28,6
49 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW 318i J-R Rally Team Historic +10:53,1
50 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +11:01,6
51 Martin Karlík Karlík - Karlíková Mini JCW WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +11:18,0
52 Marek Kalina Tlusťák - Pavlík Lancia Delta S4 Black Horse Racing Historic +11:27,6
53 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Subaru Impreza WRX TALE RC Sport 4WD/Junior +29:15,3
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Petr Hanák Joki - Lindelöf Mitsubishi Lancer Evo IV AMK Rudý Říjen Historic zdrav. důvody
x Martin Hanák Peták - Benešová Subaru Impreza WRC AMK Rudý Říjen 4WD odstoupil

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Kajetanowicz (Vít Kutal) 5
startovní listina Wiegand (David Šintál) 1
  Basso (Lukáš Zámečník) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  Škoda
2  Vest Rally Team 2  VW
3  Monster Energy Team 3  Peugeot
4  Marlboro Dealer Racing 4  Mini
5  Doktor Racing 5  Citroën
6  Čamlíkov RallySport Zlín 6  Ford
7  Playboy Red Racing  
8  PMJ Racing  






"CATERPILLAR S NAŠLAPANOU KONKURENCÍ"


Sezónu Next RC Rally Championship 2018 odstartovala již tradičně Caterpillar Rally, jejíž 17. ročník se opět odehrál v prostorách nadzemních garáží vedle budovy Zlínského Kraje. Zdejší velmi kluzký povrch na hladkém betonu, zkombinovaný s přilnavým zpevněným podkladem a z malé části i se zrádnými "kamínky", tak tvořil klasickou směsici a "všehochuť" i v rámci jednotlivých rychlostních zkoušek. Časté střídání těchto povrchů a nutné změny rytmu a stylu jízdy vždy dokonale prověří cit pro řízení všech jezdců. Bylo připraveno celkem 7 měřených úseků na poměrně svižných a otevřených tratích, které skýtaly prostor pro svezení s nějakým tím akčním smykem, což oceňovali především nadšení diváci. Poslední dubnovou neděli panovalo příjemně teplé jarní počasí, a tak se v pestře obsazeném uzavřeném parkovišti blýskalo 55 krásných speciálů. A jak bývá na začátku sezóny zvykem, bylo k vidění spousta nových "neokoukaných" karosérií s mnohdy nápaditými designy.

Konkurence se tu sjela velká a jedním z nejvíc favorizovaných závodníků byl všude dobře známý Kajetan Kajetanowicz, jenž se na soutěži šampionátu Next ukázal v podstatě poprvé. Na startu pak nechyběli prioritní jezdci jako "Maestro" Basso, Gil Panizzi, Sepp Wiegand, či Ott Tänak, ale i krom nich bylo adeptů na čelní příčky víc než dost. Chyběl však loňský vítěz Caterpillaru Bernd Casier, jenž ohlásil závodnickou pauzu, a tak měl startovní číslo 1 na dveřích své hezké Fabie R5 úřadující šampion Giandomenico Basso. A jak se mistra sluší, vstoupil do nové sezóny nejrychlejším časem na RZ 1. Očekávaná dominance horkého favorita "Kajta" totiž dostala hned v úvodu trhlinu v podobě vyzuté pneumatiky u jeho "Fábky" týmu Monster a polský jezdec se tak nedobrovolně odsoudil do role stahovače ztráty. Ta však nebyla ze zmíněného problému zas tak dramaticky velká, aby ji pilot jeho formátu nedokázal brzy eliminovat. "Kajtowicz" vyhrával jednu zkoušku za druhou a velmi brzy se dostal do vedení soutěže. To až do konce rally nepustil a v cíli ho pak zdobil náskok téměř 25 sekund na ostatní. Takže Kajetanowicz zde nakonec ukázal svoji neklamnou suverenitu a je možné, že dostal i chuť na případný titul. O další umístění se to dle očekávání neustále "mlelo". Velice oku lahodící a zároveň časově rychlou jízdu demonstroval pan mistr Basso, a když jej "Kajto" sesadil z prvního místa po RZ 3, Giandomenico se "usadil" na pozici druhé. Jenže významně rozjetý mladý Němec Sepp Wiegand, jehož razance vygradovala nejrychlejším časem v poslední erzetě, se v závěru postaral o italský skalp, a tak se Basso musel smířit s velmi těsnou porážkou a s bronzem. Stříbrný Wiegand, reprezentující ambiciózní Vest Rally Team, tak potvrdil, že se s ním letos musí počítat fakt "na tvrdo". Jen kousek za pod stupni vítězů dojel rychlý Ott Tänak, který se dlouho míchal do bojů o "bednu". Estonec je novou posilou ambiciózní stáje Red Bull, a tu zastupuje, jak jinak, taky tentokrát pátý Gil Panizzi. Francouzský dravec tradičně bojoval jako "Rudý Býk" a za týmovým kolegou zůstal v součtu jen necelé 3 vteřiny pozadu. Další 2s pak ztrácel velmi šikovný a nadějný zástupce Vestu Šimon Večerka, který vyhrál kategorii juniorů a mezi plejádou dospělejších dravců rozhodně vynikl. Vzhledem k jeho věku se jedná o vskutku pozoruhodný výkon. O sedmou příčku se to "řezalo" až do konce a v cíli byly rozdíly v řádu desetin hned mezi trojicí závodníků. Při tradičně atraktivní jízdě s "Miníkem" vybojoval sedmý "flek" Polák Grzegorz Grzyb, za nímž pak v pořadí následoval Filip Kopecký, který po vynikající jízdě a druhém čase na posledním testu těsně přeskočil španělského "exota" Ojedu jedoucího neobvykle vyrovnaně. Do nejlepší Top Ten se dokázal prosadit slavný Jugoslávec Brane Küzmič, což v dané konkurenci určitě není zlá práce. Jeho nová stájová akvizice za Doktor Racing Chris Ingram soutěž dokončil kousek za body, v pořadí pak následovala druhá juniorka "Taylorka", jejíž tradičně skvělá jízda stačila na 12. místo. Za nejlepší dívkou byl klasifikován vítěz dvoukolek Venca Blahna, na pěkném čtrnáctém místě dojel nestárnoucí vášnivý Uruguayec Gustavo Trelles s "Citrónem" od Marlboro, do absolutní patnáctky se vešel ještě nejrychlejší z historiků David Kubeš. Vítězství v prestižním hodnocení Team Trophy vybojoval titul obhajující Red Bull.

Junior Trophy
Populární Junior Trophy pro závodníky a závodnice do 15. let věku měla na startu 17 posádek. Jako tomu bývá každým rokem, tak i od letoška někteří pravidelní účastníci opustili tuto kategorii a zamířili mezi "dospěláky", jak nám ty děcka ale rostou.... Naopak ještě nějaký "pátek" mezi juniory zůstane její nynější vítěz Šimon Večerka, jenž vyhrál vcelku s přehledem a svůj jedinečný výkon vyšperkoval i šestým místem v absolutním pořadí. Tentokrát na jeho precizní jízdu nestačila ani loňská mistryně Molly Taylor, neohroženě obsazující stříbrnou příčku. O bronzu mezi juniory nebylo předem vůbec nijak jasno, když adeptů bylo hned několik. Od začátku až do konce se však této prestižní příčky zhostil ruský "Bohatýrek" Alex Lukyanuk, jenž předvedl pěkný a vyrovnaný výkon a premiérové umístění na juniorské "bedně" je důkazem jeho stálého jezdeckého růstu. O další příčky si to rozdali především tři týmoví spolukolegové z Red Bull Junior. Nejrychlejším z nich byl nakonec usměvavý Fin Esapekka Lappi vítězící zároveň v hodnocení Junior Academy určené pro "ogárky" do 8. roků. Jako pátý junior skončil dravý mladíček Matyáš Morbicer, který dlouho bojoval právě s Lappim. Na šesté pozici dovezl do cíle svou "Fábinku" Pája Maštalíř. Tato nepřehlédnutelná stájová trojice, i přes svůj stále nízký věk, znovu potvrdila obrovskou rychlost. Stříbrným mezi "Akademiky" a sedmým mezi celkovými juniory byl Véna Kopáček, což je jistě parádní výsledek. Tento zrychlující bojovník s parádně zbarvenou Fiestou rodinného PMJ Racingu až v úplném závěru překonal švédského talenta Emila Bergkvista, za nímž pak dojel Dan Nedbal, který se nějakou dobu pohyboval i na vyšších příčkách a dokonce si připsal jeden třetí čas. Desítku bodovaných uzavřel Ital Pedro, před hezky jedoucím Paolem Alessandrinim startujícím v rámci Historiků. Za plejádou čtveřice děvčat, v pořadí - Munnings, Steer, Schwábová, Kalíková, dojel energický "syn spícího muže" Marťas Karlík, nelehkou soutěž zvládl dokončit taky úplně ten nejmladší závodník Erik Ticháček, radující se z bronzu v Junior Academy. Stejně jako on, tak všichni junioři i juniorky zde opět předvedli parádní sport.

Historic Trophy
16 startujících a neustále se zvyšující konkurence, takový byl obrázek této oblíbené kategorie. Svou roli na klouzavém povrchu sehrály předepsané pneu Sedan Hawk, a tak se bylo ve spojení s množstvím pěkných karosérií rozhodně na co dívat. Favoritů na prvenství bylo při očekávané vyrovnanosti hned několik. A že budou souboje skutečně těsné, dokazují minimální časové rozestupy a taky hned čtyři různí vítězové jednotlivých rychlostních zkoušek. Nejlíp začala nová akvizice Belga Teamu Ari Vatanen, po druhé vložce však převzal otěže navrátilec do Historiků David Kubeš, aby ho hned na další ve vedení vystřídal úřadující mistr Alex Bengué. Po nejdelší čtvrté erzetě se opět měnilo pořadí na čele, kde se ocitl Michal Holínek. Tento dobře známý reprezentant ASport Rally Teamu čelil útokům ostatních soupeřů i nadále, aby až na posledním měřeném testu o vysněné prvenství přišel. Z pomyslného trůnu ho v samotném závěru sesadil týmový kolega Dejv Kubeš se stájovým Cosworthem, připisující si tedy maximální počet bodů z tohoto závodu. Míša "Holas" se musel chtě nechtě smířit s druhou příčkou a prohrou o nicotných 0,8s. Na bronzovém stupínku pak skončil Fin Vatanen, který v cíli ztrácel jen pouhé další 1,3 sekundy. Na nejlepší trojici už poté postupně nestačil Francouz Bengué s Toyotou, jehož chvíle by ovšem měly přijít na oblíbené šotolině. Za čtvrtým Alexem se odehrály další vyrovnané boje s malými časovými rozestupy. Místo páté nakonec vybojoval mladý Valentino Rossi poprvé pilotující Forda Barum Teamu. Za tímto talentovaným závodníkem pak dojel Ital Volta s Escortem RS 1800, jenž jistě pomýšlel na vyšší příčky. Stejně tak i sedmý "El Matadore" Gibo Fagaso, který měl soutěž rozjetou naprosto výborně, v poslední zkoušce však díky "pentli" za trefený cíl spadl z pátého "fleku", což se u tak velezkušeného závodníka stává maximálně jednou za 25 let. Osmý mezi plejádou Historiků skončil "vyhublý" Pepa Sivík s krásnou "Stotřicítkou" z dílen Barumu. Za ním pak byl klasifikován Freddy Loix s novou Toyotou, do bodující desítky se dostal i nestor Mike Pattison, což se dá v této konkurenci považovat za hodnotný výsledek. 

F2 Trophy
Kategorie dvoukolek měla na startu sice jen čtyři zástupce, ale i to stačilo k tomu, aby předvedli vyrovnané souboje. Zpočátku se ujal vedení Václav Blahna, jemuž zdatně sekundoval Dan Peťovský, ten však v jedné z RZ zaznamenal menší ztrátu, a tak si Blahna, nikým dále neohrožován, dojel pro očekávané prvenství. Dan a jeho "Adámek" R2 si pak drželi druhé místo, další dvojice jezdců se ale neustále držela v bojovém kontaktu. Dan Peťovský si ovšem stříbro zkušeně ohlídal. O bronz se dlouho přetahovali Venca Arazim s Hondou a Michal Cibulka s Peugeotem. Nakonec se z třetí příčky radoval méně zkušený Michal, což bylo menším překvapením nejen pro úřadujícího druhého vicemistra Arazima. Ten jistě plánuje odvetu a zatím to vypadá, že by letos "eF-dvojky" mohly být opět velmi zajímavé.

Lady Trophy
Australanka Molly Taylor si podle očekávání počínala v rámci Lady Trophy opět neohroženě a její soustředění se odehrává spíš do celkových juniorů a taky do absolutního pořadí. Prvenství v holkách by musela zhatit snad jen neočekávaná technická závada, její precizně připravený Peugeot 208 T16 to však prakticky vylučuje. Nekompromisně rychlá Molly navíc přinesla bodíky do týmu pro Playboy Red Racing. Druhou dívkou byla skoro podobně jasně Louise Cook, jenž si se stejným vozem a za stejnou stáj dojela pro stříbro. Třetí "Playboyka" Karlsson tentokrát chyběla, a tak bylo třetí místo trošku otevřené. Nakonec se ho zhostila bulharsko-maďarská posádka Stratieva-Nyírfás s tradičně růžovým Subaru. O čtvrtou příčku panoval dlouho docela lítý boj mezi Johannou Steer a Catie Munnings, v cíli na tom pak byla lépe posledně jmenovaná britská závodnice. Obě mladé amazonky z Barum Team Junior prokázali jisté zkušenosti a neustálé zrychlování spojené se stále větší jistotou v řízení svých rychlých vozů. No a podobně to platí také o další poměrně vyrovnané dvojici děvčat, jenž závod dokončily v pořadí Eliška Schwábová a Karolínka Kalíková. Svou jízdou udivila zejména Eliška, která má proti "Káji" podstatně míň zkušeností, což ovšem nijak nesnižuje klasicky sympatický výkon mladičké bojovnice Karolínky. Do cíle nelehké soutěže dojelo všech 7 holek, které jsou vždy krásným oživením všech rally.

 

Zajímavosti:

- vůz Škoda Fabia R5 obsadil první čtyři místa absolutního pořadí

- Panizzi zaznamenal své nejlepší umístění v Caterpillar Rally za posledních 9 let

- na startu letošního ročníku byli tři vítězní jezdci z celé historie této soutěže (Fagaso, Loix, Kajetanowicz)

- ve všech 17. ročnících Caterpillar Rally startovali jen dva soutěžící - Radek Hobza a Petr Matulík

- soutěže se zúčastnilo celkem 14 značek, nejpočetněji byla zastoupena vítězná Škodovka

- Caterpillar Rally se v této lokalitě jela po jedenácté



 Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík):
"Jsem rád, že se zde sešla hojná účast a že se perfektně vydařilo taky počasí. Průběh soutěže fungoval bez chyb, za což vděčím časoměřiči Adamovi a především celé organizační skupině Next RC Rally. Chtěli jsme udělat širší a otevřené tratě, což se myslím celkem povedlo a snad se všichni dobře svezli. Chci poděkovat všem, kteří pomohli při stavbě a hlavně při úklidu tratí. Díky patří taky partnerům za ceny, Zlínskému Kraji za poskytnutí lokality, vedoucímu shakedownu Pavlovi, "Playboyářkám" za pomoc při vyhlášení, zapáleným fotografům a fotografkám, a taktéž všem soutěžícím za pěkné fair-play souboje." 

Kajetan Kajetanowicz (Vít Kutal):
"Závod jsem jel spíše jako trénink a ani jsem nečekal tento výsledek, protože jsem neměnil skoro nastavení z minulého šotolinového závodu. Takže mě ani nenaštval letos už několikátý problém v první RZ, kdy jsem vyzul jednu z pneumatik kvůli mojí blbosti, protože jsem je nenalepil. Od druhé RZ už jsem problém napravil a pak už jsem si jen užíval jízdu bokem na otevřených tratích a sledoval spíš výsledky týmových kolegů, kteří mě opět překvapovali svými časy."

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"
S výsledkem jsme spokojeni, i když jsme o druhé místo přišli až v poslední RZ. Kluzký povrch prostě neumíme a teď to snad bude už jen lepší. "Kajto" zase úplně jiná liga a Wiegand dokazuje, že tvrdě půjde po titulu. Mile nás překvapil týmový Tänak, a Panizzi se na dalších podnicích určitě také nenechá zahanbit. Takže o titul bude letos velká rvačka.... Organizačně vše zvládnuté na jedničku."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"
První závod sezóny na ne příliš oblíbeném povrchu budeme nakonec hodnotit pozitivně. Myslíme, že to mohlo být lepší, ale jedna hodně pokažená RZ nám naše plány přehodnotila a byl to opět souboj s naší oblíbenou Taylorkou. Bod nakonec bereme, protože všichni zrychlují. Hlavně omladina se tlačí vpřed a náš nový týmový kolega Ingram nám dal výrazně najevo, že u nás v garáži nebude jenom do počtu. Traťově to byl jeden z nejlepších Catrů co jsem kdy jel. Erzety, kde jsem neudělal velké chyby jsem si doopravdy náležitě užil - i když někdy byla časová ztráta větší - pozitivní pocity převažují. Je třeba poděkovat Adamovi, který bezchybně zvládal časomíru a taky všem pracovitým účastníkům, kteří pomohli s úklidem tratí."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Poprvé pod křídly Doktor Racingu jsem se snažil zajet co nejlíp, ale technické problémy mi neumožňovaly využít auto na plno. Za neustálého vyzouvání gum a problémů s poloosou, jsem to dokázal v poslední RZ vytáhnout na 11. místo celkově, což je pro start sezóny dobré. Děkuji pořadatelům za pěkné tratě. Už teď se těším na Viking."

Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"
Hned ze začátku bych chtěl poděkovat pořadatelům za super závody - vše klapalo na jedničku. No a tratě, ty byly doslova luxusní - takhle jsem se už dlouho dobře nesvezl, jako teď na Catru. Jinak výsledkově velká spokojenost. Hlavně panuje dobrá nálada v rodinném týmu za ten jeden urvanej bodík v týmech. No a uvidíme co další závod, kluci ve dvoukolkách za ten rok naší nečinnosti dost zrychlili, takže počítám, že to bude hodně vyrovnané."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Letošní ročník "Katru" se velmi povedl. Nejen solidním počasím, krásnýma tratěma, které se tento rok obzvláště MOC povedly, ale i naším výkonem. Závod jsem docela dobře rozjel hned od prvních metrů. V RZ 2 jsem dokonce ještě postoupil o příčku výš. Potom však přišly na řadu erzety na kamínkách a já okamžitě začal dostávat rance buchet a začal se propadat až o šest fleků dolů. Nevím co jsem dělal, ale na těch zatracených kamínkách mě to nejelo. Ale na posledních dvou bezkamínkových vložkách jsem se pochlapil a vrátil se zpátky na svůj 14. flek. Takže u mě dobrý."

Ralfs Sirmacis (Patrik Šimeček):
"Na mnou né moc oblíbený Cater jsem letos přijel poprvé okusit Xray a tím poprvé myslím opravdu poprvé, protože až na shakedownu jsem měl šanci se s ním poprvé projet. A jak to tak bývá s novým autem, tak se objevil první nedostatek v podobě špatného ložiska v zadním diferenciálu, který způsoboval to, že i přes hustotu oleje byl mnohem tužší, než přední a způsoboval velkou přetáčivost. Ale i přes tuhle "muchu" jsem s výsledkem spokojený a těším se na další závod."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"
Tento závod moc rád nemám, nějak mě ten povrch nesedí a na Sedankách mě to ani moc nebaví, protože pokud chci jet na čas, tak se nesmím rozvášnit v zatáčkách. Bohužel to mi moc nejde, takže celý závod byl jak na houpačce. Nicméně, aby to nevyznělo špatně, tratě určitě nachystané skvěle a pořadatelsky za mě jako vždy super, to že se mi to nelíbí, je jen vzhledem k povrchu a gumám. A teď k výsledkům, Davidovi gratuluji k vítězství, má to zaslouženě, protože tady prostě dělám moc chyb. Ostatním děkuji za krásné boje po celou soutěž. Tohle je to co mě na tom prostě baví, že až do konce nikdo neví, jak to dopadne. Na první závod panuje naprostá spokojenost."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"
Davidovi gratuluji k prvnímu místu. A klukům děkuji za pěkný souboj. Ze začátku to byl boj o vteřiny, po polovině soutěže se trať vyčistila a začalo to více klouzat a já jsem již začal ztrácet. Tak doufám, že na šotolině budeme zase s klukama bojovat o vteřinky."  

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"
Tratě jsou na Catu každoročně krásné, letos to bylo ovšem zase o stupínek lepší, fantazie. My jsme měli problémy s převodovkou a děkuji  "Babánkovi" za půjčení horního krytu skříně. Jinak se nám ale jelo parádně a pohybovali jsme se v pořadí pro nás nečekaně vysoko. Závěrečná RZ se nám povedla náramně a já v závěru udělám školáckou chybu a trefím cíl. No nafackoval bych si, přišli jsme v Historicích o dvě místa."

Louise Cook (Míša Valentová):
"Krásná rally, už jsme se moc těšili na start velkého mistráku, tělocvičny mě nebaví. Nádherně jsme se svezli a já moc děkuji pořadateli za nádherné zážitky."

Dani Solá (Daniel Mikl):
"Děkuji pořadatelům za pěkné závody. Měli jsme pár technických problémů, ale dojeli jsme do cíle. Jinak to byla pěkná rally."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Tak oproti loňsku začínám sezónu s nějakým bodíkem na kontě. Výsledek asi očekávaný, na lepší jsem tentokrát neměl, nejbližší ve skupině byli dost daleko. Byla to moc příjemná neděle, tratě super připravené, celkově vydařený den."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Zkusili jsme si od kolegyně Ramony zapůjčit jiný podvozek obdobné specifikace, jakou jezdíváme, a musíme říct, že jsme si na něj velmi rychle zvykli. Jelo se nám s tím pěkně, auto konečně zatáčelo a ani moc nevadil menší výkon motoru. Jedinou slabinou bylo nastavení zpátečky, která byla občas potřeba, protože jsme se nevyvarovali chybám. Jak jsme si s autem čím dál víc věřili, tak naše jízda byla někdy zbytečně dravá a tak z toho pramenily ztráty. Ze začátku jsme se drželi našeho soupeře Pepy Sivíka, ten ale postupně ujížděl a pak už nebylo moc s kým bojovat. Na širších pasážích jsme si to proto pak vychutnávali a snažili se naši Toyotu posílat do smyků. Letošní ročník jsme si rozhodně užili a pěkně jsme se povozili."

Václav Kopáček (Martin Ondrašík):
"
Hned ráno, kdy jsem od mamky k snídani místo oblíbené šunky dostal kvasnicovou pomazánku, jsem se rozhodl, že jí to musím nějak vrátit a zkusím jí porazit v závodě. První erzeta byla taková oťukávací a rozkoukávací - tady jsem na ni lehce ztratil. Ale na dalších jsem se snažil trochu zabrat a jet čistěji. To se vyplatilo a do konce závodu se nám už jen koukala na zadní nárazník naší Fiesty. Konečně jsem mamku poprvé v závodě porazil. Teď je mým cílem taťka. Jinak děkuji pořadatelům za super závod a ceny, mně se to moc líbilo. Skvěle jsem si zajezdil a zazávodil."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Tento závod nepatří mezi mé oblíbené a nikdy jsem tady nic nezajel, letos se to jen potvrdilo."

Ekaterina Stratieva (Jana Fendrychová):
"Výsledkově to nebyl pro nás moc vydařený závod. Jde vidět, že nám tento povrch vůbec nesedí. Od začátku jsme se nemohli dostat nějak do tempa a nedařilo se nám najít recept, jak projíždět zatáčky rychleji. Cook nám již po první RZ odjela o světelné roky, a tak jsme se jen soustředili, abychom udrželi Munnings za námi. To se nám nakonec podařilo a uhájili jsme bednu. Ale nebylo to lehké a musíme jí vyseknout poklonu, opravdu se za poslední dobu hodně zlepšila. V závěrečné RZ jsme se rozhodli zariskovat a pořádně zatáhnout. Pocitově to bylo super, udýchaná jsem byla, vlasy vlály, říkala jsem si, že to bude bomba výsledek. Ale zase tam žádný pořádný čas nepadl. Od "Lujzy" Cook jsem dostala 20 vteřin a od našeho malého Kopáčka 15. No nic, příště to bude šotolina, ta nám sedí více, tak třebas to výsledkově bude lepší. A snad tam oplatíme Vénovi Kopáčkovi porážku - tajně doufám, že jeho malé nožičky ho budou alespoň trochu limitovat :D. Co se týče organizace a průběhu soutěže - opět to nemělo žádnou chybu. Skvěle připravený a zvládnutý závod. Díky moc pořadatelům za příjemně strávenou neděli."

Catie Munnings (Michaela Sedláčková):  
"Caterpillar Rally patří mezi mé nejoblíbenější závody! Takže jsem si ho náležitě užívala. Na tomhle závodu se mi nejvíce líbí střídání povrchů, když jsem z kluzkého povrchu přejela na povrch drsný - na kterém auto drželo jako ďas. Tratě byly velmi dobře postavené. Při několika erzetách jsme startovali na kamínkách. Tento povrch mi seděl a jízda na něm mi šla a velmi se mi zamlouvala. Počasí nám vyšlo dobře. S mým umístěním na čtvrtém fleku mezi holkama jsem opravdu dost spokojená, vždyť celou rally jsme se se Steerkou přetahovaly o drahocenné sekundy."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"
No Caterpillar....nevím kdo ho poprvé nazval betonové peklo, ale určitě jím je. Jediné, co je opravdu sjízdné jsou ty boční rampy mezi patry. Já jsem upadl v první RZ, spojovačka řízení v druhé, no a potom už to nebylo zase tak zlé. Snad jsme si to i začali užívat(?). Možná to mohlo být ještě lepší, ale nabraná ztráta v prvních dvou erzetách se už nedala dohnat. Organizace dobrá, velké díky pořadatelům a těšíme se (celkem spokojení) zase za rok."

Erik Ticháček (Erik Ticháček):
"
Moc fajn se mi závodilo. Pohár mi udělal moc velkou radost, už jsem si ho dal do vitrínky."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Těší nás angažování Ingrama, který prokazuje, že se velmi zlepšuje a hned na prvním závodu za Doktor Racing přinesl slušnou porci bodů. Mrzí nás porážka od Marlboro "Hříbek" Racing - slibujeme odvetu!!! Brane mohl být o flek, nebo dva výš. Alex to měl na tomto kluzkém povrchu těžké a určitě se těší na svou oblíbenou šotolinu, kde čekáme útok na špičku v Historicích. Těšíme se na Viking!"

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Ohromná spokojenost, pokračujeme ve výtečných výsledcích ze zimního Ice Next Cupu. "Gříbek" potvrzuje, že je jasnou týmovou jedničkou a naše polská hvězda položila sedmou příčkou základ k parádnímu čtvrtému místu v Team Trophy, které jsme v ohromné konkurenci nečekali. Výborný výkon podal i Gustávo, který vyválčil v těžké konkurenci čtrnáctou příčku a bodově doplnil Gřegoře. Fagaso jede v Historicích s předepsanými pneumatikami a s jeho bodovým příspěvkem se rozhodně nepočítalo.

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"Náš tým prošel přes zimu menšími změnami, když byla nově založena také juniorská sekce. Hlavní novinkou však bylo angažmá výborného Ariho Vatanena, který je nyní jasnou jedničkou. V těžké konkurenci tady nezklamal a dojel si pro pěkný třetí "flek" v Historicích, když do poslední chvíle bojoval o prvenství, takže parádní práce. Freddy Loix jel s vypůjčeným podvozkem, což mu mělo dopomoci k lepšímu výsledku, ale nakonec to nebylo podle očekávání. Třetí z Historiků Droogmans se pro pracovní vytíženost nemohl zúčastnit a na startu chyběl taky náš juniorský nováček Camilli. Zbývající dvojice z Belga Juniors se předvedla v dobrém světle. Alex Lukyanuk skončil poprvé v kariéře třetí v Junior Trophy a tentokrát bylo méně jeho obvyklé dravosti ku prospěchu věci. Emil Bergkvist, který disponuje novým Xrayem, se skokově zlepšuje a jde vidět, že naděje do něj dříve vložené, se začínají zúročovat. Oba mladíci nás rozhodně velice potěšili a v týmu teď panuje nadšená sportovní nálada."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN):
"Na letošním Caterpillaru startovalo za náš team 7 posádek. Nejlíp na tom byl mladíček Rossi, který obsadil 22. místo celkově a 5 v Historic Trophy, což je velký úspěch. Druhým nejlepším byl nestárnoucí Jožka Sivík, který byl mezi nabitými Historiky osmý, což považujeme za velmi slušný výsledek. Velice nás potěšil pěkný souboj mezi našimi děvčaty, jenž si nedarovala ani metr trati. Jen v jedné erzetě Johannka zabloudila, ztratila na Kačku asi 25 sekund a už to nedohnala, ale i tak to bylo 4. a 5. místo v holkách, což nás velice těší. Manfred nedosáhl ani na bodované pozice v kategorii, tak tam je to zklamání. No a náš bratrský AMK Rudý Říjen - Petáček měl poruchu řízení a po velké ztrátě se rozhodl odstoupit, Hary měl nějaké zdravotní potíže, tak nakonec taky vzdal. Doufáme, že si to vybrali a příště to bude lepší!"





                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC