Výsledky
XXVII. Tour de Cabin Int. Rally 2019

 Absolutní pořadí  Bratřejov 12.-13.7. 2019, startujících - 46 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Vít Kutal Kajetanowicz - Baran Ford Fiesta R5 Vest Rally Team 4WD 29:51,0
2 David Šintál Wiegand - Šintál Ford Fiesta R5 Vest Rally Team 4WD +0:25,9
3 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +1:30,2
4 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Ford Fiesta R5 Doktor Racing 4WD +1:32,8
5 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +1:48,3
6 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +1:48,9
7 Karel Bajza Tänak - Järveoja Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +2:09,6
8 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +2:35,0
9 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Toyota Yaris WRC TB Racing 4WD/Junior +2:36,0
10 Michal Holínek Holínek - Holínek Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +3:27,4
11 Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +3:47,8
12 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Subaru Impreza WRC Doktor Racing 4WD +3:53,0
13 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Mitsubishi Lancer Evo VI ASport Rally Team Historic +4:03,3
14 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Peugeot 208 T16 Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +4:52,1
15 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 +5:41,9
16 Martin Hanák Peták - Benešová Subaru Impreza WRC AMK Rudý Říjen 4WD +5:45,1
17 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Ford Fiesta RS WRC TB Racing 4WD +5:52,0
18 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Škoda Fabia R5 Belga Juniors 4WD/Junior +6:29,8
19 Ivo Šimeček Pattison - Watts Peugeot 208 T16 Viking Speed Racing 4WD +6:54,1
20 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Toyota Yaris WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +6:59,1
21 Dan Nedbal Nedbal - Matějný Mitsubishi Lancer Evo IX Furt Bokem! 4WD +7:12,2
22 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD +7:48,9
23 Jaroslav Kovařík Chulykanov - Ivaschenko Peugeot 106 Maxi AMK Rudý Říjen F2 +7:53,5
24 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +8:00,4
25 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +8:13,0
26 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Punto JTD Playboy Red Racing F2/Lady +8:13,3
27 Kryštof Fadler Fadler - Souhrada Mitsubishi Lancer Evo X Furt Bokem! 4WD +8:16,9
28 Eliška Schwábová Falcón - Gonzáles Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +8:56,0
29 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +9:14,9
30 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic/Junior +10:27,1
31 Michal Odstrčil Stohl - Müller Škoda 130 RS Barum Team Historic +12:46,2
32 Ondřej Kalík Csaba - Zsolt Peugeot 106 Maxi DX Racing F2/Junior +12:51,0
33 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Junior 4WD/Junior/Lady +12:52,9
34 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +13:30,3
35 Michaela Sedláčková Munnings - Evans VW Polo GTi R5 Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +14:08,0
36 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2 +14:26,0
37 Petr Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Carisma GT Evo VI Belga Team Historic +16:58,3
38 Matěj Kalík Kalík - Kalík Peugeot 106 Maxi DX Junior F2/Junior +16:58,5
39 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Subaru Impreza WRX Barum Team Junior 4WD/Junior +19:17,1
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Martin Karlík Karlík - Karlíková Mini JCW WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior řízení
x David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Marlboro Dealer Racing 4WD odstoupil
x Dan Peťovský Tannert - Thielen Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 elektronika
x Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Lancia Delta HF Integrale Zumar RC Team Řetechov Historic elektronika
x Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic řízení
x Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Toyota Yaris WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady zranění
x Lukáš Zámečník Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD řízení

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
14
kompletní časy a výsledky (html) Kajetanowicz (Vít Kutal) 8
startovní listina Wiegand (David Šintál) 5
Basso (Lukáš Zámečník) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Vest Rally Team 1  Ford
2  Doktor Racing 2  Peugeot
3  Red Bull 3  VW
4  Monster Energy Team 4  Škoda
5  Playboy Red Racing 5  Toyota
6  ASport Rally Team 6  Subaru
7  TB Racing 7  Lancia
8  Čamlíkov RallySport Zlín 8  Mitsubishi





"PEPRNÝ BRÁTR"



Tradiční vrchol sezóny Next RC Rally Championship obstarala nejstarší slavná Tour de Cabin International Rally konající se ve dnech 12. a 13. července v Bratřejově. Soutěž otevírající druhou polovinu osmidílného šampionátu 2019 měla v harmonogramu celkem 14 rychlostních zkoušek, jejichž formát vycházel z osvědčených minulých ročníků. Páteční asfaltová část u hřiště tedy obsahovala 5 erzet, sobotní a zásadní etapa měla na programu 9 měřených úseků na náročných horských šotolinách. Předpovědi počasí na dva závodní dny však nevěstily nic moc růžového, naštěstí se žádné velké "hrůzy" nekonaly, i když úplně na suchu to letos nebylo.

S úderem pátečního startu začal asfaltové tratě zkrápět celkem vytrvalý, ale mírný deštík, který zajistil jistou atraktivitu co se týká pneumatik. Všem to dost klouzalo, a tak si na své přišli nejen jezdci, ale i přihlížející "fans". Jistou náročnost poměrně rychlé asfaltové etapy tvořil taky často se střídající povrch a přilnavost, při klasicky velkém nasazení závodníků a závodnic jsme byly opět svědky nejedné kolostřešní kombinace a nebo dokonce ulomeného kola. Na 27. ročník Tour se do Bratřejova vydalo 46 soutěžících, což je dosavadní rekord, nechyběl prakticky nikdo ze špičky, snad jen mladý Šimon Večerka, jenž měl zlomenou ruku. Čest Vest Rally Teamu tak hájili dvě Fiesty R5 v rukách loňského vítěze Seppa Wieganda a největšího favorita Kajetana Kajetanowicze, jenž se po dvou absencích chtěl vrátit do čela průběžné klasifikace mistrovství. A "Kajto" neponechával nic náhodě už od první erzety, kterou vyhrál a stejný počin předvedl i na všech následujících testech úvodní etapy. Polský suverén si po pátku vybudoval ve vedení již dvacetisekundový náskok na své pronásledovatele. Za ním to pak vřelo a pořadí se tradičně měnilo po každé rychlostní zkoušce. Zpočátku se na druhém "fleku" držel letos nesmírně rychlý Filip Kopecký, po čtvrté vložce jej pak ale vystřídal Němec Wiegand, aby ho následně za sebe odsunul prozatím vedoucí muž mistrovské tabulky Giandomenico Basso. První závodní den uzavírala jako vždy divácky populární "paralelka", na níž bylo opět k vidění spousta vyhecovaných soubojů jednotlivých dvojic. Startovalo se odzadu, a tak se ti nejlepší představili až na konec. Atmosféra tedy za pomoci zaníceného komentátora gradovala a fanoušci byli "ve varu". Několik atraktivních duelů ovlivnily nejrůznější chyby, či jiná extempore, velmi akční byl například boj Loix vs. Stohl, který rozhodly hned dvě vyzuté pneumatiky rakouské "Stotřicítky", což Manfred neopomněl přikořenit výletem pod kontejner. Nebo třeba dva "Marlboráci" Trelles vs. Fagaso (lepší byl "pan Husqvarna" Trelles), či Dr. Küzmič vs. Panizzi (vítěz Panizzi). Jako vedoucí průběžné výsledkové listiny tedy přenocoval Kajetanowicz před Bassem a Wiegandem, dále v pořadí následovali Filda Kopecký, nejrychlejší z juniorů Tomáš Bílek jun. a trošku nečekaně vysoko byl šestý Ott Tänak. Bylo to ovšem velmi vyrovnané a jak říká stará pravda, na lámání chleba dochází vždy až v sobotní části rally. Jak známo, na této soutěži platí pravidlo, že při nedojetí RZ (nebo z jiného důvodu přiděleném čase) o okamžitém odstoupení bez možnosti návratu. Na to doplatil hned na úvodní zkoušce mladý Marťas Karlík, u jehož Mini se rozpadlo řízení, stejný vůz sedlal taky Grzegorz Grzyb, který sice etapu dokončil na 11. místě, pro následující den však hlásil absenci, když dal přednost jiné formě "zábavy". Večer po přesunu soutěžících pak vypukla nezbytná, i když letos nebývale klidná afterparty u chaty, kde se nachází zázemí a centrum pro druhou etapu. Při ní panovaly jisté obavy z počasí, jenž se však celý den kupodivu drželo na uzdě, jen tratě nebyly po předchozím dešti tak moc vyprahlé, a tak se aspoň neprášilo.

V 9 hodin ráno pokračovalo zbylých 44 posádek odhodlaných zdolat zdejší hornaté a těžké šotolinové tratě. Ty bývají každý rok na některých místech i poměrně rozbité, nejhorší úseky ale byly vyřešeny koberci a liny, což významně pomohlo. Hned v úvodní rychlostní zkoušce "El Machete" nastala ve výsledcích menší "čistka". Velice smolně zůstal na startu stát Opel Adam R2 Juliuse Tannerta, který se na závodech objevil po jisté pauze, elektronika si však postavila hlavu a smutný Tannert musel odstoupit z vedoucí příčky dvoukolek - to teda fakt nepotěší. Podobný technický problém vystavil stopku taky polodomácímu Martinovi Hubáčkovi. A taky celkově se začaly dít věci. Vedoucí "Kajto" výrazně ztratil a jeho najetých dvacet vteřin z pátku byl po jedné zkoušce rázem pryč. Vítězný čas zaznamenal Ital Basso, jenže i tak mu na první pozici stále chyběly 3 desetinky sekundy. Posádka Kajetanowicz-Baran se nenechala vyvést z míry a v dalších rychlostkách si opět pomalu budovala náskok v čele. Razantně začal zrychlovat i úřadující mistr Sepp Wiegand zaznamenávající několik nejrychlejších časů. Prodral se tak na druhý "flek" před Bassův Citroën. Mezitím soutěž přišla o dalšího účastníka, kterým byl Alex Bengué s mechanickou poruchou řízení. Poslední dvě erzety v sekci za loukou obstaraly dva průjezdy legendárního "Tarzana", když na tom prvním v podstatě dost rozhodl Kajetanowicz vítězící zde o 14 vteřin před všemi ostatními. Druhý průjezd zajel nejlépe jeho kolega Wiegand upevňující si tak průběžnou 2. příčku. Z velmi slibně rozjetého závodu musela odstoupit Němka Johanna Steer s pochroumaným kotníkem. Po přesunu a malé přestávce byly na programu poslední tři měřené úseky v části nad chatou. Tam se pořadí začalo zase promíchávat a vypadalo to jak kdyby do výsledkové listiny někdo hodil mixér. Několik dramatických momentů přišlo hned na obávané RZ "El Condor", jíž nedokončil Giandomenico Basso. Příčina byla poměrně banální - povolený šroubek servosaveru. Velkým paradoxem pak je fakt, že "Bassiště" v průběhu rally profesionálně "zeservisoval" mnoho aut, aby jeho samotného vyřadil zmíněný drobný problém, s nímž ovšem v dané chvíli závodit nešlo. Potíže technického rázu měl při výjezdu na "Condora" taky do té doby čtvrtý Filip Kopecký, jenž se tak propadl na konec první desítky. Na bronzovém postu se rázem ocitl stabilně jedoucí Chris Ingram, následovaný Panizziho Polem, z osmého na páté místo poskočil rozvášněný Küzmič. Na klasické "polookruhovce", jenž znovu přinesla pár zajímavých situací, se na třetí pozici prodral Gilles Panizzi, na prvních dvou příčkách se pořadí neměnilo. Nelze zapomenout ještě na jednu malou perličku, kdy Brane Küzmiče "uštknul" zákeřný bodavý hmyz (Kloš jelení), možná to byly červené podkolenky, které tu "potvoru" rozdráždily, každopádně se jednalo o bolestivé bodnutí. A nebyl sám, tento "hmyzák" atakoval na trati rovněž Michala Holínka. To stejné zažil asi před dvěma lety taky Panizzi, jenž od té doby nenápadně zrychlil. Bratřejovský hmyz totiž možná obsahuje nějakou speciální látku na zázračné zrychlení, o čemž by mohl vyprávět třeba multišampión Emil Triner dokončující před mnoha lety jednu erzetu nad chatou ověšen několika místními housenkami. A poté přišlo několik jeho titulů....

Poslední sjezd do cíle pod chatu, kde byly se zase jednou mokré lina, obsahoval divácky vděčný průjezd "tú rúrú" v tom správném směru a nutno dodat, že se většina soutěžících na skoku celkem "rozvášnila", což pobavilo vyhecovaný dav přihlížejících popoháněný hlavním fanouškem Eričkem. I přes mnohdy dramaticky vyhlížející dopady vozů do terénních nerovností už všech zbylých 39 posádek zvládlo dojet do cíle. 27. ročník Tour de Cabin se po zásluze stal kořistí "Kajta" Kajetanowicze, jenž zvítězil o téměř 26 sekund a podařilo se mu vrátit do čela klasifikace šampionátu. Po standardně kvalitním výkonu dosáhl na stříbrnou příčku jeho stájový spolubojovník z Vestu Sepp Wiegand, za nímž už byla přes minutu "díra". Vlajku stáje Red Bull držel tentokrát nejvýše Gilles "Excel" Panizzi, pro kterého je to první letošní "bedna" a bronz z "Brátru" je v dané konkurenci pro soutěživého "Předsedu" velkým úspěchem. Podobně skvělý výsledek je i čtvrté místo Brita Chrise Ingrama zaznamenávajícího nesmazatelný kariérní zářez do pažby. Na jeho post si brousil jugoslávské zuby kolega Brane Küzmič, nakonec byl ale rád za udržení pátého místa o 0,6s před velice rychlou Molly Taylor. Australská mladice zajela opět povedenou soutěž a připsala si další prvenství v Junior Trophy. Sedmý dojel Estonec Ott Tänak pilotující nejrychlejší Škodu Fabia R5 startovního pole. Na pozici osmou se v závěru prodral Filda Kopecký, škoda jeho problémů, mohla z toho být asi "bedna". Devátý byl klasifikován stříbrný z řad juniorů Tomáš Bílek jun. s Yarisem TB Racingu, bodovanou desítku uzavíral vítěz historiků Míša Holínek. Na body pak o kousek nedosáhli pěkně jedoucí Rossi a taky von Thurn und Taxis, z těch povedených výkonů nelze nezmínit třeba i Pepu Petáka a Tomáše Bílka st., když tito dva spolu svedli nádherný souboj až do konce, jisté uznání za odvedený výsledek zaslouží "sobotní večerní bavič" Mike Pattison. V týmech tady zvítězil Vest Rally Team, druhý byl Doktor Racing (stále držící vedení v tabulce Team Trophy), třetí "flek" zbyl na Red Bull.

Junior Trophy
Prázdninový termín vykonal své, a tak dovolenkující nebo táborující junioři na startu chyběli. Do Bratřejova přijelo celkem 13 soutěžících ve věku do 15. let. Při další neúčasti Šimona Večerky, jenž už nyní definitivně přišel o možnost obhajoby loňského titulu, se souboj o prvenství opět zúžil na Toma Bílka jun. a Molly Taylor. Pouze při nenadálém výpadku někoho z této dvojice mohli ostatní mladíci a mladice pomýšlet na jejich skalpy. Nic takového se ale nekonalo. Po páteční asfaltové sekci vedl Tomáš porážející Molly v přímém utkání na "paralelce", na sobotních šotolinách však začala "Taylorka" úřadovat a velmi brzy se prokousala na vedoucí příčku. Tu pak už neopustila a v cíli ji zdobil úctyhodný náskok 47 sekund na Toma. O bronz se taky docela bojovalo a došlo i na změnu v pořadí. Zpočátku na tom byl lépe skvěle jedoucí Esapekka Lappi, na nezpevněném povrchu ho však začal rychle dohánět ruský "Rebelovič" Alexej Lukyanuk, až mladšího Fina nakonec "poLappil". Alex si tak domů odvážel další pohár za třetí místo a je na nejlepší cestě vydobýt si toto umístění na "bedně" i v celkovém hodnocení. Na Lappiho zůstal čtvrtý "flek", což je i tak velmi dobré a tento populární jezdec zanechal znovu výborný dojem. Na páté juniorské příčce byla po prvním dni Angličanka Catie Munnings, na šotolině však začala trochu ztrácet, a tak se prosadila jiná dívka. Byla to Emma Falcón, která se svou Imprezou zaúřadovala hned na první sobotní zkoušce, kdy se usadila na 5. místě, a to už do konce neopustila. Za Španělkou skončil Paolo Alessandrini pilotující historickou Lancii a tento italský mládežník zajel velice povedenou soutěž. Sedmým juniorem zde byl Maďar Csaba s dvoukolkou Peugeot 106 Maxi, který na některých nezpevněných úsecích musel s "předohrabem" velmi bojovat, ale vše při své premiéře na Tour de Cabin zvládl na jedničku. Pochválit je třeba i osmou Karolínku Kalíkovou absolvující jednu páteční erzetu po třech kolech, Kája je však velká bojovnice a výborně si poradila se všemi nástrahami taky v těžké sobotní části rally. Dokonce za sebou nechala i "Kačku" Munnings, jejíž hezký VW Polo GTi R5 se s bratřejovskou "šotkou" nějak výrazněji neskamarádil. Bodík za desátý "flíček" vybojoval Matěj Kalík s dvoukolkou, hned za ním pak skončil jediný startující a vítěz kategorie Next Academy pro závodníky do 8. roků Erik Ticháček, který poprvé v životě zvládl dojet na tomto náročném závodě až na cílovou rampu, což při jeho velmi nízkém věku zaslouží jen slova chvály. A navíc tentokrát zářil velkým úsměvem.

Historic Trophy
Ozdoba startovního pole v podobě vždy krásných historických vozů zářila v UP devíti speciály s předepsanými pneu. Při dané účasti bylo opět předpokládané obsazení stupňů vítězů. To však platilo jen po pátku a chviličku i v sobotu. Po asfaltové etapě byl ve vedení Giuseppe Volta s "Micákem" ASport Rally Teamu, jeho stájový kolega Michal Holínek však zaostával jen o šest desetin. Třetím historikem byl dle očekávání Bengué. Po sobotním ránu se událo několik změn v pořadí, hned zkraje to musel z parádního pátého místa "zabalit" Martin Hubáček, na následující zkoušce vystavila technika konec taky pro Alexe Benguého. Nastalo tak výsledkové "přeskupení". Rázem se na třetí pozici ocitl španělský matador Gibo Fagaso, dopředu šli taky oba jezdci Cerv Martini Racing, Alessandrini a Cerrato. Skvěle se rozjel Manfred Stohl, jemuž zdejší šotoliny nadmíru svědčí a velice rychle si "smlsnul" na pomalém Loixovi. Při další erzetě nastala též týmová výměna na vedoucí příčce, když "Holas" přespurtoval Voltu. Od té doby Michal svůj náskok navyšoval a pořadí se víceméně stabilizovalo. Tedy až na páté místo, které si mezi sebou dvakrát vyměnili Cerrato a Stohl. Michal Holínek pak už se svou Lancií jasně vládl, nepřipustil žádné "výstřelky" a pokračuje na letošní suverénně vítězné vlně. Podobně si stříbro pohlídal Ital Volta připisující si další důležité body. Na předem nečekané bronzové příčce dojel nestor Gibo Fagaso s letitou Deltou a poctivě historickou elektronikou. Stejné umístění mu teď patří také v klasifikaci Historic Trophy a začíná se rýsovat velká naděje na udržení tohoto postu. Vynikající "bramborovou" medaili si vyzávodil juniorský Ital Alessandrini, což je velký výsledkový počin, podobně skvělé je taky páté místo pro radikální vídeňskou posádku Stohl-Müller. Jako šestý skončil Dario Cerrato, sedmou pozici obsadil Belgičan Freddy Loix, který po dvou letech srovnal "skóre" a spatřil cíl.

F2 Trophy
Přesto, že je Bratřejov známý tím, že pro dvoukolky to moc není, a loni zde jela jen jedna, bylo jich tento rok na startu hned 7. Kromě "stálic" se po delší době objevil i kvalitní Němec Tannert s "Adámkem", jenž přijel "rozhodit" klasifikaci vévodícího Sivíka. Na asfaltu se mezi nimi strhl hezký souboj s výměnami pořadí, po prvním dnu byl pak lepší Julius Tannert. S napětím se očekávalo pokračování jejich bitvy o vítězství taky v sobotní části, jenže technika si u německého pilota postavila hlavu hned na začátku 2. etapy, a tak zůstal Jožka Sivík v čele zase osamocen. Pak už mu nic nebránilo dojet si v poklidu pro pátý letošní triumf a nutno dodat, že Pepa se 15. místem absolutně mezi plejádou čtyřkolek rozhodně neztratil. Stříbro tak bylo najednou otevřené pro docela vyrovnané duo Viacheslav Chulykanov a Louise Cook. Až do RZ 11 na tom byla lépe mladá Britka, v části nad "chajdou" ale dost ožil ruský dravec a přes svou sokyni se přehnal jako sibiřský vlahý "větor". V cíli tak Chulykanov slavil parádní druhý "flek", Louise Cook se musela spokojit s bronzem, byť jen o necelých 20 vteřin. Obě posádky ukázaly na těžké šotolině, že i s dvoukolkami to jde zvládnout a dokonce se ani neztrácet v celkovém hodnocení. V "klídku" si pro místo čtvrté zvládl dojet nadějný "Csabajka" Csaba, pátý byl klasifikován "zebrovaný zadohrab" značky Porsche v rukách Roberta Droogmanse. Ten si to v páteční části krásně rozdával se svým letošním velkým soupeřem Matějem Kalíkem, tomu se ale na šotolině moc nedařilo, a tak bral body za šestou příčku.

Lady Trophy
Na "Brátr" našlo cestu celkem 6 dívek a slečen, když krom jedné byly všechny juniorky. Prvenství neporazitelné Molly Taylor bylo opět zcela jednoznačné a pilotka Peugeotu 208 T16 je na nejlepší cestě k zisku dalšího mistrovského titulu v Lady Trophy. Jedinou "nejuniorkou" byla zkušená Louise Cook, která přesto, že krotila jen přední náhon svého Punta, dokázala vcelku s přehledem zajet stříbro. Třetí do "partičky" zvané Playboy Red Racing, obsazující tak kompletní "Lejdy" stupně, byla po perfektním výkonu Emma Falcón. Na místě čtvrtém skončila taktéž skvělá Kája Kalíková, pátou příčku v holkách obsadila Catie Munnings. O smolovatém odstoupení Johanny Steer už zmínka byla, o to větší škoda, že se jí do té doby opravdu nezvykle dařilo.

Závěrem
27. ročník Tour de Cabin Int. Rally znovu nezklamal a nabídl přetěžké tratě a spoustu zajímavých momentů. Pod striktním vedením hlavního organizátora Radka Hobzy byla snaha připravit dobré svezení. Samozřejmě v rámci možností, které bývají rok od roku trochu omezenější. Ale i tak si snad všichni odváží nějaké ty zážitky, snad jen kromě těch odstoupených. Počasí nakonec taky moc nezlobilo a bylo to asi lepší, než úmorné vedra panující před rokem. Po celý závodní víkend panovala výborná atmosféra a pořadatelsky bylo i přes náročnou logistiku všechno zvládnuto na výbornou. Svůj podíl na tom má bezesporu též časoměřič Ivan, jemuž patří poděkování za všechny skvěle zvládnuté věci a díky samozřejmě putuje také směrem ke sponzorům přispívajícím ke všem těm bohatým cenám. A nakonec díkec "Fufňovi" za vynikající kotlíkový gulášek.

 

Zajímavosti:

- opět padl historický rekord v počtu startujících v Bratřejově

- již po šestnácté byla součástí závodu asfaltová etapa u hřiště

- všechny ročníky absolvoval jen soutěžící Radek Hobza, který dojel pokaždé do cíle

- stejně jako minulý rok si domů zraněný kotník odváží dívka (vloni Molly Taylor)

- letos byl zatím nejméně zastoupený počet značek na soutěži - 13


 Ohlasy některých účastníků:

Hlavní pořadatel soutěže (Radek Hobza):
"Letos jsme měli v plánu otestovat "pumtrekový" areál a vytýčit na něm shakedown, ale časový harmonogram byl nakonec kvůli pracovnímu pátku posunut a nechtěli jsme jezdce, kteří přijížděli až na poslední chvíli, posílat na test přes celé fotbalové hřiště. Šotolinové úseky jsme se snažili zavézt zeminou, tu ale odplavily silné deště, takže jsme to řešili kobercováním, což na pár místech nebylo ideální. Příští rok už budeme muset zásadněji změnit tratě. Velké poděkování patří všem, kteří se podíleli na přípravě a průběhu letošního ročníku Tour. Zvláště pak Doktorovi za pomoc při vyřizování povolenek."

Sepp Wiegand (David Šintál):
"Na Bratřejov jsem se těšil, je to jeden z mých oblíbených závodů. Před rally jsem provedl kompletní kontrolu auta, aby vše vydrželo, stejně na shakedownu ulétlo řízení. V pátek mi šlo o to, jen se udržet co nejblíže prvnímu místu, protože mi bylo jasné, že nastavení ani pneumatiky na asfalt nemám dobré. Pátek jsem nějak odkroužil a před sobotní etapou jsme byli v hodně těsném kontaktu s Bassem a Fildou Kopeckým. V sobotu se mi docela dařilo, v průběhu etapy se mi povedlo vyhrát 5 zkoušek a průběžně se držet na druhé pozici za Vítkem až do konce, s čímž jsem spokojený. Škoda problémů Bassa a Fildy Kopeckého, mohlo to být zajímavější. DÍKY pořadatelům za super závod, krásné a náročné zkoušky a parádní atmosféra."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Letošní Bratřejov nezklamal. První etapu na asfaltu jsme absolvovali i s šotolinovým nastavením podvozku dle plánu v první desítce, třešničkou na dortu bylo vítězství nad letos velmi rychlým Doktorem v paralelce. Druhý den na šotolině jsme se snažili posunout do top 5, díky velké smůle Bassa se nám nakonec podařilo urvat vynikající 3. místo, které bychom ale raději vyměnili za první "flek" v Team Trophy."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Byl to náročný "Brátr". Ovšem jako obvykle. Naše známé prokletí na "shaku" se po odmlce opět ozvalo v podobě vysypaného ložiska. Poté jsem před startem ložisko vyměnil, avšak asi špatně uložil zadní nápravu, což mělo za důsledek velký průser v RZ. Poté vzal auto do ruk pan superrychlýservis Basso, který nám velmi pomohl a patří mu dík. Průser, že opravil za sobotu 3-4 auta a pak nedojel - to je nám fakt líto. Celý víkend jsem si ve finále užil a boje na náročných tratích bavily. Páté místo je supr."

Molly Taylor (Martina Pekařová):
"Letošní Bratřejov byl pro nás zatím nejúspěšnější. Velký dík mechanikům, protože náš Peugeot fungoval špičkově jak na asfaltu tak na šotolině. Ke konci soutěže jsme se ještě snažili dostat před Küzmiče, což se nám bohužel nepodařilo. I tak jsme obsadili krásné 6. místo a je skvělé, že se nám podařilo zvítězit v Junior Trophy."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"Tento závod byl pro mě termínově v ohrožení a tak jsem rád, že pořadatelé přistoupili k posunutí startu a za to bych jim rád moc poděkoval. Bratřejov, i když jeho tratě jsou již velmi špatné, je pro mne svým způsobem vrchol sezóny. Zde jsem poznal, co to znamená bojovat do konce a tady se nevyplácí cokoliv podceňovat. Letošní ročník nebyl žádnou výjimkou a já jsem rád, že jsem ho dokončil a ještě k tomu na krásném 10. místě celkově a jako vítěz v kategorii. Pro mě to byly skvělé dva dny a oproti loňskému roku, jsem si závodění i užil. Za mě tedy velká spokojenost s výsledkem. Musím taky pochválit večerní gulášek a celkově tady ta noční atmosféra má každý rok něco do sebe. Jsem rád, že jsem to mohl zažít několik let po sobě a vždy to bylo jiné."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Opět se po roce člověk dočkal "Brátru". Sem se vždy velmi těším a opět atmosférou, připraveností, tratěma, zábavou, ..... nezklamal. A nakonec i počasí bylo super, když v pátek dodalo mrholení trošku jiného náboje a sobota vyšla s počasím parádně. Děkuji moc za super dva dny a skvělé ceny. Děkuji i za juniora, který si oba dny velmi užíval, tratě ho vyloženě bavily a tentokrát jsme to přežili i bez karambólu. Už se moc těší na další ročník a prý, dle juniora, se bude už i stanovat. Mockrát děkujeme taky za úžasné ceny. Jinak k samotnému závodění. Bylo super, že se přihlásil Dan, moc jsem se těšil na vzájemné souboje. Během pátku byly zpočátku souboje velmi vyrovnané, pak jsem udělal pár zbytečných chyb a tak byl Dan zaslouženě ve vedení. Rozdíl byl mezi námi ale přijatelný, aby sobota slibovala napínavé souboje. Bohužel se rozhodlo již před první sobotní erzetou na startu, kdy mu nedovolil odstartovat technický problém. Škoda, že se nerozhodlo na trati a navíc, že ten technický problém přišel tak brzy. Budu jen doufat, že se ještě někde objeví. Celkově to vyšlo na 15. místo, s kterým jsem spokojen. K dokonalosti chyběly už jen týmové body, které o jedno místo utekly. Závěrem ještě velké díky Michalovi Holínkovi. V pátek se po příjezdu ozvaly převody a velmi mi pomohl dát to do kupy. Jinak bych to asi velmi těžko sám stíhal."

Louise Cook (Michaela Valentová):
"Úvodní asfaltová etapa se nám povedla. I když to na vlhkém povrchu hodně klouzalo, jeli jsme docela rychle. Z šotolinové sobotní části jsem měla velký respekt, ale i tady se nám dařilo zajíždět slušné časy. Před závěrečnou sekcí nad chatou jsme byli druzí v F2, teamová taktika na dojezd byla jasně daná a tak jsme velmi těžkou RZ "El Condor" prodali. Toho využil Ruský "bohatýr" Chulykanov a pro nás nakonec zbyl bronz. I tak jsem ale hrozně spokojená, zvlášť když jsme vybojovali stříbro v Ladies i přes hendikep jedné poháněné nápravy."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Tak jako každý rok jsem v pátek ztratil hodně a nejvíc mě mrzí prohraná superspeciálka s "Lolim", protože se mi vyzuly obě přední gumy - nebýt toho, tak jsem mu dal. Takže na sobotu byl plán jasný - co nejvíc stáhnout. Podstoupení Martina Hubáčka a Romana Kalíka se mi otevřela cesta na pátý "flek", a to jsem po ranní sekci zvládl. Pokukoval jsem i po čtvrtém, ale ten byl hodně daleko. Jinak sobotní tratě mi sedí a byly jako vždy perfektně připravené, nic bych na nich neměnil. Ještě bych chtěl poděkovat Pepovi za to, že navigoval a ubytoval Míšu."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Dát náročný Bratřejov se "zadohrabem" byla jistá výzva. Páteční asfaltová etapa byla přímo super-paráda, na mokru to bylo lepší jak kdyby bylo sucho, tak jsem se ještě nikdy v životě nesvezl. Krásně to šlo do smyků, zábava jak sviňa, navíc ty tratě byly pěkně otevřené, prostě bomba. Sobotní šotolina byla samozřejmě jiná liga, ale my jsme se na to snažili připravit a našli při testech nějaké nastavení na ten těžký terén. No, nebylo to nastavení nejhorší, asi z toho víc vymáčknout nešlo, ale stejně.... Sekce "na Tarzanoch" ještě jakž takž, ale ty úseky nad chatou, to byla pro "Poršáka" už tragédie. Podvozek jsme zvedli na maximum, stejně to někde drhlo břuchem, zvednutím se ztvrdily tlumiče, takže to hrncovalo jak žebřiňák. Na koncu teda jenom boj o přežití a vidět cíl, to naštěstí vyšlo a auto vydrželo bez šrámů a škod. Výsledek neřešíme a je s podivem, že jsme nedojeli úplně poslední, však aj Eriček nás v některých RZ mlátil. Jinak klobouk důle před organizační stránkou celého závodu, na tu celkovou komplikovanost všecko šlapalo jak hodinky, tratě dokonale nachystané, zas tu byla fantastická atmosféra, celkově vzato určitě vydařený ročník. Počasí taky dobré, lepší jak vedro."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Po dvouleté pauze v cíli, čemuž asi nikdo nevěřil - no a popravdě, já tak napůl. Na asfaltové etapě se nám jelo dobře, bylo to skvělé sklouznutí na tom mokru s předepsanýma gumama. Akorát jsme ve snaze potěšit místní fans dělali až moc zbytečných chyb. Nepovedla se nám pořádně snad ani jedna erzeta, akorát potěšila porážka Manfreda na paralelce. On tam měl ale problémy, takže to nebylo zasloužené vítězství a tak nám to dal v sobotu v horách pěkně sežrat. Dojížděl a předjížděl nás prakticky pořád. Je ale fakt, že Many ty bratřejovské šotoliny jaksi pro nás nepochopitelně umí a my jsme tu druhou etapu navíc pojali spíš jako nutný dojezd. Vždyť "Tarzany" a "Condory" jsme odjeli naposledy v roce 2016 a jaksi už ze setrvačnosti jsme měli rozpis na sobotní část právě z tohoto roku. No a ony tam od té doby proběhly nějaké ty změny.... Nicméně jsme moc rádi za spatření cíle, bylo to však velice náročné. Naše zastaralá technika držela a kromě naprasklé těhlice to vše ustála, za což jsme rádi. Domů si z Bratřejova odvážíme letos fakt pěkné zážitky a taky důležité bodíky do tabulky historiků. Výborní zde byli opět fanoušci, kteří nás "hnali" v pátek i v sobotu a skvělé bylo letos taky počasí - podle nás doslova ideální podmínky
."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"No co psát, poprvé co mě ze závodu vyloučila závada - v sobotu ve druhé RZ jsem kousek po startu trefil kolík a vytrhl řízení, bylo jasné že to bude velká ztráta, ale že musím dojet. Jenže co čert nechce, tak ten šroubek co putoval v krytu z onoho vytrhlého řízení se zaseknul pod zadní diferák a už se kola neroztočily. Tak jsem musel odstoupit. Po opravě jsem pokračoval aspoň jako svoz výsledků a z časů co jsem si měřil jsem spokojený, jen na asfaltu mě kluci ujeli. Michalovi gratuluji k vítězství. Chybějící body z tohoto závodu a neúčasti při tom dalším, bude v posledních dvou soutěžích těžké vybojovat celkové 3. místo, ale pokusíme se o to. Pořadateli poděkování za pěkně připravené tratě, jak v pátek tak v sobotu."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Mám velkou radost z výkonu Ingrama. Systematicky na sobě pracuje a zlepšuje se. Brane měl asi trochu smůlu, ale pátý "flek" není vůbec špatný. Náš šlechtic Taxis musí trochu zklidnit svou horkou hlavu a v klidu se soustředit na své zlepšování se. Těch 8 bodů nám spadlo do klína díky Bassově smůle, který nám před tím velmi významně pomohl.... Díky!"

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"To už snad není možné. Sotva se Panizzi zbaví letošní smůly a zajede pro něj suprový 3. "flek", smůla sedne na Bassův Citroën a musí odstoupit z krásného 3. místa. Tänak zajel svůj standard - 7. příčka. Bohužel jsme ztratili další body v Team Trophy a obhajoba titulu se nám nyní velmi vzdálila."

Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING):
"Všechny naše "Playboyky" zajely skvěle a bez výraznějších problémů zvládly tuto přetěžkou rally. Navíc obsadily kompletní "Lady bednu", což nás velmi těší! Jsme teď na pátém místě v týmech, a to je paráda! Díky holky, za kvalitní reprezentaci, jen tak dál."

Kryštof Fadler (Team Manager FURT BOKEM!):
"Děkuji za prostor k vyjádření. Do tohoto nesmírně náročného závodu jsme bohužel mohli vyslat pouze dvě posádky, Nedbal - Matějný a Fadler - Souhrada. Přičemž zde posádka Fadler - Souhrada startovala úplně poprvé. Posádka Janalík - Camilli se bohužel nemohla podniku zúčastnit kvůli zdravotním potížím. Ovšem není třeba dělat si obavy, Jakub je již v pořádku. Nyní k páteční etapě. Nakládali jsme s informacemi, které jsme obdrželi od špionů. Bylo nám sděleno, že tratě jsou až neočekávaně suché, v reakci na tyto informace jsme zvolili pneumatiky. Přibližně v půlce shakedownu nastala menší průtrž mračen, se kterou jsme nepočítali. Nakonec se ale nebe uklidnilo a během páteční etapy jsme již nepocítili žádný výrazný déšť, který by nám mohl způsobit problémy. Zbytek pátečního odpoledne probíhal v poklidu a kluci odvedli dobrou práci. Posádka Daniela Nedbala a Daniela Matějného byla po páteční etapě na 13. příčce a posádka Kryštofa Fadlera a Lukáše Souhrady na 18. příčce. Poté, co naši mechanici během nočního servisu připravili auta na sobotní etapu, jsme si mohli jít všichni v klidu odpočinout na ubytování. Spalo se nám dobře. Sobotní etapa byla dle očekávání mnohem těžší. Zpočátku byla velmi mokrá a uklouzaná, zřejmě kvůli přeháňkám, které se nad závodištěm přehnaly při sobotním ránu a o kterých jsme byli informováni. I tak byla velmi těžká a na závodní technice si soutěž vybírala své. Zachraňovali nás jen servisní zastávky, které byly dostupné po každé rychlostní zkoušce. V sobotní etapě se klukům dařilo o poznání hůře, než v té páteční. Například Kryštof s Lukášem hned v první rychlostní zkoušce 2. etapy dorazili do cíle až na trestuhodné 32. pozici. Nehledě na to, že v závěrečné rychlostní zkoušce urazili levý zadní tlumič. Daniel a Daniel si vedli dobře, tedy až do 10. rychlostní zkoušky, kdy přišli o levé přední kolo. 27. Tour de Cabin Int. Rally 2019 pro nás byla smolná soutěž a výsledky tomu odpovídají. Nechci ale klukům nic vyčítat, dělali co umí a patří jim za to poděkovat. Kryštof s Lukášem si zde odbyli svou premiéru a myslím si, že výsledná 27. příčka není vůbec špatná. A co se týče dvojice Danielů, myslíme si, že kdyby si na této soutěži nevybrali smůlu na sezonu dopředu, skončili by ještě lépe, než na i tak skvělé 21. příčce. Závěrem bych rád poděkoval pořadatelům za skvěle připravené rychlostní zkoušky a především bych rád poděkoval všem fanouškům, kteří přišli kluky podpořit. Děkujeme!"

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN a AMK RUDÝ ŘÍJEN JUNIOR):
"Na letošní "Brátr" jsme přijeli se sedmi posádkami. Nejlépe na tom byli opět naši dva Pepíci, kdy lepší byl ten Sivíků, který si dojel s přehledem pro první "flek" v F2 a celkově pro 15. Jen škoda, že nedosáhl na body do teamu. A Petáček dojel hned za ním na 16. Příčce, oba tak zaslouží pochvalu. Náš divoký "Chuli" opanoval druhé místo v F2 a celkově 24., což je taky skvělý výsledek. Naše holky se prostřídaly - v pátek byla lepší Kačka, ta asfalt ovládá a v sobotu zase Johanka, která zajížděla třetí a čtvrté časy v holkách. Jenže pak přišel druhý "Tarzan" a vyvrtnutý kotník a bylo dobojováno, škoda, měla závod dobře rozjetý. Many ten zas ztratil v pátek "půl dne", takže v sobotu musel zabrat a nakonec bere pátý "flek" v historicích. No a náš nejmenší Eriček, ten jasně opanoval Akademku, neměl žádného soupeře, tak mohl jet úplně v klidu. Ale klobouk dolů před ním, protože zvládnout tak těžký závod, to si zaslouží potlesk, třeba takový Freddy by mohl vyprávět...."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"Na start náročného "Brátru" jsme dorazili jen ve třech. Bergkvist a Pedro měli prázdninové aktivity, a tak za Belga Juniors nastoupil jen Rus Lukyanuk. Alex nezklamal a připsal si další bednu v juniorech. Znovu to byl od něj výborný výkon! Belga Team reprezentovali naše dvě ostřílené belgické stálice. Droogmans nasadil opět zadokolku, pro kterou to byl v šotolinové etapě velký očistec, ale on vše ustál a výsledkově to nakonec nebylo špatné. Naopak si to užíval na mokrém asfaltu, kde předváděl divákům parádní show. Loix nás potěšil tím, že zabojoval, a soutěž na které nemá zrovna nejlepší bilanci, dokončil. Freddyho výsledek sice nebyl z říše snů, ale i on se snažil aspoň trochu pobavit fanoušky a dojet si pro jisté body v kategorii. Takže všichni v cíli bez úhony, a tak to má byt...."






                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC