Absolutní pořadí | Zlín-Podhoří 11. 8. 2018, startujících - 42 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | David Šintál | Wiegand - Šintál | Škoda Fabia R5 | Vest Rally Team | 4WD | 15:38,3 | |
2 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Citroën DS3 WRC | Red Bull | 4WD | +0:00,7 | |
3 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | VW Polo R WRC | Red Bull | 4WD | +0:15,8 | |
4 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | Peugeot 208 T16 | Doktor Racing | 4WD | +0:19,7 | |
5 | Tomáš Bílek ml. | Bílek jun. - Bílek | Ford Fiesta RS WRC | TB Racing | 4WD/Junior | +0:46,6 | |
6 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Mini JCW WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +0:46,9 | |
7 | Ivo Šimeček ml. | Ingram - Whittock | Peugeot 208 T16 | Doktor Racing | 4WD | +0:50,0 | |
8 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Doktor Racing | Historic | +0:58,3 | |
9 | Petr Bábek | Ojeda -Barrabes | VW Polo R WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD | +1:12,7 | |
10 | Michal Holínek | Holínek - Holínek | Ford Escort RS Cosworth | ASport Rally Team | Historic | +1:19,0 | |
11 | Jan Zbranek | Vatanen - Richards | Ford Escort RS 1800 | Belga Team | Historic | +1:50,3 | |
12 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +1:53,7 | |
13 | Patrik Šimeček | Sirmacis -Šimins | Ford Escort RS 1800 | Viking Speed Racing | Historic | +2:16,7 | |
14 | Dan Nedbal | Nedbal - Nedbal | Ford Fiesta RS WRC | Dan Racing Team | 4WD/Junior | +2:37,5 | |
15 | Tomáš Barták | Rossi - Cassina | Ford Escort RS Cosworth | Barum Team | Historic | +2:43,0 | |
16 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Škoda Fabia R5 | Belga Juniors | 4WD/Junior | +2:49,6 | |
17 | Dan Peťovský | Peťovský - Úlehla | Škoda 130 LR | BSport Rally Team | Historic | +2:52,2 | |
18 | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | VW Golf GTi | Belga Juniors | 4WD/Junior | +3:01,6 | |
19 | Petr Stružka | Kremer - Winklhofer | Citroën DS3 WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD | +3:09,7 | |
20 | Petr Šíma | Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD | +3:24,5 | |
21 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Lancia Delta HF Integrale | Marlboro Dealer Racing | Historic | +3:28,2 | |
22 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Toyota Celica Turbo | Belga Team | Historic | +3:35,8 | |
23 | Petr Podvala | Pedro - Baldaccini | Ford Fiesta RS WRC | Pedro Racing Team | 4WD/Junior | +3:44,2 | |
24 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Škoda Fabia WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +3:54,0 | |
25 | Ivo Šimeček | M.Pattison - Watts | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic | +3:57,0 | |
26 | Martin Hanák | Peták - Benešová | Subaru Impreza WRC | AMK Rudý Říjen | 4WD | +4:06,2 | |
27 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Porsche 911 Carrera RSR | Belga Team | Historic | +4:26,2 | |
28 | Bronislav Kořínek | Arazim - Gál | Honda Civic VTi | BSport Rally Team | F2 | +4:46,0 | |
29 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Škoda Fabia R5 | Schwáb Racing | 4WD | +4:47,0 | |
30 | Jan Červenka | Alessandrini - Alessandrini | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic/Junior | +4:56,2 | |
31 | Eliška Schwábová | Schwábová - Schwáb | Subaru Impreza WRC | Schwáb Racing | 4WD/Junior/Lady | +5:21,3 | |
32 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Škoda Felicia Kit Car | Barum Team | F2 | +5:33,1 | |
33 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | Citroën Xsara WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Lady | +5:59,1 | |
34 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Subaru Impreza WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +6:14,2 | |
35 | Michaela Valentová | Cook - Davis | Fiat Punto JTD | Playboy Red Racing | F2/Lady | +6:16,8 | |
36 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Lancia Delta HF Integrale | ASport Rally Team | Historic | +6:20,8 | |
37 | Daniel Červenka | Cerrato - Cerri | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | +6:45,8 | |
38 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Škoda 130 RS | Barum Team | Historic | +7:07,4 | |
39 | Martin Hubáček | Hubáček - Hubáčková | Toyota Celica Turbo | Zumar RC Team Řetechov | Historic | +7:51,7 | |
40 | Jiří Podvala | Wilson - Palmer | BMW 318i | J-R Rally Team | Historic | +8:17,6 | |
41 | Michaela Odstrčilová | Steer - Hepperle | Hyundai i20 R5 | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Lady | +12:39,5 | |
42 | Erik Ticháček | Ticháček - Ticháček | Subaru Impreza WRX | TALE RC Sport | 4WD/Junior | +18:45,7 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
7 |
kompletní časy a výsledky (html) | Basso (Lukáš Zámečník) | 4 |
startovní listina | Wiegand (David Šintál) | 3 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Doktor Racing | 1 | Peugeot | |
2 | Red Bull | 2 | Ford | |
3 | Vest Rally Team | 3 | VW | |
4 | TB Racing | 4 | Škoda | |
5 | Marlboro Dealer Racing | 5 | Citroën | |
6 | Čamlíkov RallySport Zlín | 6 | Mini | |
7 | ASport Rally Team | 7 | Toyota | |
8 | Belga Team |
"TĚSNÝ SOUBOJ O VÍTĚZSTVÍ" Jak napovídá nadpis, 17.
ročník "obnovené" The
Great Cross Rally ozdobil velmi vyrovnaný souboj o
vítězství, jehož
protagonisty byli letos extrémně rychlý Sepp Wiegand a
úřadující mistr
Giandomenico Basso. Dějištěm pátého dílu
letošního mistrovství Next RC Rally
Championship se stala dobře známá lesní lokalita
na Podhoří nad tiskárnou, kde
bylo v sobotu 11. srpna připraveno 7 rychlostních zkoušek
na nezpevněném
povrchu s nemalým převýšením. Great Cross
se do kalendáře vrátil po krátké
pauze, když pro tento rok nahradil Rajd Luzskowyczki, jenž se opět
nemohl z
povědomých "prasátkových" důvodů konat v
Lužkovicích, Rajd se ale v
této destinaci na Podhoří uskutečnil vloni, a tak
drtivá většina ze 42
soutěžících věděla, do čeho jde. Úsilí
pořadatelů, kterým tentokrát velel
Michal Odstrčil, se však snažilo zhatit počasí. Po
ránu tratě zkrápěl
intenzivní liják a některé úseky byly za
hranicí sjízdnosti. Start závodu tak
byl operativně o hodinu posunutý s vidinou
ustávajícího deště, která se nakonec
naplnila. Zčásti blátivý povrch erzet záhy
rychle osychal a dokonce pak nabídl
velice pěkné svezení na bezprašné
šotolině. Ve startovní listině tentokrát chybělo několik jmen předních
jezdců, jako třeba Tänak, Kajetanowicz, Kopecký, nebo nejrychlejší junior
Večerka. V roli favorita se ale neopomněl ukázat vedoucí
borec průběžné tabulky šampionátu Sepp Wiegand, na
jehož skalp si opět brousil
zuby šampión Giandomenico Basso. Soutěž zahájil
nejrychleji německý závodník,
po třetí zkoušce však převzal otěže "krasoň" z
apeninského
poloostrova. Oba jezdci předváděli neuvěřitelně dravou a oku
lahodící jízdu
spojenou se vzájemnou přetahovanou o vteřinky. Basso se svou
"DéEsTrojkou" držel těsné vedení až do
poslední erzety, na tomto
nejdelším měřeném úseku však zajel
jeho konkurent opravdu famózně a v součtu
časů svého italského rivala o 0,7s přeskočil.
Posmutnělý Giandomenico tak po
druhé v řadě prohrál se "Seppátorem" o několik
desetinek (minule o
0,8s) a pro letošní sezónu se již rozloučil s
vidinou obhajoby mistrovského
titulu. K němu naopak udělal zásadní krok vítěz
The Great Cross Rally Sepp
Wiegand, a muselo by se stát něco hodně
nepředvídatelného, aby germánský
mladík
na svůj premiérový zlatý pohár
nedosáhl. Za nejlepší dvojicí soutěže se na
bronzové pozici zpočátku držel Gil Panizzi, ovšem
na krátkou chvilku se před
něj dostal balkánský drtič Brane Küzmič, pilotující nový Peugeot 208 T16. Soutěživému
"Pepsonovi" se z klasicky nepřehlédnutelných jugoslávských podkolenek udělalo červeno
před očima a francouzský "Rudý býk" zavelel k útoku, jako opravdový tur,
podrážděn tou červenou barvou. Panizzi se pak rychle na třetí "flek"
vrátil a ze svých spárů už jej až do cíle nepustil. Před tentokrát pěkně
jedoucím "Docentem" Küzmičem
se ale musel mít stále na pozoru, když Jugoslávec
předváděl fakt
kvalitní výkony, od něj až možná
nevídané. V cíli byl pak s dosaženým
"bramborovým"
výsledkem vcelku spokojen a radostí oplýval
především z faktu, kdy se jeho
stáji Doktor Racing podařilo urvat senzační
prvenství v Team Trophy. O místo
páté se po celou rally velmi tvrdě bojovalo mezi několika
dalšími rychlými
jezdci. Nakonec se z nich nejlíp prosadil Tomáš
Bílek jun., jenž se svou
Fiestou zopakoval povedený výkon a celkové
umístění z Forestu, a to při tom
tento mladík ještě spadá do juniorů, mezi nimiž
zde jednoznačně dominoval. Jen
o tři desetiny sekundy za ním dojel dobře známý
dravec Grzegorz Grzyb s
marlboráckým "Miníkem", rovněž dost těsně za
Polákem skončil anglický
"střelec" Chris Ingram, což je pro něj nejlepší
výsledek kariéry. Na osmé příčce byl klasifikován vítěz kategorie Historic Trophy Alex
Bengué, kterému se konečně letos závod podařil
podle představ. Devátým jezdcem "Grejtu" se stal
známý španělský "šílenec"
Ojeda se svítícím Polem, s nímž v
závěru přeskočil Míšu Holínka, který
jako
stříbrný Historik uzavíral desítku
bodujících. I přes zpočátku náročné
podmínky
dojeli do cíle 17. The Great Cross Rally všichni
zúčastnění.
Junior Trophy
V krásné kategorii děvčat odstartovalo 6 závodnic. Z nich byla opět nejlepší Molly Taylor s "Playboyáckým" Peugeotem, ovšem tentokrát to neměla vůbec jednoduché. Ne, že by se některá soupeřka "zbláznila" a mladé Australance stíhala, ale "Taylorka" bojovala hlavně sama se sebou. Její bolestivě zlomená kost v kotníku z předchozího Bratřejova byla stále hodně znát a navíc se na po ránu kluzkých tratích nemohla soustředit jen na svou tradiční rychlou jízdu. Molly je však velká bojovnice a i přes to, že jí v průběhu rally nepříjemně "zakřupalo" taky v druhé noze, zdárně dojela, a jak jinak, než vítězně. V Lady Trophy si tak již s předstihem zajistila další mistrovský titul. Na ostatních příčkách zde probíhaly dost vyrovnané boje, do nichž šly všechny holky očividně naplno. Postupem času se na stříbrné pozici zabydlela opět parádně jedoucí Eliška Schwábová, jenž se svým výrazným "Subárkem" vytřela zrak ostatním zkušenějším závodnicím. Druhé místo je jejím dosud nejlepším výsledkem v krátké kariéře a strmý jezdecký růst naznačuje nesporný talent této stále hodně mladé dívenky. Eliška je prostě letos tou nejblýskavější hvězdou šampionátu. Soutěž se podařila taky v cíli třetí Catie Munnings, která se svou klasickou Xsarou v druhé půli rally poodskočila soupeřkám a připsala si první letošní "bednu". Na pěkné čtvrté příčce skončila nejmladší z holek Karolínka Kalíková, jíž se na poslední erzetě povedlo přeskočit nakonec pátou Britku Louise Cook. Ta se tentokrát dost potýkala s náročností tratí díky tomu, že sedlala dvoukolku. "Zlobivý" barumácký Hyundai pak nedovolil v cíli sedmé Johannce Steer zapojit se do obvyklých soubojů o lepší příčky mezi Ladies.
Zajímavosti: - první čtyři v absolutním pořadí
dokončili soutěž podle svých startovních čísel - Molly
Taylor se po třetí za sebou stala mistryní v Lady Trophy - v nejlepší patnáctce bylo zastoupeno
hned 12 týmů - padl prozatímní letošní rekord v počtu
startujících v kategorii Historic Trophy - na prvních šesti místech absolutně byly
různé značky vozů - ze čtrnácti startujících značek vyhrál Manufacturer
Trophy letos poprvé Peugeot |
Ohlasy některých účastíků: |
Hlavní pořadatel soutěže (Michal Odstrčil):
Sepp
Wiegand (David Šintál): Gilles Panizzi (Josef Pekař): Brane Küzmič (Ondřej Dočkal): Alex Bengué
(Roman Kalík): Michal Holínek (Michal Holínek): Gibo Fagaso
(Radek Hobza): Freddy Loix (Petr Matulík):
Franco
Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING): |