Výsledky
XXI. Forest Frog Rally 2019

 Absolutní pořadí  Fryšták 8.6. 2019, startujících - 47 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD 26:05,3
2 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +0:41,4
3 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Toyota Yaris WRC TB Racing 4WD/Junior +0:44,0
4 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +0:50,3
5 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Toyota Yaris WRC Doktor Racing 4WD +0:50,4
6 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +0:57,1
7 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +1:00,1
8 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Degandt Subaru Impreza WRC Doktor Racing 4WD +1:12,8
9 Karel Bajza Tänak - Järveoja Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +1:27,2
10 Marián Dalajka Dalajka - Kadlečík Ford Fiesta RS WRC Rockstar Energy Team 4WD +1:27,4
11 Michal Holínek Holínek - Holínek Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +1:48,6
12 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +1:53,6
13 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +2:12,6
14 Dan Nedbal Nedbal - Matějný Mitsubishi Lancer Evo IX Furt Bokem! 4WD +2:49,4
15 Martin Hanák Peták - Benešová Subaru Impreza WRC AMK Rudý Říjen 4WD +2:51,5
16 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Ford Fiesta RS WRC TB Racing 4WD +3:40,1
17 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 +4:02,3
18 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Škoda Fabia R5 Belga Juniors 4WD/Junior +4:41,1
19 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +4:45,5
20 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Toyota Yaris WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +5:12,6
21 Ondřej Kalík Csaba - Zsolt Peugeot 106 Maxi DX Racing F2/Junior +5:38,3
22 Jana Fendrychová Stratieva - Nyirfás Škoda Fabia S2000 PMJ Racing 4WD/Lady +5:51,6
23 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Punto JTD Playboy Red Racing F2/Lady +5:51,7
24 Ivo Šimeček Pattison - Watts Peugeot 208 T16 Viking Speed Racing 4WD +6:04,5
25 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +6:08,8
26 Richard Vávra Yates - Edmondson Mitsubishi Lancer Evo X DX Racing 4WD/Junior +6:24,6
27 Jaroslav Kovařík Chulykanov - Ivaschenko Peugeot 106 Maxi AMK Rudý Říjen F2 +6:53,8
28 Eliška Schwábová Falcón - Gonzáles Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +7:15,8
29 Petr Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Carisma GT Evo VI Belga Team Historic +7:49,6
30 Michaela Sedláčková Munnings - Evans VW Polo GTi R5 Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +8:12,9
31 Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Ford Sierra RS Cosworth Zumar RC Team Řetechov Historic +8:40,1
32 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +8:57,3
33 Jakub Janalík Janalík - Camilli Mitsubishi Lancer Evo VII Furt Bokem! 4WD +9:39,8
34 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2 +10:01,0
35 Marek Kalina Tlusťák - Pavlík Lancia Delta S4 Black Horse Racing Historic +10:08,0
36 Michal Odstrčil Stohl - Müller Opel Kadett B Coupé Barum Team Historic +11:02,6
37 Matěj Kalík Kalík - Kalík Peugeot 106 Maxi DX Junior F2/Junior +11:18,8
38 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW M3 JPL Racing Historic +11:30,6
39 Milan Kadlečík Kadlečík - Kresta Subaru Impreza WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +11:36,1
40 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD +12:22,2
41 Matěj Petr Paddon - Kennard Subaru Impreza WRC AMK Rudý Říjen Junior 4WD/Junior +13:40,0
42 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Ford Escort WRC Viking Speed Racing 4WD/Lady +14:37,5
43 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Hyundai i20 WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +15:13,8
44 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Subaru Impreza WRX Barum Team Junior 4WD/Junior +16:36,1
45 Lukáš Kovář Kovář - Kovář Mitsubishi Lancer Evo X Autoprochor Racing 4WD/Junior +44:04,5
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Michal Cibulka Cibulka - Pochylá Lancia Delta HF Integrale Belga Team Historic neklasifikován
x Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Peugeot 206 WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady elektronika

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Basso (Lukáš Zámečník) 6
startovní listina Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) 1
Taylor (Martina Pekařová) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Doktor Racing 1  Toyota
2  Red Bull 2  Peugeot
3  TB Racing 3  Citroën
4  Playboy Red Racing 4  Mini
5  Marlboro Dealer Racing 5  VW
6  ASport Rally Team 6  Subaru
7  Rockstar Energy Team 7  Lancia
8  Čamlíkov RallySport Zlín 8  Škoda






"ŽABA RÁDA VLHKO"


Next RC Rally Championship sezóny 2019 s pořadovým číslem tři obstarala dnes již legendární Forest Frog Rally, konající se v krásné lokaci přezdívané "na Žabě" v obci Fryšták. Zdejší rovinaté a veskrze rychlé šotolinové tratě spojené s bezchybnou organizací a dobrým zázemím vždy lákají velký počet účastníků, i když na současné poměry by se možná dalo říci, že 47 startujících je na Forestu málo. Nejedná se ale o žádný podprůměrný počet, své totiž vykonalo velké množství odhlášených. Ti se připravili o 8 krásných rychlostních zkoušek, jež všem ostatním soutěžícím poskytly kvalitní, dlouhé a letos i vcelku těžké svezení. Své vykonalo hlavně počasí, kdy celý týden před závodem zkrápěly fryštácký les výživné deště, což zanechalo následky. Den před startem se už povětrnostní podmínky umoudřily, ovšem i tak dalo velkou práci pořadatelskému týmu zajistit v některých úsecích sjízdnost. Naštěstí se po velkém snažení podařilo vše přichystat a tratě 8 rychlostních zkoušek tak nepostrádaly svoji kvalitu. Samozřejmě zde deště zanechaly pár již neodstranitelných blátivých míst, které zvyšovaly celkovou náročnost, ale i tak byla celá rally, vzhledem k předchozím "jezerním úsekům", perfektně připravená. A aby to neměl pořadatel tak jednoduché, tak v průběhu samotného závodu, který po ránu opanovávalo sluníčko a teploučko, přišel nějaký "periskopický severní vítr" přinášející vodu. Naštěstí se nic dramatického nakonec nekonalo, a tak si ve vrtošivých jaro-letních podmínkách mohli všichni tento jedinečný podnik užít.

Nepřijela původně přihlášená skvadra závodníků z Vest Rally Teamu (Wiegand, Kajetanowicz, Večerka) a Monster Energy Teamu (Kopecký, Rossi), kluci totiž dali podle očekávání přednost termínově kolidující soutěži MČR, a tak byly jejich jména ve startovní listině spíše formalitou. Tím vznikla nestandardní situace, kdy jako první vyrážel na trať vůz se startovním číslem 3, který sedlala posádka Basso-Dotta. Pro italského jezdce tak byly otevřeny "vrátka" pro obhajobu zdejšího vítězství z roku 2017 a nažhavený Giandomenico rozhodně nehodlal zopakovat 21. místo z loňského Forestu. Přesto, že cítil v zádech velmi silné a po prvenství prahnoucí soupeře, obul se do toho hned od první erzety a připisoval si, byť často o píď, nejrychlejší časy. Na čele si postupně budoval menší náskok, i když ostatní nepolevovali v ataku na jeho "RedBullácký" Citroën. Klasickým příkladem byla mladice Molly Taylor, jenž po trošku "vlažném" úvodu vyhrála čtvrtý měřený úsek, což jen utvrzuje momentální excelentní formu této mladé Australanky. Ta byla po polovině soutěže na čtvrtém místě, na průběžné "bedně" před ní zeli dva rychlí jezdci Küzmič a Grzyb, když druhý "Doktor Kuzma" ztrácel na vedoucí příčku jen 12 vteřin. Basso se však nedal a dál pokračoval v nekompromisní jízdě za vítězstvím. To mu nakonec vyšlo a v cíli ho zdobil pěkný náskok 41 sekund na druhého v pořadí. Tím se stal "nejhlasitější Jugoslávec všech dob" Brane Küzmič, jenž ovšem v předposlední zkoušce docela ztratil nějaký čas kvůli "odcházející" baterce. Přesto se mu povedlo zajet životní výsledek a udržet za sebou ostatní dravce, červené podkolenky v kombinaci s dobře připraveným Peugeotem 208 T16 tak slavily další letošní úspěch, tentokráte stříbrný. Jen o "fous" za bouřlivým Branem dojel do cíle Tomáš Bílek jun., jehož často rozevlátá jízda lahodila očím přihlížejících. Mladý reprezentant TB Racingu se dostal na bronzový stupínek až v poslední erzetě, kterou dokonce vyhrál absolutně a zaznamenal tak další velký výsledek kariéry, Tom se svým Yarisem navíc letos podruhé ovládl Junior Trophy. V závěru se velkolepě bojovalo právě mezi třetím a až mezi sedmým "flekem" a rozdíly byly mnohdy opravdu nicotné. "Brambora" zbyla tentokrát na "Taylorku", která ovšem ani tak neztratila svůj lesk a znovu předvedla nesporné kvality. Za juniorkou z Playboye skončil britský "sládek" Chris Ingram, zaostávající za Molly v součtu o pouhopouhých 38 tisícin sekundy. Přesto se pro tohoto pilota jedná o dosud nejlepší umístění sezóny a vlastně i kariéry. Jako šestý byl klasifikován polský "drtič" Grzegorz Grzyb, který se svým "Miníkem" opět ukázal perfektní rychlost spojenou s dravostí, dlouho to vypadalo možná i na lepší výsledek, ale konkurence je neúprosná a neodpouští ani sebemenší chybičku a v tomto ohledu ani lehčí technický problém. Domácí "Pan Ruka" Panizzi si rovněž  brousil zuby na významnější, než sedmou, pozici v cíli, ovšem nejvíce ho asi mrzela prohra v hodnocení týmů s Doktor Racingem. Za ten "brousí" taky osmý Albert von Thurn und Taxis, nepřerušující tak svou letošní famózní šňůru, když vždy končí na bodech. Němec tím výborně podpořil své další dva spolubojovníky - Küzmiče a Ingrama - což mělo za následek senzační vítězství v Team Trophy pro "Doktory". Jízda estonského borce Otta Tänaka stačila na místo deváté, desítku bodujících uzavřel epizodně startující Marián Dalajka, jehož výsledek byl mírným "překvápkem", podobně jako třeba výkony několika dalších, například Pepy Petáka, či Tomáše Bílka st.

Junior Trophy
Soutěžících ve věku do 15. let bylo na startu celkem 16, a to včetně pěti holek. Při absenci Šimona Večerky se kandidáti na prvenství "smrskli" na Toma Bílka jun. a Molly Taylor. A toto duo si to také mezi sebou rozdávalo o cenné vteřinky až do samotného konce, kdy Tomáš Bílek jun. předstihl "Playboyku" Taylor v poslední rychlostní zkoušce a po zásluze si tak připsal maximální počet bodů. Byl to velmi krásný a vyrovnaný souboj okořeněný vyhranou erzetou v podání obou zmíněných. Strhující boje se odehrávaly taky o bronz, kdy se na této pozici vystřídali hned tři závodníci - Lappi, Maštalíř a Lukyanuk. Postupně si na své souputníky vybudoval jistý náskok Pája Maštalíř, ten byl ovšem nucen po technickém problému a následném přiděleném čase v šesté zkoušce třetí příčku vyklidit a klesnout až na konec první desítky. Situaci dokonale využil Rus Alex Lukyanuk, jenž do konce už nepřipustil žádné drama, všem ostatním ujel a po zásluze tak vybojoval bronz. O místo níže pak skončil finský zanícený bojovník Esapekka Lappi s Yarisem, na pátém "fleku" stanul s maďarský borec Csaba s předokolkou, což je pro něj fantastickým výsledkem. Jako šestý junior byl v cíli rovněž výborně jedoucí Csabův stájový kolega Rhys Yates, pro kterého je to taktéž nemalý úspěch. V pořadí následovaly dvě rychlé dívky - sedmá Emma Falcón a osmá Catie Munnings, devátý nakonec dojel Pavel Maštalíř a na bodík dosáhl i mladý dvoukolkář Matěj Kalík. Za jedenáctým "Milánkem" Kadlečíkem se umístil Hayden Paddon vítězící v kategorii Next Academy pro závodníky do 8. roků, stříbrným "Akademikem" se stal nejmladší jezdec Erik Ticháček a třetí příčku obsadil poprvé startující Lukáš Kovář. Všichni junioři a juniorky zasluhují pochvalu za zvládnutí této těžké rally.

Historic Trophy
V kategorii krásných historických vozů odstartovalo 10 jezdců, a tak byly pro všechny "zajištěny" body. Tedy, jen tu náročnou rally dokončit. Bohužel chyběli dva kvalitní piloti Blahna a Sarrazin, čímž byla v podstatě nejlepší trojice na "bedně" předem daná. Vedoucí muž průběžné tabulky Michal Holínek začal své účinkování třetím časem, poté razantně zrychloval, ale měl kolem sebe dva vyrovnané soupeře pomýšlející na jeho skalp. Jedním z nich byl Michalův týmový i značkový kolega Giuseppe Volta, který vedl až do poloviny soutěže. Poté se však musel sklonit právě před "Holasem", jenž si vydobyté první místo až do konce pohlídal. Byl to jeho třetí letošní triumf. Michal se ale stále musel mít na pozoru, protože Voltova Delta byla velice rychlá a italský jezdec tlačil do posledních metrů co to šlo. Třetím historikem se zde stal Alex Bengué, který do bojů zpočátku významně promlouval, v závěru se po drobných potížích s technikou už ale musel smířit s bronzem. S jistým odstupem si pro čtvrtou příčku dojel velezkušený pan "Slayer" Gibo Fagaso s Lancií stáje Marlboro. I na dalších místech již byly větší časové rozestupy, když pátý skončil "žíznivý" Belgičan Freddy Loix, za ním pak byl klasifikován pořád se lepšící Martin Hubáček řídící krásnou Sierru. Sedmý dokončil Tonda Tlusťák s "Esčtverkou", dále následoval různými problémy sužovaný radikální rakouský "landwirtschaftlichen Rennfahrer" Manfred Stohl představující zajímavý Opel Kadett B Coupé, na místě devátém byl hodnocen Angličan Malcolm Wilson s klasickým oranžovým "Baworákem". Michal Cibulka nebyl po sérii peripetií nakonec mezi klasifikovanými.

F2 Trophy
Pro šestici startujících dvoukolek nebyla "Žaba" tak tristní, jako většina ostatních šotolinových závodů. Jednoznačným favoritem zde byl opět Pepa Sivík, jehož Felicia v barvách Barum Teamu kličkovala mezi kolíky s očekávanou lehkostí a pomyslnou cílovou pásku tak dle očekávání protnula jako první. Velkým překvapením pak byl výkon mladého Maďara Csaby, jenž v průběhu soutěže se svou "Stošestečkou" postupně zrychloval a zaslouženě si dojel pro stříbrnou příčku. O třetí "flek" spolu od začátku tvrdě bojovali Viacheslav Chulykanov a Louise Cook, když si mezi sebou několikrát prohodili pořadí. Mladá britská závodnice však od páté vložky převzala otěže a bronz si s přehledem zajistila. Rus Chulykanov měl sice ve zmíněné RZ 5 větší ztrátu skrz nespecifikované problémy a musel se tak smířit s místem čtvrtým, to však nijak nesnižuje velmi kvalitní a soustředěný výkon "Cookovky". O pátou pozici se odehrál souboj doslova generační, když se o ni přetahovali Robert Droogmans a mladý Matěj Kalík. V závěru se z lepšího umístění radoval belgický "vousáč" se zadokolkovým Porsche, Mates totiž na konci významněji ztratil, ale i tak zanechal sympatický dojem.

Lady Trophy
Nejkrásnější kategorie měla na startu celkem 8 zástupkyň a konkurence opět slibovala zajímavé souboje mezi jednotlivými dívkami a ženami. Akorát první místo je jaksi "předplacené", a to tradičně několikanásobnou mistryní Molly Taylor, která svůj zájem soustředí spíš na absolutní pořadí a Junior Trophy. V Ladies i zde po povedeném výkonu pochopitelně vyhrála. Na stříbrné příčce se hned zkraje usadila zkušená šotolinově laděná bulharská stálice Jekatěrina Stratieva a tuhle ceněnou pozici zvládla udržet až do cíle. Nakonec však velmi těsně, protože zpočátku čtvrtá Louise Cook začala se svojí předokolkou časem významně "řádit" a k Janičce se přibližovala mílovými kroky, aby jí v cíli chyběla pouhá jedna desetinka sekundy. "Lujza" tak bere po druhé v sezóně bronz. Na čtvrtém místě skončila nadějná španělská bojovnice Emma Falcón, na níž nestačila ze zranění se zotavující Catie Munnings pilotující atraktivní VW Polo GTi R5. Na pěkné šesté příčce se velmi dlouho udržovala skvěle jedoucí mladá Švédka Charlotta Henningson, která ovšem na konci ztratila velmi mnoho času kvůli technickým potížím svého Hyundaie, a tak byla opět poražena rodinnou severskou "kolegyní" Idou "Perkele" Törnhult, jenž ještě navíc bojovala s lehčím zraněním po pádu v jedné z rychlostních zkoušek. Cíl pak nebylo souzeno spatřit Němce Steer, jejíž potíže a odstoupení měla na svědomí stávkující elektronika "dvěstěšestky".


Závěrem

21. ročník "Žabího" Forestu byl opět vydařenou záležitostí. Zápal hlavního pořadatele Pepy "Předsedy" Pekaře je neutuchající, což dokladují precizně připravené tratě, bohaté ceny a perfektní zázemí. Výbornou kulisu vytvořili i přihlížející diváci a soutěžící svými vyrovnanými souboji, když se zase jednou "děly věci". A skvělou atmosféru celé akce podtrhlo též luxusní občerstvení v podání nového a vstřícného pana hospodského, který zaslouží poděkování za ochotu a spolupráci. Díky též patří tradičním sponzorům a časoměřiči Ivanovi, jenž to tentokrát neměl vůbec lehké....

Zajímavosti:

- Basso vyhrál soutěž naposledy v září 2017 (Rajd Luzskowyczki)

- poprvé v historii RC Rally vyhrála rychlostní zkoušku dívka

- na všech soutěžích letošní sezóny se na stupních vítězů umístil někdo z kategorie Junior Trophy

- každá z prvních devíti posádek byla z jiného státu, což nebývá moc zvykem

- Forest Frog Rally se v této lokalitě jela po sedmé

- v první patnáctce bylo pestře zastoupeno 10 různých značek vozů, soutěže se zúčastnilo celkem 14 značek



 Ohlasy některých účastníků:

Hlavní pořadatel soutěže (Pepa Pekař):
"Kde začít? A je to konečně za námi, asi nejnáročnější závod na přípravu, který jsem kdy pořádal. Velké dík všem chlapům a babám co se podíleli na přípravě trati, díky letošnímu počasí to bylo velmi náročné. Dík patří také sponzorům, kteří byli letos opět štědří a každý ze soutěžících si mohl odvézt nějakou cenu. Děkuju také všem soutěžícím, že jsme během soutěže nemuseli řešit žádné protesty. Díky také novému panu hostinskému za výborný servis a vynikající speciality z udírny."

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"Trochu jsme si na "Žabě" spravili chuť do závodění. Poslední dobou to nebylo to "pravé ořechové" a chybělo to správné "zapálení". Po zjištění, že se závodů nezúčastní "Vesťáci", jsme závod pojali formou testu jízdních stylů a nalezení ztracené pohody. Vše probíhalo hladce, technika držela spolehlivě, tratě nám vyhovovaly a nakonec z toho bylo po dlouhé době první místo. Každopádně musíme pochválit Doktora a Molly, jakou si poslední dobou drží formu. Podle mě, je to pro obě posádky sezóna snů. Kolegové z týmu trochu pokulhávají za očekáváním, ale snad se Panizzi brzy úplně vyléčí a Tänak najde zpět svou formu".

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
vodem z jiného soudku (organizačního). Bohužel jsem zaznamenal několik negativních reakcí na stav tratí. Kluci vím, že nevíte, ale měli jste vidět Pepu jak jednou zdravou rukou, kterou má, kope motykou odvodňovací kanály, aby voda netekla a následně nestála na trati. Snažil se, co to šlo, pozval spoustu brigádníků a za to jak nakonec tratě vypadaly zaslouží respekt - věřte mi prosím. Je třeba poděkovat Bílkovic klukům, Bassovi, Zdeňovi Arayovi, Grzybovi, Lappimu a Fannkovi za to, že pomohli dalším pěti klukům z Nextu dostat tratě do sjízdného stavu a celé to nalajnovat. Málo kdy se sejde tak početná skupina - Pepovi ještě jednou respekt, že do toho takto šel.... Soudek závodní. V týdnu před závodem nám do stájí došel nový nástroj na seřízení vozu (doporučený naší přerovskou klikou D.R.) a jak vidno jakési ovoce to nese. Nepřikládám tomu zásadní význam, ale buchta k buchtě.... Dopředu jsem věděl, že bude po vydatných deštích trať dost mokrá a proto jsem se věnoval i zakrytování vozu. Hned od začátku se nám jelo docela slušně. Minimum chyb a dobré tempo znamenal od začátku boj o bednu. Tvrdý souboj o každou buchtu s Grzybem, Bílkem a Taylorkou pro nás prvních šest RZ vypadal velmi dobře. Ale na sedmičce nám došla šťáva a museli jsme dvakrát restartovat auto v RZ a skoro všechen vybudovaný náskok byl v prrrrr, byl pryč. Na osmičce se děly věci. Poněkud stávkovala časoměřičská technika. Ale jakmile se to vše znovu rozjelo, byl to lítý boj. Po našem dojezdu do cíle se kluci Bílkovi radovali a já jsem si myslel, že jsem ten druhý flek neudržel. Pochopitelně jsem utrousil pár vět na onu prázdnou nádrž vozu. Ale kluci mě za chvilku informovali, že se radují ze třetího místa a ne ze druhého. Takže byl na světě životní výsledek a letos druhá bedna. Paráda jak sviňa.... Na závěr bych chtěl poděkovat Jarynovi za pomoc při doplnění paliva do nádrže!"

Molly Taylor (Martina Pekařová):
"Forest opět nezklamal. I přes složité klouzavé tratě se nám podařilo poprvé vyhrát RZ. Jsme rádi, že jsme se celý závod drželi ve špičce a že jsme ho dokončili na krásném 4. místě."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Měl jsem více času na přípravu než obvykle a rozhodl jsem se trošku posunout auto. Vyměnil jsem pružiny a zvedl jsem jej. Pohrál jsem si s nastavením a po menším testu bylo vše připraveno. Do první RZ jsem nastoupil se špatnými pneumatikami a s příliš "vyhuleným" autem. Devátý čas nebyl špatný a hodně mokrá trať mě rozhodla se inspirovat týmovým kolegou k přezutí na Ripmaxy. Pravidelně jsem kontroloval šroubky a výšku auta a vše probíhalo nad očekávání. Držel jsem se kolem 5. místa a závod jsem si vyloženě užíval. V předposlední RZ jsem zajel můj úplně zatím největší úspěch a 3 sekundy za Bassem mi ukázaly, že vše je v mých rukách a dřív bylo taky v autě. Konečně 5. místo mě těší, výhra v týmech taktéž. Pořadatelům děkuji za další pěkný závod a za perfektní tratě."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Začátek závodu se nám docela povedl, jeli jsme o bednu. Bohužel po problémech s řízením našeho rally speciálu jsme byli odkázáni na boj o sedmý flek, se kterým jsme po technických problémech velmi spokojeni."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"Jak začít, tratě byli nachystané dobře, jde vidět, že se pořadatelé snažili... ale... prostě to počasí a tím pádem to co tam bylo v té jedné části, byla pro mě naprostá katastrofa. Mé slick boty na tohle opravdu nebyly a tak jsem se tam opravdu bál jet. Díky tady tomu, se mi nedařilo, tak jak bych chtěl a závod jsem si ani neužíval. Byl jsem rád, že jsem to přetrpěl do konce. Samozřejmě, že s konečným výsledkem jsem spokojen (nebo aspoň bych měl být), ale mrzí mě to vůči Radkovi, protože na začátku jel moc dobře. Já jsem pak už jel čím dál více v klidu a byl jsem smířen s 3. místem, no nakonec je všemu jinak. Děkuji za souboje a děkuji za krásnou knížku."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Závod byl ze začátku o přežití a nepolámat si nohy. Ale postupem dne se mě dařilo držet pěkné časy a bojovat o první místo s Michalem a Radkem. Opět jsme měli technický problém v prosypaném ložisku na zadní nápravě, ale nic zásadního. Největší problém bylo, že jsem se nevyvaroval chybám a tím ztrácel cenné vteřinky. Michalovi gratuluji k prvnímu místu, a Pepovi a všem co chystaly soutěž poděkování za pěkně nachystané tratě."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Na tratích to klouzalo dost slušně, měl jsem si vzít lepší obuv, to jsem podcenil. Samotné závody byly nachytány super a po deštích byly tratě ve slušném stavu. Muselo to stát dost úsilí. Před závodem jsem věřil v lepší celkové umístění, ale tentokrát jsem dělal dost chyb a měkký povrch trati také moc dvoukolce nepomáhal. Když se k tomu přidaly kvalitní výkony soupeřů, tak z toho bylo konečné 17. místo, s kterým ve finále mohu být spokojený. Závěrem se omlouvám za juniora při vyhlášení, bolístka na koleni byla prý veliká. Mrzí mě to hlavně kvůli pořadatelům, kteří pro děti dělají maximum a on nebyl schopen tu kopu krásných cen normálně převzít. Děkuji i za ceny pro mě, knížka velmi potěšila a vínko chutnalo. Byla to prostě super sobota."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Mám rád těžké podmínky, proto mě kluzký povrch na některých úsecích rychlostních zkoušek vyhovoval. S náročnějším pohybem za autem v těchto místech jsem při mých zkušenostech neměl problém. Tratě byly úchvatné, široké, krásně značené, nádherně jsme se svezli. Trojčlenná špička historiků jela famózně, na ně jsme absolutně neměli. Za náma jel s velkým odstupem Loa, a tak jsme si jen užívali jízdu bez většího tlaku plnými doušky, občas už jsem dělal kraviny. Velké díky panu Předsedovi za přípravu soutěže, kdy odvodnil po silných deštích v týdnu před závodem půlku lesa. Dřel jako zvíře a s pomocí dalších obětavců se mohlo závodit."

Louise Cook (Michaela Valentová):
"Pokračujeme v době bronzové. Jako na Vikingu máme třetí příčku v F2 i v Ladies. Tam jsme svedli krásný souboj s Janičkou Stratievou a nakonec podlehli o fous. Snažili jsme se zrychlovat, což se dařilo. S novým autem už si rozumíme, chybělo opravdu maličko, škoda. Jelo se krásně, technika fungovala perfektně, tratě mi ohromně seděly, prostě super. Poděkování pořadateli za nádherný závod."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Na "Žabu" do Fryska jsem se hodně těšil. Vždyť jsou tu báječné povrchy a krásné sklouznutí na šotolině. Myslel jsem si, že po vydatných deštích budou erzety moc blátivé. Ale opak byl pravdou. Po megasnaze pořadatele Pepína a jeho hasičského zásahu byly ve finále tratě skvělé a svezení se mi hodně líbilo. Je sice pravda, že by se našly úseky, které byly blátivější, ale to přece k rally taky patří. Je fakt, že do poslední chvíle jsem nevěděl, jestli vůbec odstartuju. Měl jsem zdravotní problémy a ty mě nedovolovaly podávat 100% výkon. K tomu se ještě přidaly problémy s obutím (mojím obutím) a ve finále ještě v páté RZ s prasklým řemínkem a jízdou s náhonem na předek. A pro velký úspěch jsem ještě dojížděl jezdce přede mnou, kterému jízda v posledních erzetách nějak nešla - z důvodu únavy!? I přes toto všechno SKVĚLÁ sobota, díky za to!!"

Freddy Loix (Petr Matulík):
"
Forest není nikdy jednoduchý závod a letos to platilo obzvlášť. Je to ale soutěž, která se nám líbí. Tratě byly letos opět parádní, i když ty části na blatě jsme museli totálně prodávat, ale za to pořadatel nemůže, Pepa udělal maximum možného. Bylo to jinak celkově pěkné, snad jen možná malinko běhavější, než vloni. Ale i tak - super svezení a hlavně dobrý výsledek. To, že budeme pátí v Historic jsme nečekali. Od začátku nám to celkem šlo a jeli jsme v pohodě svoje "tempíčko". Jak jsme zhruba v půlce rally zjistili, že v kategorii je za námi i před námi velká "díra", tak jsme to pojali spíš jako závod o "jedenáctý Ráďogast zdarma". Všichni zainteresovaní asi ví, o čem mluvím. Díky vstřícné paní hospodské a hospodskému - udělali nám to fajn, tu občerstvovačku.... V závěru nás sice v RZ předjel "Pan-Pajda-osmikorunová bota" Trelles, kterého za nás skrz jeho různé pochroumaniny zařadili, ale my už nezávodili a vlastně si to celé plnými doušky užívali. Kéž by to tak fungovalo všude, že si to jezdec užije na pohodu, povozí se a ještě je z toho dobrý výsledek."

Martin Hubáček (Martin Hubáček):
"Náš první start na "Žabě"' dopadl nad očekávání dobře a vyjeli jsme si šesté místo mezi historikama, to je velký úspěch pro naši posádku. Ale určitě neusneme na vavřínech a budeme se snažit nadále zlepšovat. Velké díky patří Zuzance, která mě dokázala povzbudit a ukrotit, když jsem začal kupit chybu za chybou. Tratě na mě byly moooooc běhavé, ale to mi vůbec neuškodí :))) Škoda, že bylo tolik bahna, jinak by závod neměl chybu. Díky pořadatelům za přípravu tratí a krásné ceny."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Špatné nastavení našeho auta nám nedovolilo bojovat o lepší umístění, a pro jistotu jsme ve druhé RZ urvali spojovačku a čtvrt erzety jsme nemohli točit, ale nakonec jsme nějak dohopsali do cíle. A v RZ 5 se nám zastavilo auto 20 cm před cílem, naštěstí to byl jen šutr v poloose, ale nějaký čas jsme tam nechali. Aby toho nebylo málo, tak jsem si ještě stačil roztrhnout kotník o kolík, takže super sobota."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"
Naší posádce se soutěž líbila a to bez ohledu na místy blátivou trať. Bylo to hezké svezení, jen jsme asi jeli moc opatrně a k tomu se přidaly tři opravy spojovačky řízení ve třech RZ. Vzhledem k meteorologickým podmínkám při stavbě trati, byla realizace soutěže od pořadatelů husarský kousek a patří jim velký dík."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Po loňském Greatu další výhra v týmech. Tentokrát o to sladší, že to znamená posun na průběžně vedoucí pozici v šampionátu. Brane provedl drobné změny v nastavení vozu a celý den bojoval o bednu. I přes problém na RZ 7 ji nakonec (o fous) udržel. Chris zajížděl velmi kvalitní časy celý den a bojoval o třetí místo. Nakonec pátý flek považujeme za velký úspěch. Kníže Albert bojoval s Panizzim o sedmý flek. Bohužel neúspěšně. Mám z kluků radost a věřím, že se nám vyhnou technické problémy i do dalších soutěží a na následujícím Greatu zopakujeme výsledek z roku 2018. Vivat Doktor boys...."

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Při neúčasti "Vesťáků" jsme přijížděli na závod jako největší favoriti. Basso nezklamal a suverénně zvítězil. Za to ti dva "Buggynáři" Panizzi s Tänakem zůstali za očekáváním a díky tomu slavně zvítězili Doktoři. Obhajoba titulu v teamech se díky jejich bídnému výkonu vzdálila. Jestli se v dalších závodech jejich výkony rapidně nezlepší, nebude jim prodloužena smlouva na další sezónu, protože mladá krev již klepe na dveře RedBullu."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Opět v plné sestavě, i když zase ne v plné síle. Náš "Gustávíňo" opět přijel na závody se zdravotním hendikepem. Kotník jako balón nevěstil nic dobrého a to se potvrdilo. "Božolééé" bojoval, ale pochroumaná noha ho příliš limitovala, a tak lesní rally jen projížděl. To náš polský dravec Grzyb jel jako z partesu a v úvodu soutěže držel dokonce druhou příčku. Potom přišly technické problémy a pád na konečnou šestou příčku, kterou bereme všemi deseti, protože nám zajistila body do Team Trophy. Nestor Fagaso si zlepšil chuť po ne příliš povedeném Vikingu a zajel solidní soutěž se slušným přídělem bodů v historicích."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN a AMK RUDÝ ŘÍJEN JUNIOR):
"Tak v první řadě musím smeknout před Pepou, protože letošní počasí mu přidalo hodně práce navíc, ale zvládl to na 1*. Náš team přijel na "Žábu" v osmi-posádkovém složení a nejlépe se dařilo "Banymu" Petákovi, který sahal po prvním bodíku pro náš bratrský team, ale nakonec mu chyběli 3 malé buchtičky, i tak je 15. místo víc jak slušné. Další slušný výsledek zajel Alda Sivík, který s přehledem ovládl svou kategorii a nedal nikomu šanci a jen si upevnil vedení v F2. Další dvoukolkář byl Jarda "Chuligán", který skončil těsně pod bednou, asi mu nedělal dobře zdejší čerstvý vzdoušek, ale i tak si odváží cenné body do celkového hodnocení. Naši dva nejmenší opanovali Akademku, když zlato bral tentokrát Paddonek a stříbro Eriček, kterému se podařilo před vstupem na bednu dát malé salto, a tak bedna byla plná slz. Naše holky se rvaly co mohly, ale ani Kačce se nepodařilo postavit na bednu, do ní však vkládáme naděje hlavně na asfaltech, kde jezdí famózně. Johanku opět pozlobila technika a cíl nespatřila, také Manny měl problém s vozem, takže jsme se rozhodli poslat jejich auta k belgickým specialistům za nehorázné množství eur, tak doufáme že další závod bude lepší."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"No zase se nesjela naše celá šestice v kompletním složení, ale aspoň poprvé odstartovali všichni tři historici z Belga Teamu. Tedy včetně nového angažmá Michala Cibulky, který se ale už od druhé erzety potýkal s nejrůznějšími problémy a patáliemi. Věříme však, že jeho chvíle ještě přijdou. Freddy Loix zajel svoji pohodu, vybojoval velmi hezké umístění ve skupině a pochvaloval si funkčnost svého Mitsubishi na těchto tratích. Podobně jako Robert Droogmans s "Poršákem" hnaným jen na zadek, ten si počínal taky velmi zkušeně, jízdou se bavil a bylo z toho skvělé páté místo v F2. Naše mladá odnož Belga Juniors měla nyní na startu jen Alexeje Lukyanuka, který opět nezklamal a přivezl velmi cenný bronz v kategorii Junior Trophy. Je to jeho druhá letošní bedna, super práce!"





                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC