Výsledky
XX. Forest Frog Rally 2018

 Absolutní pořadí  Fryšták 16.6. 2018, startujících - 54 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 David Šintál Wiegand - Šintál Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD 28:49,9
2 Vít Kutal Kajetanowicz - Baran Škoda Fabia R5 Monster Energy Team 4WD +0:24,9
3 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:27,6
4 Šimon Večerka Večerka - Večerka Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD/Junior +1:08,7
5 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Ford Fiesta RS WRC TB Racing 4WD/Junior +1:15,7
6 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +1:20,0
7 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson VW Polo R WRC Doktor Racing 4WD +1:39,3
8 Michal Holínek Holínek - Holínek Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +1:44,7
9 Jan Zbranek Vatanen - Richards Ford Escort RS 1800 Belga Team Historic +1:58,8
10 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +2:06,8
11 Karel Bajza Tänak - Järveoja Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +2:13,2
12 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD +2:20,9
13 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +2:41,7
14 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Honda Civic VTi BSport Rally Team F2 +3:03,1
15 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +3:10,6
16 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek Peugeot 306 Maxi PMJ Racing F2 +3:27,3
17 David Kubeš Kubeš - Kubeš Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +3:29,3
18 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +3:59,0
19 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +5:01,6
20 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +5:13,6
21 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +5:16,5
22 Dan Nedbal Nedbal - Nedbal Ford Fiesta RS WRC Dan Racing Team 4WD/Junior +5:29,3
23 Petr Matulík Loix - Smeets Toyota Celica Turbo Belga Team Historic +5:37,8
24 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Škoda Fabia R5 Belga Juniors 4WD/Junior +5:49,6
25 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Škoda 130 LR BSport Rally Team Historic +5:52,0
26 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda 130 RS Barum Team Historic +6:08,7
27 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +6:37,3
28 Martin Hanák Peták - Benešová Ford Fiesta RS WRC AMK Rudý Říjen 4WD +6:40,2
29 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Golf GTi Belga Juniors 4WD/Junior +7:10,3
30 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +7:12,9
31 Petr Stružka Kremer - Winklhofer Citroën DS3 WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +7:14,4
32 Martin Ondrašík Kopáček - Rendlová Ford Fiesta RS WRC PMJ Racing 4WD/Junior +7:35,4
33 Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Escort RS Cosworth Barum Team Historic +7:44,7
34 Jana Fendrychová Stratieva - Nyírfás Subaru Impreza WRC PMJ Racing 4WD/Lady +7:55,0
35 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 4WD +8:47,7
36 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD +9:23,2
37 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 Carrera RSR Belga Team Historic +10:10,0
38 Dominik Zapletal Zapletal - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior +10:13,6
39 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +11:30,7
40 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Seat Cordoba WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +11:42,3
41 Eliška Schwábová Schwábová - Schwáb Subaru Impreza WRC Schwáb Racing 4WD/Junior/Lady +12:04,2
42 Michal Odstrčil Stohl - Müller Lancia Delta HF Integrale Barum Team Historic +12:07,0
43 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +12:31,2
44 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Citroën Xsara WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +12:40,7
45 Tomáš Polepil Polepil - Polepilová Citroen DS3 WRC Tom Polep Team 4WD +16:28,8
46 Milan Kadlečík Kadlečík - Kresta Subaru Impreza WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +17:08,4
47 Martin Karlík Karlík - Karlíková Mini JCW WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +17:57,7
48 Petr Hanák Joki - Lindelöf Renault Clio S1600 AMK Rudý Říjen F2 +19:34,5
49 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW 318i J-R Rally Team Historic +20:37,9
50 Matěj Petr Paddon - Kennard Hyundai i20 R5 Barum Team Junior 4WD/Junior +26:23,9
51 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Subaru Impreza WRX TALE RC Sport 4WD/Junior +30:46,8
52 David Zapletal Zapletal jun. - Zapletal Subaru Impreza WRC Zapa Racing 4WD/Junior +50:02,6
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Tomáš Polepil ml. Polepil jun. - Valerián Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD elektronika
x Petr Podvala Pedro - Baldaccini Ford Fiesta RS WRC Pedro Racing Team 4WD/Junior zdrav.problémy

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Wiegand (David Šintál) 3
startovní listina Kajetanowicz (Vít Kutal) 2
  Basso (Lukáš Zámečník) 2
  Grzyb (David Sedláček) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Vest Rally Team 1  Škoda
2  Red Bull 2  Ford
3  Doktor Racing 3  VW
4  Monster Energy Team 4  Mini
5  TB Racing 5  Peugeot
6  Marlboro Dealer Racing 6  Toyota
7  ASport Rally Team 7  Honda
8  Belga Team 8  Lancia








"VELKOLEPÉ JUBILEUM"

Rozjetý šampionát pokračoval třetím dějstvím, které obstaral jubilejní 20. ročník šotolinové Forest Frog Rally ve Fryštáku.

Třetí nejstarší soutěž šampionátu (a vlastně i v celé RC Rally "komunitě" v ČR) si ve své bohaté historii prošla několika razantními proměnami. 
Ty se týkaly jak změn na postu osoby hlavního organizátora, tak především využitých lokalit. Původní destinace na nezpevněných prostorech nad zlínskou hvězdárnou na Lesní čtvrti hostila oblíbený Forest od svého vzniku v roce 1998 až do roku 2009. Po jednoleté pauze byla oživena na Velíkové, kde však dlouho nevydržela a od sezóny 2013 ji už zkušený pořadatel Jožka Pekař přemístil do Fryštáku do místa zvaného "Na Žabě", no a právě s touto změnou dostal Forest přídomek "Frog". Jak se velmi brzy ukázalo, rozhodnutí to bylo výborné, zdejší šotolinové tratě nabízejí zajímavé prostory a nezřídka i pěkné svezení, k dobrému zázemí taktéž přispívá místní "občerstvovací stanice", kde si na své vždy přijdou nejen soutěžící a případně jejich děti, ale taky přihlížející diváci. Takže Forest Frog Rally od svého zrození postupně vyrůstala, zažívala dětské a poté i pubertální roky, až vyzrála prakticky do dospělosti, když letos oslavila pěknou dvacítku. A jak jinak, než pod vedením zapáleného pořadatele Pepy Pekaře, jenž se samozřejmě snažil tuhle oslavu jubilea náležitě poctivě připravit. No a dá se konstatovat, že oslava to byla více než důstojná. Dvacátý Forest Frog se opravdu po všech stránkách velmi vydařil. Jistou perličkou bylo zprostředkování krátkého přenosu do iVysílání České Televize, což zajistil známý závodník Petr Šíma, takže nejen "Letec", ale teď už i reportér. Svou nespornou roli sehrálo i přívětivé slunečné počasí, které ve Fryštáku "Na Žabě" v sobotu 16. června panovalo. Právě deštivé počasí totiž zde umí všechny pěkně potrápit a hatit tak snahy organizátorů, což se v nedávné minulosti mnohdy odehrálo. Naposled třeba vloni. Tratě 8 rychlostních zkoušek tak byly tentokráte naprosto suché, zároveň i docela dost dlouhé a nepostrádaly náročnost. K tomu lze přičíst jejich precizní připravenost a taky techničtější charakter, než bývalo většinou zvykem, což dle ohlasů drtivá většina soutěžících s povděkem kvitovala. Tato kombinace pak poskytla 54 startujícím opravdu velké svezení. A startovní listina nepostrádala kvalitní konkurenci a již předem slibovala zajímavé souboje. Zajezdit si přijela, krom jiných předních jezdců, polská hvězda Kajetan Kajetanowicz, na nejvyšší post myslel pochopitelně taky vedoucí jezdec průběžné klasifikace Sepp Wiegand a v boji o obhajobu titulu i zdejšího prvenství z loňska nechtěl zůstat pozadu Giandomenico Basso. 

Německá posádka Wiegand-Šintál to ze všech nejlépe rozjela a taky ze všech nelépe zakončila. "Seppoš" jel zase fantasticky a ze všech pronásledovatelů nadělal "sekanou". Možná ne tak doslova, protože ostatní favorité se museli potýkat s nejrůznějšími problémy. Hned zpočátku zpomalila elektronika Kajetanowicze, velice slibně rychlý "domácí" matador Panizzi si v jedné zkoušce "vyzdobil" své časové konto penalizací za trefený cíl a mistr Basso se potýkal s nastavením svého Citroënu. I tak to ale nesnižuje skvělou a bezchybnou jízdu Wieganda, který tedy zasloužené zvítězil a upevnil si vedení v tabulce mistrovství. Do té si chtěl připsat důležité body taky Ital Basso, jenž po vyřešení nastavení podvozku hlídal stříbrnou pozici, ale nakonec byl "rozkrájen na žabí kousky". V závěrečné erzetě totiž svou snahu přehnal a po havárii si místo porce bodů domů odvážel zlomený regulátor. Stal se tedy oprávněně držitelem poháru pro smolaře závodu a po nulovém zisku se mu dost vzdálila proklamovaná obhajoba titulu. V tomto případě se stříbrným závodníkem Forestu stal Kajetan Kajetanowicz, který po částečném vyřešení technických problémů, zajížděl kvalitní časy a probojoval se na tuhle pozici po vyrovnaném zápolení s Bassem a taky s Panizzim. Zkušený francouzský jezdec jel se svým novým VW Polo R WRC divoce a zároveň rychle, což po zmíněných "akcích" pro něj dopadlo v celku lichotivým bronzem. Naprosto fantastické výkony podávali dva nejrychlejší borci z kategorie Junior Trophy. V cíli čtvrtý Šimon Večerka a nakonec pátý Tom Bílek si po vzájemném souboji smlsnuli na ostatních jezdcích a potvrdili tak, že jsou plnohodnotnými členy absolutní špičky. Sklonit před těmito mladíky se včetně ostatních musel i Polák Grzegorz Grzyb, jenž dravou a perfektní jízdou polichotil oko diváka a zároveň polichotil také "oko" časomíry v poslední zkoušce soutěže, v níž senzačně zaznamenal nejrychlejší čas. Tomuto zástupci prestižní stáje Marlboro Dealer Racing patřilo v cíli nakonec místo šesté. Nedaleko za tímto již ostříleným borcem dojel Brane Küzmič, jehož stabilní a dobrá jízda, v kombinaci a pověstnými červenými jugoslávskými podkolenkami, vynesla na konečnou sedmou příčku. V těžké konkurenci se na absolutní body prosadili i nejlepší dva zástupci z řad Historiků, když parádní osmý "flek" bral Michal Holínek, devátým celkově pak byl Ari Vatanen. Králem desátých míst se pomalu začíná stávat rychlý Brit Chris Ingram pilotující Peugeot 208 T16. Do bodované desítky se nakonec překvapivě nevešli dva velice rychlí jezdci, když na jedenácté příčce skončil Ott Tänak trápící se s podvozkem, a obdobně neuspěl ani dvanáctý Filip Kopecký. Ten je ovšem, stejně jako vítěz soutěže, členem nakonec nejlépe hodnoceného Vest Rally Teamu v klasifikaci týmů.
Do cíle náročné rally nedojely jen dvě posádky, ostatních 52 soutěžících si domů odváželo plnohodnotný pohár, což byla jedna z mnoha pěkných a bohatých cen pro všechny. 

Junior Trophy
V této vždy ostře sledované kategorii závodníků i závodnic do 15. let odstartovalo celkem 20 posádek. Startovní listinu letos poprvé obohatil skvělý Tomáš Bílek jun., a tak již předstartovní prognózy proklamovaly boje o prvenství mezi ním, úřadující mistryní Molly Taylor a letos výborně rozjetým Šimonem Večerkou. A právě posledně jmenovaný zástupce týmu Vest nakonec po zásluze vyhrál, ale neměl to vůbec snadné. Po celou soutěž sváděl tvrdé souboje právě s Tomem Bílkem, který tuhle skvostnou bitvu prohrál jen o 7 sekund. Jejich vzájemný duel byl jedním z krásných momentů letošního Forestu, k tomu oba mladíci obsadili 4. a 5. příčku absolutního pořadí, což svědčí o jejich nepřehlédnutelných kvalitách. Australanka Molly sledovala tento lítý boj ze třetí pozice, jenž jí mezi juniory patřila i v cíli závodu. Navíc "Taylorka" byla ještě zpomalena problémy s technikou. Za touto normálně nedostižnou trojicí si na místo čtvrté brousilo zoubky hned několik závodníků. O juniorskou "bramboru" se rychle vyrýsoval souboj mezi Dan Nedbalem a Alexem Lukyanukem, větší radost na cílové rampě pak měl prvně jmenovaný mládežník s Fiestou, ruský "maladěc" se pak musel smířit s těsnou porážkou, a od obou jezdců zde byl zanechán až nečekaně sympatický dojem. V pořadí následoval letos fakt dobrý Emil Bergkvist, za nadějným Švédem dojel na sedmé příčce další dravý Seveřan Esapekka Lappi, jenž se však nevyhnul menším problémům. Tento populární Fin vyhrál v nevypsané klasifikaci Junior Academy, hned za ním pak skončil druhý z "Akademiků" Venca Kopáček, který rovněž předvedl nádherný sport. Devátým juniorem v cíli byl nepravidelně startující Dominik Zapletal s Imprezou, po technických potížích a "přídělu" si pro poslední bodík dojel rychlý Pája Maštalíř. Neoficiální "podkategorie" Junior Academy pro kluky do osmi let měla ještě tři účastníky, když tím bronzovým byl Hayden Paddon a nástrahy této těžké rally zvládli taky dva "tříleťáci" Erik Ticháček a David Zapletal. Klobouk dolů před jejich šikovností a bojovností, ale tu ostatně prokázali taky všichni ostatní junioři a juniorky.

Historic Trophy
Populární Historici se tentokrát pyšnili nadupanou konkurencí a počtem 13 startujících. Rychlých adeptů na vítězství zde bylo víc než dost a proto nikoho nepřekvapily vyrovnané souboje ve všech patrech výsledkové listiny. Letos výborně rozjetý Michal Holínek přetavil své snažení k dalšímu prvenství sezóny a už už to začíná vypadat na jeho letošní dlouho očekávaný titul. No, uvidíme, sezóna je ještě dlouhá, rivalů je víc než dost a navíc přichází Michalův trochu prokletý Bratřejov. "Holas" to se svým Escortem neměl ani tady na "Žabě" úplně snadné, musel být ve střehu před několika soupeři, kteří jak známo, nedarují ani vteřinku zadarmo, tentokrát jim všem ale nakonec docela ujel. Druhým v cíli byl výborný Ari Vatanen, jenž svou konstantní a nekompromisní jízdou dokázal v pohodě porazit i úřadujícího šampióna Alexe Benguého končícího po menších technických potížích na třetím "fleku". Dalším klasifikovaným Historikem se stal neméně kvalitní Ital Volta, jemuž se zde ale taky nevedlo dle představ. Pátým v pořadí pak byl tentokrát lehce nevýrazný vítěz první soutěže David Kubeš. Na šesté pozici dovezl svou ne zrovna mladou Lancii španělský harcovník Gibo Fagaso, za ním pak skončil další ostřílený jezdec Freddy Loix, který mnohé překvapil svými dosahovanými časy. Na osmé příčce dojel Dan Peťovský se Škodou 130 LR v nádherných barvách, za nímž následoval mírně konsternovaný Pepa Sivík, jenž si po minulém veleúspěchu na "bedně" představoval asi lepší výsledek. S technickými problémy se po celou soutěž trápil jinak velice rychlý Valentino Rossi, uzavírající desítku bodujících Historiků. Ostatní tři dokončivší jezdci v pořadí - Droogmans, Stohl, Wilson - byli při potížích s vozidly zpomaleni přidělenými časy.

F2 Trophy
Stejně jako v loňském ročníku Forestu, odstartovaly do tohoto závodu jen tři posádky, Největším favoritem byl vedoucí muž klasifikace dvoukolek Václav Blahna a hned zpočátku se taky ujal vedení. Jiný názor na tento fakt však měl zdejší loňský vítěz Václav Arazim, jenž se svým Civicem nekompromisně útočil a po polovině soutěže se ujal těsného vedení. Blahna s Peugeotem se sice pak ještě vrátil na první příčku, ovšem skvěle rozjetý Arazim rychle kontroval a po tomto vyhecovaném souboji se mu v cíli podařilo obhájit prvenství z minulého roku. Pro jistý bronz si zde jel populární švédský harcovník Harry "Fannek" Joki, pro něhož se jednalo spíš jen o nutný dojezd, a to se mu, stejně jako vloni, podařilo i přes obavu o výdrž techniky i jezdce.

Lady Trophy
Děvčat se na startu sešlo celkem šest a jako vždy si přijela pro jasné prvenství v Lady Trophy nesporně rychlá Molly Taylor, která sice zaznamenala technický problém u své "dvěstaosmy", ale i tak si opět připsala maximum bodů do tabulky. Při neúčasti Louise Cook byla na jistý stříbrný post pasována jediná "nejuniorka" Ekaterina Stratieva a tato šotolinově laděná závodnice ze slunného Bulharska tohle očekávání beze zbytku naplnila. Za daných okolností se předpokládal souboj o prestižní třetí místo mezi Catie Munnings a Johannou Steer, nakonec ale bylo vše trochu jinak. Svým soupeřkám totiž dokonale "vypalovala rybník" Eliška Schwábová, která jela opravdu fantasticky. Jenže v sedmé erzetě přišla studená sprcha v podobě penalizace za nedokončenou RZ. I přes nemalou ztrátu se ale Eliška dokázala prosadit na konečnou čtvrtou příčku a po právu jí patří pořadatelská cena "hvězda rally". Pro bronz si pak dojela Johanna Steer s Cordobou WRC, což je pro tuto německou borkyni úspěch. V průběhu rally si však holky od 3. do 6. místa mezi sebou prohazovaly pořadí jak "horký zemák", což svědčí o jisté vyrovnanosti i kvalitách všech zúčastněných "Lejdys". Jako pátá byla nakonec klasifikována nejmladší, byť již ostřílená, dívenka Karolínka Kalíková před tentokrát nečekaně trochu nevýraznou Britkou Catie Munnings.


Zajímavosti:

- z jezdců, kteří soutěž dokončili, jich hned 8 zaznamenalo přidělený čas

- jednalo se o druhý nejdelší ročník Forestu v historii (dle času vítěze)

- vůbec poprvé v Team Trophy zvítězila stáj Vest Rally Team

- za posledních pět ročníků měla Forest Frog Rally pokaždé jiného vítěze

- soutěžící na 1. a 3. místě v kategorii F2 Trophy byly naprosto totožní, jako v minulém ročníku

- soutěže se zúčastnil letos zatím nejvyšší počet 15 značek vozů



 Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Josef Pekař):
"Jsem velmi rád, že po dvou mokrých ročnících vyšlo na jubilejní 20. ročník Forestu pěkné počasí. Musím poděkovat všem, co se podíleli na přípravě tratí, nejen členům naší organizační skupiny, ale hlavně všem ostatním, kteří se sešli v hojném počtu, opravdu si fest mákli. Kluci dík. Příprava byla náročná, za Forest padly dvoje hrábě, jedny nůžky na kořeny a dvě kladiva. Taktéž velké dík patří nové časoměřičce Zuzce "Slayer" Šimečkové, za to, jak se zhostila obsluhy časomíry. Velké dík patří sponzorům za velké množství pěkných cen, taktéž všem za pěkné souboje na tratích Forestu. Jsem rád, že závod proběhl bez jediného protestu, malé vzrušení způsobil zdivočelý pes pana Simona Jeana-Josepha, ale toto se nám podařilo bez problémů vyřešit. Díky Petru Šímovi byl i přímý přenos na iVysílání ČT."

Sepp Wiegand (David Šintál):
"V první řadě musím pochválit pořadatele za výborně připravený závod a krásné tratě, výborně jsem si zajezdil. Ze začátku jsem si dost zvykal na novou elektroniku, se kterou jsem jel vůbec poprvé. Ale i tak jsem vstoupil do soutěže dobře. V průběhu závodu jsem zkoušel různé obutí. Panizzi i Basso jeli velmi dobře a drželi mě pod tlakem. Po polovině hodně zatahal i "Kajto". Podařilo se mi postupně vybudovat nějaký náskok, ale k tomu přispěla i Panizziho penalizace. Jak už jsem se několikrát přesvědčil, jede se až do poslední rychlostky, kde měl bohužel přidělený čas Basso, a tím ztratil dost bodů. Musím ještě pochválit týmového kolegu Šimona Večerku za výborný výsledek. Moje druhá letošní výhra. Bodově jsem tedy na čele trochu odskočil, tak snad vydrží forma i na dalších závodech. Už se těším na "Brátr"...."

Kajetan Kajetanowicz (Vít Kutal):
"
Hned ráno na shakedownu jsem zjistil, že něco na autě není v pořádku, protože se vypínalo, potom i na chvíli úplně ztratilo výkon. Tak jsem se pustil do výměny regulátoru s motorem. První to vypadalo, že neodstartuju, ale 2 minuty před startem se auto podařilo nakopnout a mohlo se jet. Že jsem nestihl nic nastavit podle sebe, by ani tak nevadilo, ale auto se i tak občas vypínalo. Nevěděl jsem, co je špatně, tak jsem to prostě nechal tak a aspoň nastavil auto, aby fungovalo lépe.  Potom se vyplo vždycky jen tak na vteřinku jednou za dvě RZ, takže vůbec nevím, čím to vlastně bylo. Nakonec  výsledek byl přesně takový, jaký jsem chtěl, takže i přes ty problémy spokojenost. I tratě mě hodně bavily, rád jsem se po čase zase vrátil do této příjemné lokality. Je mi líto Bassa, pro kterého to tak šťastně nedopadlo a tímto závodem se propadl v pořadí."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"J
eli jsme co to šlo. Ze začátku jsme stíhali i těm mladým rychlíkům, ve třetí RZ jsme ale trefili cíl a v dalším průběhu závodu se nám bedna vzdalovala. Bohužel, v poslední rychlostce odstoupila naše týmová jednička Basso a spadlo nám 3. místo zdarma do klína."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"
Jubilejní 20. ročník dostal proklamacím před závodem a nutno říct, že se Pepa a všichni co mu pomáhali, vycajchnovali. Těch pomocníků bylo hodně a právě proto lze takto kvalitně uspořádat náročnou šoto soutěž. I zde bylo potřeba spousty materiálu, hlavně kolíků, pásky a hřebíků. Vše měl Pepa logisticky dopředu perfektně podchycené a v tom tkví základ úspěchu. My jsme si parádně zazávodili. 8 RZ nám vyhovovalo. Nevyvarovali jsme se chyb a hlavně té za "desítku". I tu rozšláplou kastlu nějak přežijeme a těšíme se na Tour. Pepovi velké díky.... PS: je nám líto Bassa."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"
Na závod jsem moc nachystaný nebyl, protože nebyl čas vzhledem k pracovním povinnostem, ale asi byli soupeři nachystaní ještě méně. Ne, beru to tak, že všichni jeli dobře, ale mě to tentokrát sedlo. Honza se držel a jel opravdu skvěle, nutil mne jet pořád v plném tempu. No já můžu být před Bratřejovem klidnější, protože i když ho nedojedu, tak pořád budu mít v bodech trochu náskok, nicméně takový plán určitě není. No a co se týče organizace, musím dát jednoznačně pochvalu."

Ari Vatanen (Jan Zbranek):
"K závodu může naše posádka říct pouze samé pozitiva. Profil tratí nám výborně seděl. Nastavení podvozku se podařilo optimálně a nepotkaly nás žádné závažnější poruchy. Michal Holínek nám ve skupině sice každou erzetu o nějakou vteřinu uskočil, ale udrželi jsme se celkově v desítce, takže jsme si sáhli i na týmové body. "Žába" patří k našim nejoblíbenějším soutěžím a i letos byly tratě skvěle postavené, takže svezení byla velká radost.
"

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Jako vždy na Frog jsem se těšil a tentokrát se na něj i připravil. Jediným problémem byly poloosy, které jsem kvůli nastavení nechal tak jak byly. Možná mě to stálo lepší umístění, ale na Bratřejově se to snad povede zlepšit. Od první RZ jsem se držel na 10. místě, což bylo pro mě dostačující díky konkurenci. Po celý závod jsem jel kolem desátého, nejhůř třináctého místa, a nejlíp osmého místa celkově. Byl jsem spokojený a užíval si krásné tratě v perfektní lokalitě. Závěrem bych chtěl poděkovat za nové poloosy šéfovi mančaftu pro příští závod. A za skvěle připravený závod pořadatelům. Už teď se připravuji na "Brátr", kde nesmím nechat nic náhodě."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"
Pepovi a celému pořadatelskému týmu patří poděkování za pěkné tratě a za pěkné počasí. Během závodu mě opět trápily problémy s technikou, otáčející se řemínek a k tomu taky jedna penalizace za cíl. Na poslední dvě RZ jsem se rozhodl vyměnit řemínek a hned byla jízda lepší a časem jsem se dostal na rychlé borce Michala a Honzu. Tímto gratuluji Michalovi k vítězství a po trápení se s technikou beru 3. místo všemi deseti. Konečně letošní první bedna v Historicích. Doufám, že technika už je vyladěná a na dalším závodě vše bude fungovat na 100%."

Václav Arazim (Broněk Kořínek):
"Na populární "Žabu" jsme jeli s velkými očekáváními. Obhajoba loňského prvenství se měla konat opět za účasti pouze tří posádek, což ale při účasti vedoucího muže šampionátu neznamenalo lehký úkol. Už ztráta 13 sekund v první RZ na Blahnu nevěstila nic dobrého. Nicméně výměna diferenciálu autu velmi prospěla a tak jsme začali ztrátu postupně stahovat. Když už jsme se dostali do čela, tak přišly technické problémy s klacíkem v disku a opětovná ztráta cca 13 sekund. Ale nevzdali jsme to a v poslední RZ jsme zabojovali a podařila se obhajoba vítezství z loňského roku.  Na bedně byla naše radost o to větší, protože třetí místo opět obhájil náš kamarád Petr Hanák alias Fannek. Děkuji všem soupeřům za hezké souboje a pořadatelům v čele s Jožkou Pekařem za super připravené tratě a zázemí rally."
 
Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"
Po zhlédnutí startovky jsme očekávali souboj o první flek mezi Arazimem a námi. Víme, že je dobrý šotolinář, ale že zajede až tak famózně, to jsme vůbec netušili. Po první RZ jsme si vydobyli menší náskok a věřili, že to ve stejném duchu bude pokračovat i nadále. Ale ejhle, Arazim zabral a na dalších rychlostkách nám nakládal více a více. Snažili jsme se sebevíc, vyměnili pneu, udělali úpravy na podvozku, jeli maximálku co umíme, ale nic z toho nevedlo k obratu k lepšímu. Musíme tedy smeknout před jeho předvedeným výkonem, přejel nás jak parní válec. Ještě jednou gratulace Broňo! No uvidíme, co s námi bude dál. Teď nás čekají nějaké povinnosti, ale budeme se snažit se na "Brátr" s Kopáčkem urvat a dorazit. Jinak opět velký dík pořadatelům za skvěle připravený a zvládnutý závod. Myslím, že se jubilejní dvacátá "Žaba" náramně povedla."

Molly Taylor (Martina Pekařová):
"Jelo se mi dobře. Fantastické tratě, ale na mě místy moc dlouhé. Potěšilo též nádherné počasí. Bohužel v šesté rychlostní zkoušce začala stávkovat naše technika. Velký dík klanu Sedláčků za rychlou opravu, díky které se nám podařilo Forest úspěšně dokončit."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"
Skvostná dvacítka Forestu, tohle se "Pekymu" vážně povedlo! O tomhle podniku se dá hovořit pouze v superlativech, navíc takové jubileum ještě neslavil ani rádoby nejstarší šampionát na světě. Nám se soutěž povedla. Žádné technické problémy, žádné stupidní chyby, jako v úvodních dvou rally. Užívali jsme si nádherné svezení a souboje v našlapaných Historicích. Špička naší skupiny jede na předepsaných gumách neskutečně rychle i na prašné šotolině, a dokáže se dostat do desítky v absolutním pořadí - klobouček dolů."

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"
Abych pravdu řekl, je to pro nás sportovní tragédie. Na Forest jsme odjížděli s tím, že musíme urvat co nejvíce bodů a pokud možno, nechat za sebou Seppa. V týdnu jsme opravili menší závady na autě z posledního závodu a lehce pozměnili nastavení. V první polovině závodu se ukázalo, že nastavení vozu není ideální. Po druhé RZ už jsme měli ztrátu 15 sekund a chtěli závod zabalit. Avšak Gilles se Seppem lehce zaváhali a dali nám šanci. Nechtěli jsme dát kůži zadarmo, udělali pár změn na tlumičích a vrátili se k původnímu nastavení. Od RZ 6 začalo auto fungovat snad nejlépe za tuto sezónu. Opravdu jsme si jízdu užívali a i charakter tratí nám seděl perfektně. Do poslední RZ jsme šli s odhodláním, že "Kajta" musíme nechat za sebou a udržet druhou pozici. Bohužel v úseku po dlouhé rovince, jsem zkusil brzdit o něco později a to se nám stalo osudným. Tvrdý náraz do kořene nezvládl regulátor a rozlomil se. Auto zastavilo a nám už zbyly jen slzy pro pláč. Věděl jsem hned, že obhajoba titulu je pryč. Teď máme pár týdnů rozhodnout se, jestli sezonu odpískat a jet na dovolenou, nebo doufat, že se ještě štěstěna obrátí na naší stranu. Každopádně Pepovi a jeho "crew" patří velká pochvala za tratě a plynulý chod závodu. Vítězům patří gratulace."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Před závodem jsme udělali zásadní úpravy na přední nápravě a hned to bylo znát. Auto konečně líp zatáčí. I když máme stále starou techniku, jelo se nám s tím tady parádně a celé nám to sedlo. Jsme rádi, že se nám podařilo zajet takový pěkný výsledek a že jsme za sebou udrželi kvalitní jezdce Pepu Sivíka a Dana Peťovského, v nastolené konkurenci považujeme naše umístění za úspěch. Tratě byly tentokrát víc techničtější, než bývalo na Forestu zvykem, nebyly moc běhavé, a to nám vyhovovalo. Celá soutěž byla výborná, včetně skvělého občerstvení a bezchybné organizace, za což vděčíme především pořadateli Pepovi Pekařovi."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Závod byl super. Vše perfektně nachystané, krásné tratě a na závěr pěkné ceny. Velké díky organizátorům. Na závod jsem se těšil už hodně předem, zvlášť po namlsání se na posledním Vikingu. S jízdou a časy byla spokojenost. Nezbývá než jen povzdechnout nad druhou RZ, kdy se mi tentokrát nevyhnuly problémy. Zdržel jsem se přes půlminuty na trati s opravou kola a nabrané manko se už nepodařilo stáhnout."

Václav Kopáček (Martin Ondrašík):
"
Vítej stříbrný hattricku :). Na Matěje to tentokrát opět nestačilo, ale udělalo mi radost, že jsem tady na něj tolik neztrácel, jako na předešlých závodech. Jinak závod se mi moc líbil, užíval jsem si jízdu bokem na šotolině v prachu, klobáska i limča byly také výborné, takže maximální spokojenost. Radost mi udělal i taťka, že s náma držel "basu" a skončil na druhém místě jako my s mamkou :). Děkuji moc pořadatelům za parádní závody a krásné ceny - měl jsem z nich obrovskou radost. Ten věnec je hustýýý!"

Ekaterina Stratieva (Jana Fendrychová):
"Na "Žabu" jsem se hodně těšila, neboť je to čistě šotolinová soutěž a tento povrch mi sedí. Bohužel na závod nedorazila Míša, se kterou jsem se chtěla porovnávat, a tak jsem se soustředila čistě jen na boj s naším malým Kopáčkem, abych mu oplatila předchozí dvě porážky. Nesvázaná taktikou od našeho týmového manažéra jsem se rozhodla to od první erzety pořádně napálit a vytvořit si nějaký náskok. Pocitově to bylo dobrý, výsledkově už méně - ztráta 6 vteřin. Kopáček měl asi ten samej nápad. No, v dalších erzetách to bylo podobné až do poloviny závodu. Tady se mladému nějak přestalo dařit, kupil chybu za chybou a já se mu dostala na dostřel a ztrátu částečně stáhla. Po šesti odjetých erzetách jsem ztrácela jen 5 vteřin, což bylo stále hratelné. Sedmičku jsem rozjela parádně, Vénu a za ním funícího manažéra jsem měla již kousek před sebou. Z radosti jsem pak zabrala ještě víc, dostala se v jedné zatáčce mimo ideální stopu a v tom marastu se mi bohužel do kola dostala nějaká nepatřičná nepěkná věc a auto začalo brzdit. No a bylo vymalováno. Poslední zkoušku už jsem jen odevzdaně odjela. Na zpáteční cestě ze závodu opět proběhlo v autě menší pošťuchování od zbývajících členů týmu, na což jako odpověď skvěle posloužily věcné ceny, které jsem vyhrála za druhé místo v Ladies. Doma jsem si otevřela vyhranou lahvinku vínka, manažérovi oblékla tu krásnou černou zástěru a o večeři se kluci museli postarat sami. Super pozávodní relax :). Na závěr děkuji pořadatelům za skvěle připravené závody, krásné tratě a hodnotné ceny, které musely udělat radost každému závodníkovi, který dojel do cíle. Zvláště bylo hezké sledovat tu velkou radost u dětí, které vyhrály svůj první pohár - takže pánové díky moc! Já si tento jubilejní závod maximálně užila."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Forest byl letos výborný, tratě dobře poskládané a nebylo to tak "bláznivé" jak loni. Takže svezení pěkné. Jen nám to nešlo podle představ, určitě náš výkon nebyl z těch nejpovedenějších. K tomu se přidala i penalizace za nedojetou erzetu, když nám mechanici v servise zapomněli dotáhnout matku kola, které poté upadlo. Přesto všechno se jednalo o bomba závod."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Letošní "Žaba" mě velice překvapila, čekal jsem hodně rychlý a běhavý závod, ale asi pořadatel dostal rozum a už to netáhl po hostýnských pralesích a fakt mě to bavilo. Pepa i kluci Sedláčkovi si zaslouží velkou pochvalu, jen škoda, že technické problémy se mi opět nevyhnuly a zase jsem "nafasoval pětku". Tak doufám, že "Brátr" bude bez problémů."

Karolína Kalíková (Karolínka Kalíková):
"Pořadatel nám připravil pěkné tratě a moc jsem si závod užila. Děkuji za pěkné bohaté ceny a za pohár."

Harry Joki (Petr Hanák):
"Pořadatelům velkou poklonu za krásnou a pro nás těžkou rally. Clio jsme úspěšně dovezli až na cílovou rampu. Velké díky našim fanouškům, kteří nás hnali až do cíle a ještě větší dík Freddymu za zapůjčení baterky. Obhajoba bedny v F2 potěšila."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"Bylo to parádní poježdění, organizace a trať na výbornou, dokonce i počasí tentokrát vyšlo. Trochu zlobí technika, nicméně i tak spokojenost."

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Pro Red Bull byl letošní Forest smolný. Basso po doladění vozu začal stahovat náskok Wieganda na 1. místě, bohužel v poslední RZ přišly technické problémy, které ho srazili do hloubi startovního pole. Panizzi se ze začátku držel, ale jelikož neumí projet 80cm cílovou bránou, obdržel penalizaci a v druhé polovině závodu s nejrychlejšími již nedržel krok. Tänak by nejraději na letošní Forest zapomněl, vůz mu nefungoval podle jeho představ, ladil, zkoušel různé nastavení vozu, bohužel letos mu nebylo dáno dojet na bodech."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Tým šlape. Jenom Alex má nějaké problémy. Jeho šotolinové renomé utrpělo trochu šrám, ale má šanci to změnit na Tour. A my v to věříme. Mladý Ingram nám dělá radost, jen musí doléčit auto a pak se soustředit na vyrovnané výkony. Vypadá to, že boj o bednu v týmech je reálný."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Jak se na startu objeví naše polská jednička, hned je veselo. "Gříbek" podal výborný výkon, který korunoval vítězstvím na finálové zkoušce soutěže. Naši matadoři si jeli svoje a jejich vzájemný souboj byl zajímavý až do konce, ale týmu bodově nepomohli. Fagaso vyjel alespoň pár bodíků v Historic Trophy."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"Účast našeho týmu na tomto podniku byla jednoznačně úspěšná. Velkou gratulaci zaslouží hlavně Ari Vatanen, jenž dojel na parádním 9. místě absolutně a stříbrný mezi nadupanými Historiky. Díky němu máme nyní v tabulce první bod do Team Trophy a pevně věříme, že to není bod poslední. Naše ostatní posádky ale předvedli taky dobrý výkon. Po úpravách na podvozku se konečně "probudil" Freddy Loix a výsledkem určitě mile překvapil. Trochu smůly měl naopak Robert Droogmans, jenž díky školácké chybě mechaniků přišel o šanci bojovat o lepší příčky, i tak se ale v konkurenci neztratil. Vynikající výkony i výsledky předvedli oba naši junioři Alex Lukyanuk a Emil Bergkvist. Jeli parádně a zaslouží velkou chválu. Nyní u nás panuje spokojenost a snad budeme to stejné moci říct i po následující těžké soutěži v Bratřejově."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN):
"Letošní Forest byl pro náš tým povedený. Vezeme si tři třetí místa v kategoriích. Náš Paddonek i s "přídělem" se rval a dotáhl to až na bednu mezi Akademkou. Johannka v půli závodu zrychlila a skončila na ní taky, a náš Harry se snažil dojet všechny rychlostky a obhájit výsledek jako loni, což se mu povedlo. Všem gratulujeme! Kačce se závod moc nepodařil, sedí jí spíše asfalty. Pepíkům to asi taky moc nesedlo, čekali jsme, že se budou pohybovat trošku výš, tak snad příště. No a naši dva smolaři - jak Vali, tak Many - prostě technika zlobí a zlobí, tak doufáme, že na Bratřejově se to zlomí."





                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC