Výsledky
VI. YU Reli 1000 Okuka 2018

 Absolutní pořadí  Zlín 6. 10. 2018, startujících - 51 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Vít Kutal Kajetanowicz - Baran Škoda Fabia R5 Monster Energy Team 4WD 17:36,4
2 Šimon Večerka Večerka - Večerka Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD/Junior +0:21,1
3 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +0:33,1
4 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:33,5
5 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +0:40,4
6 Michal Holínek Holínek - Holínek Ford Fiesta R5 ASport Rally Team 4WD +0:50,6
7 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Hyundai i20 WRC Doktor Racing 4WD +0:56,5
8 David Šintál Wiegand - Šintál Škoda Fabia R5 Vest Rally Team 4WD +0:57,4
9 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Toyota Yaris WRC Doktor Racing 4WD +1:07,3
10 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +1:10,3
11 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Ford Escort RS 1800 ASport Rally Team Historic +1:20,6
12 Petr Sekula Sarrazin - Renucci Porsche 911 GT3 Seki Motorsport F2 +1:34,9
13 Petr Bábek Ojeda -Barrabes VW Polo R WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +2:11,5
14 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek Peugeot 306 Maxi PMJ Racing F2 +2:12,0
15 Marek Šiška Al-Qassimi - Martin Fiat Grande Punto S2000 Rockstar Energy Team 4WD +2:12,9
16 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda 130 RS Barum Team Historic +2:35,3
17 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +2:53,6
18 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +2:57,0
19 Dan Nedbal Nedbal - Nedbal Ford Fiesta RS WRC Dan Racing Team 4WD/Junior +2:59,9
20 Michal Cibulka Cibulka - Krátká Peugeot 306 Maxi BSport Rally Team F2 +3:28,5
21 Martin Hanák Peták - Benešová Subaru Impreza WRC AMK Rudý Říjen 4WD +3:33,5
22 Petr Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Carisma GT Evo VI Belga Team Historic +3:44,0
23 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Honda Civic VTi BSport Rally Team F2 +3:46,2
24 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Škoda Fabia R5 Belga Juniors 4WD/Junior +3:53,3
25 David Vaculík Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 RR Team 4WD/Junior +3:59,7
26 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +4:24,6
27 Jaroslav Kovařík Chulykanov - Ivaschenko Peugeot 106 Maxi AMK Rudý Říjen F2 +4:25,2
28 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Golf GTi Belga Juniors 4WD/Junior +4:31,1
29 Dominik Zapletal Zapletal - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior +4:57,4
30 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Punto JTD Playboy Red Racing F2/Lady +5:00,9
31 Petr Podvala Pedro - Baldaccini Ford Fiesta RS WRC Pedro Racing Team 4WD/Junior +5:01,3
32 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +5:06,8
33 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 Carrera RSR Belga Team Historic +5:11,4
34 Michal Odstrčil Stohl - Müller Škoda Octavia Kit Car Barum Team F2 +5:23,5
35 Martin Ondrašík Kopáček - Rendlová Ford Fiesta RS WRC PMJ Racing 4WD/Junior +5:29,1
36 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Citroën Xsara WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +5:44,3
37 Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Mitsubishi Lancer Evo IV Zumar RC Team Řetechov Historic +6:01,6
38 Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Škoda Felicia Kit Car Viking Speed Racing F2 +6:20,8
39 Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Escort RS Cosworth Barum Team Historic +6:31,8
40 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Ford Escort RS 1800 Viking Speed Racing Historic +6:42,3
41 Eliška Schwábová Schwábová - Schwáb Subaru Impreza WRC Schwáb Racing 4WD/Junior/Lady +7:10,0
42 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD +7:33,3
43 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Seat Cordoba WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +7:39,7
44 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +8:34,3
45 Martin Karlík Karlík - Karlíková Mini JCW WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +9:12,7
46 Jiří Podvala Wilson - Palmer Alfa Romeo 1750 GTAm J-R Rally Team Historic +9:23,9
47 Petr Hanák Joki - Lindelöf Mitsubishi Lancer Evo IV AMK Rudý Říjen Historic +11:29,9
48 Matěj Petr Paddon - Kennard Seat Cordoba WRC Barum Team Junior 4WD/Junior +12:08,8
49 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Subaru Impreza WRX TALE RC Sport 4WD/Junior +12:37,2
50 David Zapletal Zapletal jun. - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior +29:47,9
51 Zuzana Hubáčková Hubáčková - Hubáček Subaru Impreza WRC Zumar RC Team Řetechov 4WD/Lady +29:56,1
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Kajetanowicz (Vít Kutal) 5
startovní listina Večerka (Šimon Večerka) 2



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  Škoda
2  Vest Rally Team 2  VW
3  Doktor Racing 3  Ford
4  Monster Energy Team 4  Toyota
5  ASport Rally Team 5  Peugeot
6  Playboy Red Racing 6  Hyundai
7  Seki Motorsport 7  Porsche
8  Čamlíkov RallySport Zlín 8  Fiat





"TARTANOVOU RALLY OVLÁDL KAJTO"

Závěrečný díl Next RC Rally Championship 2018 obstarala soutěž s názvem YU Reli 1000 Okuka.

6. ročník této asfaltové rally tentokrát nehostilo klasické dopravní hřiště v Malenovicích, které prochází velkou rekonstrukcí, a tak se hlavní pořadatel Ondra Dočkal musel poohlédnout po náhradní lokalitě. Výběr nového prostoru, jenž by splňoval určité parametry, nebyl vůbec snadný. Nakonec padla volba na prostorný sportovní areál u základní školy na Kvítkové ve Zlíně. Ten poskytl velmi zajímavé tratě se střídajícím se povrchem, který tvořil z velké části tartan, závodilo se však taky na zámkové dlažbě a na asfaltu. Velkým otazníkem v neotestované destinaci byla přilnavost pneumatik a také délka jednotlivých měřených úseků. Hodně jezdců zkoušelo různé gumy, ovšem na obávaném tartanu až překvapivě dobře držely prakticky všechny druhy pneu.

V sobotu 6. října panovalo ve Zlíně příjemné "babí léto", a tak se všech 51 soutěžících mohlo s vervou pustit do posledních bojů sezóny na celkem sedmi rychlostních zkouškách. Z letošních pravidelněji jezdících předních posádek nechyběl na startu v podstatě nikdo, zamrzela snad jen absence Tänaka, nebo nemocného Grzyba. K vidění bylo tentokrát i pár nových karosérií a asi největší atrakcí pak byla zbrusu nová Toyota Yaris WRC Brane Küzmiče v barvách stáje Doktor Racing. Již jistý letošní šampión Sepp Wiegand pojal soutěž spíš jako zábavu, a tak se na čele výsledkových listin výjimečně nevyskytoval. Nejlépe začal favorizovaný Kajetan Kajetanowicz s tradiční Fabií R5 týmu Monster, stejný vůz sedlal i mladý Šimon Večerka z Vest Rally Teamu, jenž se do senzačního vedení dostal po RZ 2. "Kajto" totiž trefil cíl a obdržel tak 10 sekund ke svému času, jenomže nebyl zdaleka jediným. Byl udělen až nezvykle vysoký počet penalizací za dotyk cílové brány a nová časoměřička musela sázet jednu "desítku" za druhou. "Pentli" se nevyhnuli ani jezdci ze špičky, když krom zmíněného Kajetana ji na svém kontě měli taky Basso, Wiegand, nebo třeba Küzmič či Holínek. A v průběhu závodu i spousta dalších. Akorát Šimon Večerka se tomuto excesu zatím úspěšně vyhýbal a držel těsné vedení i po třetí erzetě. V té čtvrté, nejdelší, však i tento superrychlý junior stejným způsobem chyboval a "kolegiálně" doplnil své soupeře. Šimon tak byl nucen opustit první příčku, na níž se znovu zabydlel Polák Kajetanowicz. Sesazený "Véča" však i nadále předváděl velmi kvalitní jízdu a zůstával na stříbrném postu, za mladým talentem se držel nestor Gil Panizzi, který se cílové "pentli" zkušeně vyhýbal, na něj však zle dotíral rychlý Ital Basso a rovněž až neuvěřitelně jedoucí juniorka Molly Taylor. Rozdíly v součtech časů byly stále velice malé a slibovaly pěkné souboje až do konce. No a k těm taky docházelo, což s povděkem kvitovali i četní fanoušci. 
Rozzávoděný junior Večerka se sice i nadále velice snažil, na protřelejšího "Kajta" to ale nestačilo. A tak se polská hvězda opět předvedla ve své plné blýskavosti a po zásluze si domů odvážela prvenství. Bylo to letos již jeho třetí a díky tomu se pak jméno Kajetanowicz vyskytuje na druhém místě v celkové klasifikaci šampionátu. A právě o pozicích vicemistrů nebylo před tímto závodem jednoznačně rozhodnuto, proto se všichni zainteresovaní srdnatě "mlátili" o pódiové umístění. Na Yugo stříbrný Šimon Večerka zde zaznamenal životní výsledek a díky tomuto parádnímu výkonu se posunul na pátý "flek" tabulky, zároveň se mu podařilo vyhrát v rámci Junior Trophy. Na bronz byli ke konci soutěže dva aspiranti, Basso a Panizzi, nakonec byl tím šťastnějším v cíli "Žándominiko" Basso, kterému třetí příčka náleží i v konečném účtování mistrovství. Panem "bramborou" se jak v závodě, tak v klasifikaci za tento rok stal francouzský "vlasman" Panizzi, jehož mohlo těšit vesměs jen další vítězství své stáje Red Bull v hodnocení Team Trophy. Jen kousíček za "taťkou" dojela do cíle australská rychlice Molly Taylor s Peugeotem, což je pro tuto mladou jezdkyni excelentní výsledek zavádějící senzací. Jde vidět, že se Molly rychle zotavila z předchozích potíží po zranění a jak jí fungovaly všechny končetiny, byl pro mnoho soupeřů problém tuhle mladou "ďáblici" stíhat. Šestým mužem "Jugošky" se po posunu na poslední zkoušce stal Míša Holínek, pilotující krásnou "Fiónu" R5, jistý mistr Historiků si tak vcelku úspěšně vyzkoušel hlavní kategorii. Se sedmou pozicí se musel smířit Brit Chris Ingram s Hyundaiem, jenž do poslední chvíle bojoval právě s "Holasem". Na příčce osmé dojel nový letošní "majster" Sepp Wiegand užívající si závod i titul. Až po poslední erzetě se na devátý post posunul "Jarisman" Brane Küzmič, jenž i přes vysokou frekvenci kmitů svých červených podkolenek cosi nemohl nalézt optimální tempo, patrně se projevila neotestovanost nové karosérie. Jugoslávec neměl příliš šťastný den, když se následně dozvěděl i o pádu o jednu pozici níže v klasifikaci na úkor mladého Večerky.
Předepsané pneu pro Historic Trophy na zpevněném podkladu fungovaly a tak se po vynikajícím výkonu na poslední desáté bodované místo prosadil vítěz "Háček" Alex Bengué. Závěrečný podnik sezóny úspěšně dokončilo všech 51 soutěžících.

Junior Trophy
Mládí vpřed! Tak se dá charakterizovat tato sledovaná kategorie určená pro kluky a holky do 15. let věku. Těch bylo na startu celkem 18 a Junior Trophy tvořilo jedno z mála hodnocení, kde ještě nebylo rozhodnuto o mistrovském titulu. Na ten mohli dosáhnout už jen dvě rychlé stálice, a to Šimon Večerka nebo loňská mistryně Moly Taylor. Obě tyto juniorské hvězdy zajeli na maximum možného a šlo tak vidět, že jim nechybí pořádná dávka soutěživosti. Po vydařeném závodě se z vítězství i titulu nakonec radoval Šimon Večerka přebírající od "Taylorky" pomyslný trůn krále juniorů. Molly tedy skončila těsně druhá a nutno dodat, že obě mladé akvizice tady vybojovali fantastické výsledky v absolutním pořadí. Všechny klobouky dolů před jejich současnými výkony! O bronz v klasifikaci se taky bojovalo, ale více navrch v tomto ohledu měl letos skvělý Dan Nedbal. Ten potvrdil své vzrůstající renomé a po zisku bodů za třetí "flek" na této rally se mohl ze stejného umístění radovat i v konečném pořadí mladých. V podstatě mu stačilo "jen" porazit rovněž velmi nadějného Alexe Lukyanuka, což se Danovi zdařilo, když zapálený mladý Rus dojel jako čtvrtý. Na YU Reli ale významně zazářila ještě jedna mladá naděje. Tou byl David Vaculík, jenž se v letos v šampionátu objevil poprvé. A jako blesk z čistého nebe. David se zde držel na třetím místě v juniorech a dokonce atakoval první desítku absolutně. Tím zaskočil mnoho soupeřů, na poslední vložce se však bohužel v pořadí dost propadl, když jej potrápilo zavěšení nádherně zbarvené Fábie R5. I tak z toho bylo dobré páté místo. Za tímto talentovaným závodníkem byl v cíli Pája Maštalíř, který taky podal nesporně pěkný výkon. Sedmým z řad juniorů byl stále rychlejší Švéd Emil Bergkvist, za nímž dojel Dominik Zapletal. Dominikovi se rally povedla, když za sebou na poslední zkoušce nechal Fiestu letos výborného Itala Pedra. Poslední bod do tabulky si připsal nekompromisně jedoucí Véna Kopáček, jenž opět ovládl hodnocení Junior Academy pro kluky ve věku do 8. roků. Při neúčasti Lappiho se v této oficiálně nevypsané kategorii umístil jako druhý "Barumák" Paddon, před těmi úplně nejmladšími - Eričkem Ticháčkem a Davídkem Zapletalem.

Historic Trophy
Loňský "Jugoslávský výbuch" v počtu startujících této oblíbené kategorie se tento rok nekonal, na startu se sešlo "pouhých" 11 závodníků se svými krásnými skvosty s nádechem té pravé rally historie. Absentoval jistý šampión Michal Holínek jedoucí v hlavním poli, soutěže se neúčastnil ani jeho kolega David Kubeš, chyběli i Ari Vatanen nebo Dan Peťovský, a tak byla na stupně vítězů více pootevřená "vrátka", než obvykle. Jasným favoritem se za těchto okolností stal Francouz Bengué, který nakonec vyhrál, ale nebylo to nijak jednoznačné, jak by se mohlo zdát. Velice rychle se tady totiž prezentoval jediný "Asporťák" Giuseppe Volta, jenž do čtvrté erzety vedl a vicemistr Alex Bengué měl se svojí Toyotou co dělat, aby svého soupeře dostal za záda. Volta tak dojel druhý, ale i tak nemusel vůbec smutnit, jedná se totiž o zopakování nejlepšího výsledku kariéry a navíc se mu podařilo posunout na "bednu" v šampionátu Historiků. RZ 4 z velké části rozhodla i o posledním volném místě na stupních vítězů "Okuky". Dlouho se na této prestižní příčce držel nestárnoucí Matador Gibo Fagaso, pak ale přišel záludný nekontrolovaný pád soutěžícího, což mělo za následek krom nepěkně odřené ruky taky prohraný souboj se Sivíkem. Pepa jel totiž konstantně dobře a bez výraznějších chyb a jeho snažení mu přineslo druhou letošní "bednu". Za čtvrtým "Fagim" byl v cíli neméně zkušený Freddy Loix představující se s novým Mitsubishi šesté evoluce. Za Belgičanem skončil týmový a národnostní kolega Robert Droogmans s atraktivní Carrerou, což je pro tohoto srdcaře nejlepší výsledek roku. Vynikající je také sedmé místo pro Martina Hubáčka, jehož novým nářadím byl Lancer Evo IV. Zatím ne moc zkušený závodník z Řetechova si z YU Reli odvážel i skalpy dvou velice kvalitních jezdců - Valentina Rossiho a Ralfse Sirmacise. Oba adepti na čelní příčky doplatili na technické peripetie po haváriích v úvodní rychlostní zkoušce a nabrané ztráty po přidělených časech už nemohli moc dohnat. První letošní bodík si vyjel konečně bez technických problémů závodící Malcolm Wilson s nádhernou Alfou. Do desítky se nakonec nevešel zdatný švédský bojovník Harry Joki s Mitsubishi stáje AMK Rudý Říjen.

F2 Trophy
Dvoukolky nyní předčily všechna očekávání a s vidinou případného volného místečka na konečné "bedně" vyrazilo do závodu hned 8 zástupců této kategorie vozů s jednou poháněnou nápravou, což je letošním rekordem. Nejvyšší ambice na zisk titulu měl Václav Blahna. V podstatě mu stačilo jen slušně dojet, což se povedlo a druhé místo mu bohatě zajistilo zisk zlaté trofeje. Na soutěži po druhé za sebou triumfoval "pan plíseň" Sarrazin s dobře připraveným Porsche, čímž nekompromisně rozkvízoval hádanku, kdo že bude bronzovým "předohrabem" roku. Za touto nesporně rychlou dvojicí závodníků dojel Michal Cibulka. Tomu se podařilo zopakovat skvělý výsledek z úvodu roku a dokázal, že i v konkurenci se s ním musí počítat. Za týmovým "spolubojovníkem" skončil Venca Arazim, jenž za jistých okolností živil teoretické naděje na titul, ale ono to zase ani letos nevyšlo. O další příčky v závodě se tvrdě bojovalo a několikrát došlo i na změny v pořadí. Pátým jezdcem dvoukolek se stal "ruský Říjen" Viacheslav Chulykanov, objevující se po delší pauze, na místě šestém dojela anglická "Playboyka" Louise Cook, která tak trochu pomýšlela na konečné pódium. Tam chtěl zamířit taky v cíli sedmý Manfred Stohl, jehož tu však zpomalovaly problémy s elektronikou "kitové Octávky", technickou potíž měl taktéž osmý v F2 Mike Pattison, pilotující rodinnou "Feldu".

Lady Trophy
Na startu soutěže se sešlo 7 zástupkyň něžného pohlaví. Vévodkyně dam Molly Taylor, soustředící se vesměs jen na juniory a možná trochu i na absolutní "zářez", mezi děvčaty opět jasně vládla a po třetí v kariéře je ověnčená zaslouženým titulem. Stříbro v závodě a taky v konečném hodnocení vybojovala její týmová kolegyňka Louise Cook, závodící zde opět s dvoukolkou. Třetí pozice v celkové klasifikaci holek byla velmi otevřená a o toto prestiž nepostrádající umístění se tady utkaly dvě juniorky. Na asfaltu většinou dobrá Catie Munnings si znovu přijela pro bronz v soutěži, otázkou však zůstávalo umístění její největší sokyně Elišky Schwábové, která potřebovala dojet jen těsně za "Munningskou". Do toho se ale začala míchat Johanna Steer, která povzbuzována týmovým manažerem mohla do tohoto boje promluvit, což se jí chvíli dařilo. Jenže Eliška se, s "klídkem" sobě vlastním, nenechala "vycukat" a v pohodě si dojela pro čtvrté místo v soutěži. Tím si tak tato nadaná závodnice zajistila bronz v šampionátu. Pátou příčku si tedy vyjela Němka Steer, před malou ale však dravou Karolínkou Kalíkovou, zcela poprvé startující Zuzka Hubáčková po velkém boji pořadí uzavírala.

Zajímavosti:

- po velmi dlouhé době se na celkové "bedně" objevil junior

- na soutěži bylo nejvíce startujících v F2 Trophy za letošní sezónu

- bylo uděleno celkem 24 desetisekundových penalizací za trefený cíl

- mistr šampionátu 2018 Sepp Wiegand nedojel v tomto roce poprvé na stupních vítězů

- padl letošní rekord v počtu zúčastněných značek v rámci jedné soutěže, kterých bylo celkem 16



 Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Ondra Dočkal):
"Velmi VELMI mě mrzí, že stavební práce na malenovickém dopravním hřišti nás donutily hledat náhradní lokalitu. S klukama, kterým moc děkuji za pomoc, jsme vynaložili hodně velké úsilí, aby to byl co nejlepší závod. I přes tu snahu nebylo vše ideální. Každá lokalita chce zkušenosti a zde jsme se učili za provozu. Ale to hřiště plné čar, které nejsou pro naši činnost ideální stejně nelze předělat. Rád bych poděkoval paní správcové za její velmi vstřícný přístup, všem klukům co pomohli v pátek tratě nachystat a všem co pomohli v sobotu s chystáním a následným úklidem. A Romanovi za ten speaker! Počasí nám vyšlo pěkně a tak doufám, že jste se aspoň trošku bavili a příště snad již na té správné - nově zrekonstruované - Yugo v Malenovicích...."


Gilles Panizzi (Josef Pekař):

"Jeli jsme co to šlo, "bedna" byla na dosah, nakonec zase "brambora", ale jsme spokojení. Tratě byly pěkné, počasí taky super, prostě parádní sobota."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"
No moje premiérová účast v hlavní kategorii nedopadla nejlépe, bohužel na první dvě erzety zvoleny špatně gumy a ještě trefený cíl. No příště to snad bude lepší, ale těší mě 2. a 4. místo v RZ. A samozřejmě, mě těší i to, že za mnou zůstal nový Yaris WRC :D. Co se mi líbilo, byly tratě, myslím, že tato lokalita byla vítanou změnou a rád bych se tu někdy svezl znovu. Jinak celkově děkuji všem organizátorům závodů za celou sezónu 2018, odvedli jste dobrou práci a jsem rád, že jsem si mohl zazávodit. Také chci poděkovat všem závodníkům za krásné boje v této sezóně a doufám, že příští rok to bude zase tak pestré, jako letos."

Sepp Wiegand (David Šintál):
"Škoda, že se nemohlo jet na tradičním místě na dopravním hřišti, na což jsem se těšil. Ale pořadatelé připravili i tak pěkný podnik. Tento závod pro mě nebyl až tak důležitý, protože titul už byl v kapse. Ze začátku jsem se do toho nějak nemohl dostat, auto moc nefungovalo a ještě si neslo pár šrámů z minulých závodů, bude to chtít zrepasovat. Veliká pochvala patří kolegovi Šimonovi Večerkovi, který ukázal že má na stupně vítězů, jen tak dál!! No a je to tam - titul je doma!! Za mě super sezóna - výborný výsledek, krásné závody, kopa zábavy. Velký DÍK pořadatelům a všem co se podílí na jakékoliv organizaci! Připravovali nám nádherné závody po celou sezónu. Ještě díky soupeřům za krásné souboje a v neposlední řadě týmu a Vestu za podporu. Tak třeba zase příští rok...."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"
Na tuto soutěž jsme připravovali pouze naši novou Toyotu. Auto, pneu (sedanky) - vše jsme nechali přesně tak, jak bylo na Fryštáku. A to byla chyba. Soutěž se nám nepovedla. Obzvláště druhá RZ stála zato. Prostě tam nebyl ten závodní mód první čtyři/pět zkoušek. Aspoň to počasí, že vyšlo nádherně. Rád bych pogratuloval Wiegandovi k výhře v Nextu za rok 2018."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"
Pořadateli poděkování za suprovní lokalitu a pěkně připravené tratě. Poslední závod sezóny jsem si užil a souboj s Radkem byl super. Pořadatelům děkuji za všechny letošní parádní závody a všem soupeřům za souboje, co jsme po celou sezónu sváděli."

Stéphane Sarrazin (Petr Sekula):
"6. YU Reli 1000 Okuka, to byla pěkně připravená soutěž a povrch mi vyhovoval. Přehledné značení a rychlé úseky dovolovaly z mého Porsche vymáčknout maximum, a to mě pomohlo i vyhrát v kategorii 2WD. Mám rád asfalty, protože auto sedí a dá se jet rychle. Na příští sezónu nemáme v plánu měnit vůz, leda by se uvolnily pravidla pro použití všech karoserií F2 (bylo by to fajn)."

Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"
Sarrazin nám stejně jako minulý závod ujel od první erzety o světelný roky, tak jsme se soustředili jen na boj s naším rivalem "šamanem" Arazimem. Abychom mohli v listopadu zvednout nad hlavu pohár za celkový první "flek" v F2, museli jsme jej v tomto závodě nutně porazit, což se nám nakonec i přes menší problémy s elektronikou povedlo. Ufffff. Jinak co se týče závodu, nám se to líbilo - pěkné tratě se střídáním povrchu, super "atmoška", luxusní počasí, prostě hezká tečka za dalším povedeným ročníkem tohoto šampionátu. Takže díky soupeřům za parádní souboje a také pořadatelskému týmu nejen za tento závod, ale za celou sezónu 2018!"

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Nová lokalita byla moc super, pořadatelé našli super náhradu. Nyní k závodu. Před Fryštákem jsem překopal trošku více auto, před "Jugoškou" lehce doladil. Změny si již začaly sedat, po jízdní stránce bylo auto super a určitě posun. Aby to ale nebylo jen tak, hned na začátku pozlobil regulátor. Naštěstí v průběhu dne pak již vše fungovalo v pořádku. Celý závod mě velmi bavily těsné souboje s Fagasem. Štěstí se nakonec usmálo na mě a pomyslná ručička vah se překlopila na moji stranu. A tak v cíli jsem slavil pro mě nečekané druhé stupně v sezóně. Prostě paráda, díky!! K dokonalosti už jen chybělo, aby se podařily i body do týmů, nebyly daleko, škoda. Závěrem hlavně velké díky pořadatelům. Opět nezklamali a připravili skvělé tratě, super organizace."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"
Před startem jsem měl obavu z tartanového povrchu RZ, ale na Sedankách to drželo pěkně. Svedli jsme vteřinový souboj s Aldou Sivíkem Ticháčkem, kde jsme měli do čtvrté vložky o facku navrch. Prokletí letošního roku ovšem znovu úřadovalo. Ustlal jsem si na betonu a jak jsem byl rozhozený ještě jsem trefil cíl, vymalováno, šlus po boji. Na tu letošní hrůzu to nakonec dobře dopadlo, když jsme se protlačili v konečné klasifikaci sezóny do top 5 Historiků. Náhradní lokalita hezká, prostorná, ale já se už těším na příští rok, kdy zrekonstruovaný areál dopravního hřiště v Malenovicích nabídne podmínky k uspořádání nádherné rally."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Náhradní lokalita se nám docela zamlouvala. Velká rozlehlá plocha sice skýtala hafo prostoru, ale bohužel staré dobré dopravní hřiště to v žádném případě nenahradilo! ŠKODA!!!! Barevnost hřiště nám v prvních průjezdech dělala velké problémy. Ale to se nedá nic dělat, podmínky jsme měli všichni stejné. Tratě byly solidní, střídání povrchů se nám zamlouvalo. Počasí se také povedlo - takže už jenom zajet solidní časy. A to se nám tradičně zkraje moc nedařilo. Až po 2 - 3 erzetě jsme se začali pomalu rozdýchávat k lepšímu výsledku, ale to už bylo pozdě. Nakonec naše umístění odpovídalo našemu výkonu. Technika fungovala na jedničku, takže celkově u nás dobrý. Soutěž byla perfektně organizačně zvládnutá - velká pochvala."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Do nové rally jsme vyrazili s novým vozem. Jelikož naše Toyota byla po devastaci na předešlé soutěži ve Fryštáku dále nepoužitelná, narychlo jsme hledali rozumnou náhradu. Sehnat nějakou atraktivní karosérii pro Historiky není v současnosti snadné, ale nakonec se to přeci jen podařilo. Děkujeme tak vývojovému a lisovacímu centru "Körperarbeit Produktoin Mittelpunkt GmbH, Lužkovice-Austria" za rychlou dodávku Mitsubishi. Nevěděli jsme dopředu, jak se dokážeme adaptovat na novou kastli, nebylo totiž moc času na nějaké testování. Hned zkraje soutěže nám to auto kupodivu dobře sedlo a s "Micinou Evo 6" jsme se rychle skamarádili. V této neznámé lokaci to nakonec bylo pěkné poježdění, širší otevřené tratě nám vyhovovaly a my se jízdou bavili. Vcelku nás překvapilo, jak ten měkký "tartánek" pěkně drží. Výsledek je nejlepší v sezóně, takže za nás obrovská spokojenost. Zároveň díky Ondrisovi za kvalitní organizaci a hlavně za to, že našel rozumnou náhradu za "dopravák", nám se tady líbilo."

Louise Cook (Míša Valentová):
"Nám tahle soutěž moc nesedla, nebyla jsem si na tartanu tak jistá, a to se negativně projevilo na časech. Chtěli jsme se ve dvoukolkách pohybovat výš, bohužel to nešlo, dělala jsem příliš mnoho chyb. Ale máme stříbro v holkách, čehož si moc cením, protože soupeřky stále zrychlují a zlepšují se! Poděkování pořadateli za přípravu soutěže, i když měl určitě velké problémy s náhradou zaběhlé lokality v Malenovicích, ale povedlo se - bylo to fajn."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Soutěž byla celkově výborně nachystaná, stavitelé tratí si jistě mákli. Bylo to vesměs otevřenější, takže rychlé, a to nás svádělo k svižnější jízdě. Díky tomu jsme dělali v zatáčkách zbytečně velké oblůky, ale bavilo nás to a užívali jsme si. Nastavení našeho Porsche nebylo moc ideální a při dobrém gripu pneumatik jsme byli co chvíla na boudě. Přesto se nám výsledkově jakž takž dařilo, jenom na poslední erzetě přišla závada v podobě vypadnutého uchycení od řízení předního kola, ale jaksi jsme to dovlekli do cíle. I přes ztrátu na konci se nám podařilo udržet šesté místo v Historicích, což je paráda! Sice měli někteří přední jezdci z kategorie problémy a skončili vzadu, ale na to se historie ptát nebude. Jediná kaňka na jinak moc pěkných tratích bylo to hřiště, pro nás barvoslepé ta změť čar nebyla vůbec dobrá."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"No letošní "Yugoška" se nám vůbec nepovedla, ve druhé RZ nám začala stávkovat elektronika a auto bylo neovladatelné, následně trefený cíl to završil, prostě vše na hovno. Lokalita je dělaná pro okruháře, a to my nejsme, Malenovice jsou úplně někde jinde, tak doufám, že to bylo poprvé a naposledy."

Václav Kopáček (Martin Ondrašík):
"Od první erzety jsme do toho šli na plný pecky. Padlo tam pár pěkných časů, takže se nám podařilo urvat i jeden bodík v juniorech. Celkově jsme v sezóně vyválčili stříbro v Akademce a jedenáctý "flek" v Juniorech, takže velká spokojenost. Děkuji moc pořadatelům za pěkné závody a krásné ceny."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"Dobře připravená soutěž, tratě poměrně dlouhé a na netradičním povrchu. Dobrá příležitost si vyzkoušet zase něco jiného. Technika tentokrát nezlobila, počasí skvělé, svezení velmi příjemné. Je docela škoda, že už se tu v budoucnu zřejmě nepojede. Konec konců jsme tu získali v poslední letošní soutěži první letošní bod, tak si není rozhodně na co stěžovat. Pořadatelům díky za celý letošní ročník."
 

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Jsme spokojeni!!! V týmech jsme na "bedně", a to se na začátku roku zdálo jako hodně vzdálený cíl. Nakonec se to povedlo a já děkuji všem klukům za příkladnou reprezentaci. Vzrůst našeho benjamínka je překvapením pro všechny okolo - pro nás v garážích nikoliv. K nám chodí kluci s potenciálem vítězů!"

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Na bodový zisk z "Jugošky" jsme při neúčasti našeho nemocného polského "expresu" nepomýšleli. Nicméně dva zbylí zkušení harcovníci se nepohybovali daleko od bodované patnáctky. Jejich vzájemný bratrovražedný souboj nakonec ovládl Španěl, i přes krkolomný pád v RZ 4."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN):
"Na letošní YU jsme se sešli v plné sestavě a přibyl k nám i Lukovský modelář Chuliganov. Ten zajel slušný výsledek v podobě 27. místa celkově a pátého v F2, další dvoukolkář byl Manfréd, kterému zase stávkovalo auto a bylo z toho sedmé místo ve třídě. Nejvíc nás zajímal souboj Kačky s Eliškou o "bednu" v holkách, kde by Kačce mohla pomoct i Johanka. Ale po trefeném cíli přišlo velké zklamání a naše holky berou až 4. a 5. místo v Lady, snad jim to vyjde příští rok. Paddonek dojel druhý v těch nejmenších a celkově byl čtvrtý, když ho předjel a na krásném 3. místě skončil naše budoucí posila Erik, k čemuž mu moc gratulujeme. Dalším, kdo stanul na "bedně" byl Jožka Sivíků, což nás velice potěšilo a velká gratulace i jemu. Zato moc se nedařilo Valimu, který měl zase technické problémy a s přiděleným časem to stačilo jen na 39. místo celkově a osmé v Historicích. Dobrý výsledek zajel i Pepík Peták. který byl 21. celkově a vyhnuly se mu i technické problémy, tak může být spokojený. Zato Joki takový pocit asi mít nebude, moc se mu nedařilo a byl z toho jeden urvaný bodík v kategorii, tak snad příště."  

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"Do tohoto neznámého závodu jsme se vydali plni očekávání. Bylo zde pár otevřených soubojů, v nichž byli i naši. Asi nejvíc jsme sledovali našeho mladíka Alexe Lukyanuka, který mohl dosáhnout na prestižní bronz v Junior Trophy. Bohužel to o kousek nevyšlo, soupeř Dan Nedbal byl letos nad jeho síly, ale i tak musím Alexe pochválit, protože na zpevněném povrchu to byl od něj tentokrát moc pěkný výkon. Jeho kolega z juniorského týmu Emil Bergkvist rovněž nezklamal a po vydařené sezóně si dojel pro celkové páté místo mezi juniory, což je v dané konkurenci výborné. Jakoby hlavní tým "starších" se na této soutěži objevil jen ve dvou. Jediná naděje na navýšení týmových bodů Ari Vatanen nemohl na poslední chvíli z osobních důvodů nastoupit, což je velká škoda. Ostatní dva "bardi" tady zajeli ovšem dost dobře. Oba Belgičani se blýskli svými dosud nejlepšími výsledky v tomto roce v kategorii. Robert Droogmans dojel šestý, a to i po problémech na závěrečné zkoušce. Matador Freddy Loix, jenž na poslední chvíli sehnal novou Carismu z Rakouska, soutěž dokončil na výborném pátém "fleku" v Historic Trophy. Na závěr musím poděkovat všem závodníkům, kteří nás letos se ctí reprezentovali. A nejvíc to platí pro náš tým mladíků, tedy Belga Juniors, ti dva kluci se v průběhu roku náramně zlepšili a jsou velkou perspektivou do blízké budoucnosti. Náš tým je se sezónou spokojený. A ještě jedna věc. Hodně jsme sledovali taky těsný souboj o třetí místo v šampionátu děvčat, kde jsme fandili Elišce Schwábové, a ta podle našeho očekávání nezklamala. No a my už nyní prozradíme, že jsme strašně nadšení, protože u nás v týmu můžeme uvítat tuhle nadějnou mladou závodnici."



                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC