Výsledky
XXVI. Tour de Cabin Int. Rally 2018

 Absolutní pořadí  Bratřejov 6.-7. 7. 2018, startujících - 45 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 David Šintál Wiegand - Šintál Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD 30:04,0
2 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +0:00,8
3 Vít Kutal Kajetanowicz - Baran Škoda Fabia R5 Monster Energy Team 4WD +0:24,7
4 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:58,8
5 Šimon Večerka Večerka - Večerka Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD/Junior +1:57,3
6 Michal Holínek Holínek - Holínek Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +2:18,0
7 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson VW Polo R WRC Doktor Racing 4WD +2:48,1
8 Karel Bajza Tänak - Järveoja Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +3:13,4
9 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +3:36,7
10 David Kubeš Kubeš - Kubeš Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +3:37,3
11 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +3:42,2
12 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +3:52,1
13 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +4:09,9
14 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 4WD +5:28,6
15 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Škoda 130 LR BSport Rally Team Historic +5:39,6
16 Petr Bábek Ojeda -Barrabes VW Polo R WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +5:43,5
17 Dan Nedbal Nedbal - Nedbal Ford Fiesta RS WRC Dan Racing Team 4WD/Junior +6:19,5
18 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +6:56,3
19 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda 130 RS Barum Team Historic +7:27,6
20 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +7:56,1
21 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Škoda Fabia R5 Belga Juniors 4WD/Junior +8:27,1
22 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +8:29,2
23 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +8:56,7
24 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +8:57,9
25 Petr Stružka Kremer - Winklhofer Citroën DS3 WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +9:13,9
26 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Golf GTi Belga Juniors 4WD/Junior +10:26,2
27 Petr Podvala Pedro - Baldaccini Ford Fiesta RS WRC Pedro Racing Team 4WD/Junior +10:27,6
28 Michaela Valentová Cook - Davis Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Lady +10:56,8
29 Michal Odstrčil Stohl - Müller Lada VFTS Barum Team Historic +11:35,3
30 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 Carrera RSR Belga Team Historic +11:42,2
31 Eliška Schwábová Schwábová - Schwáb Subaru Impreza WRC Schwáb Racing 4WD/Junior/Lady +12:32,5
32 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD +12:36,9
33 Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic +13:49,5
34 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Citroën Xsara WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +16:20,4
35 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Hyundai i20 R5 Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +16:30,5
36 Martin Karlík Karlík - Karlíková Mini JCW WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +18:21,5
37 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +18:42,4
38 Matěj Petr Paddon - Kennard Hyundai i20 R5 Barum Team Junior 4WD/Junior +23:24,5
39 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW 318i J-R Rally Team Historic +27:59,5
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Petr Matulík Loix - Smeets Toyota Celica Turbo Belga Team Historic řízení
x Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Toyota Celica Turbo Zumar RC Team Řetechov Historic zdrav. problémy
x Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Subaru Impreza WRX TALE RC Sport 4WD/Junior odstoupil
x Bronislav Kořínek Arazim - Gál Honda Civic VTi BSport Rally Team F2 ulomené kolo
x Martin Hanák Peták - Benešová Ford Fiesta RS WRC AMK Rudý Říjen 4WD tech. problémy
x Jan Zbranek Vatanen - Richards Ford Escort RS 1800 Belga Team Historic rodinné důvody

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
14
kompletní časy a výsledky (html) Wiegand (David Šintál) 5
startovní listina Kajetanowicz (Vít Kutal) 5
  Basso (Lukáš Zámečník) 4



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  Škoda
2  Vest Rally Team 2  VW
3  ASport Rally Team 3  Ford
4  Doktor Racing 4  Citroën
5  Monster Energy Team 5  Peugeot
6  Playboy Red Racing 6  Lancia
7  Viking Speed Racing 7  Toyota
8  BSport Rally Team  




 


"NA TRATÍCH PRASKALY I KOSTI"

Sedmidílný Next RC Rally Championship 2018 přepůlila nejstarší soutěž v ČR zvaná Tour de Cabin International Rally.

Tradiční červencový termín a tradiční lokality v Bratřejově hostily již 26. ročník této dvoudenní a specifické soutěže. Letos se jelo opět podle léta zaběhlého formátu, tedy v pátek asfaltové RZ u fotbalového hřiště, v sobotu pak tvrdé šotolinové úseky v horských lesích. V harmonogramu bylo, stejně jako vloni, celkem 14 rychlostních zkoušek. Z toho 5 jich bylo připraveno na páteční asfaltovou etapu, kde se odpoledne před startem prezentovalo 45 soutěžících, což vytvořilo nový rekord v počtu startujících na této věhlasné rally.

Konkurence se zde sešla velice slušná a dle papírových předpokladů se o prestižní prvenství měli utkat vedoucí jezdec průběžné klasifikace šampionátu Sepp Wiegand, úřadující mistr Giandomenico Basso a vítěz Tour z roku 2016 Kajetan Kajetanowicz. Samozřejmě, že taky ostatní kvalitní jezdci nechtěli zůstat pozadu a jelikož z minulosti jsou známy situace, které předčily jakákoliv očekávání, neměli předem nic jisté ani zmínění favorité. Nevyzpytatelnost soutěže ještě podtrhovalo již známé a jedinečné pravidlo, kdy se při výpadku není možno vrátit zpět do závodu s 5 min "pentlí", jak bývá jinak zvykem. V průběhu první etapy se za teplého letního počasí odehrála bitva mezi "Kajtem" vítězícím ve třech rychlostkách a Wiegandem, kterému však dva nejlepší časy stačily k udržení těsného vedení po pátečních asfaltech. Jako třetí se s bojeschopným odstupem držel Basso. Ale závodilo se i na dalších frontách a své vykonala taky závěrečná páteční "Cirkus" paralelka, která dostala do varu nejen početné diváky, ale mnohdy i samotné jezdce. A že se bylo na co dívat. V zápalu prestižního boje s daným soupeřem často chyboval kde kdo, hodně "trablí" některým způsobil jen průjezd přemostěním, i když na celkové výsledky to zas tak moc zásadní vliv nemělo. Za zmínku stojí týmový "soubojík" Küzmiče a Ingrama nebo taky naprosto emotivní boj mezi dvěma Matýsky z Red Bull Junior. Atmosféra zde byla naprosto fantastická a dobrá nálada se i po deštíku, jenž přišel až po skončení etapy, přenesla i na klasickou párty k chatě....

Do sobotního rána všechny probudilo bratřejovské sluníčko, a tak se tedy závodilo na velmi prašných a vysušených tratích, které tvořilo dalších 9 náročných rychlostních zkoušek na horských šotolinách s tradičně velkými převýšeními. Začínalo se "za lůků" na již známých erzetách kolem potoka, jejichž vyvrcholením byl dvojitý průjezd RZ "Tarzan". A opět se zde závodilo ve velkém stylu a děly se i věci. Hned ráno šel do vedení rozvášněný Polák Kajetanowicz, po dvou zkouškách se do čela dostal Basso, kteréhož vzápětí vystřídal Sepp Wiegand. Německý reprezentant Vest Rally Teamu držel velice těsné vedení před dobře rozjetým mistrem Bassem, "Kajto" pak mezitím na jedné "Mačetě" významně ztratil a ze souboje o vítězství byl už jaksi trochu venku. Na čtvrté příčce se s přehledem držel zkušený Panizzi, čekající jako "vlasatý" sup na kořist na případné problémy soupeřů. Ty však jezdcům v pořadí před ním moc nepřicházely. Některé závodníky tady zaskočil známý adrenalinový přejezd přes potůček, a tak se v některých vozech v tom vedru zchladila i elektronika, i když v tomto případě bez výraznějších problémů, ale koupací show to byla i tak.
Po přesunu celého konvoje pak měla rozhodnout závěrečná sekce tří rychlostních zkoušek nad chatou, kdy hlavní roli zahrál krom RZ "El Condor" i populárně nepopulární polookruh. Za velkého skandování rozdivočelých fandů se tady uskutečnily mexické vlny a jiné atmosféru tvořící elementy, pro diváky prostě velká zábava. Většina závodníků si zde vzala za své, že i přes řvoucí "fans" je potřeba jet s rozumem, ale samozřejmě se našli i tací, co se tak trochu nechali unést. Německý borec Wiegand nepolevoval ve své nekompromisní jízdě, ovšem velice rozdivočelá DS3 v rukách Bassa se snažila být proti. Italský obhájce cítil svoji šanci a až do samotného konce dělal vše pro to, aby vyhrál, to nasazení bylo cítit ve vzduchu. Po poslední erzetě, jejíž součástí byl i divácky vděčný průjezd "túrúrú", bylo konečně jasno. Zvítězil precizně jedoucí Sepp
Wiegand, což je pro něj "zářez do historie", ale na rovněž perfektního Bassa mu zbyl nicotný náskok pouhopouhých osmi desetin vteřiny. To je na "místní vesměs půlminutové zvyklosti" opravdu minimální rozdíl. Bylo velmi příjemné sledovat nasazení a velký sport v podání těchto dvou borců, kteří soubojem o prvenství dodali tomuto ročníku potřebný náboj. Bronzový "Kajto" to už po předešlé ztrátě musel v závěru sledovat jen zpovzdálí, ale i tak předvedl rovněž parádní podívanou. "Panem Bramborou" se na letošní Tour stal démonický Gilles Panizzi, což bylo v dané konkurenci dobrým výsledkem, jehož váhu si pan "Přeceda" povýšil i vítězstvím mezi týmy pro Red Bull. Pátý Šimon Večerka, vítěz juniorů a trn v očích mnoha zkušených, co k tomu dodat, Šimon je prostě fenomén této sezóny a jeho výsledky jsou dokladem o kvalitách tohoto ještě mladého jezdce Vestu. Znamenitý rezultát je taky šesté místo pro vítěze z řad Historiků Michala Holínka, který letos jede snad "dle svého gusta" a zatím jsou ty výsledky fakt parádní. Pěknou sedmou příčku si zde vybojoval nejukecanější Jugoslávec všech dob Brane Küzmič, jehož rozjetý VW opět podporovaly zářivě červené podkolenky, takže "Doktor" se "dočkal" satisfakce za minulý ročník. Před jeho povedenou jízdou se musel sklonit i protřelý Estonec Ott Tänak, jemuž to naopak tento rok nejde, jak by chtěl, i když v těžké konkurenci zas tak moc nezklamal. Deváté místo absolutně je od teďka jen pro tvrdé. Obsadila ho totiž Molly Taylor, které si v zápalu boje dvě RZ před koncem vymkla nohu, ale i přes bolest v ní si tuhle parádní příčku dokázala až do cíle uhájit. Soutěživá bojovnice - po taťkovi, jak jinak - uhájila svou zaslouženou 9. příčku jen o půl sekundy před Davidem Kubešem, který po nesporně dobrém výkonu uzavřel nejlepší desítku bodovaných jako stříbrný Historik. Jen o kousíček za ním pak dojel charismatický Chris Ingram s Peugeotem 208 T16.

Junior Trophy: Neporazitelný Šimon
Z řad juniorů a juniorek se prezentovalo 15 posádek. Favorizovaný Šimon Večerka se sice v asfaltové části závodu vcelku bil s druhou nejlepší adeptkou na prvenství Australankou Taylor, na sobotní šotolinové etapě však už jasně dominoval a jeho největší soustředění tak mohlo být na absolutní pořadí. Rychlý Šimon si po opět výborném výkonu připsal nejvyšší možný počet bodů a zatím se zdá být v juniorech k neporažení. Jasně druhá Molly si v rámci daných možností vyjela taky své, navíc ji na konci zpomalilo už zmiňované zranění, ale i tak by to na letos neskutečně jedoucího "Véču" nestačilo. První dva "fleky" byly tedy tak trochu předem dané, dále to však nijak jisté nebylo a na třetí příčku aspirovalo více dalších mladých jezdců do 15. let. Na bronzové pozici se však hned zkraje zabydlel Dan Nedbal a po opravdu kvalitní jízdě ji neopustil až do cíle. Tento mladík s Fiestou se letos jeví dost zajímavě, když své skokově rostoucí výkony nyní podpořil i a dosahovanými časy v celkovém pořadí. O místo čtvrté už však byla docela mela, když se na této pozici vystřídalo více závodníků. Nejlíp z nich začal Emil Bergkvist, záhy ho ale vystřídal dravý Matyáš Morbicer. Jeho stájový spolubojovník z Red Bull Junior Esapekka Lappi se pak dost prosazoval na šotolině, na níž ale zatáhl taky ruský "maladěc" Alex Lukyanuk s "Fábkou" specifikace R5. Ten si po vydařené závěrečné sekci nakonec to 4. místo vydobyl, hned těsně za ním pak dojel stejný vůz v rukách Matese Morbicera, jehož ovšem v součtu velmi mrzela dvacetisekundová penalizace. Výborný Fin Lappi spadl na šestou příčku až v poslední erzetě, ale i přesto neztratil z tváře svůj dobře známý úsměv. Vítězné "Véčko" mu pak patřilo za prvenství v Junior Academy vypsané pro klučiny do 8. roků. Souboje uvedených jezdců byly opravdu velmi vyrovnané a kluci předváděli obrovské nasazení. Na nezpevněném povrchu už na trojici před sebou mírně ztrácel Švéd Bergkvist a bylo z toho sedmé místo v cíli. Jen velice těsně za ním skončil další zlepšující se bojovník Pedro s Fordem. Body do juniorské klasifikace si vyjely i dvě dívky v pořadí "Elisabeth" Schwábová a "Káťa" Munnings. Za další holčinou Steer následoval syn slavného "sběratelského" otce Martin Karlík, před Kájou Kalíkovou a Haydenem Paddonem. Ten byl navíc hodnocen jako stříbrný v rámci "Akademky" a jen dokončení soutěže má pro tohoto velmi mladého Novozélanďana nemalou váhu. Soutěž po pátku nedokončil pouze extra mladičký Erik Ticháček, kterého týmový management raději na drsné sobotní zkoušky nepustil. Všichni kluci a všechna děvčata zasluhují pochvaly za předvedené výkony a juniorská kategorie zde opět byla velmi živá a sledovaná.

Historic Trophy: "Holas" konečně pokořil Tour
V této populární kategorii odstartovalo 14 krásných historických vozů, ovšem až na cílovou rampu se jich dostalo jen 11. Jak už bývá zvykem, znovu jsme zde byli svědky pěkných a napínavých soubojů. Nejvíce namotivovaný byl bezesporu vedoucí muž průběžné klasifikace Historic Trophy Míša Holínek, kterému se letos opravdu daří. Michal měl však v posledních letech v Bratřejově notnou porci "smolíků", a tak chtěl tuhle bilanci prolomit. A tento rok se mu to konečně podařilo. Na asfaltové části si tento nejvyšší zástupce ASport Rally Teamu vybudoval velice slušný půlminutový náskok na své nejbližší konkurenty a v perfektním výkonu pak pokračoval i na šotolinových erzetách. Michal vyhrál suverénním časovým rozdílem 1:19 min a ještě k tomu si povedenou soutěž vyzdobil parádním šestým místem absolutně. Klobouk dolů, na prašných tratích s předepsanými pneumatikami je to obdivuhodný výsledek. Ale výborně jeli taky ostatní příslušníci užší špičky Historiků. O místo druhé to byl celkem dlouhý a vyrovnaný boj mezi Davidem Kubešem a Giuseppem Voltou. Oba podávali vynikající výkony a "drtili to" místy fakt naplno, letos skvělý Ital Volta se předvedl hlavně na šotolině a nedaroval Davidovi ani metr zadarmo. Po vydařeném závěru rally se ale přeci jen ze stříbra radoval Dejv Kubeš pilotující, stejně jako vítěz, Ford Escort RS Cosworth. Volta s Lancií se tak musel smířit s porážkou od týmového kolegy, ale bronz z "Brátru" a skalp některých rychlých soupeřů se zcela jistě počítá jako podařený výsledek. Kompletní "bedýnku" tak obsadili výhradně "ASporťáci", na které tentokrát nestačil zdejší loňský vítěz Historiků Alex Bengué. Tomu se tuto sezónu cosi nedaří a bratřejovská soutěž nebyla výjimkou, úřadující šampión si zcela určitě představoval lepší, než čtvrté místo. A to mu jej tak trochu "přenechal" z rodinných důvodů odstupující Ari Vatanen. Navíc ještě Benguého chvilku "otravoval" i Dan Peťovský, jedoucí se svou "Stotřicinou" povedenou soutěž, kterou zakončil na dobrém pátém "fleku". Jako šestý dojel mírně pochudlý a vysportovaný "Pepča" Sivík, jenž sice na ty nejlepší nestačil, ale nechal za sebou místní ikonu Giba Fagasa, což se zcela jistě cení. Sedmý Španěl Fagaso se však potýkal s menšími technickými problémy, holt letitá "babča" Delta dostala na nezpevněných tratích pořádně zabrat. Pepa s Gibem jeli spolu dlouho velice natěsno a bavili se vyhecovaným soubojem. Na osmé příčce soutěž dokončil Manfred Stohl, což je kapitolka sama o sobě. "Manymu" vůbec nevyšel asfalt, zato na šotolinách začal doslova řádit. Jeho rakouská Lada "tancovala" po bratřejovských lesích jak v ruské pahorkatině Žiguli u města Togliatti, až "předtančila" i pár soupeřů. Jedním z nich byl nakonec i belgický "vousovlas" Robert Droogmans, jenž skončil se svým pěkným "Poršákem" na devátém místě. Poslední bodík do tabulky zaznamenal velký nestor Mike Pattison, který se zdatně probíjel nelehkými lesními terény. No a obdiv zaslouží také a především Malcolm Wilson, z jehož BMW se stala nechtěná "zadokolka", se kterou se v prachu na "Sedankách" nejelo zrovna moc super, jistě to byly nervy za daných podmínek závod vůbec dokončit.

F2 Trophy: Veselý začátek, smutný konec
Z řad dvoukolek do boje vyrazil pouze Venca Arazim, namlsán vítězstvím na předchozím Forestu. Při absenci Blahny měl tedy jasný úkol, a to zdárně dovézt svoji Hondu Civic na cílovou rampu a zkusit tak vytěžit velmi důležité body do tabulky klasifikace F2. Jenže osud mu nebyl nakloněn svou přízní a Vaškovo srdceryvné snažení zastavilo devastačně poškozené zavěšení předního kola, s čímž se nadalo v závodě pokračovat. Asi je zbytečné dodávat, že to bylo pro tohoto "bývalého specialistu na Bratřejov" velice tristní.

Lady Trophy: První "bedna" pro Elišku
Odvážných děvčat se na startu sešlo šest. Jim podle očekávání opět vládla Molly Taylor, jenž si i přes zranění v závěru soutěže připsala maximum bodů. Asi by si Marťa musela při erzetě zlámat všechny kosti a kola na autě, aby ji někdo z holek dokázal porazit, i když ona by to "Taylorka" vybojovala možná i tak. Při neúčasti Stratievy byla jasnou adeptkou na stříbro druhá "Playboyářka" Louise Cook, která tuhle úlohu, i přes místy nezvykle opatrnou jízdu, splnila. O třetí pozici v Lady Trophy to však bylo velmi otevřené. Po asfaltové etapě se na ní docela neohroženě usadila Catie Munnings, na náročných šotolinových tratích ale začala pomalu ztrácet, a tak ji časem na bronzové příčce vystřídala fantasticky jedoucí Eliška Schwábová. Ta si do konce závodu třetí místo bez problémů udržela a v cíli tak poprvé v kariéře stála na stupních vítězů. Britka Munnings skončila čtvrtá, když se jí ale nakonec velmi hodil náskok z asfaltu, jelikož ji v závěru tvrdě atakovala stájová kolegyně Johanna Steer pilotující zbrusu nový Hyundai i20 R5, končící tak těsně na místě pátém. Do cíle dojela i šestá dívenka Karolínka Kalíková, jenž se svým "čamlíkovským" Subaru poctivě zdolávala nástrahy těžkých tratí a podobně, jako všechny zúčastněné holky, zaslouží slova chvály za vytrvalost a bojovnost.

Zajímavosti:

- v Bratřejově startoval nejvyšší počet posádek za celou šestadvacetiletou historii soutěže

- ani zlomená kůstka v noze nezabránila Molly Taylor závod úspěšně dokončit na bodech 

- jednalo se o druhý nejmenší časový rozdíl mezi vítězem a druhým v cíli (v roce 2007 dojeli první dva ve stejném čase)

- vítěz 1. ročníku z roku 1992 byl opět osobně přítomen jako vedoucí cateringu

- všechny ročníky absolvoval jen soutěžící Radek Hobza, který pokaždé dojel do cíle

- soutěže se zúčastnilo pestré pole čtrnácti značek vozů



 Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Radek Hobza):
"
Velké díky všem, kteří se podíleli na přípravě a průběhu bratřejovské soutěže. Bez jejich obětavosti by se tak velká rally nedala uspořádat, děkuji moc. Jediné, co mně štve, je extrémní sucho, které se podepsalo na kvalitě některých šotolinových úseků, jenž tak byly rozbité jako ještě nikdy. Budeme to muset do budoucna zásadněji řešit. Možností je rozšíření asfaltové části soutěže na úkor nezpevněného povrchu. Zajímavé možnosti nabízí nový "pumptrackový" areál za fotbalovým hřištěm. Zajímají mně názory především jezdců, které na dalších závodech Nextu probereme."

Sepp Wiegand (David Šintál):
"V pátek se už od začátku jelo velmi rychle a jeli jsem opravdu velmi těsně s Kajtem a Bassem. Auto na asfaltu jelo velmi pěkně a jel jsem bez větších chyb, takže jsem po prvním dni držel první pozici. Po přesunu k chatě a velmi zajímavé noci.... :D, se mohlo odstartovat na šotolině. První sobotní zkoušky mi ale nevyšly moc dobře, měl jsem problém s nedotáčivostí auta a dopouštěl jsem se velkého množství chyb. V jedné RZ měl Kajto bohužel problémy a hodně ztratil. Poté jsme opět bojovali s Bassem až do konce. Povedlo se mi tedy vyhrát, ale s neuvěřitelně malým rozdílem po tak dlouhé a těžké soutěži. Tohoto vítězství si cením hrozně moc, protože Tour je pro mě opravdu legendární závod. Pořadatelé si zaslouží DÍKY za to, že připravili výborný závod, krásné tratě a vše proběhlo bez sebemenšího problému."

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"
Tuto sezónu hrajeme tzv. "druhé housle". Když už se nám vyhnou technické problémy, tak pro změnu prohrajeme souboj o pár desetin. Každopádně kdybych měl zhodnotit závod, tak jsem sám překvapený, že nám Bratřejov traťově sedne. V pátek je to vždy taková "zábava" pro lidi a jde o to, co nejméně ztratit na čelo závodu. Vždy se rozhoduje na těžkých, rozbitých úsecích v lesích u chaty. Sobotní ráno se nám podařila stáhnout ztráta a začala přetahovaná s Wiegandem a Kajtem. Po technických problémech Kajetána, jsme se celé odpoledne přetahovali o první flek se Seppem. Souboj to byl v sekundách a bohužel na poslední RZ jsme udělali asi více chyb a nakonec skončili těsně druzí. Gratulace do Německa a cíl pro sezonu 2018 je, aspoň jednou porazit Seppa."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Bratřejov znovu nezklamal, tratě byly velice náročné. První den jsme projeli tak nějak podle plánu, na šotolině jsme ale chtěli zrychlit, což se moc nepodařilo. Se čtvrtým "flekem" jsme spokojení, ti tři rychlíci před námi jedou prostě jinou ligu...."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"
Radost, radost, radost.... jak jinak specifikovat tento úspěch. Smůla prolomena a vítězství v kategorii s velkým náskokem, co více si přát. Je pravdou, že mě celý víkend znervózňoval zvuk, co vydávalo moje auto, ale nakonec jsem to do toho cíle dotlačil. Organizačně taky super a večer u chaty.... no k tomu asi nic. Nicméně tratě jsou už spíše na expedici, než na naše auta, v některých úsecích, je to spíš boj o přežití."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"
Bratřejov nepatří mezi oblíbené, protože svou náročností převyšuje ostatní. Ale letos se to dramaticky změnilo. Obzvláště RZ Robin Hood a její úseky zařazené i do Tarzana nás velmi bavily. Ani nad chatou jsem se tak netrápil, jak bývalo zvykem, takže musíme říct, že jsme změnili názor. Nicméně jsme měli hodně technických problémů, které nám daly zabrat. Špatná volba pneu na RZ 1. Lehce přidřené kola na RZ 2 a 3. Smůla jak blázen v týmovém souboji na populární paralelce - a s tím spojené výbuchy smíchu domácích tifosi. Ale rozhoduje sobota. A tam na druhé "Mačetě" jsme zlomili svůj šusplech a měli po zbytek závodu vepředu prakticky radlici. Ještě že máme v servisu ducktejpku, která onen plech jakžtakž udržela, ale i tak to nefungovalo a museli jsme jet ještě větší plíseň, než normálně (a to je co říct). Navíc začal tlačit Tanäk. Ten nám nedal nic zadarmo, ale i tak jsme se ubránili a konečné sedmé místo bereme jako úspěch. Chtěl bych poděkovat Radkovi, který má spoustu práce s tím ty tratě udržet aspoň tak jak jsou (a je to na hraně). Gratulace těm nejlepším a respekt Taylorce...."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Na tenhle závod jsem se velmi těšil a snažil se nepodcenit přípravu. V pátek šlo vše nad očekávání a po prvním dnu jsem přenocoval na krásném 8. místě. Druhý den už tak dobrý nebyl. Na dobrý výsledek se mi povedlo navázat pouze jednou a díky tomu jsem spadl až na dvanácté místo absolutního pořadí. A tak se to vleklo po celý den. Když do konce rally zbývaly tři RZ, tak jsem ještě chtěl trošku zabojovat, aby jsem se dostal na 10. příčku, která mi nakonec utekla jen o 5 sekund. No taková je rally a David Kubeš je už zkušený matador, tudíž mu to na šotolině jde líp. Ale těší mě, že s ním dokážu držet krok. Pořadateli děkuji za pěkný závod. Martině přeji, ať se z toho brzo dostane a už teď se těším na další závod."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"
Poděkování pořadateli za pěkné závody a výborný guláš. Po prvním dnu byla velká spokojenost. A druhý den jsem měl hned v první RZ opět poruchu, ale dojel jsem až do cíle se ztrátou jedné minuty. A tak jsem postupně ztrátu stahoval a dojel na 4. místě. Tak ze závodů opět vezu bramboru. A letos  tu smůlu s problémy na technice vybírám vrchovatě. Doufám, že příští závody už budou na 100%. Michalovi gratuluji k vítězství v kategorii."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Super závod, atmosféra, kvalitní erzety a i počasí vyšlo - takže co dodat. První část nám vyšla docela dobře a i souboj proti týmovému kolegovi nám dopadl na jedničku. Ale přišla druhá etapa a vše se po.......! A my zbytek závodu dojížděli se špatným zadním diferenciálem. Takže v tomto opět všechno špatně."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Loni jsem Bratřejov okusil poprvé a velmi jsem se zpět na něho těšil. První den byl pro mě jak na houpačce, pokažené zkoušky se střídaly s povedenými. Celkově jsem byl ale po prvním dni na dostřel Fagasa, což slibovalo napínavý druhý den. V sobotu těsné souboje pokračovaly, škoda pak pozdějších Fagasových problémů, kdy už jsem pak závěr dojížděl v poklidu a bavil se jízdou. Celkově jsem s umístěním v kategorii spokojený. Hlavně jsem ale rád, že jsem dojel do cíle a mohl si celý závod užít. Vše bylo opět moc super, hlavně druhý den v lese."

Louise Cook (Míša Valentová):
"Hrozně těžká soutěž, fakt extrém. Asfaltová část nám sedla, ale v horách to byl očistec. V závěru nás potrápila převodovka a tak jsme to jen dojížděli. Jsem moc ráda, že se nám podařilo auto dovléci do cíle a získat cenné body za druhou příčku v holkách."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Na letošní "Brátr" jsem se moc těšil, sobotní tratě mi tam sedí, a to se potvrdilo. Pátek, jako už tradičně, totálně po.... ztráta jako prase, ale sobota ta se fakt podařila. To, že budeme v sekundách s domácí legendou Fagasem jsme nečekali. Některým nesedí zdejší "Argentina", ale my jsme si to užívali plnými doušky a nakonec jsme udolali i Droogmanse, na kterého jsme po pátku ztráceli asi minutu a půl. Takže spokojenost."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Bratřejov je těžká soutěž, která má grády, to se musí uznat. Pátek jsme jeli víc na pohodu, abychom si třeba neudělali nějaký zbytečný problém, ty asfaltové rychlostky u hospody jsou fakt parádní, takže to bylo svezení se vším všudy. Sobota už byla o dost horší, tam to bylo místy trápení. Hlavně ty erzety nad chatou, na Sedankách to byl boj o přežití, spíš to byla jen touha dostat se do cíle, ale absolutně jsme si nezazávodili a ani nám nevadí, že nás tam Many v závěru pojel. Zkoušky na "Tarzan" sekci byly naopak dobré, i když prvopočáteční pasáž nahoře na El Machete mi přišla taková bez sportovní hodnoty. Pořadatelsky jinak všecko na jedničku, kluci odvedli výbornou práci a celkově panovala fajn atmosféra, to se muselo líbit všem. Musím vzpomenout největšího bojovníka - Jirku Podvalu, který se zadokolkou měl tu sílu a odhodlanost, když dokázal dojet až do cíle, u mě je to hvězda závodu."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Jó, ten prokletý "Brátr". Po jistém zdaru na minulé rally jsme plánovali potrápit soupeře, ovšem tentokrát za nás rozhodla technika. Po trochu oťukávacím začátku jsme se na druhém "Gladiátorovi" konečně rozjeli, ale záhy přišla studená sprcha - nepochopitelně se nám vytrhlo řízení, když tomu nepředcházel ani žádný výrazný náraz, prostě jen tak samo od sebe. To je prostě fyzika a ne jen ta "jaderná". Každopádně nás pak velice mrzelo, že jsme se místním skvělým fanouškům nemohli ukázat na paralelce, škoda, atmosféra byla opravdu výborná. A byla výborná po celou soutěž, tak jsem si to užil aspoň v roli diváka a příležitostného kameramana. Díky všem za tu parádní "atmošku", a velice potěšil vedoucí cateringu - ten guláš byl prostě fantastický."

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Vyhráli jsme týmy, což je zásadní. Byl to ale boj. Naši zástupci už cosi nejsou tak rychlí, jak bychom očekávali, ale i tak jim děkujeme za předvedené výkony."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"U nás v garáži panuje docela spokojenost. Musíme nějak povzbudit a naladit Alexe na jeho bývalou formu. Pochopitelně se bude řešit týmový incident na páteční paralelce. To by se nám nemělo stávat. Ale sobotní skoky do vody je prakticky to samé v bledě modrém. Jak něco provede Küzmič tak to musí Ingram hned zopakovat. Takovou týmovou strategii si musíme odpustit a asi to přičteme dobré a velmi uvolněné náladě, která na "Brátru" panovala, tak ta koncentrace semo-tamo nebyla na stopro. Musíme pochválit catering, který byl letos na úrovni jako nikdy. Děkujeme!!!"

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"No, po minulém úspěchu jsme byli všichni pozitivně namotivováni, ovšem letos se nám ten "Brátr" podařil tak nějak napůl. Ari Vatanen musel v sobotu ze slibně rozjetého závodu odstoupit z rodinných důvodů, to se pochopitelně nedá nic dělat. Freddymu se smolně rozpadlo řízení už v pátek, a tak čest zachraňoval jen Robert Droogmans. Ten jel naopak po celou soutěž konstantě a dokázal své Porsche dokočírovat až do cíle, navíc na velice slušném "fleku". Naši dva junioři zaslouží jen a jen slova chvály, Alex vybojoval kvalitní čtvrté místo v těžké konkurenci juniorů a Emil nakonec sedmé, oba mladíci nás svými výkony rozhodně potěšili a spravili nám v cíli lehce pošramocenou náladu."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN):
"Na letošní Tour jsme vyslali 6 posádek a z toho spatřilo cíl jen pět. Náš služebně nejstarší Jožka Petáků měl v sobotní sekci potíže s řízením a bohužel musel vzdát. A když už jsme u problémů s řízením, i naše Johannka nalomila část serva na pátečním asfaltu, ale naštěstí od Pepíka to dotlačila do cíle. V servisu se mechanici hodně zapotili, aby stihla RZ "Cirkus", tříminutová ztráta na svoji týmovou kolegyni Kačku ji dohnala až k slzám, ale ukázala, že je velká bojovnice a velké manko stáhla jen na 10 sekund. Kačence sedí více asfalty a dokazovala to celý pátek, kdy si držela třetí místo v holkách. Ale v sobotu už to tak nešlo a skončila čtvrtá. Johannka Steer byla v cíli pátá, ovšem od obou holek to byl velice slušný výkon a dobře na těžkých tratích bojovaly. Pepíno Sivík jel svůj standard a dojel si neohroženě pro 6. "flek" ve třídě, když na asfaltu zatápěl i lepším soupeřům, takže doufáme, že na posledních dvou podnicích ho uvidíme na "bedně". Náš nejmenší Paddonek jel úplně poprvé tak náročnou rally a rval se s tím nad míru dobře, už jen dojet byl velký úspěch. A on si veze jako bonus ještě bednu v "Akademce", tak to chce pořádnou pochvalu. No a nakonec Manfred. Ten za 11 let prostě nedokáže zajet místní asfalt a po jedenácté za sebou tam ztratil. V sobotu to musel dohánět, což se mu dařilo, napřed stáhl manko Pattisona a v poslední RZ dostal i sympatického Droogmanse, byla z toho osmá pozice ve třídě."






                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC