Výsledky
XIII. Viking Rally 2018

 Absolutní pořadí  Zlín-Podhoří 19.5. 2018, startujících - 42 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 David Šintál Wiegand - Šintál Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD 20:06,6
2 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +0:23,1
3 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:38,2
4 Karel Bajza Tänak - Järveoja Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +1:21,8
5 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD +1:26,9
6 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson VW Polo R WRC Doktor Racing 4WD +1:30,8
7 Michal Holínek Holínek - Holínek Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +1:50,7
8 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +1:56,1
9 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +2:02,0
10 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +2:42,7
11 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek Peugeot 306 Maxi PMJ Racing F2 +3:20,1
12 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda 130 RS Barum Team Historic +3:55,8
13 Šimon Večerka Večerka - Večerka Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD/Junior +4:18,0
14 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 4WD +4:22,1
15 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +4:24,7
16 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +4:49,0
17 Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Escort RS Cosworth Barum Team Historic +4:50,8
18 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +4:52,8
19 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Golf GTi Belga Juniors 4WD/Junior +5:40,4
20 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +6:52,3
21 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +6:55,8
22 Martin Ondrašík Kopáček - Rendlová Ford Fiesta RS WRC PMJ Racing 4WD/Junior +7:15,4
23 Michaela Valentová Cook - Davis Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Lady +7:15,8
24 Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic +7:25,6
25 Jana Fendrychová Stratieva - Nyírfás Subaru Impreza WRC PMJ Racing 4WD/Lady +7:50,6
26 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 Carrera RSR Belga Team Historic +7:56,4
27 Petr Matulík Loix - Smeets Toyota Celica Turbo Belga Team Historic +8:03,9
28 Petr Podvala Pedro - Baldaccini Ford Fiesta RS WRC Pedro Racing Team 4WD/Junior +8:09,6
29 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Honda Civic VTi BSport Rally Team F2 +8:12,8
30 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Škoda Fabia R5 Belga Juniors 4WD/Junior +8:15,9
31 Tomáš Polepil ml. Polepil jun. - Valerián Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD +8:57,5
32 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroen DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +8:59,8
33 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Citroën Xsara WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +10:10,0
34 Eliška Schwábová Schwábová - Schwáb Subaru Impreza WRC Schwáb Racing 4WD/Junior/Lady +10:31,0
35 Michal Odstrčil Stohl - Müller Lancia Delta HF Integrale Barum Team Historic +11:36,5
36 Tomáš Polepil Polepil - Polepilová Citroen DS3 WRC Tom Polep Team 4WD +11:56,9
37 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +12:05,8
38 Martin Karlík Karlík - Karlíková Mini JCW WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +12:35,4
39 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD +12:59,5
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Seat Cordoba WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady převodovka
x Daniel Mikl Solá - Amigo Subaru Impreza WRC ZedArt Racing 4WD tech. problémy
x Dan Nedbal Nedbal - Nedbal Ford Fiesta RS WRC Dan Racing Team 4WD/Junior převodovka

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Wiegand (David Šintál) 6
startovní listina Basso (Lukáš Zámečník) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  Škoda
2  Vest Rally Team 2  VW
3  Doktor Racing 3  Peugeot
4  ASport Rally Team 4  Citroën
5  Playboy Red Racing 5  Ford
6  PMJ Racing 6  Lancia
7  Barum Team  
8  Viking Speed Racing  







"V + V = W aneb VIKING + VLHKO = WIEGAND"

Druhou letošní soutěží Next RC Rally Championship byla asfalto-šotolinová Viking Rally, odehrávající se na hřišti a v přilehlém lese u základní školy na Podhoří.


Tento závod se jel poprvé již v roce 1999 a krom dvou přestávek má za sebou velice pestrou historii. Do ní se mimo jiné zapsal taky jako jeden z těch, které často ovlivňují rozmary počasí. Jeho nevyzpytatelnost se projevila i letos při 13. ročníku, když většinu dní před startem zkrápěl tratě nemilosrdný déšť, jenž nadělal vrásky na čele jak pořadatelům, tak i posádkám. V sobotu 19. května, což byl termín konání, se po ránu ukázalo, že to možná nebude zase tak dramatické, když se počasí konečně umoudřilo a později bylo k vidění dokonce i jarní sluníčko. První průjezdy rychlostními zkouškami na šotolinových úsecích sice byly místy blátivé, velmi rychle však tratě osychaly a k suššímu povrchu dopomohly také průjezdy závodních vozů. Samozřejmě tyhle podmínky zvyšovaly náročnost rally, k níž patří taky občasné střídání zpevněných a nezpevněných povrchů v rámci jednotlivých erzet a s tím spojené laborování při volbě pneumatik či nastavení podvozků.

Na programu dne bylo celkem 7 různorodých rychlostních zkoušek, na něž se vydalo 42 soutěžících. Při neúčasti vítěze minulého Caterpillaru Kajetanowicze byl boj o zlatý vikingský pohár trochu více otevřený. Nejlepší vstup do závodu měl rychlý Němec Sepp Wiegand, jen velmi těsně se ho držel úřadující mistr Giandomenico Basso, což platilo i po druhé zkoušce. V té třetí ovšem italský šampion zatáhl a převzal průběžné vedení. To mu ale dlouho nevydrželo, Wiegand totiž začal se svou Fabií R5 "ďáblit" takovým způsobem, že bylo rázem po souboji a "Bassátor" se už pak díval na výfuk Seppovy Fabie R5 z čím dál větší dálky. Wiegandův náskok do cíle narostl na úctyhodných 23 sekund, a tak tento zástupce Vest Rally Teamu zaznamenal své druhé prvenství kariéry. A stejně jako minule, připsal si na své konto porážku loňského mistra, což se cení. Ital Basso tak dojel se svým Citroënem v barvách Red Bullu na druhé pozici a jistě je nažhavený na odvetu. Bronzovou příčku pak obsadil loňský vítěz Vikingu Gilles Panizzi tradičně profesorsky řídící VW Polo R WRC. Aby těch "Rudých Býčků" nebylo málo, tak další z nich byl v cíli na místě čtvrtém, což nebyl nikdo jiný, než dosavadní "král čtvrtých příček" Ott Tänak. Spolehlivě rychlý Estonec tak dopomohl k vítězství týmu Red Bull. Jen kousíček za "Ottíkem" byl klasifikován výborně jedoucí Filda Kopecký s "eR-pětkou" stáje Vest, jenž se nějakou dobu přetahoval se svým týmovým kolegáčkem Šimonem Večerkou. Mladý Šimon jel naprosto brilantně, když na úvodní vložce zaznamenal třetí čas, poté okupoval průběžně pátý "flek" a nekompromisně ohrožoval Tänaka. V nejdelší RZ 6 však přišla významná ztráta kvůli technickým problémům a smutný junior se poté musel smířit s 13. místem. Škoda, je ale jisté, že o tomto mlaďochovi ještě letos hodně uslyšíme. Šestým mužem v cíli byl klasicky hlasitý Brane Küzmič, jenž byl na dostřel i lepšímu umístění. Jugoslávec snad letos chytl potřebný "lauf", když jeho "doktorské" Polo drží bez potíží pohromadě - že by už bylo na Balkáně nedostatek pilníků? Skvělou sedmou příčku si vyjel nejrychlejší z Historiků Michal Holínek, což je na předepsaných "Sedanech" pěkný výsledek, jako osmá soutěž dokončila vítězka Junior Trophy i Lady Trophy Molly Taylor, která opět ukázala své nemalé kvality. První body kariéry pak zaznamenal stříbrný Historik Giuseppe Volta, jenž zajel životní závod, do nejlepší desítky se dostal taky skvěle jedoucí reprezentant Doktor Racingu Chris Ingram s Peugeotem. Cíl této náročné soutěže nebylo souzeno spatřit třem posádkám.

Junior Trophy
Na startu se sešlo celkem 14 jezdců a jezdkyň ve věku do 15. let. Největším favoritem byl opět skvělý Šimon Večerka, jenž svou roli plnil dokonale a s přehledem vedl. Jenže pak přišel problém s vozem v jedné z RZ, který ho srazil na stříbrný post. Vítězkou se tak stala neméně rychlá úřadující šampiónka Molly Taylor, která nyní se Šimonem bodově srovnala krok. O třetí příčku se vyrovnaně bojovalo až do samotného konce. Hlavními aktéry byli týmoví jezdci z Red Bull Junior Esapekka Lappi a Pavel Maštalíř. Po celou soutěž byl na tom o "fous" lépe Fin Lappi, na poslední zkoušce však řádně zatáhl Pája a svého finského soupeře těsně udolal. Závěrečný souboj těchto dvou mladíčků se stal ozdobou závodu a nepostrádal náboj s kořením prestiže. Čtvrtý Lappi se pak stal nejrychlejším v hodnocení Junior Academy pro kluky do osmi let. V jedné chvíli se o juniorskou bednu pokoušel taky stále rychlejší švédský bojovník Emil Bergkvist, ale nakonec skončil v cíli jako pátý. I tak za sebou zanechal opravdu velký dojem. Stejně tak i šestý Václav Kopáček, jehož umístění je v nelehké konkurenci vynikajícím počinem, když tento reprezentant rodinného klanu PMJ Racing spadá ještě mezi "Akademku", v níž byl druhý. Za jeho nádherně zbarvenou Fiestou dojel vůz stejného typu v rukách italského závodníka Pedra, který se dlouho přetahoval s nakonec osmým Rusem Lukyanukem. Devátá v rámci Junior Trophy pak dojela Catie Munnings a první bod kariéry za desáté místo si připsala Eliška Schwábová. V pořadí pak následovala "Čamlíkovka" Kája Kalíková před Martinem Karlíkem. Soutěž kvůli technickým potížím nedokončili junioři Dan Nedbal a Johanna Steer.

Historic Trophy
V této oblíbené kategorii startovalo sice jen 10 jezdců, o vyrovnané souboje a dramatické situace však nebyla nouze. Mezi favority se při neúčasti Dejva Kubeše a Ariho Vatanena řadili především Michal Holínek a Alex Bengué. Hned zpočátku se však do tohoto očekávaného souboje vložil překvapivě Giuseppe Volta, jenž šel se svou Deltou po druhé rychlostní zkoušce senzačně do vedení. To mu vydrželo až do RZ 5, která v mnohém rozhodovala. Na Voltu do té doby stále zle dotíral "Holas" pilotující tradiční Escort RS Cosworth, šotolinově laděný Bengué už na dvojici "ASporťků" nečekaně trochu ztrácel. Francouzský jezdec poté pro technický problém nedokončil zmíněnou pátou erzetu, když mu vypověděl službu pastorek motoru u jeho Toyoty. Po následné penalizaci se tak beznadějně pořadím propadl. Souboj o prvenství se tímto zúžil na týmové duo Holínek a Volta, kde měl ovšem Michal již mírně navrch, a to právě pro fantasticky rychlý čas v té osudné páté RZ. Do konce rally si Míša Holínek už vedení pohlídal a po právu si připsal maximální počet bodů do tabulky, které nyní vévodí. Jeho soupeři to tak s ním budou mít letos setsakra těžké, ovšem sezóna je ještě dlouhá a stát se může vždy cokoli. Na stříbrné pozici tedy dojel Ital Volta, což je parádní výsledek, který nečekal asi ani on sám. "Voltovič" se prosadil i devátým místem absolutně a zaznamenal první "Nexťáckou" bednu v rámci Historiků. Podobně se na stupně vítězů premiérově prosadil i Pepa Sivík, jenž po opravdu famózní jízdě vybojoval i dvanáctý "flek" celkově a zajistil Barum Teamu vůbec první týmové body. Za těmito dvěma senzacemi se bojovalo až do poslední zkoušky, když hlavními protagonisty byli Ital Rossi a Španěl Fagaso, tedy dravé mladí vs. letité zkušenosti. Nakonec se ze čtvrté příčky radoval nestor Gibo Fagaso s Lancií, který se však nevyvaroval jezdecké chyby a penalizaci po "dotyku nohy", Valentino Rossi měl ale zase na závěrečné vložce na svém "barumáckém" Fordu dvojitý defekt, a tak se musel sklonit před zkušenějším matadorem. Alespoň na šestou pozici se dokázal prosadit smolař Bengué, na místě sedmém soutěž dokončil dobře známý Mike Pattison předvádějící tentokrát opravdu perfektní výkon profesionála a zastiňující ostatní borce z řad Historiků. Za Mikeho "Integrálkou" dojelo do cíle atraktivní Porsche v belgických rukou Roberta Droogmanse, jenž v závěru za sebe odsunul chybujícího kolegu Freddyho Loixe, peroucího se se špatným nastavením svojí Celicy. Poslední bod zbyl pak na Manfreda Stohla. "Many" nejel vůbec špatně a svými časy se pohyboval na vyšších příčkách, po menší ztrátě z první zkoušky, kde ztratil uchycení kola, přišla ale v RZ číslo 3 osudná chyba mechanika, který rakouskému soutěžákovi omylem připravil vysílačku kolegyně Steer, a tak se stalo to co se stát muselo. Stohl už nemohl na, od servisní zóny vzdáleném, startu erzety nic dělat a musel se smířit s přiděleným časem. Snad jej utěšil jen fakt, že nebyl v historii prvním, komu se něco takového přihodilo.

F2 Trophy
Na pro dvoukolky drsné tratě Vikingu se vydaly jen dva odvážlivci - oba shodou okolností Václavové. Tak trochu podle očekávání byl nejrychlejším "předohrabem" spolehlivý Peugeot Vaška Blahny, kteréhož sympatický výkon byl okořeněn slušným 11. místem absolutně. Stříbro a důležité body do šampionátu si domů odvezl velký bojovník Venca Arazim, jenž byl rád, že soutěž zvládl, protože kvůli technickému problému se z jeho Hondy Civic stala spíš "jednokolka".

Lady Trophy
Juniorská "drtička" Molly Taylor byla opět suverénní a v dívčí kategorii si jela svoji vlastní ligu. Krom prvenství v Junior Trophy vybojovala s Peugeotem 208 T16 taky osmou příčku v absolutním pořadí a body do hodnocení týmů pro Playboy Red Racing, co víc k tomu dodat. Na stříbrném postu v Lady opět skončila její týmová i značková kolegyně Louise Cook, jíž se pokoušela atakovat na šotolinách rychlá Bulharka Stratieva, končící nakonec v cíli s nevelkou ztrátou jako bronzová "děvucha". Místo čtvrté obsadila nadějně zrychlující Britka Catie Munnings s Xsarou, pátou dívenkou v cíli pak byla Eliška Schwábová, která znovu předvedla velice pěknou jízdu. Jako šestá dojela nejmladší z holek Karolínka Kalíková, která bojovně zdolala všechny nástrahy těžké rally. Ze sedmi startujících Lady chybí ve výčtu Johanna Steer, ta se svým zbrusu novým a hezkým Seatem Cordoba WRC zahájila soutěž překvapivým třetím časem, záhy se jí však rozsypala převodovka a musela se poté smířit pouze s rolí divačky. 

Zajímavosti:

- jezdec Gibo Fagaso absolvoval 150. start kariéry (dle započítané historie)

- hned 5 posádek kategorie Junior Trophy se vešlo do první dvacítky absolutně, což nebývá moc zvykem

- jednalo se o druhý největší časový rozdíl mezi vítězem a druhým v cíli z celé historie Viking Rally (v roce 2005 - 24,0 sekund)

- seznam vítězů Viking Rally je pestrý, pouze 2 jezdci zde vyhráli dvakrát, jediným trojnásobným vítězem je Gustavo Trelles

- všechny ročníky absolvoval pouze soutěžící Radek Hobza, který pokaždé dojel do cíle

- soutěže se stejně jako v minulé rally zúčastnilo 14 značek vozů



 Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Bohdan Sedláček):
"Vše nasvědčovalo tomu, že se pojede mokrá a blátivá soutěž. Počasí se ale naštěstí umoudřilo a povrch byl ve finále optimální. Jako pořadatel bych chtěl poděkovat VŠEM ogarům, co mi jak organizačně, tak i fyzicky pomohli s přípravou soutěže a i všem, co se aktivně zapojili do úklidu. Dík patří samozřejmě i Mírovi za časomíru. Snad si všichni zúčastnění užili, doufám, že solidně připravenou Vikingskou Rally."

 

Sepp Wiegand (David Šintál):
"Ráno jsem se trochu bál, jaký bude stav trati po dešti, prvních pár RZ na trati bylo bláto, ale rychle to vysychalo. Ráno byla těžká volba pneumatik, ale nějak jsme se s tím poprali. Už před závodem jsem věděl, že mým největším soupeřem bude Basso, a to se potvrdilo, kdy jsme první polovinu závodili velmi těsně. Zlom přišel v RZ 5, kde už jsem měl nastavené auto a správné pneumatiky. Do konce závodu se mi podařilo vyhrát celkem 6 zkoušek a vytvořit si náskok. První místo, to je super výsledek. Samozřejmě jsem na bedně dostal sprchu šampaňského od Red Bullu. Teď jenom škoda technických závad týmového kolegy Šimona Večerky, který sahal po výborném výsledku a mohli jsme Red Bull v soutěži týmů trochu víc pozlobit. Díky pořadatelům za výborně připravený závod a pěkné tratě, rally měla rychlý spád, takže skončila dost brzo, dalo by se stihnout i více erzet, ale i tak super."

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"Viking byl jako vždy skvěle traťově i organizačně zvládnutý. S jízdou a umístěním už zase tak moc spokojeni nejsme. Od půlky závodu jsme začali až moc ztrácet na vedoucího Wieganda, a to jsme jeli bez větších chyb. Každopádně mu patří gratulace a bude těžkým oříškem v této sezóně. Máme teď zhruba měsíc pauzu od závodění, proto se zaměříme na repasi auta a pokusíme se i o vylepšení podvozku. Snad se bude na téměř domácí "Žabě" více dařit."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Závod super, Viking nám sedí. Jenže první RZ jsme prokaučovali pneumatiky, v té druhé nás zase zpomalil zaklíněný kameň v nápravě. Dělali jsme co jsme mohli, ale mladíci jedou fakt moc, takže třetí flek bereme všemi deseti. Jinak to bylo perfektní svezení, hlavně šotka byla super. Díky pořadateli za pěknou sobotu."

Filip Kopecký (Filip Kopecký):
"Po blátivém "šejku" jsem byl rád, že tratě začaly vysychat a se svým výsledkem jsem vcelku spokojený. Nejvíc mě mrzí technické problémy Šimona, který to měl pěkně rozjeté, ale David zase překvapil a dokázal, že na to má a umí vyhrát. Tratě byly na velmi vysoké úrovni a příště by to akorát chtělo větší nasazení z mojí strany."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Viking je velmi náročná soutěž na nastavení vozu, výběr pneu i obuvi a fyzičku. Po vydatných deštích zde byla obava, jak se budeme po tratích pohybovat, ale to nakonec nebyl až takový problém. Po výborném startu jsme ale totálně pokazili druhou zkoušku. A než jsme nabrali tolik potřebnou sebedůvěru, trvalo to další 2-3 vložky. Zlepšení je pozitivní, ale stále je co dohánět."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"Na závod jsem jel v pohodě, protože podle přihlášených posádek, bylo jasné, že bojovat o bednu budeme asi 3. Jediné čeho jsem se bál, bylo počasí a povrch tratě, protože auto to zvládne, ale já po posledním pádu na tratích jiného šampionátu, mám trochu respekt. Podle toho vypadaly i mé výkony ze začátku a jasně jsem říkal, že nepojedu naplno, ale na to, abych někde nespadl. Pak to oschlo a já si dojel pro vítězství v kategorii. Musím uznat, že výkon Radka byl skvělý a jsem rád, že se už dostal do bojů o bednu a bude to zajímavá sezóna. Moc mě mrzí technické problémy Romana, je to velká škoda, ale o to větší překvapení byl Aleš na bedně a moc mu to přeji. Děkuji za pěkné souboje a těším se na další závod."

Giuseppe Volta (Radek Vymětalík):
"V první řadě klobouk dolů pro pořadatelský tým za připravené tratě. Vynést všechen materiál a nachystat tratě v nepříznivém počasí si zaslouží obdiv. Pro mě životní výsledek, první bedna v Nextu (doufám, že ne poslední), celkově v první desítce, ale hlavně jsem měl po dlouhé době dobrý pocit z jízdy a chování auta a závod jsem si fakt užil."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Závod pro mě neprobíhal úplně podle plánu, bylo hodně laborování s pneu, které prostě nejsou konkurence schopné. Na autě byl den před tím dělán zbrusu nový kryt, za což děkuji svému tátovi. Nějak jsem se držel kolísavě na 11. místě, díky problémům Šimona V. jsem nakonec bral 10. místo absolutně. Díky svojí nešikovnosti jsem sebou na poslední rychlostce "řízl" tak, že jsem si narazil nohu a RZ jsem dokončil velmi opatrně, abych mohl případně pustit Marťu a zároveň jí nerozhazoval trať. No taková je rally, a už teď chystáme auto na lepší výsledek na naši oblíbenou "Žabárnu". Děkuji za závod, byl opravdu moc dobře uspořádaný."

Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"Viking je náročná, ale krásná soutěž. Výjezdy byly pro naši dvojkolu trochu utrpení, ale sjezdy a asfaltová placka nám to zase vynahradila - tady se nám jelo parádně. Trať byla opět skvěle připravená, místy sice trochu utáhlá, ale celkově to bylo moc pěkné svezení. Párkrát jsme se nechali v zatáčkách nachytat, kde jsme byli širocí a auto se nemohlo vyhrabat ven, ale jinak jsme nedělali nějaké větší chyby, takže s naším výsledkem vládne spokojenost. Jen je velká škoda slabší účasti v naší kategorii, příště se nás snad sejde více. Pořadatelům patří opět velký dík za skvěle připravenou soutěž. Klobouk dolů před nimi, muselo to dát hroznou fušku tam ten matroš všechen vynosit a nachystat pro nás takové parádní tratě."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Pro mě super soutěž, asi jsem se musel velmi dobře vyspat. Od začátku se dařily zajíždět pro mě solidní časy. Vyjma tedy jedné vložky, kdy způsobil problémy uvízlý kus dřeva (a nechtělo se mu ven), fungovala naše stotřicítka výborně. No a když se k tomu přidala smůla soupeřů, tak jsou z toho pro mě absolutně nečekané první stupně vítězů a 12. místo absolutně. Navíc body pro tým, co více si přát, prostě super výsledek. Všem díky, hlavně pořadatelům za krásný pohár a především za připravené tratě. Musel to být oříšek je dát do takového stavu."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Velmi těžká soutěž se vším všudy, úvod byl na vlhku, ale potom tratě vyschly a povrch byl dokonalý. Svezli jsme se náramně, mám moc rád atmosféru tohoto legendárního závodu. Technika držela, a tak nás mrzí stupidní noha a "penále" - škoda, zase dva fleky dolů. Velké poděkování všem, kteří se podíleli na přípravě této rally, ta dřina se vyplatila."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Dnes to na první RZ vypadalo, že se o bednu poperem Michal, Radek a já. Ale druhá RZ mě vyvedla z omylu a oholené kolo byl jen začátek trápení. Při průjezdu pátou zkouškou mě tentokrát vyjel pastorek a bylo dobojováno. Na posledních dvou erzetách už 5 minut ztráty nešlo stáhnout. Michalovi gratulace k výhře. A na "Žabě" budem bojovat znovu. A aspoň se na pódium dostali nové tváře. Tratě byly super a i přes noční déšť se jezdilo parádně."

Václav Kopáček (Martin Ondrašík):
"Mně se závod moc líbil, hlavně šotolina, kdy od naší Fiesty odlítávalo bláto. S výsledkem jsem také spokojen - v našem rodinném minisouboji vedu již 2:0 a příště tam snad padne hattrick :D. Děkuji pořadatelům za super soutěž a krásné ceny, já si závody moc užil."

Louise Cook (Míša Valentová):
"Na asfaltu se nám dařilo, na šotolinové části už to tak dobré nebylo. Ale jo, převládá spokojenost, naši bulharskou soupeřku jsme dokázali držet za sebou a vybojovali předplacené stříbro v dámské trofeji, i když jsme měli trošku problém s převodovkou."

Ekaterina Stratieva (Jana Fendrychová):
"Na závod jsme se těšili, neboť se nám na šotolině vždy daří. Cítili jsme se na to, že bychom mohli tentokrát Míšu trošku potrápit a atakovat tak druhou příčku. Před první RZ jsme se s týmovým manažerem domluvili, že pojedeme opatrněji, abychom se trošku dostali do tempa a nedělali na asfaltu zbytečné chyby. Plán jsme splnili na 120%, neboť jsme jeli až tak opatrně, že jsme dostali od Míši nálož 20 vteřin. V následující erzetě v nás bouchly saze a začali jsme závodit. Konečně naše jízda trochu vypadala a dostali se k naší soupeřce trošku na dostřel. Další erzety byly vyrovnané, kde jsme se tahaly o vteřinky. Na poslední jsme neměli již co ztratit, tak jsme zkusili zatáhnout. Z přílišné přemotivovanosti jsme hned na začátku vyrobili pár chyb, které jsme pak chtěli dohnat vzadu v rohu u zábradlí na "minišotolině", neboť zde jeli všichni opatrně. Bohužel náš plán nebyl jeden z těch nejlepších - "kára" skončila ve křoví a prolézání zábradlí sem a tam zabralo nějakých 15 vteřin, takže sen o přiblížení se k druhému fleku se v této pasáži ihned vypařil. No nic, zkusíme to zase příště. Jinak my si závod moc užili. Tratě parádní, počasí také, vše prostě běželo jak má, takže díky moc pořadatelům soutěže za pěkně strávený den."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Po předstartovním zhlédnutí tratí jsem to neviděl moc dobře, ale jak to vcelku rychle vysychalo, nebylo to tak hrozné. Ale jednou jsem přece jen sebou "fláknul" o zem. Vůbec poprvé jelo naše zánovní "XVéčko" na šotolině a musím konstatovat, že jsem z toho byl velmi mile překvapen. Pocitově to auto fungovalo fakt dobře a předepsané "Sedanky" držely akorát. Výsledek je určitě lepší, než jsem čekal, i když trochu pomohli někteří soupeři, hlavně "Many" by nás asi porazil, nebýt jeho kuriózního problému s vysílačkou. Hodně parádně v naší kategorii jel "Tattus", ten má náš obdiv. V jedné erzetě nám ještě upadla poloosa, ale i přes to blacko a přes všechny patálie jsme nakonec spokojení. Závod to byl naprosto super. "

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Pro nás výsledkově nepovedená rally. Naprosto nevhodné nastavení přední nápravy, z toho pramenící nedotáčivost, spousta chyb a výletů mimo trať, kluzko pod "hnátama" a taky jalový výkon naší posádky. A když to přeci jen začalo vypadat jakž takž, přišla nepovedená poslední erzeta, kde nám navíc začaly "rachtat" převody a přeskočil nás týmový kolega Droogmans. Můžeme být rádi aspoň za ty dva body do Historiků. Musíme vyzdvihnout vynikající výkon Mike Pattisona a gratulujeme k bedně Voltovi a skvělému Sivíkovi."

Václav Arazim (Broněk Kořínek):
"Na Viking jsme se docela těšili, i když vzhledem k panujícímu počasí, jsme očekávali velmi náročnou soutěž. Což se nakonec potvrdilo. Kromě těžkého terénu jsme se museli potýkat i s technickými problémy, kdy nám po RZ 3 vypověděl službu diferenciál, a tak zbytkem soutěže jsme se protrápili a jediným cílem bylo spatřit cíl. To bylo znát na našem výsledku, konečné celkové 29. místo je spíše pro ostudu. Nicméně body do šampionátu dvoukolek se nám náramně hodí a budou v závěru sezóny velmi důležité. Příští soutěží je oblíbená "Žaba", kde budeme obhajovat prvenství, takže se těšíme."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Smůla a zase smůla. Tento závod se nám vůbec nepovedl. Smůla se nám lepila na paty. Hned v první erzetě jsme po doskoku urvali servo a tím pádem jsme dostali "příděl". Takže byla celá soutěž v pr....i. To ještě ale nebylo vše. V páté RZ se něco událo s podvozkem a my dojeli do cíle pouze s dvoukolkou. A to se opakovalo i po následném servisu v šesté a sedmé erzetě. Takže všechno špatně! "

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Letos to bylo slušné svezení, nebýt nepochopitelné chyby s vysílačkou, tak by byl i výsledek lepší, ale fakt mne to bavilo.

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Všichni jezdci Red Bullu zaslouží velkou pochvalu, druhé, třetí a čtvrté místo je určitě super. Hlavně jsme opět vyhráli týmy a máme trochu náskok v tabulce. Pravděpodobně nepojedeme v kompletní sestavě celou sezónu, takže získané body se budou hodit."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Třetí místo v teamech je velmi dobrá zpráva. Mrzí nás problémy Alexe. Tato sezóna zatím není jeho. Ale věříme, že už na Forestu se vrátí na špičku Historiků, kam bezpochyby patří. Musíme v garáži zapracovat na Ingramově vozu, který má neustále nějaké problémy a tím se sráží jeho kvalitní jízda. Brane mířil výš, ale vlastníma chybama si ubližuje."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR):
"Letošní Viking byl pro náš team skvělý. Získali jsme první body do hodnocení Team Trophy a vděčíme za to našemu Pepíkovi Sivíkovi. Ten sváděl boj o bednu s naši další posilou Rossim až do poslední RZ, Valentino měl však dvojnásobný defekt a Pepík si dojel pro pohár - moc mu gratulujeme. Ale věříme, že "Vali" se ho brzo dočká taky. Kačka jela skvěle a dojela si pro 4. místo v holkách, což ji patří i celkově, a k tomu urvala první bodíky do juniorů. Johannka držela po první erzetě 3. flek v Lady, ale hned v další vložce přišel problém s diferenciálem a musela odstoupit, což je škoda, protože tratě jí seděly. No a Manfred to měl dobře rozjeté a tahal se o desetinky s Loixem a Droogmansem, jenže před startem "trojky" si spletl ovladač, přišla "pentle příděl" a bylo po závodě. Pak jel ale dobré časy a aspoň si dojel pro jeden bodík ve třídě. Celkově závod hodnotíme jako velice úspěšný!"

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Tak bohužel žádný bodík. "Gříbek" nestartoval, Gustávo nedokončil úvodní zkoušku. A tak vše zůstalo na Fagasovi s historikem. Nakonec stačilo málo a přece bychom ten bod urvali, bohužel penalizace srazila našeho matadora na konečné 15. místo, což na týmové body tentokrát nestačilo."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"Při jednorázové neúčasti našeho tahouna Vatanena, jsme s žádnými body pochopitelně nepočítali. Spokojenost s výsledky našich jednotlivých posádek na této rally jsou tak padesát na padesát. Co se týká naší juniorské odnože, tak naprosto skvěle jel Emil Bergkvist a vybojoval parádní 19. místo absolutně a páté v Junior Trophy. Opravdu až nečekaně parádní výkon. Alex Lukyanuk jezdil taky dobře, po nevydařeném začátku se probíjel dopředu, ale je pravda, že konečné umístění jsme od něj čekali malinko lepší. Ale víme, že "Alexík" si potřebuje na zánovní Fabii na šotolině pořádně zvyknout a jeho chvíle ještě přijdou. Dvojice "starých belgických pardálů" Droogmans a Loix zde předvedla, co bylo v jejich silách, ovšem podařený výkon Roberta, chválícího si nový podvozek, tentokrát trochu zastínil zkušenějšího Freddyho, jenž projevil zklamání jak ze svého vozu, tak i ze své jízdy."





                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC