Výsledky
XVII. 
The Great Cross Rally 2018

 Absolutní pořadí  Zlín-Podhoří 11. 8. 2018, startujících - 42 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 David Šintál Wiegand - Šintál Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD 15:38,3
2 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +0:00,7
3 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:15,8
4 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +0:19,7
5 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Ford Fiesta RS WRC TB Racing 4WD/Junior +0:46,6
6 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +0:46,9
7 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +0:50,0
8 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +0:58,3
9 Petr Bábek Ojeda -Barrabes VW Polo R WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +1:12,7
10 Michal Holínek Holínek - Holínek Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +1:19,0
11 Jan Zbranek Vatanen - Richards Ford Escort RS 1800 Belga Team Historic +1:50,3
12 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +1:53,7
13 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Ford Escort RS 1800 Viking Speed Racing Historic +2:16,7
14 Dan Nedbal Nedbal - Nedbal Ford Fiesta RS WRC Dan Racing Team 4WD/Junior +2:37,5
15 Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Escort RS Cosworth Barum Team Historic +2:43,0
16 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Škoda Fabia R5 Belga Juniors 4WD/Junior +2:49,6
17 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Škoda 130 LR BSport Rally Team Historic +2:52,2
18 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Golf GTi Belga Juniors 4WD/Junior +3:01,6
19 Petr Stružka Kremer - Winklhofer Citroën DS3 WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +3:09,7
20 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +3:24,5
21 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +3:28,2
22 Petr Matulík Loix - Smeets Toyota Celica Turbo Belga Team Historic +3:35,8
23 Petr Podvala Pedro - Baldaccini Ford Fiesta RS WRC Pedro Racing Team 4WD/Junior +3:44,2
24 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +3:54,0
25 Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic +3:57,0
26 Martin Hanák Peták - Benešová Subaru Impreza WRC AMK Rudý Říjen 4WD +4:06,2
27 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 Carrera RSR Belga Team Historic +4:26,2
28 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Honda Civic VTi BSport Rally Team F2 +4:46,0
29 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD +4:47,0
30 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic/Junior +4:56,2
31 Eliška Schwábová Schwábová - Schwáb Subaru Impreza WRC Schwáb Racing 4WD/Junior/Lady +5:21,3
32 Michal Odstrčil Stohl - Müller Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 +5:33,1
33 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Citroën Xsara WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +5:59,1
34 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +6:14,2
35 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Punto JTD Playboy Red Racing F2/Lady +6:16,8
36 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +6:20,8
37 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +6:45,8
38 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda 130 RS Barum Team Historic +7:07,4
39 Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Toyota Celica Turbo Zumar RC Team Řetechov Historic +7:51,7
40 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW 318i J-R Rally Team Historic +8:17,6
41 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Hyundai i20 R5 Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +12:39,5
42 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Subaru Impreza WRX TALE RC Sport 4WD/Junior +18:45,7
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Basso (Lukáš Zámečník) 4
startovní listina Wiegand (David Šintál) 3



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Doktor Racing 1  Peugeot
2  Red Bull 2  Ford
3  Vest Rally Team 3  VW
4  TB Racing 4  Škoda
5  Marlboro Dealer Racing 5  Citroën
6  Čamlíkov RallySport Zlín 6  Mini
7  ASport Rally Team 7  Toyota
8  Belga Team  





"TĚSNÝ SOUBOJ O VÍTĚZSTVÍ"

Jak napovídá nadpis, 17. ročník "obnovené" The Great Cross Rally ozdobil velmi vyrovnaný souboj o vítězství, jehož protagonisty byli letos extrémně rychlý Sepp Wiegand a úřadující mistr Giandomenico Basso. Dějištěm pátého dílu letošního mistrovství Next RC Rally Championship se stala dobře známá lesní lokalita na Podhoří nad tiskárnou, kde bylo v sobotu 11. srpna připraveno 7 rychlostních zkoušek na nezpevněném povrchu s nemalým převýšením. Great Cross se do kalendáře vrátil po krátké pauze, když pro tento rok nahradil Rajd Luzskowyczki, jenž se opět nemohl z povědomých "prasátkových" důvodů konat v Lužkovicích, Rajd se ale v této destinaci na Podhoří uskutečnil vloni, a tak drtivá většina ze 42 soutěžících věděla, do čeho jde. Úsilí pořadatelů, kterým tentokrát velel Michal Odstrčil, se však snažilo zhatit počasí. Po ránu tratě zkrápěl intenzivní liják a některé úseky byly za hranicí sjízdnosti. Start závodu tak byl operativně o hodinu posunutý s vidinou ustávajícího deště, která se nakonec naplnila. Zčásti blátivý povrch erzet záhy rychle osychal a dokonce pak nabídl velice pěkné svezení na bezprašné šotolině.

Ve startovní listině tentokrát chybělo několik jmen předních jezdců, jako třeba Tänak, Kajetanowicz, Kopecký, nebo nejrychlejší junior Večerka. V roli favorita se ale neopomněl ukázat vedoucí borec průběžné tabulky šampionátu Sepp Wiegand, na jehož skalp si opět brousil zuby šampión Giandomenico Basso. Soutěž zahájil nejrychleji německý závodník, po třetí zkoušce však převzal otěže "krasoň" z apeninského poloostrova. Oba jezdci předváděli neuvěřitelně dravou a oku lahodící jízdu spojenou se vzájemnou přetahovanou o vteřinky. Basso se svou "DéEsTrojkou" držel těsné vedení až do poslední erzety, na tomto nejdelším měřeném úseku však zajel jeho konkurent opravdu famózně a v součtu časů svého italského rivala o 0,7s přeskočil. Posmutnělý Giandomenico tak po druhé v řadě prohrál se "Seppátorem" o několik desetinek (minule o 0,8s) a pro letošní sezónu se již rozloučil s vidinou obhajoby mistrovského titulu. K němu naopak udělal zásadní krok vítěz The Great Cross Rally Sepp Wiegand, a muselo by se stát něco hodně nepředvídatelného, aby germánský mladík na svůj premiérový zlatý pohár nedosáhl. Za nejlepší dvojicí soutěže se na bronzové pozici zpočátku držel Gil Panizzi, ovšem na krátkou chvilku se před něj dostal balkánský drtič Brane Küzmič, pilotující nový Peugeot 208 T16. Soutěživému "Pepsonovi" se z klasicky nepřehlédnutelných jugoslávských podkolenek udělalo červeno před očima a francouzský "Rudý býk" zavelel k útoku, jako opravdový tur, podrážděn tou červenou barvou. Panizzi se pak rychle na třetí "flek" vrátil a ze svých spárů už jej až do cíle nepustil. Před tentokrát pěkně jedoucím "Docentem" Küzmičem se ale musel mít stále na pozoru, když Jugoslávec předváděl fakt kvalitní výkony, od něj až možná nevídané. V cíli byl pak s dosaženým "bramborovým" výsledkem vcelku spokojen a radostí oplýval především z faktu, kdy se jeho stáji Doktor Racing podařilo urvat senzační prvenství v Team Trophy. O místo páté se po celou rally velmi tvrdě bojovalo mezi několika dalšími rychlými jezdci. Nakonec se z nich nejlíp prosadil Tomáš Bílek jun., jenž se svou Fiestou zopakoval povedený výkon a celkové umístění z Forestu, a to při tom tento mladík ještě spadá do juniorů, mezi nimiž zde jednoznačně dominoval. Jen o tři desetiny sekundy za ním dojel dobře známý dravec Grzegorz Grzyb s marlboráckým "Miníkem", rovněž dost těsně za Polákem skončil anglický "střelec" Chris Ingram, což je pro něj nejlepší výsledek kariéry. Na osmé příčce byl klasifikován vítěz kategorie Historic Trophy Alex Bengué, kterému se konečně letos závod podařil podle představ. Devátým jezdcem "Grejtu" se stal známý španělský "šílenec" Ojeda se svítícím Polem, s nímž v závěru přeskočil Míšu Holínka, který jako stříbrný Historik uzavíral desítku bodujících. I přes zpočátku náročné podmínky dojeli do cíle 17. The Great Cross Rally všichni zúčastnění.

Junior Trophy
Na startu soutěže se sešlo 13 posádek ve věku do 15. let. Dovolenkující Šimon Večerka, jenž prozatím vévodil průběžné tabulce, svou neúčastí otevřel cestu k úspěchu pro další mladíky a mladice. Nejlepším z nich se po zásluze stal Tom Bílek jun., kteréhož rychlost je neoddiskutovatelná. Tomáš navíc udělal pěkný "vítr" v absolutním pořadí soutěže, ostatně, jako vždy. Jen škoda, že tento vynikající jezdec z TB Racingu nestartuje v Nextu pravidelněji, jistě by pořádně míchal kartami nejen v této prestižní juniorské klasifikaci. Do čela mistrovství se mohla vrátit loňská vítězka Junior Trophy Molly Taylor, kterou ovšem limitovalo zranění z minulé soutěže a její účast tak byla do posledních chvil nejistá. Při absenci Šimona však svitla naděje a nekompromisní příkaz týmového manažera zněl jasně - je třeba sebrat co nejvíce bodů a zkusit se posunout do vedení v tabulce. A to se Molly, i přes zjevné zdravotní potíže, podařilo. V rámci juniorů dojela v pohodě stříbrná a dokonce byla na 12. příčce absolutně. Klobouk dolů před její urputností. Bronzový stupínek se stal lítým soubojem pro letos nesmírně rychlé duo Dan Nedbal a Alex Lukyanuk, když se až po vydařeném závěru z třetího místa radoval Dan. Alexej se pak musel smířit s "bramborou" a mezi touto dvojicí kvalitních juniorů se očekává taky souboj o konečnou třetí příčku v klasifikaci. Jako pátý mladík dojel na Great Crossu Emil Bergkvist, když se tento rovněž skvělý Švéd zkraje zapojil do bojů o lepší umístění. Výborný výsledek se tady podařil taky šestému Italovi Pedrovi, jenž trochu nečekaně porazil zkušenějšího, i když mladšího, finského borce Lappiho. Esapekka byl zároveň nejlepším v "neofiko" hodnocení Junior Academy pro kluky do 8. roků. Dalším juniorem, jenž zdárně zvládl záludnosti soutěže, byl Paolo Alessandrini s Lancií limitovanou předepsanými historickými pneu. Na deváté příčce dokončila již populární Eliška Schwábová před Britkou Catie Munnings, která uzavřela bodovanou desítku. Do ní se už nevešly další dvě holky - Kája a "Johča", a taky jeden "ogárek" Erik Ticháček, kterého ozdobilo stříbro v Academy.

Historic Trophy
Do boje se zde pustilo 16 krásných historických vozů, mezi nimiž opět probíhala řada vyrovnaných soubojů. Z prvního vítězství v sezóně se konečně radoval úřadující šampión Alex Bengué, který si ale až do úplného konce musel hlídat svá francouzská záda před velice rychlou dvojicí jezdců - Michalem Holínkem a Ari Vatanenem. Ze stříbrné pozice se nakonec těšil Michal, jenž se v závěru už moc nehonil. Jedním z důvodů byl menší technický problém soupeře Vatanena, jenž po ztrátě ztratil kontakt s nejrychlejší dvojicí. Druhé místo pak přineslo "Holasovi" další důležité body do klasifikace, jíž letos s přehledem vládne a vlastně chybí jen pověstný poslední krůček k realizaci zisku vysněného titulu. Bronzovým mužem se tedy stal finský smolař Ari Vatanen s Fordem Escort RS 1800. Stejný vůz pilotoval i čtvrtý v pořadí Ralfs Sirmacis, jenž do kategorie historiků nakoukl poprvé a hned z toho byl parádní výsledek. Mladý Lotyš "skalpoval" i vždy výborného italského závodníka Rossiho, který však musel řešit lehčí technické potíže svého Escortu. Za pátým Valentinem pak dojel rovněž kvalitní jezdec Dan Peťovský s krásnou "Stotřícou". Jako sedmý byl v cíli velezkušený španělský nestor Gibo Fagaso, ten ale docela dost ztratil při jedné RZ kvůli nenadálým problémům na podvozku své zastaralé Lancie. Nedaleko za tímto stále dobrým matadorem skončil známý Belgičan Freddy Loix, jemuž se tentokrát nadmíru dařilo, ze začátku však tvrdě bojoval s dalším "ožívajícím pamětníkem" Mike Pattisonem, končícím pak na příčce deváté. Do nejlepší desítky se vešel i letos stále rychlejší Robert Droogmans s Carrerou z dílen Belga Teamu. Z favoritů, pohybujících se prakticky vždy velmi vysoko, měli vcelku "smolíka" hned dva v této sezóně skvělí borci, a to Giuseppe Volta, jenž hned v úvodu doplatil na pokus s novými tlumiči, a Pepa Sivík, kterého zradil vypadlý senzorový káblík. Oba se po přidělených časech s penalizací ocitli mimo bodované příčky a nic na tom už nezměnily ani jejich dále výborné časy v jednotlivých erzetách.  

F2 Trophy
Pro tři startující "předohraby" byl nezpevněný a trochu "kopcovitý" terén velkou výzvou. Jako hlavní favorit byl předem pasován Vašek Arazim, který při další neúčasti Blahny opět usiloval o zisk maxima bodů. Ty mu v minulém závodě bezelstně unikly a i při nynějším dalším pokusu nebylo od malé sportovní tragédie daleko. Václavovi se totiž hned ve druhé zkoušce rozbilo řízení přední nápravy a strávil tak nějaký čas opravou na trati. Po nemalé ztrátě a pádu na třetí pozici, se dále zhostil neoblomné stíhací jízdy a jeho Honda Civic VTi se na tratích vlnila jako zmije při útoku. Až koncem rally se mu podařilo dostat na první příčku, a tak Arazim dostál svému úkolu, posunující se tak do čela mistrovství. Mezitím vedl ve dvoukolkách epizodně startující Manfred Stohl, jenž soutěž dokončil na druhé pozici. Rakouského jezdce zde však docela brzdilo nenadálé menší zranění a nakonec byl rád, že dojel jak dojel. Bronz v F2 si domů odvážela srdnatě bojující Louise Cook s naftovým Puntem.  

Lady Trophy
V krásné kategorii děvčat odstartovalo 6 závodnic. Z nich byla opět nejlepší Molly Taylor s "Playboyáckým" Peugeotem, ovšem tentokrát to neměla vůbec jednoduché. Ne, že by se některá soupeřka "zbláznila" a mladé Australance stíhala, ale "Taylorka" bojovala hlavně sama se sebou. Její bolestivě zlomená kost v kotníku z předchozího Bratřejova byla stále hodně znát a navíc se na po ránu kluzkých tratích nemohla soustředit jen na svou tradiční rychlou jízdu. Molly je však velká bojovnice a i přes to, že jí v průběhu rally nepříjemně "zakřupalo" taky v druhé noze, zdárně dojela, a jak jinak, než vítězně. V Lady Trophy si tak již s předstihem zajistila další mistrovský titul. Na ostatních příčkách zde probíhaly dost vyrovnané boje, do nichž šly všechny holky očividně naplno. Postupem času se na stříbrné pozici zabydlela opět parádně jedoucí Eliška Schwábová, jenž se svým výrazným "Subárkem" vytřela zrak ostatním zkušenějším závodnicím. Druhé místo je jejím dosud nejlepším výsledkem v krátké kariéře a strmý jezdecký růst naznačuje nesporný talent této stále hodně mladé dívenky. Eliška je prostě letos tou nejblýskavější hvězdou šampionátu. Soutěž se podařila taky v cíli třetí Catie Munnings, která se svou klasickou Xsarou v druhé půli rally poodskočila soupeřkám a připsala si první letošní "bednu". Na pěkné čtvrté příčce skončila nejmladší z holek Karolínka Kalíková, jíž se na poslední erzetě povedlo přeskočit nakonec pátou Britku Louise Cook. Ta se tentokrát dost potýkala s náročností tratí díky tomu, že sedlala dvoukolku. "Zlobivý" barumácký Hyundai pak nedovolil v cíli sedmé Johannce Steer zapojit se do obvyklých soubojů o lepší příčky mezi Ladies.

Zajímavosti:

- první čtyři v absolutním pořadí dokončili soutěž podle svých startovních čísel

- Molly Taylor se po třetí za sebou stala mistryní v Lady Trophy

- v nejlepší patnáctce bylo zastoupeno hned 12 týmů

- padl prozatímní letošní rekord v počtu startujících v kategorii Historic Trophy

- na prvních šesti místech absolutně byly různé značky vozů

- ze čtrnácti startujících značek vyhrál Manufacturer Trophy letos poprvé Peugeot



 Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Michal Odstrčil):
"Tak v první řadě bych chtěl poděkovat klukům za pomoc při přípravě tratí. I když nás ráno potrápilo počasí, tak si myslím, že se závod povedl a že jste si to všichni užili. Ta čao na dalších závodech NEXTU."

Sepp Wiegand (David Šintál):
"Velký Dík patří pořadatelům, že vytvořili výborný závod s krásnými tratěmi i v tak nepříznivých podmínkách. První polovinu závodu jsme s Bassem jeli velmi vyrovnaně, ale pak mi začal mírně ujíždět. A s tím jsem musel něco udělat, tak jsem vyladil nastavení auta a soustředil se na jízdu, abych dělal co nejméně chyb, kterých jsem dělal tento závod hodně. A jak jsem se už několikrát přesvědčil, jede se až do konce a rozhoduje až poslední rychlostka. V poslední RZ se mi podařilo stáhnout Bassův mírný náskok, a zvítězil jsem opět velmi těsně o 0,7 vteřiny. Posunulo mě to o další krůček blíže k titulu. Jinak super svezení!"

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"
Great Cross Rally - to byla letos prostě paráda, super tratě, výborné svezení. Náš výsledek fantastický, ani ti dva rychlíci na prvních místech nám tolik neujeli, což je možná i zásluha Küzmiče, který jel výborně a tlačil se na nás celou rally. Asi na Balkáně vypálili rychlejší specifikaci rakie...."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"
Great Cross, který je nad naší (tou nej) tiskárnou, mám docela rád. Při chystání to vypadalo na extrémně prašnou soutěž, ale noční déšť vše změnil. Ráno jsme byli nuceni posunout start o hodinu, aby tratě trochu oschly. Protože je takové sucho, jaké je, byl to velmi rychlý proces a mohlo se začít jezdit. Po dojezdu jedničky jsem musel říct "paráda jak sviňa". A to jsem nemyslel svůj čas/výsledek, ale tratě. A to platilo po každé RZ. Letos se tratě povedly naprosto perfektně. Dvě party po třech na sebe perfektně navázaly a vytvořily great Great. A tím jak nás bavily tratě tak se nám dařilo. Výsledná brambora je great, ale je jasné, že nás mrzí ty čtyři buchty za Panizzim. Z toho mohla být priorita. Na neúčast části jezdců se historie neptá. Jenom by tu chtělo asi pořešit malinko větší nájezdový čas, ale nikoliv na úkor tratí, jak jsme to kdysi viděli. Možná je načase dát zde koef. 2 a jet 8 RZ a aspoň 2 x tu dlouhou. Nicméně na takovou soutěž a hlavně ty tratě budu dlouho a v dobrém vzpomínat. Díky všem co pomáhali s úklidem, byla to super sobota...."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"
Pořadateli poděkování za pěkně připravené tratě. Po ránu to vypadalo, že bude v lese velmi kluzko po nočním dešti, ale posun startu udělal své a vyprahlá půda vsákla vodu a tratě byly parádní. Závody jsem si konečně užil bez technických problémů, a tak jsem konečně stanul na prvním místě v kategorii a celkově jsem konečně pomohl v týmu vybojovat taktéž první příčku. Takže se závody jsem nadmíru spokojený."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"
No tato lokalita mi nějak nesedí a vždy tady bojuji hlavně se sebou samým, nicméně to nemění nic na tom, že tratě byli tentokrát o mnoho lepší než minule. S Romanem a Honzou to byl krásný boj až do konce, škoda jen, že Honza pak měl problémy a já tu poslední RZ tak pos.... no holt se nedá nic dělat. Romanovi gratuluji k zaslouženému vítězství. Mě to druhé místo ani nějak nemrzí, už nemusí, takže já jsem spokojený."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"
Evropu sužují horka a sucho, no a na Greatu "zase jednou" zapršelo. Paradoxně to závodu značně pomohlo, povrch tratí byl naprosto dokonalý. My jsme si užívali fantastické tratě alá Finsko a parádní souboje s nejbližšími konkurenty v nabytém šestnáctičlenném poli historiků. Bohužel jsme na trojce sežrali nepříjemný kořen jako několik dalších jezdců. Zásadnější ztrátu jsme ale nabrali na RZ 5 po stupidních problémech s elektronikou. Nicméně převládá spokojenost, protože to svezení bylo fakt super!"

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Výborná soutěž s pro nás výborným výsledkem. Zpočátku jsme jeli dost opatrně, ale jak tratě vysychali, dalo se na nich jet velice svižně, což nás hodně bavilo. Užívali jsme si jízdu pod plynem a taky hezké souboje s "Tattusem" a s jinými dravci. Na konci jedné RZ nás sice vystrašilo vypadlé řízení, naštěstí z toho nebyla skoro žádná ztráta a dál naše zastaralá Toyotka držela. Už jsme v této lokalitě absolvovali mnoho ročníků, ale musím konstatovat, že ten letošní byl traťově asi nejpovedenější v historii."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Great Cross je pěkná lokalita a letos se to zase potvrdilo. Tratě byly postavené naprosto fantasticky a bylo to echt svezení a velká zábava. V dané konkurenci jsme s výsledkem spokojení, jeli jsme nové tlumiče, které fungovaly parádně a to nám určitě pomohlo na jistotě."

Václav Arazim (Broněk Kořínek):
"Tak po nevydařeném Brátru jsme museli v této soutěži získat plný počet bodů, abychom mohli pomýšlet na celkové první místo v šampionátu. Neúčast Blahny signalizovala, že by se mělo jednat o poměrně jednoznačnou záležitost, což se po první RZ potvrdilo nejrychlejším časem. Bohužel v druhé RZ nás potkali technické problémy a hned z toho byl propad na třetí místo se ztrátou více než minuty a půl na soupeře. Nezbývalo nic jiného, než začít pořádně stahovat v každé RZ. Díky částečné zdravotní indispozici Manfréda se podařilo už po šesté zkoušce ztrátu dohnat. Poslední rychlostka byla už jen o zdárném dojetí do cíle. Chtěl bych poděkovat všem, kteří se na pořádání podíleli. Odvedli velký kus práce a i přes počáteční nepřízeň počasí soutěž zvládli na jedničku."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Letošní Great jsem protrpěl, po ranní roznožce mi trošku zapraskalo v tříslu a ve třetí RZ už jsem to hodně cítil. Na výsledku už mi tak nezáleželo, ale nakonec jsme udrželi druhé místo v F2, i když jsme dlouho vedli, jelikož měl Vašek nějaké problémy. Nakonec nás ale udolal, prostě to nešlo, ale tak to mělo být a určitě si to zasloužil, takže gratulace."

Louise Cook (Míša Valentová):
"Před soutěží padlo rozhodnutí rozvířit stojaté vody v trošku upadající skupině F2. V roce 2015 jsme s "předohrabem" absolvovali celou sezónu a díky neúčasti na Vikingu skončili nakonec celkově jedenáctí. Letos bychom chtěli při plánovaných třech startech zabojovat o top 5 a zároveň udržet stříbro v Ladies, což je pro nás velká výzva. Great byl pro náš speciál s motorem vzadu těžkou zkouškou, ale soutěž jsme dokončili, což byl náš cíl. Teď už vše směřujeme k oblíbeným asfaltům na Criterium Fryšták a YU Rally. Velké poděkování pořadateli za nádherný závod."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Po nočním dešti jsem nevěřil, že se pojede. Po příjezdu jsme byli ubezpečení, že se určitě pojede, a tak jsme se vypravili pořídit ještě rychle vhodné obutí pro juniora, který o závod nechtěl určitě přijít. Tratě se ukázaly super nachystané a rozhodnutí o odjetí závodu bylo správné. Navíc mám takové podmínky rád a zatím mi vždy seděly. Začal jsem dobře, 13. místo celkově a 4. v kategorii v první RZ dávalo naději, že by mohl být slušný výsledek. V druhé RZ jsem zbytečně chyboval, celkově to ale na výsledek nemělo významný vliv. Pak bohužel přišla třetí RZ a utrhnutý senzorový kabel a penalizace 5 minut. Tím pro mě skončily naděje na dobrý výsledek. Pak už jsem si jen užíval super tratě, díky organizátorům za jejich přípravu."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"Ranní pohled na sobotní oblohu nevěstil nic dobrého. Počasí se naštěstí umoudřilo a noční a ranní déšť kvalitě trati jenom prospěl. Zanášely se sice pneumatiky, ale to bohatě vyvážila absence závějí prachu. Kdyby nebylo jednoho pádu a jednoho obzvlášť podařeného zakopnutí, tak stoprocentní spokojenost. Trať se nám líbila, dobře připravená a bez větších záludností. Díky a těšíme se příště."


Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Great victory at Great Cross Rally. I´m so happy for my team. I don´t know where to start. Brane, and his new car did amazig job, and he was enjoing himself the whole rally. He was sooooo close to the podium - shame - maybe NEXT time. Also Chris was on his limit, and his fight with Grzyb was also very tight. Alex won finaly his category, and showed to everyone what he´s capable of. In general - we won the teams here!!! And we all are so proud about that. Let´s hope we´ll keep this mementum for upcoming tarmac rallies."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Tak je v našich garážích zase trošku veseleji. Tahoun "Gříbek" celkovou šestou příčkou dal bodový základ k týmovému 5. místu, které bereme všemi deseti. Škoda několika desetinek, mohlo být ještě lépe. Fagaso se pral o bodovanou patnáctku, ale problém s elektronikou ho srazil na 21. příčku. Pevně věříme, že na populárním Fryštáckém asfaltu nastoupíme v plné síle i s Gustávem."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"V našem týmu po této rally panuje dobrá nálada. Náš hlavní tahoun Ari Vatanen po bezvadném výkonu přinesl bod do kasičky, a to i přes to, že měl technické problémy. Velmi dobrou práci odvedli také dva další reprezentanti - Freddy Loix a Robert Droogmans, oba Belgičani jeli až nad očekávání rychle. No a s naším juniorském týmem jsme rovněž maximálně spokojení, jak Alex, tak Emil, předvedli perfektní výkony, jen tak dál...."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN):
"Na letošním Greatu startovalo 6 našich posádek. Nejlépe dopadl Valentino, který dojel pátý ve třídě a celkově šestnáctý, ale opět se mu nevyhnuly technické problémy, jinak by atakoval bednu. Pepík Sivík měl závod pěkně rozjetý, ale pak přišla porucha senzoru a bylo po závodě, tak snad příště. Pepa Peták dlouho hledal nastavení svého Suba a byla z toho jen 26. příčka celkově. Dařilo se naší Kačce, ta nestačila jen mistryni Taylor a skvěle jedoucí Elišce a brala 3. místo mezi děvčaty, což je velký úspěch. Johance závod nesedl a bylo to jen trápení, pak si ještě kopla do auta a ukopla si přední rameno a bylo vymalováno. No a Many po ranním gymnastickém vystoupení a natáhnutém tříslu se protrpěl k druhému místu v F2, což je celkem slušné. Doufáme, že na nadcházejících asfaltech se to povede líp." 




                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC