Výsledky
XXI.
Criterium Fryšták 2018

 Absolutní pořadí  Fryšták 8. 9. 2018, startujících - 61 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Vít Kutal Kajetanowicz - Baran Škoda Fabia R5 Monster Energy Team 4WD 22:36,5
2 David Šintál Wiegand - Šintál Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD +0:47,8
3 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +0:56,6
4 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +1:22,8
5 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +1:25,2
6 Michal Holínek Holínek - Holínek Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +1:32,0
7 Karel Bajza Tänak - Järveoja Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +1:33,5
8 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +1:40,2
9 Šimon Večerka Večerka - Večerka Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD/Junior +1:42,9
10 David Kubeš Kubeš - Kubeš Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +2:02,2
11 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +2:04,7
12 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Škoda 130 LR BSport Rally Team Historic +2:32,4
13 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +2:33,0
14 Petr Sekula Sarrazin - Renucci Porsche 911 GT3 Seki Motorsport F2 +2:41,9
15 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Ford Escort RS 1800 ASport Rally Team Historic +2:46,5
16 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek Peugeot 306 Maxi PMJ Racing F2 +2:47,7
17 Petr Bábek Ojeda -Barrabes VW Polo R WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +2:52,1
18 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Ford Escort RS 1800 Viking Speed Racing Historic +2:53,6
19 Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Escort RS Cosworth Barum Team Historic +3:17,0
20 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +4:00,8
21 Dan Nedbal Nedbal - Nedbal Ford Fiesta RS WRC Dan Racing Team 4WD/Junior +4:04,7
22 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +4:31,9
23 Petr Dušek Mareš - Hloušek Subaru Impreza WRC RR Team 4WD +4:37,7
24 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda 130 RS Barum Team Historic +4:52,3
25 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Golf GTi Belga Juniors 4WD/Junior +4:54,3
26 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +5:05,7
27 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Škoda Fabia R5 Belga Juniors 4WD/Junior +5:16,2
28 Tomáš Polepil ml. Polepil jun. - Valerián Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD +5:39,5
29 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +5:55,9
30 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Punto JTD Playboy Red Racing F2/Lady +6:08,2
31 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +6:24,1
32 Petr Stružka Kremer - Winklhofer Citroën DS3 WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +6:41,4
33 Petr Matulík Loix - Smeets Toyota Celica Turbo Belga Team Historic +6:58,8
34 Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic +7:16,9
35 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 Carrera RSR Belga Team Historic +7:27,9
36 Martina Matulíková Karlsson - Walfridsson Suzuki SX4 WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +7:30,9
37 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +7:34,3
38 Dominik Zapletal Zapletal - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior +7:41,2
39 Michal Odstrčil Stohl - Müller Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 +7:55,1
40 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD +8:10,4
41 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Ford Fiesta RS WRC TB Racing 4WD/Junior +8:14,5
42 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Citroën Xsara WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +8:26,7
43 Martin Ondrašík Kopáček - Rendlová Ford Fiesta RS WRC PMJ Racing 4WD/Junior +8:38,0
44 Jan Zbranek Vatanen - Richards Ford Escort RS 1800 Belga Team Historic +8:39,8
45 Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Toyota Celica Turbo Zumar RC Team Řetechov Historic +8:51,3
46 Eliška Schwábová Schwábová - Schwáb Subaru Impreza WRC Schwáb Racing 4WD/Junior/Lady +9:23,6
47 Michal Cibulka Cibulka - Krátká Ford Escort Maxi Kit Car BSport Rally Team F2 +9:38,8
48 Ivo Žaludek Černý - Kohout Ford Fiesta RS WRC RR Team 4WD +9:39,1
49 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +10:30,1
50 Petr Hanák Joki - Lindelöf Toyota Celica Turbo AMK Rudý Říjen Historic +11:33,4
51 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +12:24,5
52 Marek Kalina Tlusťák - Pavlík Lancia Delta S4 Black Horse Racing Historic +12:43,6
53 Martin Karlík Karlík - Karlíková Mini JCW WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +12:56,4
54 Tomáš Polepil Polepil - Polepilová Citroen DS3 R3T Tom Polep Team F2 +13:05,9
55 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW M3 J-R Rally Team Historic +13:47,2
56 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Seat Cordoba WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +15:59,5
57 Matěj Petr Paddon - Kennard Seat Cordoba WRC Barum Team Junior 4WD/Junior +18:26,1
58 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Subaru Impreza WRX TALE RC Sport 4WD/Junior +20:52,1
59 David Zapletal Zapletal jun. - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior +37:41,2
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Martin Hanák Peták - Benešová Subaru Impreza WRC AMK Rudý Říjen 4WD tech. problémy
x Petr Podvala Pedro - Baldaccini Ford Fiesta RS WRC Pedro Racing Team 4WD/Junior tech. problémy

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Kajetanowicz (Vít Kutal) 7
startovní listina Basso (Lukáš Zámečník) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  Škoda
2  Vest Rally Team 2  Ford
3  Doktor Racing 3  Peugeot
4  ASport Rally Team 4  VW
5  Monster Energy Team 5  Toyota
6  Marlboro Dealer Racing 6  Mini
7  BSport Rally Team 7  Porsche
8  Playboy Red Racing 8  Citroën





"KAJTO VÍTĚZEM, WIEGAND MISTREM"

 

Next RC Rally Championship 2018 je složený se sedmi dílů, a ten šestý vytvořila soutěž s názvem Criterium Fryšták.

Tato velmi prestižní asfaltová rally se uskutečnila již po jednadvacáté a jejím centrem byl opět rozlehlý prostor areálu tiskárny ObalPrint. Tam se v sobotu 8. září odehrálo vskutku mnoho pěkných soubojů a občas i dramatických situací v podání některých jednotlivců. Na startu druhého nejstaršího závodu byl úctyhodný počet 61 soutěžících, pro které bylo připraveno 8 tradičních rychlostních zkoušek, jejichž precizně připravené tratě nabídly svezení na různorodém zpevněném podkladu.

Za příjemného ještě letního počasíčka se tak všichni s chutí pustili do závodění, a asi největší chuť na to měl vedoucí jezdec tabulky mistrovství Sepp Wiegand, jenž při dobrém výsledku měl doválčit své letošní snažení k mistrovskému titulu. Krom něj bylo adeptů na prvenství fryštácké soutěže více, konkurence se sjela tentokráte velká, což platilo nejen absolutně, ale taky v jednotlivých kategoriích. Od první erzety však bylo jasné, kdo bude v tento den tím nejrychlejším. Nepravidelně startující předloňský vítěz Kajetan Kajetanowicz jasně dominoval po celou dlouhou soutěž a sázel tam jeden nejrychlejší čas za druhým, celkově jich bylo sedm z možných osmi. Polský rychlík nedal absolutně žádnou šanci svým soupeřům a vyhrál zde o téměř 50 sekund, což nebývá při současné vyrovnanosti zvykem. Tímto si reprezentant Monster Energy Teamu zadělal na velkou šanci skončit letos v "mistráku" na pozici vicemistra. Velký souboj spolu svedli další dva zástupci stupňů vítězů, dosud úřadující "Maestro krasoň" Basso a po titulu prahnoucí Němec Wiegand. Ten sice nepotřeboval ke kýženému prvnímu místu v šampionátu moc bodů, ale i tak zápolil jako správný bojovník a nakonec si domů odvážel další skalp italského mistra. Od něj pak Sepp pomyslně přebral pozici šampióna a je tak už najisto ověnčen nejvyšším možným pohárem pro tuto sezónu. Ve Fryštáku bronzový Giandomenico Basso asi ještě bude mít co dělat, aby udržel zatím druhý "flek" v klasifikační tabulce. Ovšem i zde předvedl kvalitní jízdu a malou satisfakcí za velké snažení mu byla jedna vyhraná rychlostní zkouška. Do bojů o "bednu" se už nikdo jiný nezapojil, snad až s výjimkou úvodní erzety, kde se chvilku na třetím místě ohřál Brane Küzmič, osazen zbrusu novými podkolenkami, jejichž barva už jistě nedá spát Gillesi Panizzimu. Tato zmíněná dvojice "pardálů" spolu svedla parádní souboj o "bramborovou" pozici, a dopadlo to přesně naopak, než v minulém závodě, kde se obdobný scénář odehrál také. Tentokrát byl tím lepším v cíli právě "Doktor" Küzmič, na němž byla vidět úporná snaha, nesoucí v cíli své ovoce. A tak se vlasatý "Pepson" musel sklonit před tímto rozvášněným Jugoslávcem, sice jen o 2,3 sekundy, ale chtě nechtě musel. Ovšem nemalá vyrovnanost panovala i na dalších příčkách. Na té šesté skončil tento rok výborný Michal Holínek, který zároveň ovládl i hodnocení Historic Trophy a opět bylo znát, že se mu na této soutěži daří. Velice těsně za ním pak byl klasifikován Ott Tänak a nedaleko za estonským dravcem dojel rovněž rychlý Francouz Bengué, jakožto stříbrný z řad Historiků. Na deváté pozici byl v cíli nejlepší z juniorů, konkrétně Šimon Večerka s Fabií, nejlepší desítku pak uzavřel třetí z Historiků David Kubeš. Body jen o kousíček nevyšly na kvalitního polského jezdce Grzyba, což dokladuje velkou vyrovnanost a nabitou konkurenci. Z těch pravidelnějších adeptů na bodované umístění měli smůlu třeba Chris Ingram, či Tom Bílek jun., potýkající se s technickými problémy, kterých bylo mimo jiné na této náročné soutěži k vidění vcelku hodně. I přes poměrně velké množství přidělených časů závod dokončilo 59 soutěžících. Zbývá ještě doplnit, že prvenství v Team Trophy si domů vezl "polodomácí" Red Bull.


 

Junior Trophy
Z řad juniorů a juniorek ve věku do 15. let odstartoval vysoký počet 21 posádek. A jak bývá v této protěžované kategorii zvykem, opět se bylo na co dívat, když jsme byli svědky krásných soubojů a velkého nasazení jednotlivých soutěžících. Vyhrál letos vynikající Šimon Večerka, což možná většina zasvěcených očekávala, ovšem papírově to zas tak jednoznačné nebylo. Zdatným soupeřem mu měl být hlavně Tomáš Bílek jun., kterého bohužel významně brzdily nenadálé problémy s technikou a tak jeden z favoritů dojel až jako desátý. Klasicky rychlá je samozřejmě také stále úřadující šampiónka Molly Taylor, jenž na domácí půdě skončila jako druhá v Junior Trophy. Zdálo se, že po předešlých zraněních už jela v plné kondici, ovšem na Šimona nestačila. Soutěživá bojovnice stále vede tabulku o jediný bod, a tak je jasné, že mezi touto dvojicí to bude ještě nesmírně napínavé. No a stejně tak to platí i pro třetí místo klasifikace, kde jsou dva adepti se zcela rovným počtem bodů. Jedním z nich je dravý Dan Nedbal, který již po třetí v řadě zaznamenal bronzovou příčku. Fantastickým výsledkem je čtvrtá pozice pro Emila Bergkvista, jenž letos opravdu udivuje. Nadějný Švéd dlouho bojoval s nakonec pátým Pájou Maštalířem, bylo to těsné a vyhecované, když oba závodili očividně na maximum. Šestým juniorem byl jen o malinko pomalejší Rus Alex Lukyanuk, jemuž sice asfalty zatím nejdou jak by si představoval, nicméně i tak byl jeho výkon pěkný a po bodovém přídělu je to ten další, co bude bojovat o celkový juniorský bronz. Na pozici sedmé úspěšně dojel akční Mates Morbicer, což je jeden z členů drsné a zároveň veselé partičky zvané Red Bull Junior. Mezi kluky se vklínila osmá Ramona Karlsson pilotující Suzuki, o "fous" za Seveřankou skončil nepravidelně startující Dominik Zapletal a poslední volný bod si připsal Tom Bílek jun.
Pochvalu zaslouží všichni závodníci i závodnice, kterým se podařilo nelehkou rally zvládnout, a dvojnásob to platí pro "Akademiky". Ti mají sice neoficiálně vypsané, ale samostatné hodnocení zvané Junior Academy, což jsou úplně nejmladší "ogárci" do 8. roků. Těch se na tratě vydalo celkem pět a prakticky po celou soutěž jim vládl zkušený "mistr úsměvu" Esapekka Lappi, ovšem v úplně poslední zkoušce jeho úsměv lehce povadl, když jej zradila jinak hbitá rodinná Fabia, a tak se mladý Fin musel spokojit se stříbrem. Na nejvyšší příčku pak vystoupal stále lepšící se Véna Kopáček z PMJ Racingu. Jako bronzový mladíček byl klasifikován Hayden Paddon, jenž taky jezdecky rychle roste, čtvrtý pak dojel Erik Ticháček, který v úvodní vložce dokonce zaznamenal senzační třetí čas mezi těmito kluky. Svou Imprezu zvládl na cílovou rampu dovézt taktéž extra mladičký David Zapletal.

Historic Trophy
Tahle populární kategorie hostila na startu velký počet 17 krásných historických vozů a těm se tady díky předepsaným asfaltovým pneumatikám dařilo. Tím nejlepším ze všech byl letos skvělý Michal Holínek, jenž dovezl svůj spolehlivý Ford Escort RS Cosworth dokonce vysoko v absolutním pořadí. Jo, "Holas", to je kapacita, a především už jistý mistr této našlapané kategorie. K zisku vytouženého titulu sice nepotřeboval nutně vyhrát, ovšem po těsném souboji s Francouzem Bengué chtěl z toho jistě vyjít vítězně. Vynikající 8. místo celkově a hlavně druhé v Historicích tedy vyválčil již zmíněný Alex Bengué, jenž se tady celý den rval s Michalem o prvenství. Nakonec je z toho stříbro, které mu už skoro s jistotou bude patřit i v konečném účtování šampionátu. Bronzovým mužem pak zde byl "Dejv" Kubeš, jenž rovněž zabodoval i celkově a opět potvrdil svou rychlost. Nedaleko za Davidem byl v cíli "BéSporťák" Dan Peťovský, který zajel povedený závod, když se mu za sebou podařilo udržet ambiciózního Giuseppe Voltu. Ten bude v závěrečné soutěži usilovat o celkový bronz, ovšem jisté naděje má ještě více jezdců, a tak se určitě zase dočkáme napjatých bojů. Šestým Historikem ve "Frysku" se stal výborný Lotyš Sirmacis, za nímž pak byl klasifikován stejně dobrý Valentino Rossi. Po nemalé ztrátě dojel osmý nestárnoucí španělský "El ňuňas" Gibo Fagaso, škoda jeho problému v jedné dlouhé erzetě, jelikož se jinak držel mnohem výše. Ale nebyl jediný, kdo se potýkal s potížemi, vyprávět by mohl třeba velmi rychlý Fin Vatanen, jehož Ford stávkoval celý závod a vyřadil jej z bojů o cenné body. Na ty naopak dosáhl devátý "vysportovaný Barumák" Jožka Sivík, i přes nemalou ztrátu v závěru se v první desítce udržel ještě Freddy Loix, který po kolizní show na Náměstí II dovezl svou Toyotu v rozkladu.

F2 Trophy
Dvoukolky byly tentokráte zajímavější, než je letos zvykem, když se na startu sešlo rekordních 6 posádek. Tím, že tuto sezónu nikdo nejezdí moc pravidelně, vytvořila se v klasifikaci vcelku dramatická situace, při níž je pak každý získaný bodík k dobru. Doposud vedoucí závodník "předohrabů" Venca Arazim nyní vynechal, čím si zkomplikoval cestu za vytouženým titulem. Na něj by mohl dosáhnout, krom něj, už jen Blahna, který si po dvou absencích přijel do Fryštáku pro co největší zisk bodů. Předpokládané vítězství se však nekonalo, po fantasticky těsném souboji si totiž ten maximální počet odvážel domů letos poprvé startující, nicméně již dobře známý, Stéphane Sarrazin, čímž se zároveň dostal do hry o konečný bronz v F2 Trophy. Tam jsou ale ještě i další tři soutěžící, a to slibuje na závěrečnou soutěž letošního mistrovství pořádnou melu. Za skvěle jedoucím Sarrazinem s "GéTéTrojkou" skončil tedy na stříbrném postu Blahna, přebírající vedení v tabulce. Na parádní bronzové pozici dojela trošku překvapivě mladá Louise Cook s Puntem, jejíž čitelná a přesná jízdní stopa nedala dalším dravým soupeřům moc šancí. Na příčce čtvrté rally dokončil "neasfaltový" Manfred Stohl, který se ještě zuby nehty drží na třetím místě v klasifikaci, pátý zde byl Michal Cibulka s trochu exotickým Escortem, a zabodoval taky domácí Tomáš Polepil, pilotující Citroën DS3 R3T.

Lady Trophy
Do závodu vyrazilo 7 děvčat. A jako vždy jim vévodila Australanka Molly Taylor, která je již jistou mistryní této hezké kategorie. Molly se soustředila tradičně na Junior Trophy, kde má stále šanci obhájit loňské prvenství, a po těsných soubojích zde dojela na pěkném 13. místě absolutně. S napětím se pak sledovaly časy dalších závodnic, jenž bývají mezi sebou často vyrovnané. Po vskutku bezvadné jízdě pak vybojovala jasné stříbro Louise Cook, které dvoukolka vyloženě seděla. Její tradiční sokyně Ramona Karlsson, startující po menší pauze, na mladou Britku vůbec nestačila a musela se smířit s bronzem. Kompletní stupně vítězů tak po delší době obsadila děvčata z Playboy Red Racingu. O čtvrtou pozici se ucházely především dvě velké letošní soupeřky, Catie Munnings a Eliška Schwábová. Zkušenější Catie však tentokrát poměrně rychle ujela a stále navyšovala náskok, velice mladou Elišku tak ve Fryštáku odsoudila na pátý "flek". Mezi těmito jezdkyněmi se rozhodne na poslední soutěži o prestižní bronz v Lady Trophy, i když ve hře je teoreticky ještě absentující Stratieva. Na šesté příčce závod dokončila nejmladší dívenka Karolínka Kalíková, jenž porazila Němku Johannu Steer, jenž se nyní trápila s technickými obtížemi svého Seatu. 

Závěrem
Letošní Criterium Fryšták se po všech stránkách vydařil. Největší zásluhu na tom má určitě hlavní pořadatel Martin Vavřička, pod jehož vedením tato soutěž rok od roku vzkvétá. Kromě hezkých tratí se všichni soutěžící mohli těšit z nekonečného přísunu občerstvovacího servisu a taky z krásných cen v cíli. Tento závod je prostě neopakovatelný, má vždy skvělou atmosféru a je jedním z vrcholů šampionátu, a to vše právě díky obětavému Martinovi. Pro Next RC Rally Championship je velkou ctí mít takovou bezvadnou a příjemnou rally ve svém kalendáři.

Zajímavosti:

- ve Fryštáku startoval nejvyšší počet posádek za letošní sezónu  

- byl prolomen letošní rekord v počtu startujících v F2 Trophy, v Historic Trophy a v Junior Trophy

- za tento rok byl zatím největší časový rozdíl mezi vítězem a druhým v cíli

- jediným soutěžícím, který dokončil všechny ročníky Criterium Fryšták je Radek Hobza

- letos podruhé obsadil kompletní stupně vítězů vůz Škoda Fabia R5

- na startu bylo k vidění pestré pole čtrnácti různých značek vozů



 Ohlasy některých účastíků:

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"
Příští rok znova a lépe. Gratuluji Wiegandovi k titulu, má jej zaslouženě, byli jsme prostě pomalejší. I přesto, že jsme obhajobu titulu po nezdárném Forestu nevzdali a bojovali dál, zázrak se nestal. Na Fryšták jsme si věřili, proběhl test, ale i tak nám "Kajto" ukázal, že se dá jet ještě rychleji. Zkusíme přenastavit kompletně auto a uvidíme, jaký to bude mít posun. Každopádně závod celkově klapal a bylo vše zase na jedničku s hvězdičkou. Překvapil nás Doktor a jeho zajeté časy, snad mu forma vydrží."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"
Pan "Banán" se mění na pana "Bramboru". A nás to těší. Předem bych rád vystřihl poklonu Martinovi Vavřičkovi za excelentní soutěž, za tu všechnu snahu a organizaci. Nikdo vlastně neví, jak to tam vypadá dva dny předem, a následně dva dny po závodu. Já ano. Všechny ty kontejnery, desítky/stovky palet, zboží, matroš, všecko je tam jinak, než znají závodníci a to stojí pekelné úsilí zaměstnanců, což stojí výrobní hodiny tudíž peníze - velké peníze. A mějte všichni na mysli ty všechny ceny pro juniory a ten servis co všem závodníkům (a nejen jim poskytuje). Buďme vděční!!! Traťově to bylo letos super - trošku bych povolil "Redbullovskou" arénu, trošku, né moc, trošku... Poježděníčko i vzhledem k bramborovému výsledku báječné. Až na tu druhou RZ, kterou jsem značně potento. Porazit konečně vlasatou kalkulačku Panizziho je báječné, ale my bychom ho chtěli porážet, nikoliv porazit. Super souboj nejen s Panizzim ale i s Holasem, Tänakem a naším týmovým Alexem. Užil sem si to až do té pozdní hodiny s váma všema...."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"
No tentokrát to nebylo jednoduché, věděl jsem, že pro zisk titulu mi stačí dojet čtvrtý v kategorii, a tak jsem tam na první RZ nechal úplně sjeté "Sedanky" a byl nemile překvapen. Všichni jeli, jak kdyby byl nějaký závod. No tak jsem přezul a říkal jsem si, že chci být aspoň za Romanem. No ten boj byl neskutečný, toto mě bavilo. Roman jel jak s vrtulí u zadku a já měl co dělat, pořád mě nutil jet více a více. No nakonec to dopadlo lépe pro mně a já si vzal ten první flek, ale hlavně velký bodový náskok před posledním závodem a velký klid, že letos to je prostě moje. Ano, neskutečná radost, že se tato sezóna takto podařila. Vyhrát 4 závody ze šesti - no ten poslední asi nepojedu v této kategorii a nechám to klukům, ať se poperou. Jo a ještě, zajet 2x třetí flek v RZ - taky super pocit."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"
Pořadateli poděkování za perfektně připravené závody a bohaté občerstvení. Do závodu jsem vstupoval s tím, abych své pronásledovatele na boj o druhé místo v celkovém hodnocení Historiků udržel za sebou (to se podařilo). A snaha byla taková, že po RZ 2 jsem figuroval v celkovém pořadí na 4. místě. Během dne jsem sváděl velký boj Michalem Holínkem o vteřinky a závody jsem si náramně užíval. Nakonec rozhodla ta nejdelší vložka, kde jsem dostal 10 vteřin (v této RZ jsem udělal spoustu chyb, a to když jedete o vteřiny, tak je to hned poznat na čase). Michalovi gratulace k prvnímu místu a k titulu v kategorii Historic Trophy, letos si ten titul vybojoval a zasloužil. Do dalšího závodu mám náskok na Davida Kubeše 15 bodů. To znamená, že v další rally musím dojet na bodech. Ale budeme se snažit dojet první a opět bojovat o vteřiny se svými soupeři."

Stéphane Sarrazin (Petr Sekula):
"Závod Criterium Fryšták byl velice pěkně připravený. Tratě byly připraveny na jedničku a v kategorii 2WD byl souboj do poslední RZ. Asfaltové soutěže mám rád a po drobných technických problémech se nám tuto soutěž podařilo vyhrát. Ale nebylo to zadarmo a musel jsem i běhat, abych utekl konkurenci (smích). Na posledním podniku této sezóny se pokusím bojovat o přední příčky v kategorii 2WD."

Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"
Ačkoliv nemáme příliš v oblibě asfaltové závody, tak toto byla pecka. Traťově ani organizačně to nemělo žádnou chybu - prostě parádní svezení. Co se týče našeho výsledku, tak druhý flek bereme. Závod to byl pro nás napínavý bo jsme se Sarrazinem neustále přetahovali o vteřinky - to nás moc bavilo. Nakonec jsme podělali předposlední RZ a tam nám "ufrnknul". Posíláme tedy do Francie gratulace. Děkujeme pořadatelům za krásnou rally, ceny a špičkový servis."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"
Criterium Fryšták, to je velká show. Tohle je opravdová legenda RC Rally. Famózní zážitek se vším všudy. My jsme měli problém na trojce s namotaným lankem v ose předního kola a ztratili minutu. Vůbec nevím, kde jsme ho našli. Smůla se nám lepí na paty celou sezónu. Ale kousli jsme se a podařilo se nám dostat zpět před Baňu Sivíka i nestora Loixe. Já jsem spokojený, užil jsem si to náramně, ta atmosféra je tady neskutečná. Velká gratulace Seppovi Wiegandovi k zisku titulu, má excelentní sezónu. Stejně tak "Holasovi", který jde za vítězstvím v Historicích už třetím rokem jako buldok a letos už mu ho konečně nikdo nevezme. Poděkování Martinovi za pořádání tohoto nenapodobitelného asfaltového pekla."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Závod byl opět bezchybně zorganizován a vše výborně připraveno. Zázemí bylo úžasné, děkuji za vše. K mému výkonu v závodě: Jde o pro mě výsledkově nepovedený závod. Moc kolegy přede mnou nepotrápil. Věřil jsem, že jim budu trošku více stačit. Konkurence ale byla opravdu kvalitní. Navíc já jsem dělal zbytečně moc chyb, nebyl to prostě můj den. Gratulace Michalovi k titulu v historicích a stejně tak i Romanovi k celkovému druhému místu."

Louise Cook (Míša Valentová):
"O letošním Fryštáku se dá hovořit jen v superlativech. S naším výkonem jsem absolutně spokojená, tratě nám sedí, technika fungovala bez sebemenších problémů, a tak se dostavil i výborný výsledek. Bronz v F2 je pro nás snový. Suverénní  stříbro v Lady Trophy s naším hendikepem v podobě jen jedné hnané nápravy jsem taky nečekala. Děkuji všem, kteří se podíleli na přípravě této jedinečné soutěže."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Po čtvrté a zase se mi nepovedlo prolomit zakletí, které každoročně mám na tomhle závodě. V první řadě se chci omluvit týmu za bodovou ztrátu a poděkovat řediteli mančaftu za půjčení zlomeného dílu. Závod pro mě začal lip než jsem předpokládal, snažil jsem se držet v tempu, které jsem nasadil. Auto jsem měl perfektně nastavené, akorát jsem jej trochu mezi "Příjezdy" přizvedl a dolil naše stoleté Inferna, které na tom nejsou až tak špatně. Závod byl rychlý a velice jsem si jej užíval. Pak na předposlední RZ přišla chyba a ta mě stála pád z 9. místa na 34. místo celkově. Na poslední zkoušce jsem startoval s půjčenou těhlicí, která byla bez úprav, takže jsem si řekl, že si jen zajedu a po příjezdu do cíle jsem viděl krásné 6. místo. To mě potěšilo a doufám, že příště to bude lepší. Děkuji za perfektní souboj s klukama, děkuji pořadateli za špičkové tratě a už teď se těším na další závody."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Letos je to s náma jak na houpačce. Jeden závod super výsledek, a z toho "fiasko". Letošní Criterium samozřejmě nezklamalo svou náročností a zároveň krásou. Měli jsme docela ambiciózní cíle, jenže vše se vyvinulo tak nějak mimo naše představy. Po "rozpinkávacím" začátku jsme se vcelku rozjeli a udržovali dobré tempo, ale ostatní naši blízcí soupeři byli nekompromisně rychlí a my se ve snaze útočit dopouštěli často zbytečných chyb. Jedna z nich nám po lehčím kontaktu s paletou poškodila předek naší Toyoty, následná reklamace u výrobce však neuspěla a my bojovali i přes drsně naprasklou příď dál. Vše vyvrcholilo při poslední erzetě, kdy se s námi do kontaktu na trati dostal "Kávomantr" Šíma a po sérii ťukanců se z naší Celicy odporoučel pro sichr celý kus předku. Loňské 17. místo absolutně jsme tak nyní nezopakovali a dojeli v celkovém pořadí na 33. příčce, což je skoro jednou tolik. Nu což, kastle na odpis, ale my se i tak výborně svezli, tahle rally je prostě nádherná. Naše zmíněné problémy rozhodně zastínily pozitiva, které jsme opět ve Fryštáku zažili. Velké poděkování patří Martinovi Vavřičkovi za skvělý servis všeho možného. Tento faktor ve spojení s vydařeným počasím a pohodovou atmosférou dělá z této soutěže jasnou jedničku a my si to rádi užili."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Výborné, fakt výborné! Na Fryšták jsme nasadili zadokolku, předstartovní testy byly komplikované, ale povedlo se nám to jakž takž vychytat. Do závodu jsme šli s velkým otazníkem, jak všechno to nastavení zafunguje a nakonec se nám s tím jelo fakt dobře, až možná na pár drobných uklouzaných pasáží, to ale k tomu patří. Po žádném výsledku jsme vůbec nešli, no ale hleďa do výsledkové listiny jsme mile překvapení. 
Co dodat - skvělá rally, skvělé prostředí, skvělé tratě, skvělé svezení, skvělá atmosféra!"

Ramona Karlsson (Martina Matulíková):
"Fryšták jsem si nemohla nechat ujít, je to můj nejoblíbenější závod. Bylo poznat, že jsem auto třičtvrtě roku nedržela v ruce, závodit s tradiční soupeřkou Míšou Valentovou se nedařilo, byla nějak moc rychlá. Třetí místo v holkách je ale dobré. Bylo to celkově báječné svezení, soutěž jsem si moc užila. Díky moc pořadateli Martinovi za opět bezvadné zázemí s občerstvením, za ty parádní ceny a za super večeři."

Ari Vatanen (Jan Zbranek):
"Do Fryštáku jsem přijel s chutí poprat se o celkové třetí místo v šampionátu Historic. Bohužel, již v první vložce mi elektronika vozu řekla, co si o mých plánech myslí. Ztráta jedné minuty na čelo znamenala konec jakýmkoli úvahám o dobrém umístění. Během dne jsem sice poskočil o pár příček nahoru a auto se podařilo doladit na asfaltový povrch. Ale lehká kolize s obrubníkem v předposlední vložce poškodila řízení tak, že to znamenalo přidělený čas a propad na konec startovního pole. Opakoval se jako přes kopírák loňský scénář. O to víc to zamrzí, když se jedná o tento závod, kde jsou tratě každoročně krásně připravené a závodění je zde radost."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"Tak jako vždy luxusní zázemí, hezká trať, počasí dobré. Co se nám nevydařilo, tak to byl start do druhé RZ, kdy jsme pro banální závadu neodstartovali - ale stane se. Díky všem co se podíleli na zajištění této soutěže.

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"V týmu je dobrá nálada. Parta funguje jak má a to je hlavní. Body jsou rozdistribuované jasně. Jsme třetí v týmech! Brane bude ještě bojovat o pátý flek a Alex bude vícemistr v historicích. Mladý Chris měl smůlu jako vrata, ale jeho čas přijde. Dramaticky se zlepšuje a to nám dělá radost. Dobrá práce Doktor boys!!!"

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Oblíbený Fryšták v kompletní sestavě - co víc si přát. Naše posádky si to především parádně užili a tak body do Team Trophy jsou jen třešničkou na dortu. Postaral se o ně samozřejmě "Gříbek", ale to je už tak nějak samozřejmé."

Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING):
"Konečně se náš dívčí tým letos objevil v kompletním složení. Holky opět potěšily a nezklamaly, když obsadily kompletní stupně v Lady Trophy. Po delší době se "vynořila" Ramona Karlsson, jenž to tuto sezónu trochu "fláká", ale přislíbila účast i na YU Reli, a tak jsme zvědaví, jestli i tam zopakuje aspoň ten bronz, který zde ve Fryštáku zajela. Stříbrná dívčina Louise Cook toho letos odjela většinu a její aplikace do dvoukolek se zdá být zatím úspěšným tahem, tady s tím "předohrabavým" Puntem jela naprosto fantasticky, možná líp než se čtyřkolkou. Takže jí budeme držet všechny palce do těch vyrovnaných bojů v F2 Trophy na posledním závodě. Vítězná Lady Molly Taylor se již zotavuje z předešlých zranění, její výkon byl standardně výborný a přinesl zase i nějaký bodík do týmového hodnocení! Za všechny členy a členky týmu jí přejeme obhajobu titulu v juniorech, i když víme, že to bude fakt hodně těžké."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN):
"Na letošním Criteryu jsme se sešli v plné sestavě, bohužel se nepodařil Pepčovi Petákovém, který už po druhé za sebou nespatřil cíl. Hned trojí zastoupení jsme měli ve třídě Historic, nejlépe dopadl Valentino, který obsadil 19. místo celkově a sedmé ve třídě, což je ve velké konkurenci skvělý výsledek. Jen o malý kousek za "Valim" dojel náš Pepík Sivík, ten skončil celkově čtyřiadvacátý a devátý v kategorii, což považujeme za slušný výsledek. Třetím byl náš Harry, pro kterého byl velký úspěch, že celý závod dokončil a to že se mu vyhnuly i technické problémy. Na startu se sešli všichni naši junioři a nejlíp na tom byla Kačka, které jen o krůček utekla "bedna" v holkách. Johanka měla technické problémy ve dvou nejdelších RZ a byl z toho jen sedmý "flek" v Lady, tak snad příště. Malý Paddonek, ten si po dlouhé pauze zase musel zvyknout na závodní režim a nakonec si veze jako jediný pohár za 3. místo v Akademce. No a Manfredovi to vůbec nešlo a je z toho "brambora" v F2."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"Letošní ročník Fryštáku byl pro náš tým trošku rozporuplný. Začněme tím lepším, což jsou mladí tahouni. Musím vyzdvihnout opravdu pěkný výkon Emila Bergkvista, který se zlepšuje závod od závodu a letos si s novým podvozkem prokazatelně rozumí, jen tak dál. Alexej Lukyanuk má zatím sice maličko slabší asfalty, ale tady ukázal, že to není tak hrozné a v konkurenci mladých dravců se nijak neztratil. Oba mladí borci zajeli povedenou soutěž a patří jim z našeho týmu velká pochvala. Zato náš jakoby "hlavní" tým byl na tom tentokrát ne moc dobře. Jediný, komu se závod povedl, byl Robert Droogmans, jenž otestoval, jaké je to se "zadohrabem", své Porsche povodil poměrně slušně a v rámci daných možností se dá hovořit o velmi dobrém výsledku. Další Belgičan Freddy Loix nejel sice taky zle, ale jeho výkon značně ovlivnily havárie, když tou největší je totálně zdevastovaný vůz v závěrečné zkoušce, tímto se samozřejmě přidělaly starosti v servisních garážích Belgy. No a ty jsou také v případě Ariho Vatanena, jehož Ford má bohužel problémy s elektronikou, která ho tady ve Fryštáku vyřadila z bojů o přední příčky v Historic Trophy. Holt máme na poslední rally sezóny co řešit...."




                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC