Výsledky
XVIII. The Great Cross Rally 2019

 Absolutní pořadí  Zlín-Podhoří 29.6. 2019, startujících - 49 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD 19:56,5
2 David Šintál Wiegand - Šintál Ford Fiesta R5 Vest Rally Team 4WD +0:02,7
3 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +0:11,4
4 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +0:19,8
5 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Toyota Yaris WRC Doktor Racing 4WD +0:20,4
6 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +0:36,9
7 Karel Bajza Tänak - Järveoja Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +1:02,9
8 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Toyota Yaris WRC TB Racing 4WD/Junior +1:05,6
9 Michal Holínek Holínek - Holínek Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +1:05,9
10 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Mitsubishi Lancer Evo VI ASport Rally Team Historic +1:12,0
11 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +1:42,8
12 Dan Nedbal Nedbal - Matějný Mitsubishi Lancer Evo IX Furt Bokem! 4WD +2:00,0
13 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Peugeot 208 T16 Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +2:38,2
14 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg Toyota Yaris WRC Belga Juniors 4WD/Junior +2:40,0
15 Jakub Janalík Janalík - Camilli Mitsubishi Lancer Evo VII Furt Bokem! 4WD +2:45,2
16 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 +3:00,9
17 Martin Hanák Peták - Benešová Subaru Impreza WRC AMK Rudý Říjen 4WD +3:02,8
18 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Škoda Fabia R5 Belga Juniors 4WD/Junior +3:21,9
19 Kryštof Fadler Fadler - Souhrada Mitsubishi Lancer Evo X Furt Bokem! 4WD +3:32,3
20 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Toyota Yaris WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +3:40,6
21 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +3:41,9
22 Ivo Šimeček Pattison - Watts Peugeot 208 T16 Viking Speed Racing 4WD +3:55,9
23 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +3:57,6
24 Jaroslav Kovařík Chulykanov - Ivaschenko Peugeot 106 Maxi AMK Rudý Říjen F2 +3:57,9
25 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Degandt Subaru Impreza WRC Doktor Racing 4WD +4:00,7
26 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Ford Fiesta RS WRC TB Racing 4WD +4:03,2
27 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Punto JTD Playboy Red Racing F2/Lady +4:37,0
28 Eliška Schwábová Falcón - Gonzáles Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +4:39,0
29 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +4:48,4
30 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +5:11,1
31 Petr Podvala ml. Pedro - Baldaccini Ford Fiesta RS WRC Belga Juniors 4WD/Junior +5:29,6
32 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +5:29,6
33 Michaela Sedláčková Munnings - Evans VW Polo GTi R5 Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +6:17,9
34 Petr Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Carisma GT Evo VI Belga Team Historic +6:23,5
35 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Junior 4WD/Junior/Lady +6:25,9
36 Michal Odstrčil Stohl - Müller Toyota Celica GT-Four Barum Team Historic +6:41,0
37 Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Lancia Delta HF Integrale Zumar RC Team Řetechov Historic +6:45,9
38 Ondřej Kalík Csaba - Zsolt Peugeot 106 Maxi DX Racing F2/Junior +6:48,3
39 Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +6:55,1
40 Richard Vávra Yates - Edmondson Škoda Fabia R5 DX Racing 4WD/Junior +7:23,0
41 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Toyota Yaris WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +7:32,1
42 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2 +8:20,0
43 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Ford Escort WRC Viking Speed Racing 4WD/Lady +8:58,2
44 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW M3 JPL Racing Historic +9:31,0
45 Matěj Kalík Kalík - Kalík Peugeot 106 Maxi DX Junior F2/Junior +11:22,3
46 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Seat Cordoba WRC Barum Team Junior 4WD/Junior +12:16,4
47 Matěj Petr Paddon - Kennard Subaru Impreza WRC AMK Rudý Říjen Junior 4WD/Junior +13:34,3
48 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Hyundai i20 WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +14:33,6
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Martin Karlík Karlík - Karlíková Mini JCW WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior řízení

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Kopecký (Filip Kopecký) 5
startovní listina Wiegand (David Šintál) 2
Küzmič (Ondřej Dočkal) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Doktor Racing 1  Ford
2  Red Bull 2  Peugeot
3  Monster Energy Team 3  Toyota
4  Vest Rally Team 4  Citroën
5  ASport Rally Team 5  Mitsubishi
6  Playboy Red Racing 6  Škoda
7  TB Racing 7  Lancia
8  Čamlíkov RallySport Zlín  





"PŘEKVAPIVÝ VÍTĚZ"


První polovinu osmidílné sezóny Next RC Rally Championship 2019 uzavřela 18. The Great Cross Rally, konající se na konci června v dobře známé lesní destinaci na Podhoří nad tiskárnou. Vesměs rychlé tratě osmi rychlostních zkoušek nabídly soutěžícím krásné svezení, když se po vlhčích letech závodilo na zcela vysušených a prašných úsecích á la Sardinie. Vyprahlá šotolina s klasicky velkými převýšeními přilákala na start 49 posádek. Z předních jezdců zde chyběl například Polák Grzyb, znovu absentoval také vedoucí muž průběžné klasifikace Kajetanowicz, stejně tak i jeho kolega Večerka, a tak čest ambiciózního týmu Vest zachraňoval pouze Sepp Wiegand, vyrážející na trať se svou Fiestou R5 se startovním číslem 1. Úřadující šampión se na soutěži Nextu objevil letos vůbec poprvé a samozřejmě byl hned pasován do role největšího favorita na prvenství. Sekundovat mu měl vítěz minulé rally Giandomenico Basso a také plejáda mnoha dalších rychlých soutěžících.

Přesto, že erzety skýtaly hned od začátku mnoho nástrah a nepostrádaly i poměrně slušné délkové parametry, byla situace na špici až neuvěřitelně vyrovnaná. Zajímavostí jistě byl i fakt, že závodníci používali rozličné pneumatiky, ale dá se říci, že všem to drželo a klouzalo tak nějak stejně. Na úvodní trochu kratší vložce vyhrál reprezentant Monster Energy Teamu Filip Kopecký, první šestice se však vměstnala do 2,5 sekund. Poté už převzal vedení loňský vítěz Greatu Wiegand, jenž se s klidem sobě vlastním usadil na nejvyšší příčce. Za ním se pak pořadí po každé odjeté rychlostní zkoušce velice rychle měnilo. Po polovině soutěže se na druhé pozici objevil Jugoslávec Küzmič zajíždějící ve čtvrté RZ překvapivě nejlepší čas. Na třetím místě byl v té chvíli Filda Kopecký, následovali Basso a Panizzi. Ani v dalších erzetách těsné souboje nekončily a nakonec se odehrál i ten nejprestižnější, tedy o prvenství. K velkému útoku zavelel mladý dravec Kopecký, jenž po sérii nejrychlejších časů nakonec pronikl zpátky na první pozici. Tu převzal po Wiegandovi v RZ číslo 7, když se právě tato zkouška německému mistrovi moc nevydařila. Na posledním měřeném testu už Filip zvládl uhájit těsný náskok a poprvé v kariéře vyhrál závod. To by v nabité konkurenci čekal málokdo, "Kopejda" je však znám svou rychlostí a teď potvrdil všechny své nepopiratelné kvality a jistou vyzrálost. K tomuto životnímu úspěchu mu dopomohl skvěle fungující Ford Fiesta RS WRC z propojených dílen Monster/Vest vrchního ladiče "Drink-Letce" Šímy. Podobně kvalitní techniku ze stejných "garáží" sedlá i Sepp Wiegand, smiřující se tedy s těsnou porážkou a stříbrným postem. Bronzovým mužem letošního Great Crossu se stal "kraso-ženáč" Ital Basso s Citroënem v barvách Red Bullu. O "bednu" dlouho bojovali dva další jezdci, oba ze stáje Doktor Racing - Brane Küzmič a Chris Ingram, nakonec však pro ně už na stupních vítězů místečko nezbylo. Přesto podali perfektní výkony a především zajistili opětovné vítězství "Doktorů" v hodnocení Team Trophy. Brane skončil se svým Peugeotem čtvrtý, za "druhým nejhlasitějším" jezdcem startovního pole byl klasifikován jen o šest desetinek pomalejší Brit Ingram. Jejich "kolegáček" s modrou krví Albert von Thurn und Taxis měl na začátku potíže technického rázu a dojel v hloubi pole. Nezvykle měl technické problémy také nestor Gil Panizzi, jenž musel až na poslední rychlostní zkoušce opustit dobrý šestý "flek", což mělo vliv i na pořadí týmů a musela jej utěšit jen vyhraná sázka o zlatavý mok s "Loou". Na šesté místo se tak v závěru posunula bezvadně jedoucí Australanka Molly Taylor vítězící v Junior a Lady Trophy. Za mladou "Playboykou" byl v cíli estonský válečník Ott Tänak, jemuž se soutěž tentokrát vcelku povedla, jako osmý pak následoval druhý z juniorů Tomáš Bílek jun. předvádějící se svým Yarisem jako vždycky velmi agresivní jízdu. Na dalších místech se seřadili tři nejlepší jezdci Historic Trophy v pořadí Michal Holínek, Giuseppe Volta a Alex Bengué, když na posledně jmenovaného už absolutní body nevyšly.

Po polovině mistrovství vede klasifikaci mistr z roku 2017 Basso, druhý je povedenou sezónu zažívající Küzmič, třetí pak vítěz úvodních dvou podniků "Kajto". Situace je však zatím velmi otevřená a při vždy vyrovnaných soubojích se jistě dočkáme ještě nějaké té zápletky v bitvě o korunu nejrychlejšího závodníka sezóny 2019....

Junior Trophy
12 kluků a 6 dívek - taková byla v této rally sestava soutěžících ve věku do 15. let. Při opětovné neúčasti Šimona Večerky se stejně jako minule očekával souboj mezi Molly Taylor a Tomášem Bílkem jun., což se také naplnilo. Lépe začal mladý Tomáš a dlouho držel Molly v šachu, pak však přišly Tomovy větší ztráty v šesté a sedmé erzetě, čehož "Taylorka" dokonale využila a vrátila mu tak porážku z minulého závodu. Za stříbrným Tomášem Bílkem se taktéž odehrála přetahovaná o bronz. Hlavními aktéry byli dva týmoví spolubojovníci stáje Belga Juniors Alex Lukyanuk a Emil Bergkvist. Od začátku hájil třetí místo "Rebel" Lukyanuk, ovšem dvě erzety před koncem ho vystřídal právě Bergkvist. Nadějný Švéd tak podruhé letos stanul na stupních vítězů a parádní 14. příčka absolutně jen potvrzuje jeho stále vzrůstající rychlost. Rus Lukyanuk se pak musel spokojit se čtvrtou pozicí mezi juniory. Pátý dojel populární Fin "Véčko" Esapekka Lappi, jenž za sebou nechal kolegu z Red Bull Junior Páju Maštalíře. Sedmé místo v Junior Trophy patří mladé španělské "ďáblici" Emmě Falcón, jenž na zdejších tratích svoji zářivě žlutou Imprezu vodila opravdu pěkně. Osmý skončil italský bojovník Pedro s Fiestou, na devátou příčku dosáhla akční Angličanka Catie Munnings a letos první bod si po povedeném výkonu připsala mladičká Kája Kalíková. Z 18 juniorů nebylo souzeno spatřit cíl Martinu Karlíkovi, jehož "Miníka" zastavilo rozložené řízení.
V kategorii Next Academy, která je určena pro ty nejmenší závodníky do 8. roků, odstartovala pouze dvojice z Barum Team Junior. Z ní byl úspěšnější nejmladší bojovník Eriček Ticháček, který získal cenný skalp Haydena Paddona, jemuž došla v jedné RZ v Subaru "šťáva" a velkou ztrátu po přiděleném čase už nebyl schopen eliminovat.

Historic Trophy
Na startu bylo tentokrát jen 8 historických speciálů a v podstatě byla už předem daná nejrychlejší trojice. Opakoval se tak stejný výsledkový scénář, jako v posledních soutěžích. Čtvrté letošní prvenství si vydobyl Michal Holínek, neměl to však vůbec jednoduché. V průběhu rally jej totiž provázely potíže s hnací soupravou Lancie a po šesté erzetě byl nucen opustit vedoucí postavení ve prospěch týmového "ASporťáka" Volty. Ten představil nové Mitsubishi šesté evoluce a náramně mu to s ním šlo. V závěrečném měřeném úseku se však nakonec stejně byl nucen sklonit před "Holasem", a tak si Ital Volta připsal třetí letošní stříbro. Bronzový stupínek znovu vybojoval Francouz Bengué s Toyotou, která ho místy trápila v podobě problémů s hnacími řemínky. Tohle nejlepší trio dle očekávání výrazně časově odskočilo "zbytku světa". Čtvrtou příčka se stala jasnou záležitostí horkokrevného španělského matadora Giba Fagasa a jeho "Marlborácké" Delty. Pro páté místo si s přehledem dojel ostřílený Belgičan Freddy Loix s Carismou Belga Teamu, za ním se pak odehrál lehčí souboj o šestou pozici. Tu pro sebe vyválčil rakouský "velkostatkář" Manfred Stohl mocně poháněn "nově přeladěnými poníky" pod kapotou Toyoty Celica GT-Four. Sedmým historikem byl Martin Hubáček s Lancií, kterému se skvěle povedla první erzeta, poté však již nedokázal na tento mini úspěch navázat a přes veškerou snahu se mu nepodařilo dotáhnout na "Manyho", když mu v cíli scházelo jen 5 sekund. Na místě osmém bylo klasifikováno oranžové BMW M3 známého Angličana Malcolma Wilsona.

F2 Trophy
Do soutěže vyrazilo 6 v podstatě již stabilně jezdících dvoukolek, pro které nebyl Great zrovna jednoduchou záležitostí. Jasným vítězem se znovu stal Josef Sivík se žlutomodrou Felicií Kit Car, jenž zatím letos nenašel přemožitele. Na druhém místě se po počátečním malém zaváhání usadil Vyacheslav "Khuligan" Chulykanov z AMK Rudý Říjen a stříbro pak v pohodě udržel až do cíle. Dosahovanými časy mu často stíhala zkušená posádka Cook-Davis, na vášnivého Rusa ale tentokrát nestačila. Louise Cook si tak odvážela domů další bronzovou příčku. Fiat v barvách Playboy Red Racing dokázal porazit i minule skvělého juniora z Maďarska Csabu, který nyní možná zůstal malinko za očekáváním. Na místě pátém soutěž dokončilo "zebrované" Porsche v rukách Belgičana Droogmanse, disponující pohonem zadní nápravy, což nebylo v nastolených podmínkách zrovna moc ideální. Problémy s technikou srazily mladého Matěje Kalíka a jeho Peugeot z nadějně rozjetého závodu až na poslední šestou příčku.

Lady Trophy
O body do "růžové" tabulky se utkalo 8 zástupkyň něžného pohlaví. Další povinné a očekávané prvenství si domů odvážela Molly Taylor, jako vždy impozantně pilotující Peugeot 208 T16. Na ostatních pozicích však nebylo předem vůbec nic jistého. Na stříbrném postu se hned zkraje usadila Louise Cook a tohle skvělé umístění dokázala uhájit až do cíle, a to i přes to, že byla limitována pohonem jen přední nápravy. Zpočátku na ni zle dotírala talentovaná Emma Falcón, která časem na Britku trošku ztrácela, "Emmča" si ale spolehlivě dojela pro bronz. Mezi čtvrtým a šestým místem to v první polovině závodu hodně vřelo a děvčata si mezi sebou prohazovala pořadí jak v ruletě. Časem se pak výsledky stabilizovaly. Na 4. příčce skončila "Kejtý" Munnings "eRpětkovým" Polem a dá se konstatovat, že britská mladice absolvovala povedenou rally. Podobně jako pátá Karolínka Kalíková, jíž se na nezpevněném povrchu dařilo držet krok s Catie. Na šestém "fleku" soutěž dokončila Němka Johanna Steer s "Barumáckou" Toyotou Yaris. Interní švédský rodinný souboj o 7. místo mezi Charlottou Henningson a Idou Törnhult rozhodla technika, když byla nakonec úspěšnější Ida "Perkele" na úkor Charlottky, jíž jednou významně zpomalil Hyundai i20 WRC.

Závěrem
Při 18. ročníku The Great Cross Rally jsme znovu byli svědky krásných soubojů, kvalitní organizace a skvělé atmosféry. Jízdou v oblacích prachu se jistě bavili nejen posádky, ale na své si přišli i přihlížející fanoušci.  Na závěr je třeba poděkovat spolehlivému časoměřiči Ivanovi, hlavnímu pořadateli Michalu Odstrčilovi, všem co se "nebáli" pomoci při úklidu materiálu a samozřejmě i sponzorům, dodávajícím pěkné ceny.

Zajímavosti:

- historicky první vítězství Filipa Kopeckého

- v první patnáctce bylo zastoupeno 10 týmů

- po druhé v řadě vyhrál letos v Team Trophy Doktor Racing

- již po třetí byla letos udělena priorita  

- jednalo se o třetí časově nejdelší ročník v historii této rally

- soutěže se zúčastnilo celkem 15 značek vozů



 Ohlasy některých účastníků:

Filip Kopecký (Filip Kopecký):
"První erzetu jsem bral víceméně jako shakedown a nějakým způsobem se mi ji podařilo vyhrát. V průběhu závodu jsem dolaďoval nastavení auta, abych mohl dohnat časovou ztrátu, kterou jsem nabral na druhé vložce. Ve zbytku dne jsem dokázal 4x zajet nejrychlejší čas a dostat se do čela. Do poslední RZ jsem vjížděl s náskokem 3 sekund na týmového kolegu Wieganda, náskok jsem si udržel a bylo z toho parádní 1. místo. Tratím jsem neměl co vytknout, akorát toho prachu mohlo být míň."

Sepp Wiegand (David Šintál):
"Letos můj první závod v tomto šampionátu. Byl jsem potěšen vyšším počtem RZ než loni. No už od rána to neprobíhalo podle představ, už na shakedownu mi upadlo vrchní rameno, hodně jsem laboroval s pneu a hledal vůbec nějakou rychlost, ale jízda mě opravdu bavila. Začátek byl hodně těsný, postupně jsem se ale dostal do vedení, pomalu budoval náskok, ale přišla jedna extrémně katastrofická RZ, hrozně moc chyb, na konci auto i lehce zpomalilo, a v cíli jsem zjistil že jsem měl velké štěstí, protože kontakt od baterky držel už jen na drátečku. Takže jsem ztratil nějaký náskok. Filda Kopecký jel úžasně, dokázal mě přeskočit a vyhrál svůj první závod, ještě jednou gratulace, zasloužil si to. Díky pořadatelům za pěkné tratě a celkově pěkný závod. Už se těším na Brátr, kde snad dokážu zabojovat ještě více."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Z tohoto supr výsledku máme i přesto tak trochu rozporuplné pocity. Lepší výsledek - neřkuli priorita "A" - nebyl příliš daleko. Na rychlých a pekelně prašných tratích se nám perfektně závodilo od první zkoušky, která ukázala, že to bude pekelně našlapané a vyrovnané. A byla to pravda - každá menší chybka se ihned projevila. Na trojce se nám vůbec nepodařil start a dvě chyby v prvních metrech znamenaly náš propad z bedny na bramboru. Naopak vyhraná čtverka (první vyhraná RZ od Rajdu 2016) nás poslala zpět na bednu a rovnou na druhý flek. Poté hlásí Mr. Excel v servisu, kdo virtuálně vede šampionát a jaké jsou bodové rozdíly. Ano virtuálně jsme v tu chvíli vedli šampionát. Ale to si Basso nenechal líbit a zrychlil. Pak přišla pro nás nešťastná šestka, kde jsme měli někde něco vraženého a to něco zablokovalo zadní nápravu. No nechali jsme tam opravdu hodně a důkazem je pád na šestý flek. Sedmičku a osmičku jsem proto riskl a jel na své "plíseň poměry" fakt risk hranu a vyplatilo se. Skok na čtvrté místo je nakonec velmi dobré, ale jak bylo úvodem řečeno, cítili jsme se na víc.... Závěrem musíme všichni poděkovat Ivanovi, který se v pátek hodně učil a v sobotu to na bezproblémové časomíře bylo poznat. Taky poděkujme všem, co pomohli s úklidem po závodu, sponzorům za věcné dary, materiál a povolení závodu. A dodatek - fakt je nám líto Pepy Panizziho, letos mu není přáno... PS: Po shlédnutí RZ 1 LIVE na FB odmítám být nazýván hlučným, nejhlasitějším a já nevím jak ukřičeným Jugošem, bo není nikdo jiný slyšet jak FAGASO!!!"

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Celý den jsem si náramně užil a souboje s těmi nejlepšími mi udělaly radost. Na první jsem trochu zaváhal a zvolil špatné gumy, ale do druhé jsem nahodil osvědčené bloky a výsledek a radost z jízdy hned byly jinde. Začal jsem se pohybovat kolem 3 - 4. místa a říkal jsem si, že dneska by mohl padnout krásný výsledek. Do auta jsem dal před závodem nový Xray "diferák" dopředu, vzadu nechal starý letitý spec-R, možná i to mě v konci stálo výsledek, protože zadní diferenciál to nezvládl. Ale to je rally a není se čemu divit. 5. místo je pro mě úspěch, jde vidět, že jdu konečně správným směrem a toho se budu držet. Děkuju všem za perfektní den a pořadatelům za úžasné tratě. Teď už jen poléčit auto a jdeme na Brátr!"

Molly Taylor (Martina Pekařová):
"Letošní Great Cross se nám celkem vydařil. Bylo to poprvé, co jsme zde zažili suché a prašné tratě, na které si nejde stěžovat. Jsme rádi za vynikající 1. místo v Junior Trophy a za krásné 6. místo celkově."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"Tratě byly takové, na které už jsme zvyklí a tak nenastalo žádné překvapení. Vzhledem k poslednímu vývoji u nás v Historicích už začínám flákat přípravu a podle toho to taky vypadalo. Bohužel 8 RZ pro moje dvě, čtyři roky staré, baterky už není úplně ideální a když není možnost nabít, tak se to projeví. Ve čtvrté erzetě se mi proto 3x vyplo auto a aby toho nebylo málo, tak hned v té další mi praskl řemen, který je na autě už taky řadu let. I přes to jsem se držel v tempu s Radkem, který jel velmi pěkně a dost mě mrzí, že těsně před cílem to vzdal. Bojuje se až do posledního metru. Takže musím říci, že jsem utrpěl vítězství ve skupině. Jinak chválím přípravu tratě, bylo to fajn, i když jsem moc nepochopil šedý obrovský balvan na vnitřku zatáčky až za kolíkem. Proč ten kolík nebyl až za šutrem?..."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Michalovi gratulace k prvnímu místu v kategorii Historic. Závody byly super. Do čtvrté erzety jsem zajížděl dobré časy a bojovali jsme o vteřinky, ale poté nás opět zradila technika v podobě prasklého zadního řemínku. V další RZ spadl přední řemínek a v posledních dvou RZ se pořád otáčel . Ale na tu hrůzu jsem dojel celkově jedenáctý a s tímto výsledkem jsem spokojený. Už se těším na další boje v Bratřejově."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Mockrát děkuji za ceny. Vše bylo opět nachystané na jedničku. Oproti loňsku, kdy se startovalo se zpožděním kvůli dešti, bylo letos dost sucho, takové podmínky jsem zde ještě nezažil. Jsem rád, že to auto vydrželo v té spoustě prachu a bez problémů dojelo do cíle. Osobně se mi více líbila část, kdy se startovalo z vrchu."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Tratě Forestu se mi moc zamlouvaly, no a tady na Greatu to bylo ještě o píď lepší. Parádní jízda v oblacích prachu, báječná atmosféra. Špička historiků nám zase ufoukla, "Lolíííí" daleko, takže zase krásná bezstarostná rally. Letošní sezónu si náramně užívám, snad to bude pokračovat i na domácí soutěži v Bratřejově."

Louise Cook (Michaela Valentová):
"Jsem s naším výkonem spokojená. Jedeme už s novým podvozkem v některých zkouškách pěkné časy. V holkách jsme dokonce udrželi stříbro před finišující teamovou parťačkou Eliškou Falcón, která na šotolině fakt umí. Tratě zase parádní - to už je v Nextu standard. Teď už se budeme připravovat na Tour, kde si odbudeme premiéru s dvoukolou, což bude opravdu velká výzva."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Letošní Great byl traťově nejlepší, co jsme jeli. Za autem se prášilo, povrch prostě super. Náš výkon ze začátku paráda, vypadalo to na boj o bednu. Bohužel elektronika nám v poslední RZ vystavila stopku."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"
Na Greatu to letos bylo parádní svezení, v tom prachu to sice klouzalo, ale dalo se jet pořád pod plynem a to nás baví, snad jsme místy předvedli i něco pro diváky. Pátý "flek" v historicích byl tak trochu povinností, museli jsme však do toho pořád šlapat, neboť Many s "Hubasem" nebyli daleko a některými dosaženými časy nás "obletovali" jak útočné asijské sršně. Konečně jsme se posunuli v tabulce na to správné místo, ale je to tam našlapané a v druhé půlce sezóny to budou ještě velké boje."

Karolínka Kalíková (Karolína Kalíková):
"Závod byl výborný a konečně se mi podařilo dokončit na bodech v Juniorech. Tratě byly super a děkuji pořadateli i za pěkné ceny. Už se těším na Bratřejov a na přespání ve stanu...."

Martin Hubáček (Martin Hubáček):
"Great Cross pro nás nebyla vůbec povedená soutěž, udělali jsme spoustu chyb, které nám neumožnily zaútočit na lepší než sedmé místo v historikách. Bohužel se projevila absence jakéhokoli tréninku a jen nabít baterky nestačí. Uvidíme jak jsme schopni během 14 dní poladit techniku (čti ruce) na náročný Bratřejov. I za tak nepovedený závod si odvážíme velmi krásnou knihu, za což děkujeme pořadatelům, stejně tak za přípravu tratí, které byly parádní."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"
Naše posádka by měla být spokojená, protože na ni zbyly body a bohužel opravdu jenom zbyly. Soutěž byla dobře připravená, za což patří pořadatelům dík. A díky za knížku."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Sportovně přiznáváme, že R.B. byl lepší a jenom peklo smůla Panizziho v poslední RZ nám přihrála druhé vítězství v řadě do klína. Ale to je rally. Na druhou stranu výpadek Taxise nás taky pěkně načechral. Taxis měl závod blbec a bude muset věnovat velkou pozornost vozu před Brátrem. Je těch výpadků nějak moc. Brane měl na bednu, ale bramboru by měl brát. Chris bojoval a jel velmi konstantně a to je ta správná cesta. Jsme spokojeni, ale nesmíme spát na vavřínech. Vzhůru na supertěžký Brátr...."

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Basso předvedl vysoký standard, ale sám určitě chtěl skončit výš. Tänak konečně zabral a zajel pěkné 7. místo. Panizzi, když už mu funguje docela tělo a není polámaný, tak mu vystaví stop auto. Doufáme, že
letošní smůlu protrhne už na Brátru. Nic nevzdáváme a pokusíme se Doktorům cestu za titulem co nejvíce ztížit."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"Tak opět velká chvála všech třech kluků z Belga Juniors, ti mládežníci nám letos dělají opravdu velkou radost. Fantasticky zajel především Emil Bergkvist, když vybojoval tento rok už druhý bronz v Junior Trophy a byl čtrnáctý absolutně! Opravdu nad očekávání parádní výkon, škoda, že nakonec nevyšly týmové body. Vynikající "Bersvišť" získal i skalp další naší výborné posádky Lukyanuk-Arnautov. Alex byl sice možná z této porážky lehce posmutnělý, ale čtvrté místo v juniorech mu přineslo další potřebnou várku bodů do tabulky. Neztratil se ani Ital Pedro, jenž v nabité konkurenci mladíků a mladic obsadil osmý "flek". Starci z Belga Teamu - Freddy Loix a Robert Droogmans zajeli svůj očekávaný standard a oba Belgičani si připsali pěkné páté místa ve svých kategoriích. Takže u nás dobrý."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN a AMK RUDÝ ŘÍJEN JUNIOR):
"Letos se nás na Greatu sešlo 8. Nejlépe dopadli naši dva Pepíci, když lepší byl ten Sivíků a veze si celkově 16. místo a jako pokaždé letos první v F2. Petáček dojel hned za ním, takže celkově 17., což je od obou dobrá práce. Další dobrý výkon podal "Chuligánek", který bere 24. příčku a druhou ve třídě. Naši dva nejmenší se zase přetahovali o první a druhé místo v "Akademce" a tentokrát byl lepší Eriček, protože Paddonek měl malý problém s baterkou a následný příděl už nedokázal smazat, ale i tak to byl od obou super výkon. Naše holky si jely svůj horší standard, když Kačka dojela 33. a čtvrtá ve třídě, Johannka až 41. a šestá ve třídě, od obou jsme čekali trochu víc. Snad příště. No a Manfred, ten si zvykal na nové nastavení a bral šestý "flek" v historicích. Závěrem bych chtěl poděkovat "Hříbkovi" za naladění aut pro Johanku a Manyho."





                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC