Rozhovory
XIII. Viking Rally 2018

Druhou soutěží letošního Next RC Rally Championship byla Viking Rally. Tady jsou reakce některých jezdců a týmových manažerů po závodě. 


 
Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Bohdan Sedláček):
"
Vše nasvědčovalo tomu, že se pojede mokrá a blátivá soutěž. Počasí se ale naštěstí umoudřilo a povrch byl ve finále optimální. Jako pořadatel bych chtěl poděkovat VŠEM ogarům, co mi jak organizačně, tak i fyzicky pomohli s přípravou soutěže a i všem, co se aktivně zapojili do úklidu. Dík patří samozřejmě i Mírovi za časomíru. Snad si všichni zúčastnění užili, doufám, že solidně připravenou Vikingskou Rally."

Sepp Wiegand (David Šintál):
"Ráno jsem se trochu bál, jaký bude stav trati po dešti, prvních pár RZ na trati bylo bláto, ale rychle to vysychalo. Ráno byla těžká volba pneumatik, ale nějak jsme se s tím poprali. Už před závodem jsem věděl, že mým největším soupeřem bude Basso, a to se potvrdilo, kdy jsme první polovinu závodili velmi těsně. Zlom přišel v RZ 5, kde už jsem měl nastavené auto a správné pneumatiky. Do konce závodu se mi podařilo vyhrát celkem 6 zkoušek a vytvořit si náskok. První místo, to je super výsledek. Samozřejmě jsem na bedně dostal sprchu šampaňského od Red Bullu. Teď jenom škoda technických závad týmového kolegy Šimona Večerky, který sahal po výborném výsledku a mohli jsme Red Bull v soutěži týmů trochu víc pozlobit. Díky pořadatelům za výborně připravený závod a pěkné tratě, rally měla rychlý spád, takže skončila dost brzo, dalo by se stihnout i více erzet, ale i tak super."

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"
Viking byl jako vždy skvěle traťově i organizačně zvládnutý. S jízdou a umístěním už zase tak moc spokojeni nejsme. Od půlky závodu jsme začali až moc ztrácet na vedoucího Wieganda, a to jsme jeli bez větších chyb. Každopádně mu patří gratulace a bude těžkým oříškem v této sezóně. Máme teď zhruba měsíc pauzu od závodění, proto se zaměříme na repasi auta a pokusíme se i o vylepšení podvozku. Snad se bude na téměř domácí "Žabě" více dařit."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Závod super, Viking nám sedí. Jenže první RZ jsme prokaučovali pneumatiky, v té druhé nás zase zpomalil zaklíněný kameň v nápravě. Dělali jsme co jsme mohli, ale mladíci jedou fakt moc, takže třetí flek bereme všemi deseti. Jinak to bylo perfektní svezení, hlavně šotka byla super. Díky pořadateli za pěknou sobotu."

Filip Kopecký (Filip Kopecký):
"Po blátivém "šejku" jsem byl rád, že tratě začaly vysychat a se svým výsledkem jsem vcelku spokojený. Nejvíc mě mrzí technické problémy Šimona, který to měl pěkně rozjeté, ale David zase překvapil a dokázal, že na to má a umí vyhrát. Tratě byly na velmi vysoké úrovni a příště by to akorát chtělo větší nasazení z mojí strany."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"
Viking je velmi náročná soutěž na nastavení vozu, výběr pneu i obuvi a fyzičku. Po vydatných deštích zde byla obava, jak se budeme po tratích pohybovat, ale to nakonec nebyl až takový problém. Po výborném startu jsme ale totálně pokazili druhou zkoušku. A než jsme nabrali tolik potřebnou sebedůvěru, trvalo to další 2-3 vložky. Zlepšení je pozitivní, ale stále je co dohánět."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"
Na závod jsem jel v pohodě, protože podle přihlášených posádek, bylo jasné, že bojovat o bednu budeme asi 3. Jediné čeho jsem se bál, bylo počasí a povrch tratě, protože auto to zvládne, ale já po posledním pádu na tratích jiného šampionátu, mám trochu respekt. Podle toho vypadaly i mé výkony ze začátku a jasně jsem říkal, že nepojedu naplno, ale na to, abych někde nespadl. Pak to oschlo a já si dojel pro vítězství v kategorii. Musím uznat, že výkon Radka byl skvělý a jsem rád, že se už dostal do bojů o bednu a bude to zajímavá sezóna. Moc mě mrzí technické problémy Romana, je to velká škoda, ale o to větší překvapení byl Aleš na bedně a moc mu to přeji. Děkuji za pěkné souboje a těším se na další závod."

Giuseppe Volta (Radek Vymětalík):
"V první řadě klobouk dolů pro pořadatelský tým za připravené tratě. Vynést všechen materiál a nachystat tratě v nepříznivém počasí si zaslouží obdiv. Pro mě životní výsledek, první bedna v Nextu (doufám, že ne poslední), celkově v první desítce, ale hlavně jsem měl po dlouhé době dobrý pocit z jízdy a chování auta a závod jsem si fakt užil."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Závod pro mě neprobíhal úplně podle plánu, bylo hodně laborování s pneu, které prostě nejsou konkurence schopné. Na autě byl den před tím dělán zbrusu nový kryt, za což děkuji svému tátovi. Nějak jsem se držel kolísavě na 11. místě, díky problémům Šimona V. jsem nakonec bral 10. místo absolutně. Díky svojí nešikovnosti jsem sebou na poslední rychlostce "řízl" tak, že jsem si narazil nohu a RZ jsem dokončil velmi opatrně, abych mohl případně pustit Marťu a zároveň jí nerozhazoval trať. No taková je rally, a už teď chystáme auto na lepší výsledek na naši oblíbenou "Žabárnu". Děkuji za závod, byl opravdu moc dobře uspořádaný."

Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"
Viking je náročná, ale krásná soutěž. Výjezdy byly pro naši dvojkolu trochu utrpení, ale sjezdy a asfaltová placka nám to zase vynahradila - tady se nám jelo parádně. Trať byla opět skvěle připravená, místy sice trochu utáhlá, ale celkově to bylo moc pěkné svezení. Párkrát jsme se nechali v zatáčkách nachytat, kde jsme byli širocí a auto se nemohlo vyhrabat ven, ale jinak jsme nedělali nějaké větší chyby, takže s naším výsledkem vládne spokojenost. Jen je velká škoda slabší účasti v naší kategorii, příště se nás snad sejde více. Pořadatelům patří opět velký dík za skvěle připravenou soutěž. Klobouk dolů před nimi, muselo to dát hroznou fušku tam ten matroš všechen vynosit a nachystat pro nás takové parádní tratě."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Pro mě super soutěž, asi jsem se musel velmi dobře vyspat. Od začátku se dařily zajíždět pro mě solidní časy. Vyjma tedy jedné vložky, kdy způsobil problémy uvízlý kus dřeva (a nechtělo se mu ven), fungovala naše stotřicítka výborně. No a když se k tomu přidala smůla soupeřů, tak jsou z toho pro mě absolutně nečekané první stupně vítězů a 12. místo absolutně. Navíc body pro tým, co více si přát, prostě super výsledek. Všem díky, hlavně pořadatelům za krásný pohár a především za připravené tratě. Musel to být oříšek je dát do takového stavu."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"
Velmi těžká soutěž se vším všudy, úvod byl na vlhku, ale potom tratě vyschly a povrch byl dokonalý. Svezli jsme se náramně, mám moc rád atmosféru tohoto legendárního závodu. Technika držela, a tak nás mrzí stupidní noha a "penále" - škoda, zase dva fleky dolů. Velké poděkování všem, kteří se podíleli na přípravě této rally, ta dřina se vyplatila."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"
Dnes to na první RZ vypadalo, že se o bednu poperem Michal, Radek a já. Ale druhá RZ mě vyvedla z omylu a oholené kolo byl jen začátek trápení. Při průjezdu pátou zkouškou mě tentokrát vyjel pastorek a bylo dobojováno. Na posledních dvou erzetách už 5 minut ztráty nešlo stáhnout. Michalovi gratulace k výhře. A na "Žabě" budem bojovat znovu. A aspoň se na pódium dostali nové tváře. Tratě byly super a i přes noční déšť se jezdilo parádně."

Václav Kopáček (Martin Ondrašík):
"
Mně se závod moc líbil, hlavně šotolina, kdy od naší Fiesty odlítávalo bláto. S výsledkem jsem také spokojen - v našem rodinném minisouboji vedu již 2:0 a příště tam snad padne hattrick :D. Děkuji pořadatelům za super soutěž a krásné ceny, já si závody moc užil."

Louise Cook (Míša Valentová):
"Na asfaltu se nám dařilo, na šotolinové části už to tak dobré nebylo. Ale jo, převládá spokojenost, naši bulharskou soupeřku jsme dokázali držet za sebou a vybojovali předplacené stříbro v dámské trofeji, i když jsme měli trošku problém s převodovkou."

Ekaterina Stratieva (Jana Fendrychová):
"Na závod jsme se těšili, neboť se nám na šotolině vždy daří. Cítili jsme se na to, že bychom mohli tentokrát Míšu trošku potrápit a atakovat tak druhou příčku. Před první RZ jsme se s týmovým manažerem domluvili, že pojedeme opatrněji, abychom se trošku dostali do tempa a nedělali na asfaltu zbytečné chyby. Plán jsme splnili na 120%, neboť jsme jeli až tak opatrně, že jsme dostali od Míši nálož 20 vteřin. V následující erzetě v nás bouchly saze a začali jsme závodit. Konečně naše jízda trochu vypadala a dostali se k naší soupeřce trošku na dostřel. Další erzety byly vyrovnané, kde jsme se tahaly o vteřinky. Na poslední jsme neměli již co ztratit, tak jsme zkusili zatáhnout. Z přílišné přemotivovanosti jsme hned na začátku vyrobili pár chyb, které jsme pak chtěli dohnat vzadu v rohu u zábradlí na "minišotolině", neboť zde jeli všichni opatrně. Bohužel náš plán nebyl jeden z těch nejlepších - "kára" skončila ve křoví a prolézání zábradlí sem a tam zabralo nějakých 15 vteřin, takže sen o přiblížení se k druhému fleku se v této pasáži ihned vypařil. No nic, zkusíme to zase příště. Jinak my si závod moc užili. Tratě parádní, počasí také, vše prostě běželo jak má, takže díky moc pořadatelům soutěže za pěkně strávený den."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Po předstartovním zhlédnutí tratí jsem to neviděl moc dobře, ale jak to vcelku rychle vysychalo, nebylo to tak hrozné. Ale jednou jsem přece jen sebou "fláknul" o zem. Vůbec poprvé jelo naše zánovní "XVéčko" na šotolině a musím konstatovat, že jsem z toho byl velmi mile překvapen. Pocitově to auto fungovalo fakt dobře a předepsané "Sedanky" držely akorát. Výsledek je určitě lepší, než jsem čekal, i když trochu pomohli někteří soupeři, hlavně "Many" by nás asi porazil, nebýt jeho kuriózního problému s vysílačkou. Hodně parádně v naší kategorii jel "Tattus", ten má náš obdiv. V jedné erzetě nám ještě upadla poloosa, ale i přes to blacko a přes všechny patálie jsme nakonec spokojení. Závod to byl naprosto super. "

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Pro nás výsledkově nepovedená rally. Naprosto nevhodné nastavení přední nápravy, z toho pramenící nedotáčivost, spousta chyb a výletů mimo trať, kluzko pod "hnátama" a taky jalový výkon naší posádky. A když to přeci jen začalo vypadat jakž takž, přišla nepovedená poslední erzeta, kde nám navíc začaly "rachtat" převody a přeskočil nás týmový kolega Droogmans. Můžeme být rádi aspoň za ty dva body do Historiků. Musíme vyzdvihnout vynikající výkon Mike Pattisona a gratulujeme k bedně Voltovi a skvělému Sivíkovi."

Václav Arazim (Broněk Kořínek):
"Na Viking jsme se docela těšili, i když vzhledem k panujícímu počasí, jsme očekávali velmi náročnou soutěž. Což se nakonec potvrdilo. Kromě těžkého terénu jsme se museli potýkat i s technickými problémy, kdy nám po RZ 3 vypověděl službu diferenciál, a tak zbytkem soutěže jsme se protrápili a jediným cílem bylo spatřit cíl. To bylo znát na našem výsledku, konečné celkové 29. místo je spíše pro ostudu. Nicméně body do šampionátu dvoukolek se nám náramně hodí a budou v závěru sezóny velmi důležité. Příští soutěží je oblíbená "Žaba", kde budeme obhajovat prvenství, takže se těšíme."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Smůla a zase smůla. Tento závod se nám vůbec nepovedl. Smůla se nám lepila na paty. Hned v první erzetě jsme po doskoku urvali servo a tím pádem jsme dostali "příděl". Takže byla celá soutěž v pr....i. To ještě ale nebylo vše. V páté RZ se něco událo s podvozkem a my dojeli do cíle pouze s dvoukolkou. A to se opakovalo i po následném servisu v šesté a sedmé erzetě. Takže všechno špatně! "

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Letos to bylo slušné svezení, nebýt nepochopitelné chyby s vysílačkou, tak by byl i výsledek lepší, ale fakt mne to bavilo."

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Všichni jezdci Red Bullu zaslouží velkou pochvalu, druhé, třetí a čtvrté místo je určitě super. Hlavně jsme opět vyhráli týmy a máme trochu náskok v tabulce. Pravděpodobně nepojedeme v kompletní sestavě celou sezónu, takže získané body se budou hodit."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Třetí místo v teamech je velmi dobrá zpráva. Mrzí nás problémy Alexe. Tato sezóna zatím není jeho. Ale věříme, že už na Forestu se vrátí na špičku Historiků, kam bezpochyby patří. Musíme v garáži zapracovat na Ingramově vozu, který má neustále nějaké problémy a tím se sráží jeho kvalitní jízda. Brane mířil výš, ale vlastníma chybama si ubližuje."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR):
"Letošní Viking byl pro náš team skvělý. Získali jsme první body do hodnocení Team Trophy a vděčíme za to našemu Pepíkovi Sivíkovi. Ten sváděl boj o bednu s naši další posilou Rossim až do poslední RZ, Valentino měl však dvojnásobný defekt a Pepík si dojel pro pohár - moc mu gratulujeme. Ale věříme, že "Vali" se ho brzo dočká taky. Kačka jela skvěle a dojela si pro 4. místo v holkách, což ji patří i celkově, a k tomu urvala první bodíky do juniorů. Johannka držela po první erzetě 3. flek v Lady, ale hned v další vložce přišel problém s diferenciálem a musela odstoupit, což je škoda, protože tratě jí seděly. No a Manfred to měl dobře rozjeté a tahal se o desetinky s Loixem a Droogmansem, jenže před startem "trojky" si spletl ovladač, přišla "pentle příděl" a bylo po závodě. Pak jel ale dobré časy a aspoň si dojel pro jeden bodík ve třídě. Celkově závod hodnotíme jako velice úspěšný!"

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Tak bohužel žádný bodík. "Gříbek" nestartoval, Gustávo nedokončil úvodní zkoušku. A tak vše zůstalo na Fagasovi s historikem. Nakonec stačilo málo a přece bychom ten bod urvali, bohužel penalizace srazila našeho matadora na konečné 15. místo, což na týmové body tentokrát nestačilo."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"Při jednorázové neúčasti našeho tahouna Vatanena, jsme s žádnými body pochopitelně nepočítali. Spokojenost s výsledky našich jednotlivých posádek na této rally jsou tak padesát na padesát. Co se týká naší juniorské odnože, tak naprosto skvěle jel Emil Bergkvist a vybojoval parádní 19. místo absolutně a páté v Junior Trophy. Opravdu až nečekaně parádní výkon. Alex Lukyanuk jezdil taky dobře, po nevydařeném začátku se probíjel dopředu, ale je pravda, že konečné umístění jsme od něj čekali malinko lepší. Ale víme, že "Alexík" si potřebuje na zánovní Fabii na šotolině pořádně zvyknout a jeho chvíle ještě přijdou. Dvojice "starých belgických pardálů" Droogmans a Loix zde předvedla, co bylo v jejich silách, ovšem podařený výkon Roberta, chválícího si nový podvozek, tentokrát trochu zastínil zkušenějšího Freddyho, jenž projevil zklamání jak ze svého vozu, tak i ze své jízdy."

 







                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC