Šestým podnikem
letošního šampionátu byl
šotolinový Rajd Luzskowyczki. Zde jsou reakce
některých jezdců a týmových manažerů k
soutěži.
Gilles Panizzi
(Josef Pekař): Stéphane Sarrazin
(Petr Sekula): Christian Homer
(Team Manager RED BULL): Franco Paiero
(Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
Ohlasy některých účastíků:
"Rajd Luzskowyczki patři mezi mé nejoblíbenější soutěže a jsem rád, že
se zase jelo v Lužkovicích. Many vše zvládl na jedničku - bufet, tratě prostě
výborné, počasí dobré. Náš výkon super, 3. flek je prostě paráda."
"Krásně připravený závod. Od tratí až po občerstvení. Škoda nechat tak
pěkné tratě zapadnout listím. Závod musíme hodnotit pozitivně, protože po dvou
RZ to vypadalo na strašný propadák, ale pak z toho byl boj o třetí místo s
Předsedou. Nakonec jsme mu podlehli, ale aspoň bereme nějaké body do celkové
klasifikace. Teď nás čekají dvě krásné asfaltové soutěže, tak doufáme, že se
nám podaří co nejlépe se připravit a zabojovat o udržení druhé příčky v
šampionátu."
"Celkově špatné období bylo zakončeno velmi špatným výsledkem na supr
tratích, které máme tak rádi. Manymu klobouk dolů za tu dřinu a komfort co
nachystal pro závodníky."
"V této lokalitě jsem ještě nikdy nejel, tak jsem byl zvědavý. Tratě
se mi dost líbily, akorát škoda, že se jich víc nevyužilo, když tam ta délka
byla. No tak do závodu jsem vstoupil překvapivě prvním místem v úvodní RZ, ale
postupně to šlo z kopce. Ve čtvrté RZ jsem se "rozplácl" na zem dvě
zatáčky před cílem, po nějaké ráně, asi vysílačkou, mi přestalo auto na chvíli
reagovat, a byla z toho časová ztráta, naražený loket, lehce otřesená hlava a
špinavé oblečení.... Do konce závodu jsem se postupně dostal na 9. místo. Díky
pořadatelům za super závod, pěkné tratě a výborný bufet."
"Další vydařený závod, který jsme dokončili na bodované pozici, za což
jsme velice rádi. Tratě byly velmi hezky nachystané a celkově to byl velmi
dobrý závod."
"Tak jsme se po třech letech dočkali Rajdu v Lužkovicích.
Tady jsem se hodně těšil. Už z předchozího ročníku
jsem věděl, že budou
precizně přichystány tratě a super bufet. A taky, že jo.
Svižňé tratě v lese
mám rád, auto jsem měl na ně myslím dobře
nastavené. Zase jsme se s Michalem
tahali, bohužel kořeny a různé kmeny mě stáli pár
důležitých vteřin a radosti z
jízdy. Smířený s tím, že to bude opět
další druhý flek, jsem do poslední RZ
přidal výkon a zajel úplně bez chyby. A z druhého
místa bylo najednou první.
Paráda. Akorát najet na padesáti vteřinové
RZ šest vteřin na do té doby
vedoucího Michala, je trochu nesmysl. Ale na to už se historie
ptát nebude."
"Tratě nám sedly a auto jelo na jedničku. To
nám pomohlo získat 3. místo
v kategorii historik. Je to náš nejlepší
"flek" v této kategorii, kterou
letos zkoušíme jet. Dík patří hlavně
pořadateli za skvělé jídlo a samozřejmě
připravené tratě. A když nám to sponzoři umožní,
tak příští rok se opět na
tomto podniku ukážeme. Je to z Francie daleko, ale to menu bylo
prostě super a
ta cesta za to stojí. Jen nás trochu mrzí
celkové 16. místo a žádné teamové
body. Ale snažil jsem se a i běhal."
"Po menší závodní odmlce se naskytla volná
"nestavební" sobota, takže jsem se konečně opět mohl postavit na
start závodu. Na tuto rally jsem se hrozně těšil - tratě jsou zde vždy super a
Manfrédův bufet nemá široko daleko konkurenci. To platilo i letos - parádní
svezeníčko, hlavně ta dlouhá cílová rovinka, ta mě fakt bavila. No a ten bufet,
ten byl přímo famóóózní. Jinak závodně vše v cajku, problém jsem měl jen
s občas neviditelnými kořínky, na kterých jsem často zůstal viset. Menší
krize pak přišla v předposlední erzetě, kdy jsem po smlsnutém výborném
steaku a následném běhu v erzetě neměl daleko od zmáčknuté ikonky aplikace
Záchranka na svém mobilu. V tom počasí a po posilnění, byl běh pěkný
mordor. Co se týče výsledku, tak o spokojenosti nemůže být řeč. Po odhlášení
Romana jsem pomýšlel na třetí flek, ale ten mi tentokráte vyfouknul skvěle
jedoucí Seki. Takže na mě zbyla opět brambora a vysněná bedna
v historicích mi stále uniká. Uvidíme, snad se mi ji podaří ještě do konce
sezóny urvat, i když zbývají jen asfaltové závody, na kterých se mi moc nedaří.
Ještě jednou gratulace klukům na bedně. Jinak velké díky pořadatelům za opět
bezchybnou rally, celému našemu týmu PMJ se závod moc líbil. Smekám klobouk
před Manfrédem a jeho rodinou - díky za skvělý servis. Už teď se těšíme na
další Rajd."
"V Lužkovicích
jsem jel poprvé, tak jsem netušil, co čekat. Do tempa jsem se tentokrát
dostával pomalu, nějak mi nechtěly "jít" z počátku nohy. Ani povrch
nebyl ideální, ta dvoukolka tam prostě hodně bojovala, zahrabávalo se to.
Překopal jsem trošku nastavení a od 4. RZ, kdy se hlavně vyjezdila/vyčistila
trať (podklad byl již pak tvrdší), tak už se to dalo. Nakonec to bylo pěkné
zaježdění, kdy i v celkovém pořadí se podařilo posunout výše. Děkuji
organizátorům za přípravu celého závodu, organizace byla jako vždy, super. Mockrát
děkuji i za ceny. Byla to jako vždy, super sobota."
"Před závodem jsem poslala
svoji káru do garáží ASportu, kde se na ni mrknul
"Xvéčkový majstr"
Míša Holínek. Na podvozku udělal pár
úprav a hlavně z něj odstranil
"Blahnovic" neodstranitelné masivní
závažíčko, které by i Dorotu
Máchalavou bezpečně katapultovalo z pekelné
váhy nahoru do nebe. Bohužel
z nedostatku času neproběhl žádný
předstartovní test, takže jsem překopané
auto zkusila poprvé až na shakedownu. A můžu říci, že
jsem byla v mírném šoku -
kára jede úplně jinak, samozřejmě lépe a dokonce
konečně i zatáčí! Takže plná
očekávání, jsem se postavila na start první
erzety. Hlavou mi problesklo
Blahničovo hospodské motto: hlavně nepřepálit start, a to
se mi z hlavy
během erzety nepodařilo vytěsnit, takže hned na úvod
menší ztráta na Elišku.
Dvojka byla o fous lepší, ale ještě to nebylo ono.
Za to trojka mi sedla jak
prdel na hrnec - zajela jsem snad životní rychlostku, pouze 7
vteřinek za
Blahnou! Ten valil v cíli bulvy. Čtverka a pětka zase
zpátky na zem,
hrooozně moc chyb, navigátor trpěl. Od šestky jsem už
zase i díky Míšovým radám
a točenému pivu zajížděla výsledky, ze
kterých jsem měla opět sama radost a
dostala se zpět před Elišku. Nakonec z toho byl
druhý flek v Ladies a
k tomu skalp našeho malého Kopáčka. Takže
výsledkově velká spokojenost. Ta
vládne i s naším novým podvozkem. Teď
už to bude jen o hlavě a hlavně o
rukách, které ještě nemám takové,
jaké bych si přála. Tímto ještě jednou
děkuji
Míšovi za úpravu káry a za jeho pomoc
v podobě navigace při závodě. Jinak
co se týče samotné rally, já si to hrozně moc
užila - parádní tratě, pohodová
atmoška, prvotřídní bufet, prostě skvělá
sobota. Velké díky pořadatelům a palec
nahoru celé Manfrédově rodině!"
"Letos jsme se Lužkovicema
vyloženě protrápili. Především to dusno mě
totálně zdevastovalo. Ani auto
nebylo ideální a o jezdci ani nemluvě. V poslední
vložce jsme měli obrovské
štěstí, když jsem vylomil kolo a silou vůle se dobelhal
do cíle bez zásadnější
ztráty. Tratě krásné, zabezpečení
závodu na profesionální úrovni, no a ten
bufet - třešnička na dortu, super!"
"Do Lužkovic jsem se moc těšil.
Šotolinu mám rád, zvlášť když se
práší za kočárem. A musím uznat, že
jsem si
tyto závody opět náramně užil. Byly zde pěkné
široké tratě, kdy nebyla nouze o
jízdu bokem - bombaaaa! K tomu se ještě přidalo
výborné občerstvení, takže
já byl velice spokojen. Výsledek nějak
neřeším, s velkými kluky se ještě
porovnávat nemůžu. Důležité je, že mě to stále
baví. Děkuji moc pořadatelům za
pěkně připravené závody, božský bufet a
krásné ceny. To rally pexeso je super!
Už jsme jej s mamkou zahráli, a jelikož nerozpozná
"Pažouta" od Škodovky
tak byla předem odsouzena k prohře."
"Tato lokalita je na tratě výborná a letos se to zas
potvrdilo. Many to
dobře nakombinoval, byly dlouhé i kratší erzety a
na všech vynikající svezení. Hned
na první zkoušce jsme dostali od několika našich
soupeřů, a to i přes to, že
nám to sedlo. Rozhodli jsme se tak zatáhnout na
druhé RZ "Babki",
která byla mimochodem nejkrásnější vložkou
celé rally, a výsledkem byl skvělý
čas s překvapivou porážkou Fagasa. Ta se povedla i v
následující rychlostce a
naráz se rýsoval zajímavý souboj. Byli jsme
z toho pak dost "hecnutí"
a dávali jsme do toho fakt všechno. Nakonec jsme sice
"Fagiho" neudělali,
ale i tak máme z našeho výkonu dobrý pocit
a domů si vezeme dobré šesté místo v
Historic Trophy. Celkově to byl skvělý závod, na
skvělých tratích s téměř ideálním
povrchem. No a vše zastřešoval skvělý bufet.
Jedinou chybičkou bylo to devastující
"pralesní" počasí, už dlouho jsme neměli tak
propocené závodnické
kombinézy."
"Po smolném odstoupení na Bratřejově přišly zásadní
změny na autě, které nás měly přiblížit ke špičce historiků. Rajd pro nás začal
dobře a to pátým časem ve skupině, což vzhledem ke konkurenci, jaká se sešla,
bylo super, ale hlavně jsem měl dobrý pocit z auta. Dvojka je rozjetá dobře bez
chyb až do chvíle než se kotník ocitne v poloze, ve které být nemá a pak je to
už jen o tom nějak celou rally dojet. Výsledkem je 8. místo ve skupině a pár
slušných časů na jednotlivých RZ. Tratě byly velice krásně připravené, za což
patří velký dík pořadatelům."
"Těsně před startem úvodní
zkoušky jsme měli problém s elektronikou, ale nic závažného. Postupně jsme
zrychlovali a užívali si souboj s naším ruským konkurentem, který byl jako na
houpačce. Závěr byl docela infarktový, ale ustáli jsme to a vybojovali
fantastické stříbro v F2, což se nám ještě nepodařilo. Poděkování pořadateli za
nádherné tratě a luxusní bufet."
"Lužkovice jsou lokalita na závody jak dělaná. Ale,
že bude v evropském lese vedro s vlhkostí, jak v argentinských subtropických
provinciích, to jsme v polských "kotároch" fakt nečekali, na to my v
Belgii teda zvyklí nejsme. Jinak to ale bylo dobré svezení, tratě pěkně široké
a pestré, se "zadokolou" jsme si to užívali. Nicméně taky fyzicky
náročné, však už nejsme žádní "zajíci", ještě že měl Manfred to
výborné občerstvení, to byla vzpruha. Výsledek jsme moc neřešili, tak jak
vždycky. Akorát nás překvapilo, že jsme v poslední erzetě přeskočili Wilsona,
který už měl před tím na nás "lavór" náskoku."
"U nás se závodem naprostá spokojenost, tratě na
jaké jsme na Rajdu zvyklí, skvělé zázemí, prostě na lesní soutěž luxus. Naše
výsledky sice nic moc, ale to je rukama. Svezení to bylo moc pěkné, pro
pořadatele jednička s hvězdičkou."
"Cíl na Rajdu porazit Doktor Racing splněn. Naděje
na obhajobu žije. Jen nám nějak "zahaprovala" team režie, Panizzi byl
zpacifikován, již se to nestane."
Rudi Šali (Team
Manager DOKTOR RACING):
"Celkově vzato to není dobré. Ingram by zasloužil
pochvalu, ale z celkového pohledu jsme si docela zavařili a dle garážové
kalkulačky to vypadá na pád na třetí místo na konci sezóny... A to je škoda."
"Gříbek podal
opět výtečný výkon a chvíli dokonce vedl v
celkovém pořadí. Na to, že startuje
sporadicky, je to obdivuhodné. Nakonec se mírně propadl,
ale i tak opět přispěl
k bodům do Team Trophy. Fagaso se trápil, přesto však
urval v historicích
důležité body. No a náš "pompo" se válel u
moře, tak snad doléčil své
zraněními sužované tělo a na slavné
fryštácké Critérium nastoupí v
plné síle."
"Po malé odmlce se jelo v Lužkovicich a pro spoustu
posádek to bylo nové, i pro ty naše. Nejlépe na tom byl Péťa Sarrazin, který
zajel 17. celkově a 3. ve třídě, což je super výsledek, jen škoda že z toho
nebyly body do teamu, snad příště. Další, kdo se blýskl, byl Pepa Sivík, který
skončil 21. celkově a jak už tradičně, ovládl F2 a tím si přiblížil titul. Pepa
Peták skončil 27. Celkově, a to je jeho letošní nejhorší výsledek. To samé se
dá říci i o "Chulim", který měl opět malé technické problémy a je z
toho až 38. místo celkově a vydřená bedna v F2. Kousíček za ním skončila
Johanka, pro niž zbyl až pátý flek v holkách a 41. celkově. Doufáme, že další
závod bude lepší a dočkáme se nějakého bodíku do teamu....."